jim_beam написа:свалих акумулатора и го вкл. да се зарежда,обаче голяма изненада-според показанието на уреда тока е някакъв съвсем минимален.ще рече акумулаторът е напълно зареден,направо като нов.
Зависи какъв ти е уреда. По простите се правят да зареждат на постоянно напрежение, т.е. напрежението на клемите на уреда винаги е 14.5V и когато включиш разреден акумулатор, първоначално токът е голям и постепенно с доближаване на заряда до 14.5, токът постепенно спада и накрая ще стане съвсем малък, теоретично 0V.
При автоматичните уреди обикновено заряда е с постоянен ток (може регулируем) и независимо от състоянието на акумулатора винаги зарежда със зададения ток докато стигне 14.5V и заряда изключва или оставя съвсем малък ток да компенсира саморазряда.
Теоретично малък капацитет се зарежда бързо, а ако е нов, с добър капацитет, се зарежда бавно (ако зареждаме с еднакъв постоянен ток) докато стигне пълен заряд 14.5V. Същото и при разряда.
100Ah означава, че ако разреждате с номиналния за този тип ток, примерно 10А, ще се разреди за 10ч (10Аx10ч), ако разреждате с 1А, ще изкара 100ч. В същото време , не значи, че ако разреждате със 100А, ще изкара 1ч, за това се дава и стартов ток...
Когато акумулаторът остарее, освен, че намалява капацитета му (бързо се разрежда), увеличава се и вътрешното му съпротивление (не може да даде голям стартов ток).
Горните разсъждения дават само груба представа за акумулаторите по принцип....и са за случай, че всички клетки са еднакви. Ако само една клетка е кофти, тогава целият акумулатор е кофти, защото са свързани последователно.