Страница 3 от 7

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 18:29
от biro
Ще се сетиш за помпата. И за запалващите свещи си се сетил worthy.gif

Темата е за акумулатор не за парното, ма дизела ми стопля много добре на студено.
dimkaraganchev написа:Не знам, как а е при вас, но при моите "бензинки на газ" на празен ход лете и зиме волтметъра показва 14-14,4 V. А дизел, дето в града има парно зимата е екзотика.
Волтметъра може да показва и 15, амперметъра колко показва? Щото има един реле-регулатор дето определя тока на зареждане на акумулатора.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 18:51
от jim_beam
колеги,днес се убедих собственоръчно,че необслужваемите акумулатори,демек слагаш и забравяш като повечето нови,си искат обслужване. unsure.gif
реших да хвърля едно око как е нивото на течността и за огромно мое учудване долях поне 200-300гр.дест.вода.намерих тук едно специално шише за доливане със вентил отгоре,за да не се налее твърде много.напоследък в студовете забелязах,че дори след голям дневен пробег на следващата сутрин в студа държи високи обороти.по принцип е нормално,но се усъмних и се оказа,че съм бил прав.акумулатора го купих от пловдив точно преди год. и 3 месеца,exide 100ah,с прозорче.
нямам представа колко е стоял,преди да ми го продадат,но е факт-проверявайте си течността поне 1х годишно!
тойотския изкара 6г,и той беше от тия необслужваеми,май никога не бях поглеждал нивото. blushing.gif ама пак много изкара.
иначе сметката на колегата за тока не е вярна,само дневните ми са 120W само отпред(ок,това ако съм на дълги),това прави 10А,другите консуматори идват отгоре.допълнително към подгревателя на нафта има ел.подгрев,интегриран в радиатора,чиято функция се регулира директно от екюто според темп. на антифриза,външна,състояние на акумулатор и др..
освен това зимата капацитета пада поне с 30-40% от теоретичния.и всяко палене иска поне 15-20мин работа на мотора,за да достигне изходното си състояние.специално зимата си е голямо натоварването,да не говорим ако се кара и предимно градско.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 19:14
от Japanese_fever
zi_zi_top написа:
driver написа:Здравейте...Наскоро си търсих акумулатор EXIDE и в магазина ми казаха,че вече не се произвеждали...
http://www.exide.com/

http://store.emk-33.com/manufacturer/117/exide.html

Ако те не ги продават, не означава, че не се произвеждат! tooth.gif

Редовно се сблъсквам с подобни проблеми и с аптеките - аз изписвам лекарството "Х", но в аптеката няма наличност и със същия мотив /"не се произвежда" или "не се внася"/ пробутват на пациента някакъв заместител, не винаги с добро качество! :censored:

Tochno taka!
Akumulatorite na EXIDE sa edni ot nai-dobrite i vse oshte se proizvejdat i prodavat s golqm uspeh!

Ne samo tova, ami i dealer-skite akumulatori na Honda sa pravqt ot EXIDE.

Vupreki tova brat mi kara v BG po-malko ot 2 godini s akumulator EXIDE i izdade bagaja, az karam ve4e 2 godini s EXIDE, kojto ima 10-godishna garanciq,

koeto me navqva na misulta, che v BG ima MENTETA na EXIDE ili prosto prodavat stari akumulatori.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 19:19
от jim_beam
Japanese_fever написа:...

Vupreki tova brat mi kara v BG po-malko ot 2 godini s akumulator EXIDE i izdade bagaja, az karam ve4e 2 godini s EXIDE, kojto ima 10-godishna garanciq,

koeto me navqva na misulta, che v BG ima MENTETA na EXIDE ili prosto prodavat stari akumulatori.

напълно възможно,отгоре има само една лепенка надлъжно,ако я фалшифицират... mellow.gif
аз затова всичко си купувам от чужбина,ама тоя път акумулатора умря,като бях на морето и трябваше да се действа.
като оня виц,а дано да е оригинален,ама надали. laugh.gif
иначе ми дадоха и гаранционна карта,2г гаранция уж... dry.gif

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 20:18
от dimkaraganchev
jim_beam написа:...реших да хвърля едно око как е нивото на течността и за огромно мое учудване долях поне 200-300гр.дест.вода...
И аз искам да хвърля, ама няма начин. Моят няма капачки:

Изображение
biro написа:Волтметъра може да показва и 15, амперметъра колко показва? Щото има един реле-регулатор дето определя тока на зареждане на акумулатора.
Точно напрежението е показател за зареждане на акумулатора. А то е в пряка зависимост от силата на тока. Но ти май повече ги знаеш нещата...

