Страница 3 от 5
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 13 Юни 2014 12:05
от iovkito
Моите също бяха като твоите , но с огледални стойности и първата дюза става все по-зле . От -1,6 се промени на -2,5-2,6 доста бързо , като потракването и пропушването на двигателя също се усилват. Така ще е , вечни работи няма.
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 23 Юни 2014 23:57
от lederman
Докладвам:
1 измих EGR-а, саждите бяха както обикновено ...
2 свалих и SCV-клапана с идеята да го инспектирам за сработили повърхности, но нямам подходящи зегер клещи и се отказах да го отварям.
Резултата - колата пали перфектно и топла и студена.
Докато се събирах частите, обаче, забелязах че съм монтирал SCV-to na 180 градуса, буксата ми идваше наопаки. В първият момент се замислих да го обърна, но понеже конструкцията му е симетрична, реших да го оставя така.
В последствие обаче ми хрумна следната идея, клапана е на изхода на помпата, към рейката. Налягането е високо и потока е еднопосочен, потока гориво протича през 2 дупки радиално на корпуса на клапана, следователно налягането създава радиално усилие върху буталото на клапана и би следвало ако има износване, то да е от натоварената страна. Обръщайки клапана наопаки, износените повърхности отиват на "разтоварената" страна, а на "натоварената" застават "нови" повърхности.
Колега от форума беше написал, че е завъртял буталото на 180 градуса вътре е цилиндъра на клапана и не е имало ефект, това според мен е грешно. SCV-клапана е много "пъргав" елемент с много малко допуски и събирането на "износена" със "неизносена" страна би влошило работата.
Ето как изглежда износено бутало от компактен SCV клапан :
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... 097192.jpg
Ако написаното по-горе е вярно, то това може да отложи доста замяната на клапана ????
Да ама не, горивото влиза през радиалните отвори и излиза аксиално през централния отвор, тоест и натоварванията са симетрични и горното не е вярно ....

Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 24 Юни 2014 01:06
от JapCar
lederman написа:
В последствие обаче ми хрумна следната идея, клапана е на изхода на помпата, към рейката.
Мисля, че грешиш, клапана е на входа на помпата, виж някоя схема. Той определя колко гориво да се подаде на буталцата на помпата за високо налягане:
https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=zb ... =endscreen
и
https://www.youtube.com/watch?v=jWv5gYWvXaY
Колега от форума беше написал, че е завъртял буталото на 180 градуса вътре е цилиндъра на клапана и не е имало ефект, това според мен е грешно.
Да, бях написал, но това което ти си направил, корпуса на 180гр, не буталцето. Идеята беше буталцето да лежи в начално състояние на неизносена повърхност на цилиндърчето, евентуално ако залепва/ заяжда в началото. Е, и тази идея е тъпа, защото буталцето се притиска от пружина в зегерката и електромагнита го мести свивайки пружината, но нищо не го ограничава да се върти в цилиндърчето свободно при движение напред/назад. Искам да кажа, че въобще не знам в какво положение съм го сложил вътре, само корпуса/цилиндърчето е завъртяно на 180гр при поставяне на помпата...
Всеки случай, при това разглобяване/почистване би ърябвало да има някаква промяна към добро или лошо, но при мен нямаше.
Да напомня, че аз търся/налучквам причината за различен проблем от този в темата. Колата ми няма проблем с палене/пушене, имам причукване при мн. ниски обороти (под 1300) под товар. Ако ускорявам много плавно през тези обороти мога да избегна причукването, но при нормално каране се случва...
Сега като се затопли и съм на отворен прозорец, минавайки покрай ограда/стена, чувам, (пак при ниски обороти и ускоряване), че дори и да няма причукване, двигателя работи доста твърдо преди 1300-1400 об, след което звукът "омеква".
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 24 Юни 2014 10:46
от lederman
Прав си и аз установих, че разсъжденията ми са грешни, но ги оставих като тема на размисъл. Дори и името на клапана показва функцията му - контрол на засмукването.
Относно твоя проблем, според мен трябва да направиш теста за протечки и спиране на горивото на всяка дюза. Компенсацията на дюзите не е единственият показател за работата им. В Toyota.Avensis.2005.SIL/Repair Manual Supplement/From April 2005, има много подробни процедури за проверка със съответните допустими параметри и референтни стойности. Не видях за 1AD двигателя, но според мен няма да има големи разлики с 2AD, алгоритмите за проверка със сигурност са същите.
Освен дюза, подобно причукване може да е от хидравличните повдигачи, съответно от клапан ?
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 25 Юни 2014 10:40
от lederman
Днес ми свърши резервоара с добавка и налях "чиста" нафта. Компенсациите на дюзите намаляха значително. Сега са :
1 +0,8
2 0
3 +0,2
4 -0,7
Общото количество нафта на оборот и обратната нафта са в норма.
