пак за акумулатор

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от jim_beam » 05 Фев 2014 22:52

свалих акумулатора и го вкл. да се зарежда,обаче голяма изненада-според показанието на уреда тока е някакъв съвсем минимален.ще рече акумулаторът е напълно зареден,направо като нов. tooth.gif
сега умувам по какъв начин са направили ментето,като че ли тогава капацитета вместо да е 100Аh,както би трябвало да е според лепенката сигурно е на 50%.и поради това сутрин прави проблеми.
какво ще кажете по въпроса?
освен това отидох на страницата им и като разгледах снимките,че то моя не е баш като техния,че и лепенките не са 100% същите...
ето оригиналът:
http://www.exide.com/de/de/product-solu ... range.aspx
ще пробвам да кача снимки от моя>
Прикачени файлове
05022014165.jpg
05022014165.jpg (648.19 KiB) Преглеждано 1854 пъти
05022014166.jpg
05022014166.jpg (560.81 KiB) Преглеждано 1854 пъти
05022014164.jpg
05022014164.jpg (927.58 KiB) Преглеждано 1854 пъти
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от TATI » 05 Фев 2014 22:59

Просто е от старите модели, които вграждаха едно време по различните марки автомобили. Аз имах два такива оригинални от сеат-а и от един орел
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: пак за акумулатор

Мнение от JapCar » 06 Фев 2014 00:02

jim_beam написа:свалих акумулатора и го вкл. да се зарежда,обаче голяма изненада-според показанието на уреда тока е някакъв съвсем минимален.ще рече акумулаторът е напълно зареден,направо като нов.
Зависи какъв ти е уреда. По простите се правят да зареждат на постоянно напрежение, т.е. напрежението на клемите на уреда винаги е 14.5V и когато включиш разреден акумулатор, първоначално токът е голям и постепенно с доближаване на заряда до 14.5, токът постепенно спада и накрая ще стане съвсем малък, теоретично 0V.
При автоматичните уреди обикновено заряда е с постоянен ток (може регулируем) и независимо от състоянието на акумулатора винаги зарежда със зададения ток докато стигне 14.5V и заряда изключва или оставя съвсем малък ток да компенсира саморазряда.
Теоретично малък капацитет се зарежда бързо, а ако е нов, с добър капацитет, се зарежда бавно (ако зареждаме с еднакъв постоянен ток) докато стигне пълен заряд 14.5V. Същото и при разряда.
100Ah означава, че ако разреждате с номиналния за този тип ток, примерно 10А, ще се разреди за 10ч (10Аx10ч), ако разреждате с 1А, ще изкара 100ч. В същото време , не значи, че ако разреждате със 100А, ще изкара 1ч, за това се дава и стартов ток...
Когато акумулаторът остарее, освен, че намалява капацитета му (бързо се разрежда), увеличава се и вътрешното му съпротивление (не може да даде голям стартов ток).
Горните разсъждения дават само груба представа за акумулаторите по принцип....и са за случай, че всички клетки са еднакви. Ако само една клетка е кофти, тогава целият акумулатор е кофти, защото са свързани последователно.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от jim_beam » 06 Фев 2014 00:29

зарядното ми е от старите,както се вижда на него пише 9А.зареждал съм многократно с него и точно така се получава-в началото тока е голям и постепенно намалява.0 баш не става,но милиампери.затова се изненадах като включих тоя,зарядния ток още отначало си беше минимален,което ще рече всичко е ок.както си спомням ориг. акумулатор на около 5 год. така палеше зимата и в последствие лятото тотално умря,оказа се прекъсната клетка.та и тук ми намирисва на нещо,ама след 1,5год.но защо уреда не го хваща дефекта ми е чудно.има ли уред за измерване на капацитет на акумулатор?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: пак за акумулатор

Мнение от JapCar » 06 Фев 2014 01:15

jim_beam написа:зима ли уред за измерване на капацитет на акумулатор?
Сигурно има, но в специализираните работилници. Пуска се постоянен номинален разряден ток на напълно зареден акумулатор и се гледа след колко часа ще се разреди до 10.8V. Номиналния ток при който се дава капацитета, го дава производителя. И така тока по времето дава капацитета.
Иначе се използва и товарна вилка (на която май беше фен biggrin.gif ), но тя не дава капацитет,а по-скоро стартерните характеристики- колко пада напрежението при някакъв голям ток.Едно време, когато връзките м/у клетките бяха външни, имаше т. вилки за една клетка и се познаваше коя е зле, сега е за целия акумулатор...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от TATI » 06 Фев 2014 08:30

Отваряш капачките и мериш гъстотата. Така ще видиш коя клетка е зле
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от Airfan » 06 Фев 2014 09:21

TATI написа:Отваряш капачките и мериш гъстотата. Така ще видиш коя клетка е зле
Точно.
Изображение Изображение

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: пак за акумулатор

Мнение от Toyo_driver » 06 Фев 2014 10:05

jim_beam написа:...освен това отидох на страницата им и като разгледах снимките,че то моя не е баш като техния,че и лепенките не са 100% същите...
ето оригиналът:
http://www.exide.com/de/de/product-solu ... range.aspx
Така е Jim, ама ако обърнеш внимание твоя е с код EB1004 което според представителя http://www.didi94.com/price/price_exide.pdf е Exide Excell 100Ah R+ Japan , и което не оправдава проблемите ти с него... no.gif

Аватар
JapCar
Мнения: 965
Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: пак за акумулатор

Мнение от JapCar » 06 Фев 2014 10:14

TATI написа:Отваряш капачките и мериш гъстотата. Така ще видиш коя клетка е зле
Да, разбира се, когато акумулатора е обслужваем и имаш достъп до електролита, при напълно зареден акумулатор, гъстотата е верен критерий за годността на клетката. При напълно заредена/годна клетка гъстотата е 1.28, при 20 градуса.
Едно време го правех, още имам ареометър в къщи. Счупил съм 1-2 преди това, а сега май не са много евтини...
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от jim_beam » 06 Фев 2014 10:57

откъде се намира такъв уред и как изглежда?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от TATI » 06 Фев 2014 11:59

Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от jim_beam » 06 Фев 2014 12:11

ок мерси много тати!

това тук с нещо по-добро ли е>


от това например>

?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от TATI » 06 Фев 2014 15:15

Това първото го виждам за пръв път и не знам как мери, но принципа и на двете е един и същ. Ако си в София, мога да ти подаря едно тип пипета, тъй като вече не ми е нужно :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от jim_beam » 06 Фев 2014 17:40

голям резил,току що проверих подгряващите свещи и само 1 е ок.да не излезе,че акумулатора на хората верно е наред... :whistle: bash.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак за акумулатор

Мнение от jim_beam » 07 Фев 2014 15:36

смених свещите и колата взе да пали,както винаги без проблеми.докато човърках под капака се появи един съсед,който има абсолютно същата кола,дори беше спрял до мен на паркинга.казах му,че за малко да хвърля акумулатора,а то се оказаха свещите.а той пак така като мен с проблемното палене,обаче отишъл в сервиза.там му казали да купи нов акумулатор,но като и това не помогнало,му открили 2 изгорели свещи.та сега имал 2 акумулатора... tooth.gif пак спестих някой лев... worthy.gif tooth.gif
да ме извинят хорицата,дето ми продадоха това EXIDE,че ги набедих. worthy.gif worthy.gif worthy.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта