Страница 3 от 7
Публикувано на: 16 Апр 2011 17:06
от Akima
@stivi
Жертвите в БГ са следствие на 3-4 основни проблема:
1.
Лоши,неподдържани
пътища и отсъствие на първокласни пътища и магистрали с 2,3,4 ленти за всяка посока на движение -- оттам и неправилно изпреварване и челни удари!
2.
Шофиране в нетрезво състояние в съвкупност с т.1!
3.Морално
остарял автопарк и неизправни МПС-та/
http://www.vsekiden.com/51660/.
4.
Несъобразена скорост - тук са любимците ми с двигатели над 2000 куб.см и коли за по над 100к лв.,които явно си мислят,че щом се качат в "Мечока"/"Баварка-та"/"Вагината" стават безсмъртни и чак Супермен и Господ им завиждат!
Оставам с впечатление,че явно караш предимно извънградско или си от малък и спокоен град,за което благородно ти завиждам.
МОЛЯ,ако някой може да ми помогне в избора на дискове и съотвтно накладки да пише - аз не искам да ме убеждавате какво трябва и какво не трябва да си купувам,а най-учтиво моля за съвет при избор-а!
Нека да не спамим излишно!
/Както казва един приятел професионален шофъор:
-Аз не те уча как да си е*еш жената,ти не ме учи как да си правя колата!/ biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Vesko
Добре,че се обади:
Имаш ли представа RX-а с каква марка дискове излиза от завода?
Поздрави на всички - надявам се никой не се чувства персонално засегнат,но нека се придържаме към първоначалната тема!
Благодаря на отзовалите се, ако не за друго, то поне за дискусията!

Публикувано на: 16 Апр 2011 18:27
от Uncle Dido
Басс-мана е прав - няма лошо да смениш компоненти с по-качествени.
После си казваш - сега имам по-яки спирачки, колата спира като болида на Фетел, значи мога да разчитам донякъде на това.
И спирането става по-късно, по-агресивно.... докато в един момент не попаднеш на участък, който все още не е почистен от зимното опесъчаване.
После се пуска поредната тема за застраховки и застрахователи.
Дотук - ясно.
Не ми стана ясно обаче едно - някой направи ли си сметката, че като се сменят дисковете с по-големи, апаратите - също, за спирачното усилие, което дава сервото и помпата?
Става въпрос за бар - кв. сантиметър площ?
Публикувано на: 16 Апр 2011 18:35
от Vesko
Akima написа:@Vesko
Добре,че се обади:
Имаш ли представа RX-а с каква марка дискове излиза от завода?
Нямам си и идея. Но със сигурност не са надупчени.
Публикувано на: 16 Апр 2011 21:20
от Akima
Fido Dido написа:Не ми стана ясно обаче едно - някой направи ли си сметката, че като се сменят дисковете с по-големи, апаратите - също, за спирачното усилие, което дава сервото и помпата?
Става въпрос за бар - кв. сантиметър площ?
Дидо,
включваш се с въпрос право в 10-ката!
Аз точно това си мисля цял ден.
Голям филм е да си търся апарати, заради една рутинна смяна на дискове и после да се почне помпи,цилиндри и т.н.
Неслучайно в повечето сайтове като търсиш
Calipers излизат цели
Brake Kit-ове със всичките му там помпи,маркучи,апарати,накладки,дискове и датчици.
Смятам да се придържам към формулата дискове и накладки висок клас + честа смяна на спирачна течност + качествени гуми с възраст до 3-4 години!
П.С.Откакто имам книжка няма ПТП - дори и с дърво или стълб,но застрахователя го виждам 2-3 пъти в годината,заради желанието на някои мои съграждани да си оставят боята по броните ми,особено на паркингите в центъра.

Re: спирачен път
Публикувано на: 16 Апр 2011 21:46
от Bass_Man
mar29 написа:
Има.......господинът не е БИЛ ГЕЙТС предполагам. Защо да плаща 250% по-скъпа част,а резултата да е 3 % по-добро спиране.Тези примерни 3 или 5% по-добро спиране може да ги извлече ,като само си намали скоростта на движение с 3 км например.
Сега не се хващайте за примерните %,които съм написал.Не ми задавайте въпроси от рода" как съм ги изчислил" ......те са примерни.Всеки от форума знае,че ако се кара например с 10 км/ч повече,спирачния път се увеличава драстично
Аз пък не знам защо всички решихте , че ще спира някакви проценти по-добре ? За мен по-скъпия/качествения дикс дава възможност за по-голяма издръжливост на прегряване , а не с 10 метра по-къс спирачен път . И по-голяма издръжливост на механични деформации и повреди . Което всъщност е важно дори да спазваш всеки един закон за движение . Защото възможността да можеш да спреш няколко пъти подред си е доста голямо преимущество . А за подобряване на тези качества технологията по която се правят дискове , накладки и тн е много важна . Така ,че с хубави дискове и накладки не само , че може да спреш по-бързо ами и да спреш 10 пъти подред или да спуснеш един баир на спирачки . А не като Веско да ходиш през няколко хиляди километра за нови дискове ( в гаранция !!! ) .
mar29 написа:
П.С. СЕГА ДРУГ Е ВЪПРОСА,АКО ИСКАШ ДА СЕДНЕШ С ПРИЯТЕЛИ И ПРЕВЪРЖЕНИЦИ НА МАРКАТА И ДА КАЖЕШ: ТИ ЗНАЕШ ЛИ МОЯТА ТОЙОТА С КАКВИ СПЕЦИАЛНИ ДИСКОВЕ Е ?
СПОРЕД МЕН ТОЗИ ВЪПРОС ВЪОБЩЕ НЕ СЕ ОБСЪЖДА !
stivi написа:Искам само да вметна, че ако се спазват законите в тази точка и ЗДВП всякакви подобрения по спирачната система са напълно излишни ! Без да се обиждате ,но хора които търсят екстремно спиране значи си падат и по екстремно каране което автоматично ги превръща в опасни за останалите участници в движението колкото и те да твърдят че не са такива ! Колко пъти ще ви се наложи да скачате на спирачките ако спазвате ограниченията на скоростта и дистанцията,но понеже всички сме "бързи и яростни" затова жертвите по пътищата са повече от войната в Ирак

