Здравейте, надявам се в скоро време Колеги,
Предстои ми избор на автомобил комби или liftback и ще се радвам да разбера какво е Вашето мнение относно моделите, към които съм се насочил.
Студент съм последна година и съответно съм склонен да отделя до около 4000-4500 лв. за автомобил и първоначално обслужване, регистрация и останалите процедури. Желая след това поддръжката да е сравнително евтина, като по възможност мощността на колата да е под 101 к.с. заради данъка в София.
Предпочитам бензинов автомобил, по всяка вероятност с АГУ или ГИ.
С колата ще се пътува два-три пъти седмично в София, извънградско предимно през почивните дни и тази есен вероятно в Европа, на първо време България - Германия. Затова е необходимо автомобилът да бъде надежден и добре поддържан.
Предпочитам да няма алуминиеви носачи по окачването, поради което и VW Passat B5, Audi A4 отпадат като вариант.
Чух доста добри отзиви за японските автомобили и поради това за момента съм се насочил към Toyota Carina E с двигател 1,6 (4A-FE), както и Toyota Avensis преди 2000 г. - отново с 4A-FE.
От другите производители най-добри отзиви съм чувал за Skoda Octavia 1, двигател 1,8 20V 125 к.с., който за съжаление не намирам да се продава втора ръка в комби варианта.
Вчера разгледах лично този автомобил с 4A-FE Lean Burn:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=emg2yb
Като цяло ще има нужда от смяна на акумулатор.
Нормално ли е съединителят да отделя в горната част на хода си? А да духа и пръска масло от капачката на 4A-FE? Това ми направи силно впечатление, но не успях да погледна ауспухът дали е омаслен и дали от щеката за маслото духа.
Според собственика, колата е на около 270 хиляди реални километра, внесена от Италия. Според него разходът на масло е около 200 ml на 10 000 км., няма и ръжда, но ми се стори, че на едно-две места на единия калник има малко.
Ще се радвам да получа Вашите съвети относно модел, марка, двигатели и евентуално конкретни автомобили.
Благодаря Ви предварително!
Моля да ме извините, ако темата не е в правилния раздел.
Поздрави,
Николай