Страница 3 от 11

Публикувано на: 22 Юни 2006 20:11
от ALTEZZA
ugabuga написа:altezata shte potvardi no sam gledal reklami za nvoata celica i pishe "automatic air conditioning". moje bi kato pri shkodite se puska avtomatichno. znam li?

az savsem sam otchaian ot novite koli, ne znam za vas mad.gif
Celica ne se prodava ot minalata godina ohmy.gif
predpolagam imat v predvid klimatronik, tova det naglasiash kva da e temperaturata v kupeto i natiskash edno kopche AUTO i pochva da duha ot kadeto si reshi, kakto si reshi. opredeleno ne sam pochitatel na tova iavlenie.

Публикувано на: 23 Юни 2006 11:25
от Scott
ALTEZZA написа:predpolagam imat v predvid klimatronik, tova det naglasiash kva da e temperaturata v kupeto i natiskash edno kopche AUTO i pochva da duha ot kadeto si reshi, kakto si reshi. opredeleno ne sam pochitatel na tova iavlenie.
Климатроника на 'новата' Селика си е съвсем нормален. Има ръчно управление на скоростта на вентилатора, избор къде да ти 'духа', ON/OFF на охлаждането и режим AUTO дето 'прави всичко сам' като му зададеш температурата. В определен случай - голяма разлика между външната и вътрешната температура, т.е. склонност към изпотяване - ако се включи обдухване на предното стъкло се включва по поразбиране и охлаждането (А/С) и вентилатора на MAX, но може да се изключи веднага от А/С ON/OFF, и да се намали вентилатора, ако искаш.

Публикувано на: 07 Авг 2007 15:52
от didak
имам два въпроса за климатик, а не климатроник:
1. правопропорционално ли зависи времето през което е включен компресора от количеството на въздуха минаващ през охладителното тяло /с други думи по-добре ли е вентилатора да работи на мах при включен А/С /?
2. вреден ли е за А/С режим на работа с често включване и изключване?

Публикувано на: 07 Авг 2007 16:44
от kristian
Работатана компресора се влияе от количеството въздух,тъй като климатика се управлява по температурата на питата в купето.Тя съответно ще се променя по бързо при по-голямо количество въздух.Дали е точно ПРАВОпропорционална или зависимоста е някаква КРИВА незнам.ПО-скоро е второто.Моят работи по 30-40 сек и спира за 5-10 при мах на вентилатора(климатик е ,не климатроник)

Публикувано на: 07 Авг 2007 19:55
от ALTEZZA
rabotata na kompresora(nezavisimo dali e s klimatik ili klimatronik) zavisi ot naliaganeto na freona v A/C sistemata, kogato dostigne opredelen predel se izkluchva, kogato padne naliaganeto se vkluchva.
predpolagam ima niakakva zavisimost ot tova kolko silno duha ventilatora, tai kato kogava bi staval razlichen toploobmen i saotvetno promianata na naliaganeto bi stavala s razlichna skorost. kakva tochno e zavisimosta obache ne znam.

Публикувано на: 07 Авг 2007 20:18
от kristian
ALTEZZA написа:rabotata na kompresora(nezavisimo dali e s klimatik ili klimatronik) zavisi ot naliaganeto na freona v A/C sistemata, kogato dostigne opredelen predel se izkluchva, kogato padne naliaganeto se vkluchva.
predpolagam ima niakakva zavisimost ot tova kolko silno duha ventilatora, tai kato kogava bi staval razlichen toploobmen i saotvetno promianata na naliaganeto bi stavala s razlichna skorost. kakva tochno e zavisimosta obache ne znam.
Вярно че има управление по наляганенето,но водеща е температура(при мен поне е така).Има забит семистор в питата който по характеристики много прилича на IAT и Темп. датчиците

Публикувано на: 07 Авг 2007 22:28
от slowtraveler
Абе аз си мисля, че нещата стоят така:
УПРАВЛЕНИЕ по налягане на климатика/компресора няма.
Има ЗАЩИТА по налягане....
Затова някои климатици, които не са наред, изключват след известно време, като им сработи защитата.
На старата ми кола климатика и не изключваше докато не натисна копчето (освен ако външната температура е под +4С - такава защита имаше).

При климатрониците вече има управление по температура - когато зададената температура в купето е достигната, компресора се изключва, а когато достигне прага на сработване (все пак има хистерезис) - включва.
Времето, за което работи компресора при климатроника зависи от много фактори - външна температура, топлина, която преминава в купето (слънчево греене, затопляне от въздуха и т.н.), текуща вътрешна температура и т.н.
Затова когато колата е нагрята климатроника включва компресора постоянно и не го изключва, докато не спадне вътрешната температура до зададената..
Ако климатроника работи на 'затопляне', тогава компресора се включва периодично по някаква схема за да изсушава въздуха...

Публикувано на: 07 Авг 2007 22:44
от ALTEZZA
^ mai si prav
sega kat se zamislia, sensora za naliagane mai beshe da otchita ako niama freon v sistemata, che da ne raboti na suho kompresora.