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 04 Дек 2013 21:02
от PESHO OT MARS
Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките.
По принцип идеята на псевдо необслужваемите които са около 80-90% от всичките акумулатори които се продават за необслужваеми е че тази капачка има система от каначлета с която изпарената вода от електролита кондензира и се връща обратно. Затова ги водят необслужваеми, но това рядко върши работа трябва си да се проверяват и доливат.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 09:16
от saho
Сега вече се убедих, щом не е само моя значи, че акумулаторите EXIDE са пълно менте. Купих го от ауторинг които са официален вносител, вече е на 2 години окото не му свети зелено от месеци - готов е. Полюсите му бяхя с чепак за първи път виждам такива. Лепенката е оригинал! thumbdown.gif Оригиналния на колата изкара шест години. Хубава тема, пишете кои са хубави кои са лоши за да сме информирани да знаем какво да си купумаме, че марките не са това което бяха.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 10:03
от PESHO OT MARS
Аз затова вече си купувам бюджетни акумулатори от едно място с дебела отстъпка после да не ме е яд че съм изсипал една кофа пари.

На Карината съм с Autopower купуван преди година и половина мисля, старата Корола дойде с Бош Силвър S3, Хондата ми си е още с ACDelco-то с която я купих и остава по-новата Корола която е с някакъв украински купуван нов от мен пак преди година и половина.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 10:47
от kaloian1_g
На предишната ми кола съм ползвал акумулатор Topla/словенски/ – никакъв проблем до 4 години.Повреди се от недозареждане – проблем с алтернатора. Почти съм сигурен ,че можеше и още да изкара.След него взех Berga/немски/ – вече е на 3 години – никакъв проблем.И двата са необслужваеми.За Авенсиса не съм и разглеждал с какъв акумулатор съм ,за момента се държи добре.Само когато я купувах едва запали,но го отдвам на това,че е стояла дълго време в салона и не е палена.Прочитайки мнението на jim-beam всъщност не знам наистина ли са необслужваеми или все пак трябва да се поглеждат/имат ли нужда от доливане/ – примерно на 2 години.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 10:51
от slowtraveler
Карах с Бош необслужваем.
Издържа си без обслужване 7 + години, и 'позамръзна' при -16С една сутрин.
Смених го с такъв, а стария като се поразмрази се зареди нормално и колега го въртя още 2 години...
За какво ми е да влизам в циркове с отваряне, разлепяне, проверки и т.н., при условие, че и без такива фантасмагории си отработва напълно нормален срок?
При условие, че напрежението на бордовата мрежа си е 14.4В, то значи акумулатора се зарежда - просто няма как да е другояче...
Колко ток ще смуче при това напрежение зависи от това колко е разреден...
Казват големия акумулатор нямало да се зареди с 'малък' алтернатор - смешки...
Порядъка на тока, който може да подаде алтернатора при това напрежение е В ПЪТИ над номиналния заряден ток на акумулатора...
Ако на 60Ач акумулатор зарядния му ток е 3-5А, то на 100Ач акумулатор максималния заряден ток при нормално обслужван акумулатор ще е някъде около 5-7А... И едва ли над 10А в по-критични моменти.
Погледнете си алтернатора за какъв ток е разчетен - обикновено 100-120А.... При ниски режими да даде 60-70А - пак не е проблем да зареди акумулатора.
На моите автомобили дори веднага след стартиране напрежението е 'заковано' на около 14.0-14.2В, независимо от оборотите..
Струваше ми се малко, но си го държи стабилно и няма проблеми..
Кипенето на акумулатора започва обикновено над 14.8В... Тогава наистина би могло да се изпари част от водата.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 13:50
от dimkaraganchev
PESHO OT MARS написа:Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките...
И на двете ми коли акумулаторите са такива, купувани по едно и също време и имат 3-годишна гаранция до май' 2014 година. Така че нищо няма да барам. А и се зареждат перфектно на всякакви обороти. Въпросът е дали са с течен електролит или с гелов. Защото според мен това най-вече определя дали акумулаторът е обслужваем или не.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 15:35
от memorex
Някой друг освен бош дава ли 3 г гаранция?

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 16:01
от TATI
memorex написа:Някой друг освен бош дава ли 3 г гаранция?
Berga, Varta, Exide - тези имам и са с 3 годишни гаранции

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 17:44
от PESHO OT MARS
dimkaraganchev написа:
PESHO OT MARS написа:Ако няма гаранция вече отлепяш голямата лепенка Варта и под нея има обща капачка която покрива клетките...
И на двете ми коли акумулаторите са такива, купувани по едно и също време и имат 3-годишна гаранция до май' 2014 година. Така че нищо няма да барам. А и се зареждат перфектно на всякакви обороти. Въпросът е дали са с течен електролит или с гелов. Защото според мен това най-вече определя дали акумулаторът е обслужваем или не.
Тия дето са с гел се познават по два признака, първия е цената около 2 пъти над цената на другите и обикнвенно не са правоъгълници като другите ами представляват 6 цилиндъра в обща кутия (абе приличат на силозите на мелница). Твоя е почти сигурно че си е най-обикновен с течен електролит.

Re: Питане за акумулатор

Публикувано на: 05 Дек 2013 17:53
от memorex
PESHO пускаш малко подвеждаща информация.На две коли имам AGM акумулатори и не се различават от другите на външен вид.Цената е висока но има защо.Последния такъв го карах 8г (на мотор близо 300 к.с)и накрая го разкарах преди да се е скапал напълно.