проверки при приемане на нов автомобил

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 02 Яну 2012 23:50

Да,но няма марка,при която да не се случват. Разбира се, от това не ти става по-добре. Но гаранцията е много важна,говоря за нейната продължителност.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 03 Яну 2012 11:00

zi_zi_top написа:Да не са пропуснали и да заредят дизел до капачката?! ohmy.gif
Ако не пълнят резервоара фул, няма да си купя нова Тойота! cool.gif
хилете се вие, просто описах подробностите, естествено че не искам нафта ... ама нещо което са фактурирали да го няма е друг въпрос ....

ЧНГ :thumbsup:

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 03 Яну 2012 15:15

Toyko написа:
zi_zi_top написа:Да не са пропуснали и да заредят дизел до капачката?! ohmy.gif
Ако не пълнят резервоара фул, няма да си купя нова Тойота! cool.gif
хилете се вие, просто описах подробностите, естествено че не искам нафта ... ама нещо което са фактурирали да го няма е друг въпрос ....

ЧНГ :thumbsup:
ЧНГ !

Забавна тема.
Фактурират ти кола, а нея я няма biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче wink.gif ( едва ли ) и го натоварят по автовози, товарни кораби и пр.
Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много. А с връчването на ключовете ме предупредиха да спра веднага на бензиностанция biggrin.gif
Даже може и из гаража да пазя още първата бележка за зареждане.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 03 Яну 2012 15:59

scorpion написа:
Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче wink.gif ( едва ли ) и го натоварят по автовози, товарни кораби и пр.
Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много. А с връчването на ключовете ме предупредиха да спра веднага на бензиностанция biggrin.gif
Даже може и из гаража да пазя още първата бележка за зареждане.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Да, и моята като я взех,показваше 7 км.,което ми беше много интересно biggrin.gif , бензин имаше съвсем малко и от Тойота на Цариградско с леко каране та направо на OMV на цариградско я напълних. Интересното е ,че първоначално ми даваше среден разход 23/100км., след това падна на 16/100км. като съм я карал бавно през цялото време до 2000 об./мин., даже се обадих на дилъра да го питам защо харчи толкова много тая кола / Корола 1.4VVTi / и каза,че е много стегнат мотора още и да не се притеснявам,ще падне разхода. Така и стана още следващите дни падна на около 12/100км., 10.5/100км. и по-нататък вече под 10/100км.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 04 Яну 2012 09:34

scorpion написа:
Забавна тема.
Фактурират ти кола, а нея я няма biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче wink.gif ( едва ли ) и го натоварят по автовози, товарни кораби и пр.
Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
а бе човек, чети по-горе - КАТ комплекта го нямаше - 40 лв еди кой си ред във фактурата, а аз от вълнение забравих да погледна при приемането и карах 400 км без него, ако ме бяха лепнали не знам колко е глобата ! Сетих се когато тръгнах да купувам винетка, понеже бях забравил и нея :) Иначе моята показваше 6 км ...
Не мислех да го пиша това , защото иначе съм много доволен по принцип, но просто да е за урок , че трябва да се гледат нещата и да се проявява внимание и от двете страни.

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 04 Яну 2012 09:40

LEXUS написа:
scorpion написа:
. Така и стана още следващите дни падна на около 12/100км., 10.5/100км. и по-нататък вече под 10/100км.
нашата падна още на първия ден на 9 после на втория под 7-8 на извънградското :) иначе беше фантастична цифра нещо като 40 / 100 първите няколко км в момента на 1600 все още държи 6 / 100 извънградско , а градското просто не мога да засека защото работи на място и прочее...но е 9 макс

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 04 Яну 2012 09:46

Toyko написа:
scorpion написа:
Забавна тема.
Фактурират ти кола, а нея я няма biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ами то гориво сипват колкото да изведат автомобила от завода, врътнат някое и друго кръгче wink.gif ( едва ли ) и го натоварят по автовози, товарни кораби и пр.
Моята като я взех точно 7 км показваше километража и ме кефеше много.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
а бе човек, чети по-горе - КАТ комплекта го нямаше - 40 лв еди кой си ред във фактурата, а аз от вълнение забравих да погледна при приемането и карах 400 км без него, ако ме бяха лепнали не знам колко е глобата ! Сетих се когато тръгнах да купувам винетка, понеже бях забравил и нея :) Иначе моята показваше 6 км ...
Не мислех да го пиша това , защото иначе съм много доволен по принцип, но просто да е за урок , че трябва да се гледат нещата и да се проявява внимание и от двете страни.
Кат комплекта сега включва ли и светлоотразителна жилетка?