Публикувано на: 07 Авг 2007 22:54
от kristian
slowtraveler написа:Абе аз си мисля, че нещата стоят така:
УПРАВЛЕНИЕ по налягане на климатика/компресора няма.
Има ЗАЩИТА по налягане....
Затова някои климатици, които не са наред, изключват след известно време, като им сработи защитата.
На старата ми кола климатика и не изключваше докато не натисна копчето (освен ако външната температура е под +4С - такава защита имаше).

При климатрониците вече има управление по температура - когато зададената температура в купето е достигната, компресора се изключва, а когато достигне прага на сработване (все пак има хистерезис) - включва.
Времето, за което работи компресора при климатроника зависи от много фактори - външна температура, топлина, която преминава в купето (слънчево греене, затопляне от въздуха и т.н.), текуща вътрешна температура и т.н.
Затова когато колата е нагрята климатроника включва компресора постоянно и не го изключва, докато не спадне вътрешната температура до зададената..
Ако климатроника работи на 'затопляне', тогава компресора се включва периодично по някаква схема за да изсушава въздуха...
Само едно допълнение:
Двете температури на излизащия виздух от юъздуховодите и на виздуха в купето са две отделни неща .Втората при климатрониците определя степента на вентилатора(обикновено) и мове и напълно да изключи компресора за известно време.Първата обаче го води колко време да работи и колко да почива.
климатика (или климатгроника) не нищо по-различно от обикновен хладилник.Само дето има повече датчици ,копчета и евентуално дисплей

Публикувано на: 08 Авг 2007 14:00
от ceko26
На скъпите и нови коли се слагат инверторни климатици който си променят мощноста според зададената температура с цел икономия.Тоест хем е включен компресора хем не е на пълна мощност.
За Тойота мисля, че слагат само обикновени климатици затова има и неприятното усещане като залепи шайбата при ускорение сякаш дърпаш на буксир.Управлението му е според отваряне на определени клапи които разпределят температурата.Компресора се включва и втечнява фреона докато постигне определено налягане и изключва докато не се изпари в радиатора в купето.Колкото по-бързо се изпарява толкова по-често се включва компресора.
Постигането на 22 гр. става като се охлади външен въздуха през радиатора на климатика като същевременно там се лепи влагата и се отваря клапа от която се добавя и топъл въздух от парното.

Публикувано на: 20 Авг 2007 11:09
от the_rider
Изчетах цялата тема и пак не сфащам wacko.gif
Мене ме вълнува следния въпрос, Ако карам с вкл- А/С копче, но врътката студено-топло не ми е съвсем на студеното а по-към топлото, (щото иначе ми е мн. студено) по-малко ли ми харчи ( компресора по-рядко ли се включва) или не?????
Говорим за обикновен климатик, в случая на Карина

Публикувано на: 20 Авг 2007 15:52
от ceko26
Би трябвало да е същото въздуха минава първо през студения радиатор и после през топлия ако му е отворена клапата.
Ако вентилатора е на 1 е по-икономично от 3 или 4 - по-добре е на 1 и на макс. студ

Публикувано на: 20 Авг 2007 16:16
от kristian
the_rider написа:Изчетах цялата тема и пак не сфащам wacko.gif
Мене ме вълнува следния въпрос, Ако карам с вкл- А/С копче, но врътката студено-топло не ми е съвсем на студеното а по-към топлото, (щото иначе ми е мн. студено) по-малко ли ми харчи ( компресора по-рядко ли се включва) или не?????
Говорим за обикновен климатик, в случая на Карина
Врътката студено/топло само отваря и затваря крана на парното от двигателя и на една клапа ,която определя да въздуха на вентилацията да минава през ОТОПЛИТЕЛНАТА пита. Т.е ако пуснеш климатика и завъртиш врътката на леко топло ти един път охлаждаш въздуха от изпарителя на климатика и след това го затопляш през питата на парното.Съвсем ясно е че говорим само за преразход.!!!

Публикувано на: 20 Авг 2007 16:19
от the_rider
мдааа така излиза.....обаче пък иначе много студено духа и ше си простудя дечурлигата на дълъг път mad.gif
може бинай-добрия вариант наистина е вентилатора на 1 а врътката студено-топло на мах студено

Публикувано на: 20 Авг 2007 16:53
от kristian
the_rider написа:мдааа така излиза.....обаче пък иначе много студено духа и ше си простудя дечурлигата на дълъг път mad.gif
може бинай-добрия вариант наистина е вентилатора на 1 а врътката студено-топло на мах студено
Определено :thumbsup:
И струята към предното стъкло!
При мен въздух с темп.под 10град. немога да изкарам(меря с цифров уред вътре във въздуховодите).Прожери датчика на изпарителя,довечера ще погледна какви стойности трябва да показва при различните температури и ще ти пиша :thumbsup: