Среден разход на Avensis 2.0 D4D
^
вярно е тва с оригването, скоро пълних един 80 литров резервоар на бус и след въпросното оригване събра още 8 литра, което си е много и внася голяма грешка в изчисляването на разхода
А температурното разширение си е факт, и бензинаджийте го знаят прекрасно, за това в големите резервоари по бензиностанциите има подгреватели, и при -15 външна температура от колонката излиза бенц с 20-22 градуса. Ха познайте де е топчето и кой точно печели и кой губи от законите на физиката
вярно е тва с оригването, скоро пълних един 80 литров резервоар на бус и след въпросното оригване събра още 8 литра, което си е много и внася голяма грешка в изчисляването на разхода
А температурното разширение си е факт, и бензинаджийте го знаят прекрасно, за това в големите резервоари по бензиностанциите има подгреватели, и при -15 външна температура от колонката излиза бенц с 20-22 градуса. Ха познайте де е топчето и кой точно печели и кой губи от законите на физиката
Пачо Кардана - Президент !!!
Здравей колега,moloko написа:В крайна сметка е важно единственно колко излиза от джоба , всичко останало е второстепенно. Отиваш , пълниш до горе, нулираш километража, пазиш касовата бележка. Караш до светване на лампата отиваш на същото място. Слагаш до горе записваш километража на НОВАТА касова бележка....... и смяташ. Това е единствения точен разход придружен с "финансова картина" .... Другото няма значение.
В края на краищата аз поне , съм си купил кола за да "слугува тя на мен , а не аз на нея".
И какво значение имат условията при които е зачен разхода?????Всеки от нас може да си докара "невероятен разход" просто като кара така КАКТО НИКОГА НЕ КАРА В ДЕЙСТВИТЕЛНОСТ .Bass_Man написа:Хоп тука вече започваме да бъркаме нещата ! Сега вече говорите за условията в , които е засечен среден разход , Хоп тука вече започваме да бъркаме нещата ! Сега вече говорите за условията в , които е засечен среден разход ,
Условията са нещо върху което може да се влияе и по този начин да се получи изкривена картина на реалния разход.
Шофирането е динамичен процес и условията по време на пътуване се променят малко или много по НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ПРИЧИНИ, не само условията , а и начинът на водене на автомобила се променя с продължителноста на ескпоатация.
Нима ще потвърдиш ,че можеш да изминеш едно и също разстояние АБСОЛЮТНО ПО ЕДИН И СЪЩИ НАЧИН. Без ни най - малка разлика.
това е като да се "изкъпеш" два пъти в една и съща вода".
В градовете има достатъчно места в които може да се кара така както извън тях..... как компютъра ще разбере къде съм в момента В ГРАДА или ИЗВЪН него. И как се отразява на изчислението промяната на показанията за остатъчно гориво , когато нивото в резервоава е променено от пътния релеф - говоря за наклон.
С изказването си имах предвид , че разходът трябва да се засича - за да е реален - при нормални ЕСТЕСТВЕНИ условия , в комбинация ГРАДСКО /ИЗВЪНГРАДСКО . Без умишлно да си променяме навиците и темперамента на шофиране.... А иначе мога да ви покажа и разход 4л на 100 . Просто ще си скъсам нервите докъто се движа по магистралата с 80 - 90 и следейки оборотомера да не минава 1700 1800 оборота . И ще пусна тука един пост "супер разход , моита гори малко и т.н. и ще си мълча ,че като съм отишъл на колонката да заредя - пак съм дал онези 150 лв.
Явно не съм успял да обясня точно какво ме притеснява.Изобщо не става въпрос дали разхода е 10/100 или 6/100.Притеснява ме РАЗЛИКАТА между отчетения разход по БК и реално заредената нафта в резервоара.Не виждам какво общо имат навиците на каране,дали е градско или магистрала>при всички положения проблема е в неточното отчитане.При 20л е разлика от 1,5л>при 1000л - 75л?!?Това не е нормално!До сега не съм виждал такава разлика при нови автомобили(виждал съм по-голям реален vs теоретичен, но това зависи от некоректните бензиностанции,които ти сипват по-малко количество,но това е съвсем друг случай)В конкретния случай съм заредил на проверена бензиностанция,заредил съм до ръба на капачката,след като изчаках няколко пъти да спадне пяната.При предишното зареждане пак сипаха до капачката,но не съм сигурен дали са изчакали да се слегне пяната,но ако не са,то реалната разлика би се увеличила.Относно "уригването", за което писа друг колега- да, случва се,но при пълнене догоре на празен резервоар,при мен е бил пълен на 2/3...
В дадения пример си 100% прав, аз имам впредвид засечки максимум в рамките на един резервоар и съответното зануляване при всяко зареждане.KiLLeR написа:Е как да няма значение дали е магистрално, градско или извън...ако си карал 2 000 км в града и после още 800извън и не си занулявал борд-а реалния ти разход ще е по-нисък от този на бордОбратното също важи
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Караш 2 000км градско, зареждаш си, караш си и т.н. пълниш до горе изкарваш я за примерно 800км(или по-малко) извън града спокойно каране, без да бързаш за никъде, не си занулявал борда. Пълниш пак до горе и по борд разхода ти е над 6, а по колонка ти е 4.5 - 5(например)Scott написа:Това не можах да го схванаKiLLeR написа:...ако си карал 2 000 км в града и после още 800извън и не си занулявал борд-а реалния ти разход ще е по-нисък от този на борд...

@iv_cho
това наистина е странно, но както е казал slowtraveler има доста промелниви...засечи я примерно на 3 4 резервоара без да зануляваш борда какво ще стане

.iv_cho написа: Изобщо не става въпрос дали разхода е 10/100 или 6/100.Притеснява ме РАЗЛИКАТА между отчетения разход по БК и реално заредената нафта в резервоара.
????? БК не отчита количество литри в резервоара , а ПРЕДПОЛАГАЕМО, ВЪЗМОЖНО разстояние което може да се измине с това количество което е в резервоара при текущите пътни условия и текущия стил на каране. И това предполагаемо , възможно растояние се променя непрекъснато.
За какъв проблем става въпрос наистина, щото не те разбирам.
Не те притеснява колко ти гори колата , а защо има разлика в отчитането на БК и реалния разход.
Ако е така - невиждам въобще какъв ти е проблема. Или се опитваш да си намериш такъв. При положение че не става въпрос за това колко пари даваш какво значение има колко отчитал БК. И темата ти би трябвало да е със съвсем друго име Каккво значи "СРЕДЕН РАЗХОД на АВЕНСИС ????!!!!!."Няма нищо общо с реален разход още по малко с грешка в отчитането по БК.
Наистина не виждам проблем и сътоветно не намирам нужда да коментирам повече ако е така. Щом не ти пречи съотношението РАЗХОД/ЦЕНА.... няма какво повече да приказвеме.
И приятелски те съветвам - не си търси сам проблем по колата защото има голяма вероятнос да предизвикаш такъв и той наистина да се появи - и е много възможно да е по-сериозен от някаква разлика без никакво реално финансово значение за теб - както разбирам.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Но това е реалния разход за последното зареждане (извънградския пробег), т.е. ти използваш грешна методика на изчисление - среден разход е разхода за определен пробег. Няма как да сравняваш два средни разхода, които не са за един и същи пробег. В случая просто трябва да събереш всички количества заредено гориво и разделиш на пробега (2000 + 800км) и тогава разликата между резултата и показанието на борд компютъра ще е грешката му на отчитане.KiLLeR написа:Караш 2 000км градско, зареждаш си, караш си и т.н. пълниш до горе изкарваш я за примерно 800км(или по-малко) извън града спокойно каране, без да бързаш за никъде, не си занулявал борда. Пълниш пак до горе и по борд разхода ти е над 6, а по колонка ти е 4.5 - 5(например)Scott написа:Това не можах да го схванаKiLLeR написа:...ако си карал 2 000 км в града и после още 800извън и не си занулявал борд-а реалния ти разход ще е по-нисък от този на борд...
За какъв проблем става въпрос наистина, щото не те разбирам.
Не те притеснява колко ти гори колата , а защо има разлика в отчитането на БК и реалния разход.
Ако е така - невиждам въобще какъв ти е проблема. Или се опитваш да си намериш такъв.
Проблем за по-нисък реален разход няма как да имам:),всеки би се зарадвал ако колата му харчи по-малко.Пуснах темата защото карам Тойота от 1 месец и тази разлика ми направи впечатление.През последните няколко години съм карал доста различни марки и никога не съм забелязвал подобна разлика.И затова целта ми е да разбера дали това е често срещано явление при Тойота и съответно да не се занимавам повече.Ако обаче е проблем само при мен, има резон да се постарая да го идентифицирам и отстраня,преди да е станала по-дебела работата.