ПП: От 99-та до сега никога не са ме спирали да ме питат имам ли кат комплект и жилетка... СИгурно им вдъхвам доверие като ме спрът rolleyes.gif

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 04 Яну 2012 10:19

включва жилетка, триъгълник, пожарогасител , аптечка
глобата не я знам, крайно време е да направят някъде хубав сайт с глоби и др такива, че от тия закони ми прилошава - например още не знам в закона къде и колко точно пише за децата да са , че да са в еди какви си седалки ???????
Скапан парламент - скапани закони, хрантутят техного брата така

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6197
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2012 15:09

Колега, звучи ми странно, че не си чел Закона, а в същото време коментираш, че бил скапан...
Ако си бе направил труда да го прочетеш, нямаше да искаш сайт, в който да ти препишат дословно закона. Защото и в момента сайтове със Закона - колкото щеш (обикновено най-актуализиран е lex).
А ако закона не е преписан дословно, започват едни журналистически тълкования и изкривяване на смисъла, че ум да ти зайде :thumbsup:

П.С. и мен не са ме спирали за аптечка и пожарогасител. И всичките ми последни коли са били доставени от дилъра без такъв комплект - сам си го купувам от Метро.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 04 Яну 2012 18:00

за закона като го знаеш може ли да ми кажеш точно граници за возене на дете на предна задна седалка и столчета без столчета ?? аз знам само 12 г граница и 150 см ?? би ли ми показал този пасаж ?
ама май са различни законът и правилникът?

дано са оправили това което чета тук :

Пълен хаос с детските седалки в колите
Абсолютна неяснота около т. нар. задължителни детски седалки в колите предизвикаха публикуваните в "Държавен вестник" промени в Закона за движение по пътищата. И от работната група, която изготви законопроекта, и депутатите, които го приемаха, са категорични, че децата до 150 см и 36 кг трябва да се возят в специални седалки.

"Седалките са задължителни, но са различни за бебета, по-малки и по-големи деца. Текстът е взет от европейска директива", заяви пред "Сега" председателят на Държавната комисия по безопасност на движението Алекси Кесяков.

В текста на закона обаче се говори за 5 групи системи за обезопасяване на деца. В определението за тях се споменава, че включват "и в някои случаи допълнителна седалка". Същата седалка в заключителните разпоредби е вписана вече като "допълнителен стол". Председателят на транспортната комисия в парламента Йордан Мирчев обяви, че вече не коментира и препрати въпросите към КАТ. Шефът на КАТ Алекси Стратиев не бе открит, за да поясни как ще се тълкува законът на пътя. Ако катаджиите решат, че някой вози дете в нарушение на закона, глобата е 50 лева.

Най-облагодетелствани в ситуацията са шофьорите на старите автомобили, които нямат колани на задните седалки. С тези колани пък би трябвало да се закрепя специалната детска седалка. Според промените в закона в такива коли децата се возят свободно на задна седалка. Деца под 3 години обаче нямат право изобщо да се возят в тях. Родителите имат право да ги возят в такси, където обаче, дори то да е старо и без колани, децата могат да пътуват на задната седалка.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6197
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2012 18:13

Май не разбра това, което казах за журналистическите тълкувания, и ти пак си биеш към тях...
Какво неясно има в Закона????
Допълнителна седалка бях вземал за детето, защото бе по-голямо и нямаше нужда от столче. Представлява точно седалка с уши без облегалка, като ушите насочват колана в правилното положение.
Ето това намерих за 30 сек в ЗДВП:
Чл. 133. (1) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Забранява се превозването на по-голям брой пътници от определения в свидетелството за регистрация на моторното превозно средство.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Превозването на деца до 12-годишна възраст е забранено на задната седалка на мотоциклет или мотопед и на предната седалка на лек автомобил, освен ако за детето е поставена допълнителна специална седалка.
..........................


Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:

1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група 0 - за деца с тегло под 10 kg;

2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група 0+ - за деца с тегло под 13 kg;

3. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група I - за деца с тегло между 9 и 18 kg;

4. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група II - за деца с тегло между 15 и 25 kg;

5. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) група III - за деца с тегло между 22 и 36 kg.

(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:

1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;

2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.

[Препратки от статии] [Препратки от практики] [Препратки от процедури] [Бележки]

Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.

(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.

(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.

(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.

(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Последно промяна от slowtraveler на 04 Яну 2012 18:16, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 04 Яну 2012 18:16

избрани пасажи с думата "деца":

(2) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Слизането и качването на деца до 12 години от
и в автомобил, спрял на пътното платно, се извършва откъм страната на тротоара или
банкета.

(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Превозването на деца до 12-годишна възраст е
забранено на задната седалка на мотоциклет или мотопед и на предната седалка на лек
автомобил, освен ако за детето е поставена допълнителна специална седалка.

Раздел XXV. Обезопасителни колани, защитни каски, системи за
обезопасяване на деца (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)

Чл. 137а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Водачите и пътниците в моторни
превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение,
използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са
оборудвани.
(2) Могат да не използват обезопасителни колани:
1. бременните жени;
2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на
обезопасителен колан;
3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките
на населеното място;
4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.
Чл. 137б. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Системите за обезопасяване на деца в
зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет
групи:
1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;
2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;
3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;
4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;
5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.
(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с
осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи
допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната
вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца
и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с
обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа
устройството, в което детето е поставено.
Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни
средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за
обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни
средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се
използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на
чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са
оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под
тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150
сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за
обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не
е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца,
обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство,
когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна
възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Чл. 137г. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Системите за обезопасяване на деца
трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за
Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4
относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на
обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на
обезопасителни колани и системи за обезопасяване.
Чл. 137д. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Всички седящи пътници на възраст
три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в
движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства
са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл.
137г.

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 04 Яну 2012 18:19

май пишем едновременно и копираме :)

виж сега според тия писания мойто голямо дете скоро ще изпадне в законово несъответствие понеже ще бъде по тежко от 36 кг и сигурно почти 150 см но ще бъде далеч по-малко от заветните 12 г ??? акселерация ....

и понеже няма да мога да го натикам в столче някой може да ме глоби :) ? от друга страна обаче може да се дрънка по всяко такси без проблеми нали :) макар да нямат и 1 въздушна възглавница някой а аз съм с 9 ли бяха....
biggrin.gif

ПС столчето макар и само с уши е доста малко какъвто и модел да взема....но ползвам вече две такива за двете
Последно промяна от Toyko на 04 Яну 2012 18:21, променено общо 1 път.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 04 Яну 2012 18:20

TATI написа:Задължително си носи една 5 литрова туба и източи резервоара, за да видиш дали са ти наляли точното количество от 5 литра, с които предават колите.
Премери и мустачките на 4-те гуми дали са еднакви, иначе не приемай колата.
Вие нови коли ли купувате или що ли? Може да ти я продадат със стари бутала, нима ще разглобиш двигателя, че да провериш?
за другите въпроси, като ти дадат колата, ще ти дадат и книжка за експлоатация, та там си пише кое и защо. Моя съвет е да си прочетеш първо книжката, за да няма после, тресе при спиране, гори много масло и пр. неща.
:laughing6: :laughing6: :laughing6:

Абе новите коли в БГ не ги ли продават с гаранция, особено джапонските? biggrin.gif

Като цяло може да смени маслото, ако колата е стояла с това масло няколко месеца в дилъра и да се увер, че има достатъчно бензин, за да се прибере вкъщо.

Баща ми като си купувал Трабанта, явно и той предполагал за 5-те литра и после след 10 км закъсал. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 04 Яну 2012 19:57

Toyko написа:виж сега според тия писания мойто голямо дете скоро ще изпадне в законово несъответствие понеже ще бъде по тежко от 36 кг и сигурно почти 150 см но ще бъде далеч по-малко от заветните 12 г ??? акселерация ....
моят син е в първи клас, 140 см и над 36кг, седи винаги отзад, с колан...но все още не са ме спирали да се заяждат за липсата на седалка. дори и когато ми написаха акт за превишена скорост, не обърнаха внимание на детето. не знам дали следят въобще за тия неща. едва ли имат в колите кантари и сантиметри, за да измерят детето и да преценят дали има нарушение или не

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 9 госта