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 25 Юни 2014 20:35
от JapCar
Бях отговорил на това, а поста го няма, не знам как е станало...Ще опитам пак:
lederman написа:
Относно твоя проблем, според мен трябва да направиш теста за протечки и спиране на горивото на всяка дюза.
Какъв е този тест, дай подробности/линк. В Текстрийма има такава възможност за спиране, но не знам какво да очаквам и как да го тълкувам.
В Toyota.Avensis.2005.SIL/Repair Manual Supplement/From April 2005, има много подробни процедури за проверка със съответните допустими параметри и референтни стойности.
Това във връзка със горното/спирането ли е? дай линк да прочета.
Освен дюза, подобно причукване може да е от хидравличните повдигачи, съответно от клапан ?
Не може да са повдигачи/клапани, би било температурно зависимо, а и би го имало и на празен ход, няма да е зависимо от товара.
Опитвам се да намеря връзка м/у ниски обороти и натоварване. Или ECU получава грешна информация от многобройните датчици и подава малко/много гориво или голямо предварение на впръскването в тези обороти, или ECU подава вярно управление, а дюзите не го изпълняват...
Кое все пак информира ECU колко е натоварен двг?
Как се обяснява физически чукането с кофти дюза, която може или да пуска по-малко или много гориво (при точно дозиран въздух)?
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 25 Юни 2014 21:57
от slowtraveler
Физически 'чукането' на кофти дюза е заради лошо горене. Става процес, подобен на детонацията при бензиновите двигатели...
На времето кофтито дюза се усещаше като хванеш тръбичката на дюзата - усетиш ли 'тръпнене' - добре е да я провериш (става въпрос за чисто механичните дюзи)...
И обикновено като я качиш на стенда, виждаш че не пръска облак с правилния конус/ъгъл, а църцори струйка или неправилна форма...
Т.е. смесването на горивото с въздуха не е добро и започва кофти горене...
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 25 Юни 2014 22:24
от lederman
http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=324167
Това е адреса в руски тракер.
Представлява пълната сервизна документация за Авенсис бензин/дизел.
Разгледай го и после ще помагам ако не се ориентираш.
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 25 Юни 2014 22:46
от lederman
Относно твоя проблем, според мен трябва да направиш теста за протечки и спиране на горивото на всяка дюза.
Какъв е този тест, дай подробности/линк. В Текстрийма има такава възможност за спиране, но не знам какво да очаквам и как да го тълкувам.
Теста за протечки се прави за да се оцени дали някъде в системата за високо налягане има загуби на гориво, протечка може да е и дюза, която в затворено положение има пропуски. В документацията, за която ти дадох линк, има посочени референтни стойности за типичното количество подавана нафта на оборот и типични стойности за количеството върната нафта на оборот.
При теста със спирането на всяка дюза се следи поведението на двигателя, ако няма съществена промяна на работата, следва че дюзата е заминала.
Това е най-общо, но няма смисъл да философствам понеже хората са си разработили процедури, стъпка по стъпка, като избора на процедура зависи от симптомите на оплакването. В документа ще намериш референтни стойности на съпротивленията на датчиците, типични сигнали (ако имаш осцилоскоп, може да сравняваш), методи за проверка на отделните датчици и пр.
Аз например, намери къде пише "Engine Difficult to Start or Stalling" и ми излезе процедура от 22 стъпки в която има описани всичко ....
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 26 Юни 2014 01:39
от JapCar
slowtraveler написа:Физически 'чукането' на кофти дюза е заради лошо горене. Става процес, подобен на детонацията при бензиновите двигатели...
.
При бензиновите двг детонацията е ясна- взривообразно самозапалване на сместа от прегрят двг или голямо предварение на искрата, т.е. запалването става много рано, още при движението на буталото нагоре към ГМТ(сгъстяване). Чукането е звукът от конфликта-движение на буталото нагоре и запалването което се стреми да го върне. Та, за бенз. двг има логично обяснение, докато при дизелите е много общо- лошо горене...Иначе звукът е много подобен, но кофти горене би имало при всички обороти, че и без натоварване. Защо го няма на пр.ход, на високи обороти, а само 1000-1300 и то при натоварване. Кофти дюзите ще са кофти винаги. Аз не изключвам в даден момент някоя дюза да работи зле, защото макар и мн. рядко се случва при запалване сутрин, 2-3 сек двг работи нестабилно при което излиза бял пушек, което е симптом за дюза(и). Искам да кажа, че моето причукване вероятно е резултат от моментното съвпадение на дюза+още 2-3 неща, защото не винаги го има, но напоследък по-често.