Не те притеснява колко ти гори колата , а защо има разлика в отчитането на БК и реалния разход.
Ако е така - невиждам въобще какъв ти е проблема. Или се опитваш да си намериш такъв.
Проблем за по-нисък реален разход няма как да имам:),всеки би се зарадвал ако колата му харчи по-малко.Пуснах темата защото карам Тойота от 1 месец и тази разлика ми направи впечатление.През последните няколко години съм карал доста различни марки и никога не съм забелязвал подобна разлика.И затова целта ми е да разбера дали това е често срещано явление при Тойота и съответно да не се занимавам повече.Ако обаче е проблем само при мен, има резон да се постарая да го идентифицирам и отстраня,преди да е станала по-дебела работата.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
iv_cho написа:...разлика в отчитането на БК и реалния разход...
точно за това става въпрос,просто заглавието не е подходящо какво толкова има за разбиране!
колега не се притеснявай не е само при теб така,просто определена партида тахографи(в които е вграден процесора,който изчислява данните за bc) е особено далеч от действителността.оправя се само със смяната им.дали си струва-надали! аз се пробвах в гаранция да ги убедя да го сменят,но не успях-майната му.някои по-упорити са успяли и при тях вече съвпада.това е!
а тия сметки тук за грешки на градско,аутобан и т.н. не им се връзвай,аз ги правя тия наблюдения от почти 100к при всички различни режими,винаги занулявам при зареждане,карал съм от зареждане до зареждане без да гася мотора и т.н.
слагай чертата на темата,че почна да става интересно като дизел vs бензин!!

Споко.... не е само при теб. И при ме има разлика - вече 6 месеца. Така, че караи си колицата и тва е.iv_cho написа: Проблем за по-нисък реален разход няма как да имам:),всеки би се зарадвал ако колата му харчи по-малко.Пуснах темата защото карам Тойота от 1 месец и тази разлика ми направи впечатление.През последните няколко години съм карал доста различни марки и никога не съм забелязвал подобна разлика.И затова целта ми е да разбера дали това е често срещано явление при Тойота и съответно да не се занимавам повече.Ако обаче е проблем само при мен, има резон да се постарая да го идентифицирам и отстраня,преди да е станала по-дебела работата.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... opic=85638
Това е една тема от английския форум, в която се разисква една настройка на Аурис. Та тази настройка, според тях калибрира показанията за среден разход на компютъра. Дали е вярно или не незнам, защото не съм го пробвал.
Това е една тема от английския форум, в която се разисква една настройка на Аурис. Та тази настройка, според тях калибрира показанията за среден разход на компютъра. Дали е вярно или не незнам, защото не съм го пробвал.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
baba_metca написа:http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... opic=85638
Това е една тема от английския форум, в която се разисква една настройка на Аурис. Та тази настройка, според тях калибрира показанията за среден разход на компютъра. Дали е вярно или не незнам, защото не съм го пробвал.
интересно,направи си сам ли е нещо или трябва специално оборудване?не можах да схвана какво на бг ще рече...

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ще ти кажа веднага къде бъркаш ! За пример ще ти дам един шублер . Обикновенните шублери мерят с точност до 0,1 мм но това въобще не означава , че двама души , които ще мерят с него няма да имат разлика в измерванията 1 см ! Но това по никакъв начин не намалява точността на инструмента , а само променя условията при , които е направено замерването !moloko написа: И какво значение имат условията при които е зачен разхода?????............
Иначе казано всички борд компютри са еднакво точни и то много по-точни от колкото ти трябва реално . Но условията при , които се правят замерванията може да варират изключително много ! И при положение , че константно получаваме по-голям разход по борд от колкото е реалния би трябвало да се замислим за евентуални проблеми . Като най-простото нещо при дизелите е да се ползва хубава добавка за почистване/смазване и да се направи теста с колбичките на отработеното гориво . Отделно една диагностика може да покаже инжекторните времена и ако има твърде голяма разлика между тях трябва да се търси проблема .
Лично съм виждал как една смяна на дихтунгите на инжекторите на комон-рейл дизел променя работата на двигателя от фуражомелка на леко и ритмично потракване .
Реално погледнато косвените белези по които може да се прави диагностика са много но твърде малко са хората с опит , които могат да си вадят правилни заключения от тях .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 6 госта