Въобще не задължително да си екстремис за да спираш добре . А , че вината за катастрофите си е наша това си е ясно .
ДА
Публикувано на: 16 Апр 2011 21:53
от mar29
СЪГЛАСЕН СЪМ

Re: спирачен път
Публикувано на: 16 Апр 2011 22:22
от Scott
Bass_Man написа:Аз пък не знам защо всички решихте , че ще спира някакви проценти по-добре ? За мен по-скъпия/качествения дикс дава възможност за по-голяма издръжливост на прегряване , а не с 10 метра по-къс спирачен път . И по-голяма издръжливост на механични деформации и повреди . Което всъщност е важно дори да спазваш всеки един закон за движение . Защото възможността да можеш да спреш няколко пъти подред си е доста голямо преимущество ...
Да не би да искаш да кажеш, че автомобилите със стандартни спирачки спират само по веднъж.... а сетне? Всички тея гимнастики с 'пърформанс' спирачки, ако не са за газърия, са едно извинение за каране по-агресивно.

Re: спирачен път
Публикувано на: 16 Апр 2011 22:30
от Bass_Man
Scott написа:Да не би да искаш да кажеш, че автомобилите със стандартни спирачки спират само по веднъж.... а сетне? Всички тея гимнастики с 'пърформанс' спирачки, ако не са за газърия, са едно извинение за каране по-агресивно.

Питай Веско за за информация от първа ръка

!
Re: спирачен път
Публикувано на: 16 Апр 2011 22:43
от Scott
Bass_Man написа:Питай Веско за за информация от първа ръка

!
Веско е типичен пример за агресивно каране, така че не го намесвай. laugh.gif
Публикувано на: 16 Апр 2011 22:44
от Vesko
bass, samo vednaj sam si pregriaval diskovete do stepen da ne iska da spira djipa. No si beshe pochti umishleno. Na prohoda ot varna kam burgas niamashe mnogo koli i se zabavliavah da probvam kolko shte vdigne mejdu dva zavoia

ne pomnia kolko vdignah, no po edno vreme otkqza da spira normalno i razhodomera pokazvashe che prez posledniat polovin chas ne beshe harchil pod 25l/100. I oshte za 100000km na hibrida mi smeniha dva puti diskovete che sa iznoseni:)
Re: спирачен път
Публикувано на: 16 Апр 2011 23:22
от Akima
Публикувано на: 16 Апр 2011 23:28
от Vesko
imam 6 i ot srednoto i ot visheto(magistar). Moga li da prodalja da pisha?
Публикувано на: 16 Апр 2011 23:46
от Akima
Абе аз хубаво се шегувам Веско,ама ситуацията ме плаши - щом основни неща не се знаят и се говорят откровени глупости само и само,за да се каже "нещо" освен да замълча и да гледам не знам какво мога да направя.
Не ми се мисли,че мога да попадна на някой специалист,който си няма представа от собствената си работа например,ами и му плащат,за да не знае.
Дотук ми помогнаха:
xtreme - точно по темата;
Me4oKyX - точно по темата;
max-2 - даде идея разпределението на спирачното усилие;
mar29 - идея за апарати;
Bass_Man - точно по темата;
Fido Dido - възможни проблеми при смяна на апарати;
Vesko - споделяне на опит,макар и за кола по-висок клас и в пъи по-скъпа;
Мненията на горепосочените са точно 1 страница - останалите 2 са спам и талаш.Явно има много представители на ФФ на СУ!
БЛАГОДАРЯ НА КОЛЕГИТЕ от поста ми!

Публикувано на: 17 Апр 2011 01:44
от slowtraveler
Vesko не го смятай за еталон, защото РХ-са има доста слаби спирачки....
Просто за хибрида са смятали, че натоварването на спирачките ще е по-малко, защото част от спирачната енергия отива в 'KERS'-а му
И затова са му сложили малки дискове и недотам ефективни спирачки....
Е да ама при екстрено спиране РХ-са започва да не му стигат спирачките.
Между другото впечатленията ми са, че Тойота разчита на по-слаби спирачки... До момента трите тойоти, които съм пробвал : Авенсис, Корола Версо, Корола, са били с доста слаби спирачки...
Не бих обмислял въобще вариант за смяна само на диск...
Или пълен комплект диск/спирачни апарати (диска с по-голям диаметър), или по-внимателно каране...

Публикувано на: 17 Апр 2011 06:47
от nowyaris
По внимателно каране.Със спестените пари може да си купиш нещо по-полезно,или да си ги прибереш някъде,защото може да ти потрябват за нещо по-важно по колата.