Ето причукването нагледно на това видео, в 19 и 39-та секунда. Бях сложил камерата (инфрачервено осветление) при двг за да следя нивото в разширителя, но звукът се е записал прекрасно. Не помня вече точно този запис при какви условия е правен, но се чува, че двг. работи на пр. ход , изключена скорост, вероятно приближавам кръстовище/завой по инерция, включвам на 2-ра и давам газ при излизане от кръстовището...
https://www.youtube.com/watch?v=qF-lUt4d_bI
На второто видео чукането е в 41 секунда:
https://www.youtube.com/watch?v=xQHPhI_yp78
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 26 Юни 2014 02:06
от JapCar
Вероятно имам същият файл, ако е ISO 330MB, но не съм го разглеждал подробно, отваряне с Daemon Tools, доста засукана навигация... Има ли начин освен на диск, да се превърне в по-приличен формат, лесен за боравене?
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 26 Юни 2014 02:29
от lederman
JapCar написа:
Вероятно имам същият файл, ако е ISO 330MB, но не съм го разглеждал подробно, отваряне с Daemon Tools, доста засукана навигация... Има ли начин освен на диск, да се превърне в по-приличен формат, лесен за боравене?
Не знам за такъв начин

та си е HTML с препратки към PDF. Като видиш колко информация има и като ти реши някой проблем, става много удобно biggrin.gif
по темата за чукането (на дюзите biggrin.gif ),
JapCar написа:Защо го няма на пр.ход, на високи обороти, а само 1000-1300 и то при натоварване.
Не забравяй, че с промяна на оборотите и натоварването, се променя налягането на горивото, честотата и времето за отваряне на дюзата, включително и пред и после впръскванията.
Времената са мили-секундни и ако дюзата е "бавна" от мръсотия или е омекнала пружина, може налягането в цилиндъра да я затваря... при други обороти, параметрите са различни и дрънкането го няма ...
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 26 Юни 2014 07:40
от slowtraveler
JapCar написа:Иначе звукът е много подобен, но кофти горене би имало при всички обороти, че и без натоварване. Защо го няма на пр.ход, на високи обороти, а само 1000-1300 и то при натоварване. Кофти дюзите ще са кофти винаги. ...
За конкретния случай не съм сигурен дали причината за тракането е дюза (може да е механичен проблем на коляно-мотовилковия механизъм, или пък лоша подготовка на горив-въздушната смес - някой датчик или помпа да не са наред), но мога да споделя как бе навремето с дюзите...
Обикновено дюзата тракаше на определени обороти/натоварване, защото разпръсквача точно при това налягане на правеше мъгла, а струйка...
Като я качиш на ръчната помпа/стенд, продухваш я на по-високо налягане за да се обезвъздуши, след което почваш да гледаш на какво налягане отваря.
И калпавия разпръсквач го виждаш как в момента на отваряне почва да църцори. А чукнеш ли дръжката на помпата малко по-рязко - почва да работи като идеален - с мъглата и т.н...
Предполагам, че на този ефект навярно са подвластни и съвременните инжектори. Вярно, че 'тракторното' почукване при съвременните дизели почти изчезна заради многократното впръскване при един работен такт, ама все пак - 'почти', а не съвсем

Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 26 Юни 2014 20:02
от JapCar
slowtraveler написа:JapCar написа:Иначе звукът е много подобен, но кофти горене би имало при всички обороти, че и без натоварване. Защо го няма на пр.ход, на високи обороти, а само 1000-1300 и то при натоварване. Кофти дюзите ще са кофти винаги. ...
За конкретния случай не съм сигурен дали причината за тракането е дюза (може да е механичен проблем на коляно-мотовилковия механизъм, или пък лоша подготовка на горив-въздушната смес - някой датчик или помпа да не са наред),
И аз мисля, че основната причина не е дюзи, мнозина имат много по-кофти/дърти дюзи, но ефектите са различни от моя.(аз съм само на 120 хил.км)Може дюзите да имат принос, но основната причина би трябвало да е друга...
Не ми прилича и на механично чукане, нали за това пуснах клиповете, да чуят повече хора звука и евентуално някоя идея за която не се сещам да проверя (нека дежурните съветници за смяна на филтри във всяка тема да се въздържат biggrin.gif )
Да, и аз мисля, че някой датчик може да дава в този момент грешна информация, но ако е фрапиращо извън граници би записало грешка.
И все пак най-странното е, че никой друг Авенсис не се оплакал от подобно нещо.
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Публикувано на: 26 Юни 2014 22:02
от lederman
ако те успокоява, и моя причуква
спира когато слагам добавка в горивото...
ама след последните почиствания, не мога да му се нарадвам как работи, а и върви като отвързан

на 2-ра и 3-та, лампата на тракшъна на спира да мига
