Истина е било преди няколко години. Днес това твърдение вече не е актуално:andrian999999 написа:най истинския пост на колегата Лексус казва самата истинаLEXUS написа:Тук правите генерална грешка. Дизелът ускорява по-бавно и до 4000 -4500 об./мин.,ако е без турбо. Защо сравнявате турбиниран дизел с атмосферен бензин. Само за да оправдаете слабостта на дизеловия агрегат. Не случайно хората от край време го ползват за оран,а не за състезания.
http://www.fastestlaps.com/comparisons/ ... _535d.html
И двете коли са с турбини. Бензин и дизел. Бензиновата е седем коня отгоре. При реален тест на писта дизела постига по-добро време. До 100 километра ускорява по-добре. Скорост по-права линия - бензина има предимство. Заключението е, че бензина е по-бърз. Но то се базира на скоростта по-права линия. Иначе на нормална писта със завои, изкачване и спускане - дизела се представя по-добре. А карането в ежедневието е като живота - завои, изкачване, спускане, права линия. И никой не си купува кола за да развива максимална скорост по права линия.
Едно сравнение между най-мощния 3.0 TDI на VAG, сравнен с най-мощния 3.0 TFSI дава същата картина.
P.S. Дизел без турбо няма какво да се коментира. Там картината е ясна - огромно предимство за атмосферния бензин. Но при положение, че вече и почти всички бензинови агрегати са с компресор, не виждам никакъв смисъл да сравняваме чист дизел с атмосферен бензин. Това е отживелица.