Страница 3 от 3

Re: Дизел против бензин 2

Публикувано на: 09 Ное 2012 19:10
от E60_Power
andrian999999 написа:
LEXUS написа:Тук правите генерална грешка. Дизелът ускорява по-бавно и до 4000 -4500 об./мин.,ако е без турбо. Защо сравнявате турбиниран дизел с атмосферен бензин. Само за да оправдаете слабостта на дизеловия агрегат. Не случайно хората от край време го ползват за оран,а не за състезания.
най истинския пост на колегата Лексус казва самата истина :thumbsup:
Истина е било преди няколко години. Днес това твърдение вече не е актуално:

http://www.fastestlaps.com/comparisons/ ... _535d.html

И двете коли са с турбини. Бензин и дизел. Бензиновата е седем коня отгоре. При реален тест на писта дизела постига по-добро време. До 100 километра ускорява по-добре. Скорост по-права линия - бензина има предимство. Заключението е, че бензина е по-бърз. Но то се базира на скоростта по-права линия. Иначе на нормална писта със завои, изкачване и спускане - дизела се представя по-добре. А карането в ежедневието е като живота - завои, изкачване, спускане, права линия. И никой не си купува кола за да развива максимална скорост по права линия.

Едно сравнение между най-мощния 3.0 TDI на VAG, сравнен с най-мощния 3.0 TFSI дава същата картина.

P.S. Дизел без турбо няма какво да се коментира. Там картината е ясна - огромно предимство за атмосферния бензин. Но при положение, че вече и почти всички бензинови агрегати са с компресор, не виждам никакъв смисъл да сравняваме чист дизел с атмосферен бензин. Това е отживелица.

Re: Дизел против бензин 2

Публикувано на: 09 Ное 2012 20:46
от Japanese_fever
E60_Power написа:Скорост по-права линия - бензина има предимство. Заключението е, че бензина е по-бърз. Но то се базира на скоростта по-права линия.И никой не си купува кола за да развива максимална скорост по права линия.
Ами там е работата, че тук не говорим за каране по улиците, а на пистата.
Ако не виждаш темата започна от колите в WTCC.
Ta в този ред на мисли една кола с по-висока скорост на права линия ще е победител,
защото ще има прави обиколките за по-кратко време. Това, че дизела прави една обиколка по-бързо от бензина,
не значи че всчките обиколки ще са му бързо. Отделно много зависи от пистата, ако е с дълги прави дизела няма шанс,
защото има по-малка максимална скорост.

Re: Дизел против бензин 2

Публикувано на: 17 Ное 2012 13:48
от asiyaolo
В такъв случай, някакъв коментар за победителите през последните 7 години, в състезанието по "оран" "24-те часа на Льо Ман"?
2006,2007,2008г. -Audi R10 TDI
2009г. -Peugeot 908 HDi FAP
2010г. -Audi R15 Plus TDI
2011г. -Audi R18 TDI
2012г. -Audi R18 e-tron quattro

Re: Дизел против бензин 2

Публикувано на: 17 Ное 2012 14:32
от slowtraveler
asiyaolo написа:В такъв случай, някакъв коментар за победителите през последните 7 години, в състезанието по "оран" "24-те часа на Льо Ман"?...
Това сме го дискутирали... Най-бегъл поглед към правилата ще те убеди, че нещата не са поставени на една и съща база - дадено е явно предимство в правилата за ползването на дизелови двигатели.
Например обемите - атмосферка 3.4 бензин, срещу 3.7 турбо-дизел...
Или турбо 2.0 бензин срещу 3.7 турбодизел?
Т.е. - дава се практически почти двойно по-голям обем на дизела при еднотипни (турбо) двигатели само и само да се достигне до някакво предимство...
А за 'красивите' кадри, в които например аудито едвам се забелязва заради пушилката черен дим след него няма смисъл да се коментира :whistle: biggrin.gif

Re: Дизел против бензин 2

Публикувано на: 19 Ное 2012 01:58
от andrian999999
абе истината е една всички спортни автомобили са бензинови и ако бензина и дизела бяха по 1лев литъра никой нямаше да кара дизел (само болните мизерници) газостанциите щяха да са 10тина в цялата страна

Re: Дизел против бензин 2

Публикувано на: 19 Ное 2012 07:18
от Даниел Чобанов
Когато в супер байк вкарат мотоциклет дизел и бие останалите тогава бих го признал дизела пред бензина!