Страница 3 от 3
Публикувано на: 21 Фев 2012 17:49
от zi_zi_top
Не съм искал да те обидя в никакъв случай, коментарът беше за това пернишко недоразумение наречено зарядно.
Извинявай, ако си го приел лично!

Публикувано на: 21 Фев 2012 22:01
от павел павлов
zi_zi_top написа:Този акумулатор е с 1/3 от капацитета си и най-вероятно в следващите няколко дни ще се саморазреди и пак няма да може да пали.
Варианта предложен от ледерман е добър, но разреждането трябва да се прави контролирано - да не пада под 12 В и относителната плътност на електролита да е не по-ниска от 1020. След разреждането се зарежда отново /за препоръчване с импулсно зарядно в регенерационен режим/ до плътност на електролита 1025-6 и напрежение 13,6-8 В. Силата на зарядния ток не е желателно да превишава 2,5-3,0 А.
Ако не стане нищо не се коси, а си купи нов.
Следващия път като сложиш акумулатора я запали, изчакай да загрее ДВГ и карай 3-4 км в променлив режим на движение за да си хване настройките ЕКУ-то.
Ти нали беше лекар бе човек!Или се лъжа?!Да не ти е втора специалност? biggrin.gif
Публикувано на: 21 Фев 2012 22:41
от zi_zi_top
С химия съм закърмен и ми е страст от юношеска възраст. Благодарение на майка ми, която е инженер-химик и беше университетски преподавател по химия имам много солидни теоретични и практически знания в тази област.
Колкото до акумулаторите - през годините съм имал много възможности да се боря с какви ли не случаи. Това е причината да давам с такава готовност съвети за акумулатори, но в повечето случаи удрям на камък. Просто хората си имат свои възгледи.
Преди известно време един съсед даже спореше с мен страхотно убедено, че киселината в акумулаторите била солна. laugh.gif От тогава ми дължи от бас 1000 Евро (не, че съм разчитал да си ги получа).

Публикувано на: 27 Фев 2012 08:26
от t k d4d
корола д4д 90 к.с. 2000куб 2002г.Сколко ампера акумолатори излизат от завода?Аз я взех с някъв панасоник 100 ам. на 7 -8 години беше колата,незнам дали и е бил оригиналния.Взех монбат 100ам. на 700-стартов ток -динамик HD, такъв ми пасна в коша,продавача каза,че такива давали на 4000куб.джипове. мисля ,не е лошо да епо-голям,но имам един проблем. Пали без проблем,само дето 1,после и още 1,клетки кипят.След 10км. на загасен двг 13.15 заряд. на работещ двг 14.2 ,след 3-4 паления на загасен двг 12.7 на 3-4 месеца замерка на електролита правя-всичко е ок. от кво ври незнам. от където го купих казват няма проблем.да ама според мен не би трябвало да е така-течове и все да наблюдавам да не остане на сухо.
Публикувано на: 27 Фев 2012 10:02
от Espace&Yaris
При цитираните зарядни напрежения не би трябвало да ври. Акумулатора не е читав нещо.
Публикувано на: 27 Фев 2012 10:21
от t k d4d
сигурно е така,то кво ли има читаво вече.
Публикувано на: 29 Фев 2012 14:06
от ataveto@abv.bg
tlen написа:Съгласен съм за Varta че са зле. Не бих избрал тази марка без да съм на ти с акумулаторите за коли, така дойде в комлекта. Кажете коя марка акумулатори е подходяща като за Ярис.
моят ярис е с оригиналният Панасоник вече 10 години да чукна на дьрво още толкова да изкара