Страница 3 от 3

Публикувано на: 08 Мар 2012 10:09
от Владислав
Е, моите курсове бяха доста по-скоро.И да си кажа честно се научих да карам в казармата...И сега понякога ми липсва зачисления ЗиЛ-131...

Публикувано на: 08 Мар 2012 11:31
от max-2
prius 3 написа:
Instruktor59@yahoo.com написа:
prius 3 написа:... А сега курсовете са само за отбии номер. Курсове на автоматик според мен трябва да са забранени. В БГ и в Европа се карат повече с ръчни трансмисии. Не сме САЩ все пак. wink.gif
Дори с изумление открих, че хора, които са взели изпита пред КАТ, не са и чували да си държат ръцете на волана на "2 без десет" и маса други неща!...
Но, постепенно броят на продаваните коли с автоматични скоростни кутии ще нараства все повече. И, без да си кривим душата, автоматичните са по-приятни, по-лесни (=по-безопасни), а на последък и леееко по-икономични за каране.
Можеш ли да караш с механична нямаш проблем с автомата. В началото ще риташ с левия крак и ще се чудиш какво да го правиш, но бързо се свиква. От автомат да се качиш на ръчка обаче си е живо приключение и трябва доста време да мине докато се свикне.

Да, така е, но лошото е когато ритнеш спирачката с левия крак. При мен се случи когато вече си мислех, че съм свикнал да карам автомат. wacko.gif

Публикувано на: 08 Мар 2012 13:41
от damyan
dnedkov написа:
scorpion написа: Офф-топик. Питайки приятелка на дъщеря ми дали може да кара кола с ръчни скорости, отговора е: "Ами аз имам книжка за автоматик"
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Няма майтап, аз скоро разбрах, че е възможно шофьорски курсове да се провеждат на автоматик. Но след това имаш право да караш само кола с автоматични скорости. Никъде в книжката не е упоменато на какъв автомобил си се обучавал, но при инцидент, ако си управлявал автомобил с ръчни скорости, при една проверка може да отнесеш глоба. Това го казва инструктор. Не твърдя, че е така.



Стига бе,а ако караш курса на кола с ръчни скорости,имаш ли право да караш автоматик?И друго,за типтрониците комбиниран курс ли се кара или специален. biggrin.gif

Публикувано на: 08 Мар 2012 13:56
от damyan
Обяснимо е защо колега се чустваш така,но ще свикнеш.Не си първипя,няма да си и последния.Иначе предлагам на ДАИ,да направят категории "B ръч","B авт",ако трябва даже и "B черв",специално за онези които са карали курсовете на червена кола. biggrin.gif

Публикувано на: 08 Мар 2012 14:08
от baba_metca
Човек който е карал само автоматик, не е много безопасен на пътя с ръчни скорости. Съвсем спокойно може да загаси колата някъде, където не трябва. Същото важи и за другите случай. Аз никога не съм карал автоматик, ама съм натискал спирачката с левия крак за проба. Не ми се мисли какво ще стане ако го направя това на пътя в сухо време, а ако е мокро или заледено.

Отностно тип троника. Не съм запознат с начина на работа, но ако няма предпазни механизми без проблем при спиране мога да набия 1-ва и да удари прекъсвача и ако си на мокро в завой (правил съм го на компютърни игри). Искам да кажа, че намаляш бързо, цъкаш лоста за намаляне на предавка, ама колко пъти, един два, три, ами ако цъкнеш четвърти по погрешка. Доста по-рарзлично ако просто знаеш че трябва да включиш втора и да "натиснеш 2" както при ръчните.

Ами ако трябва да караш кола с ръчен съедините, като на инвалидите. Едва ли ще идва отръки от първия път и ще е почти същото както от автоматик на ръчни.

Тук става въпрос за това, дали човек може да управлява безопастно автомобила който кара или не, а не дали знае правилата за движение. На мен ако ми се наложи да карам автоматик и както до сега никога не съм карал (освен на комп игра с волан и педали) не ми е ясно как ще процедирам. То и полигони не останаха, където човек да се пробва.

Публикувано на: 08 Мар 2012 16:57
от alligator
Аз съм с бензин и преди няколко дни ми се наложи да сменя съединителя. Ами сега с новия нещата са шокиращи направо. Със стария давах лекичко газ при полусъединител и колата си вървеше на баир. Проблема беше че понякога не зацепваше, имаше приплъзване при по високи обороти и педала отцепваше в почти най-горна точка. При новия нещата са коренно различни. Съединителя отцепва много ниско долу, някъде около 2-3 см от пода, освен това задължително трябва да си подам по яко газ а отгоре на това колата се изтрелва доста по рязко. Може би не съм свикнал да карам с нов съединител (по обясними причини) и винаги съм карал стари коли със стари съединители.

Иначе относно автоматика, не знам дали си спомняте едно предаване на Слави - Умна и красива. Там една лигла така ме издразни като и дадоха чисто нова Сузуки Витара за да участва в състезанието и онази се изказа че тя не можела да кара кола с ръчни и веднага се прибра да си вземе Аудито! Лигава работа! mad.gif

Публикувано на: 08 Мар 2012 17:34
от BIS
baba-metco, защо пробваш да натискаш спирачката с левия крак? Като караш автоматик спирачката и газта се натискат с десния крак. С автомата се свиква много бързо. Въпросът е как да свикнат ония които са карали курсовете на кола с автоматични скорости със ръчната скоростна кутия.

Публикувано на: 08 Мар 2012 17:40
от desotodorov
...ми ти пък - няма какво да се възмущаваш - писнало му е на момичето да дърпа...айде да не споменавам и какво още да прави с лостовете...та и в колата ли сега пък biggrin.gif
А моите кусове бяха на ГаЗка...ако щете вЕрвайте - от полигона ми беше излязъл мазол на свивката на палеца на лЕвата ръка...освен това нямаше ръчна...сещате се как се прави естакадата wink.gif системата пръсти-пета, пръстите на десния крак на спирачката, петата на газта...яко... :thumbsup: