проверки при приемане на нов автомобил
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
ЧНГ !Toyko написа:хилете се вие, просто описах подробностите, естествено че не искам нафта ... ама нещо което са фактурирали да го няма е друг въпрос ....zi_zi_top написа:Да не са пропуснали и да заредят дизел до капачката?!![]()
Ако не пълнят резервоара фул, няма да си купя нова Тойота!
ЧНГ
Забавна тема.
Фактурират ти кола, а нея я няма biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче

Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много. А с връчването на ключовете ме предупредиха да спра веднага на бензиностанция biggrin.gif
Даже може и из гаража да пазя още първата бележка за зареждане.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Да, и моята като я взех,показваше 7 км.,което ми беше много интересно biggrin.gif , бензин имаше съвсем малко и от Тойота на Цариградско с леко каране та направо на OMV на цариградско я напълних. Интересното е ,че първоначално ми даваше среден разход 23/100км., след това падна на 16/100км. като съм я карал бавно през цялото време до 2000 об./мин., даже се обадих на дилъра да го питам защо харчи толкова много тая кола / Корола 1.4VVTi / и каза,че е много стегнат мотора още и да не се притеснявам,ще падне разхода. Така и стана още следващите дни падна на около 12/100км., 10.5/100км. и по-нататък вече под 10/100км.scorpion написа:
Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче( едва ли ) и го натоварят по автовози, товарни кораби и пр.
Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много. А с връчването на ключовете ме предупредиха да спра веднага на бензиностанция biggrin.gif
Даже може и из гаража да пазя още първата бележка за зареждане.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
а бе човек, чети по-горе - КАТ комплекта го нямаше - 40 лв еди кой си ред във фактурата, а аз от вълнение забравих да погледна при приемането и карах 400 км без него, ако ме бяха лепнали не знам колко е глобата ! Сетих се когато тръгнах да купувам винетка, понеже бях забравил и неяscorpion написа:
Забавна тема.
Фактурират ти кола, а нея я няма biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче( едва ли ) и го натоварят по автовози, товарни кораби и пр.
Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Не мислех да го пиша това , защото иначе съм много доволен по принцип, но просто да е за урок , че трябва да се гледат нещата и да се проявява внимание и от двете страни.
нашата падна още на първия ден на 9 после на втория под 7-8 на извънградскотоLEXUS написа:scorpion написа:
. Така и стана още следващите дни падна на около 12/100км., 10.5/100км. и по-нататък вече под 10/100км.

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Кат комплекта сега включва ли и светлоотразителна жилетка?Toyko написа:а бе човек, чети по-горе - КАТ комплекта го нямаше - 40 лв еди кой си ред във фактурата, а аз от вълнение забравих да погледна при приемането и карах 400 км без него, ако ме бяха лепнали не знам колко е глобата ! Сетих се когато тръгнах да купувам винетка, понеже бях забравил и неяscorpion написа:
Забавна тема.
Фактурират ти кола, а нея я няма biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче( едва ли ) и го натоварят по автовози, товарни кораби и пр.
Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifИначе моята показваше 6 км ...
Не мислех да го пиша това , защото иначе съм много доволен по принцип, но просто да е за урок , че трябва да се гледат нещата и да се проявява внимание и от двете страни.
ПП: От 99-та до сега никога не са ме спирали да ме питат имам ли кат комплект и жилетка... СИгурно им вдъхвам доверие като ме спрът

включва жилетка, триъгълник, пожарогасител , аптечка
глобата не я знам, крайно време е да направят някъде хубав сайт с глоби и др такива, че от тия закони ми прилошава - например още не знам в закона къде и колко точно пише за децата да са , че да са в еди какви си седалки ???????
Скапан парламент - скапани закони, хрантутят техного брата така
глобата не я знам, крайно време е да направят някъде хубав сайт с глоби и др такива, че от тия закони ми прилошава - например още не знам в закона къде и колко точно пише за децата да са , че да са в еди какви си седалки ???????
Скапан парламент - скапани закони, хрантутят техного брата така
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Колега, звучи ми странно, че не си чел Закона, а в същото време коментираш, че бил скапан...
Ако си бе направил труда да го прочетеш, нямаше да искаш сайт, в който да ти препишат дословно закона. Защото и в момента сайтове със Закона - колкото щеш (обикновено най-актуализиран е lex).
А ако закона не е преписан дословно, започват едни журналистически тълкования и изкривяване на смисъла, че ум да ти зайде
П.С. и мен не са ме спирали за аптечка и пожарогасител. И всичките ми последни коли са били доставени от дилъра без такъв комплект - сам си го купувам от Метро.
Ако си бе направил труда да го прочетеш, нямаше да искаш сайт, в който да ти препишат дословно закона. Защото и в момента сайтове със Закона - колкото щеш (обикновено най-актуализиран е lex).
А ако закона не е преписан дословно, започват едни журналистически тълкования и изкривяване на смисъла, че ум да ти зайде

П.С. и мен не са ме спирали за аптечка и пожарогасител. И всичките ми последни коли са били доставени от дилъра без такъв комплект - сам си го купувам от Метро.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
за закона като го знаеш може ли да ми кажеш точно граници за возене на дете на предна задна седалка и столчета без столчета ?? аз знам само 12 г граница и 150 см ?? би ли ми показал този пасаж ?
ама май са различни законът и правилникът?
дано са оправили това което чета тук :
Пълен хаос с детските седалки в колите
Абсолютна неяснота около т. нар. задължителни детски седалки в колите предизвикаха публикуваните в "Държавен вестник" промени в Закона за движение по пътищата. И от работната група, която изготви законопроекта, и депутатите, които го приемаха, са категорични, че децата до 150 см и 36 кг трябва да се возят в специални седалки.
"Седалките са задължителни, но са различни за бебета, по-малки и по-големи деца. Текстът е взет от европейска директива", заяви пред "Сега" председателят на Държавната комисия по безопасност на движението Алекси Кесяков.
В текста на закона обаче се говори за 5 групи системи за обезопасяване на деца. В определението за тях се споменава, че включват "и в някои случаи допълнителна седалка". Същата седалка в заключителните разпоредби е вписана вече като "допълнителен стол". Председателят на транспортната комисия в парламента Йордан Мирчев обяви, че вече не коментира и препрати въпросите към КАТ. Шефът на КАТ Алекси Стратиев не бе открит, за да поясни как ще се тълкува законът на пътя. Ако катаджиите решат, че някой вози дете в нарушение на закона, глобата е 50 лева.
Най-облагодетелствани в ситуацията са шофьорите на старите автомобили, които нямат колани на задните седалки. С тези колани пък би трябвало да се закрепя специалната детска седалка. Според промените в закона в такива коли децата се возят свободно на задна седалка. Деца под 3 години обаче нямат право изобщо да се возят в тях. Родителите имат право да ги возят в такси, където обаче, дори то да е старо и без колани, децата могат да пътуват на задната седалка.
ама май са различни законът и правилникът?
дано са оправили това което чета тук :
Пълен хаос с детските седалки в колите
Абсолютна неяснота около т. нар. задължителни детски седалки в колите предизвикаха публикуваните в "Държавен вестник" промени в Закона за движение по пътищата. И от работната група, която изготви законопроекта, и депутатите, които го приемаха, са категорични, че децата до 150 см и 36 кг трябва да се возят в специални седалки.
"Седалките са задължителни, но са различни за бебета, по-малки и по-големи деца. Текстът е взет от европейска директива", заяви пред "Сега" председателят на Държавната комисия по безопасност на движението Алекси Кесяков.
В текста на закона обаче се говори за 5 групи системи за обезопасяване на деца. В определението за тях се споменава, че включват "и в някои случаи допълнителна седалка". Същата седалка в заключителните разпоредби е вписана вече като "допълнителен стол". Председателят на транспортната комисия в парламента Йордан Мирчев обяви, че вече не коментира и препрати въпросите към КАТ. Шефът на КАТ Алекси Стратиев не бе открит, за да поясни как ще се тълкува законът на пътя. Ако катаджиите решат, че някой вози дете в нарушение на закона, глобата е 50 лева.
Най-облагодетелствани в ситуацията са шофьорите на старите автомобили, които нямат колани на задните седалки. С тези колани пък би трябвало да се закрепя специалната детска седалка. Според промените в закона в такива коли децата се возят свободно на задна седалка. Деца под 3 години обаче нямат право изобщо да се возят в тях. Родителите имат право да ги возят в такси, където обаче, дори то да е старо и без колани, децата могат да пътуват на задната седалка.
- slowtraveler
- Мнения: 6195
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 374 пъти
Май не разбра това, което казах за журналистическите тълкувания, и ти пак си биеш към тях...
Какво неясно има в Закона????
Допълнителна седалка бях вземал за детето, защото бе по-голямо и нямаше нужда от столче. Представлява точно седалка с уши без облегалка, като ушите насочват колана в правилното положение.
Ето това намерих за 30 сек в ЗДВП:
Какво неясно има в Закона????
Допълнителна седалка бях вземал за детето, защото бе по-голямо и нямаше нужда от столче. Представлява точно седалка с уши без облегалка, като ушите насочват колана в правилното положение.
Ето това намерих за 30 сек в ЗДВП:
Чл. 133. (1) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранява се превозването на по-голям брой пътници от определения в свидетелството за регистрация на моторното превозно средство.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Превозването на деца до 12-годишна възраст е забранено на задната седалка на мотоциклет или мотопед и на предната седалка на лек автомобил, освен ако за детето е поставена допълнителна специална седалка.
..........................
Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:
1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група 0 - за деца с тегло под 10 kg;
2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група 0+ - за деца с тегло под 13 kg;
3. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група I - за деца с тегло между 9 и 18 kg;
4. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група II - за деца с тегло между 15 и 25 kg;
5. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група III - за деца с тегло между 22 и 36 kg.
(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.
[Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]
Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Последно промяна от slowtraveler на 04 Яну 2012 18:16, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
избрани пасажи с думата "деца":
(2) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Слизането и качването на деца до 12 години от
и в автомобил, спрял на пътното платно, се извършва откъм страната на тротоара или
банкета.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Превозването на деца до 12-годишна възраст е
забранено на задната седалка на мотоциклет или мотопед и на предната седалка на лек
автомобил, освен ако за детето е поставена допълнителна специална седалка.
Раздел XXV. Обезопасителни колани, защитни каски, системи за
обезопасяване на деца (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
Чл. 137а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водачите и пътниците в моторни
превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение,
използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са
оборудвани.
(2) Могат да не използват обезопасителни колани:
1. бременните жени;
2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на
обезопасителен колан;
3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките
на населеното място;
4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.
Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в
зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет
групи:
1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;
2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;
3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;
4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;
5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.
(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с
осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи
допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната
вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца
и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с
обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа
устройството, в което детето е поставено.
Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни
средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за
обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни
средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се
използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на
чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са
оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под
тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150
сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за
обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не
е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца,
обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство,
когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна
възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца
трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за
Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4
относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на
обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на
обезопасителни колани и системи за обезопасяване.
Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Всички седящи пътници на възраст
три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в
движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства
са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл.
137г.
(2) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Слизането и качването на деца до 12 години от
и в автомобил, спрял на пътното платно, се извършва откъм страната на тротоара или
банкета.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Превозването на деца до 12-годишна възраст е
забранено на задната седалка на мотоциклет или мотопед и на предната седалка на лек
автомобил, освен ако за детето е поставена допълнителна специална седалка.
Раздел XXV. Обезопасителни колани, защитни каски, системи за
обезопасяване на деца (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
Чл. 137а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водачите и пътниците в моторни
превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение,
използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са
оборудвани.
(2) Могат да не използват обезопасителни колани:
1. бременните жени;
2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на
обезопасителен колан;
3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките
на населеното място;
4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.
Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в
зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет
групи:
1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;
2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;
3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;
4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;
5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.
(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с
осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи
допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната
вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца
и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с
обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа
устройството, в което детето е поставено.
Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни
средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за
обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни
средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се
използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на
чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са
оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под
тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150
сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за
обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не
е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца,
обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство,
когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна
възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца
трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за
Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4
относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на
обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на
обезопасителни колани и системи за обезопасяване.
Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Всички седящи пътници на възраст
три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в
движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства
са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл.
137г.
май пишем едновременно и копираме 
виж сега според тия писания мойто голямо дете скоро ще изпадне в законово несъответствие понеже ще бъде по тежко от 36 кг и сигурно почти 150 см но ще бъде далеч по-малко от заветните 12 г ??? акселерация ....
и понеже няма да мога да го натикам в столче някой може да ме глоби
? от друга страна обаче може да се дрънка по всяко такси без проблеми нали
макар да нямат и 1 въздушна възглавница някой а аз съм с 9 ли бяха....
biggrin.gif
ПС столчето макар и само с уши е доста малко какъвто и модел да взема....но ползвам вече две такива за двете

виж сега според тия писания мойто голямо дете скоро ще изпадне в законово несъответствие понеже ще бъде по тежко от 36 кг и сигурно почти 150 см но ще бъде далеч по-малко от заветните 12 г ??? акселерация ....
и понеже няма да мога да го натикам в столче някой може да ме глоби


biggrin.gif
ПС столчето макар и само с уши е доста малко какъвто и модел да взема....но ползвам вече две такива за двете
Последно промяна от Toyko на 04 Яну 2012 18:21, променено общо 1 път.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
TATI написа:Задължително си носи една 5 литрова туба и източи резервоара, за да видиш дали са ти наляли точното количество от 5 литра, с които предават колите.
Премери и мустачките на 4-те гуми дали са еднакви, иначе не приемай колата.
Вие нови коли ли купувате или що ли? Може да ти я продадат със стари бутала, нима ще разглобиш двигателя, че да провериш?
за другите въпроси, като ти дадат колата, ще ти дадат и книжка за експлоатация, та там си пише кое и защо. Моя съвет е да си прочетеш първо книжката, за да няма после, тресе при спиране, гори много масло и пр. неща.



Абе новите коли в БГ не ги ли продават с гаранция, особено джапонските? biggrin.gif
Като цяло може да смени маслото, ако колата е стояла с това масло няколко месеца в дилъра и да се увер, че има достатъчно бензин, за да се прибере вкъщо.
Баща ми като си купувал Трабанта, явно и той предполагал за 5-те литра и после след 10 км закъсал. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
моят син е в първи клас, 140 см и над 36кг, седи винаги отзад, с колан...но все още не са ме спирали да се заяждат за липсата на седалка. дори и когато ми написаха акт за превишена скорост, не обърнаха внимание на детето. не знам дали следят въобще за тия неща. едва ли имат в колите кантари и сантиметри, за да измерят детето и да преценят дали има нарушение или неToyko написа:виж сега според тия писания мойто голямо дете скоро ще изпадне в законово несъответствие понеже ще бъде по тежко от 36 кг и сигурно почти 150 см но ще бъде далеч по-малко от заветните 12 г ??? акселерация ....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта