Страница 3 от 7

Публикувано на: 05 Окт 2010 22:29
от nowyaris
Ти откога не си в България-тука винаги е било така-регистрираш я за едно,пък я ползваш за друго.Верно туй Щатите променят нормалния Българин.

Публикувано на: 05 Окт 2010 22:33
от Japanese_fever
nowyaris написа:Ти откога не си в България-тука винаги е било така-регистрираш я за едно,пък я ползваш за друго.Верно туй Щатите променят нормалния Българин.
Като чета такива като теб и се радвам, че не съм в България, за съжаление.

p.s.
Това ми е може би последния път, когато си правя труда да ти пиша нещо. Не че нещо, ама да не се надаш да ти отговарям на бъдещите психиатрични диарии.

Публикувано на: 05 Окт 2010 22:58
от sashoskiora
По темата-Аз съм против управлението на автомобил с обратна дирекция.Според мен е опасно и не мисля,че една камера би решила проблема,а по отношение на обръщане на дирекцията,от не оторизирани сервизи,каквито няма,а самоинициативно съм също против.Ако се издаде закон и се извършва интервенцията в определени лицензирани сервизи,мисля че нещата ще се обезмислят,защото цената на смяната ще компенсира разликата в цената на автомобила тук и в Англия.

Публикувано на: 06 Окт 2010 01:30
от Bass_Man
MX5 написа:
Откога в БГ пък трябва регистрация за да се пускаш на писта?
Под състезания имах предвид - спираш си колата от движение по пътищата.
Караш я с ремарке до пистата и там ръчкаш колкото ти душа иска.
Като се умориш, товариш я обратно на ремаркето и си я караш обратно вкъщи.
До колкото си спомням няма законен варинт в БГ да караш МПС и то да не е регистрирано . Бигачките си имат бигачков талон и застраховка . Общо взето без регистрация само на село и в гората докато не те хванат .

Относно това дали да се забраняват колите с десен волан то реално няма как да се случи това нещо докато сме в ЕС . Но фаровете трябва да се коригират ако ще се пребивава в обратна страна . Дори и с бленда да е . Другото са пълни глупости ! Засичали ги защото били с десни волани . И това със застраховките пак няма как да стане освен ако няма абсолютна статистика как "обратните" предизвикват много повече ПТП-та .
И също така не мога да разбера хората , които са изсипали по една торба пари за същата кочина и се чудят какво да измислят само и само да прецакат човека , който има същата или по-хубава за по-малко пари wacko.gif . Защото ако 90% от населението не е толкова бунашко ще бойкотира високите цени тук и нещата ще се оправят . А хората купуват ли купуват и цените си се качват ли качват и те така .
А и "нормалните" нямат нищо против да взимат евтини части за "скъпите" кашони . Но когато някой друг вади реална полза от "евтина" придобивка веднага трябва да му се отнеме правото wacko.gif .

Публикувано на: 06 Окт 2010 01:49
от Japanese_fever
Талон и регистрация не знам дали имат нещо общо, иначе застраховки имат всички, които се съзтезават на писта - пилоти, мотористи и превозните средства предполагам също, така че това че имат затраховка,не значи, че са регистрирани за движение по улиците.

Публикувано на: 06 Окт 2010 01:55
от Bass_Man
Ами като не знаеш защо се обаждаш ? tongue.gif
В талона ти пише регистрацията . Няма МПС в БГ , което да не се регистрира . А застраховката е задължителна гражданска отговорност , която е по-скъпа от тази на кола с нормален талон . И отделно са си другите застраховки .
Ето ти малко матриал :
http://www.rallystaristolici.com/geninfo.php

Публикувано на: 06 Окт 2010 01:56
от MX5
Bass_Man написа:До колкото си спомням няма законен варинт в БГ да караш МПС и то да не е регистрирано . Бигачките си имат бигачков талон и застраховка . Общо взето без регистрация само на село и в гората докато не те хванат .
Имах предвид регистрация за движение по пътищата. Като си купиш формула или картинг, съмнява ме да трябва да им изкараш регистрация и номер, с които да можеш да ги караш по БГ пътищата ...



Публикувано на: 06 Окт 2010 01:58
от JapCar
И двете спорещи страни не са напълно прави в крайните си твърдения...
Аз като живеещ в Англия и карал из Европа и България с десен волан мога да дам мнение,тъй като съм карал доста и с двата вида волани.(Противниците на десния волан никога не са карали с десен,но са чули,че трябва да се забрани и ...)
1.Единственото предимство за БГна колите с десен волан-наполовина по-ниската цена.
2.С десния волан се свиква много по-лесно от колкото предполагат неопитвалите.
3.На магистрала и в населено място няма никакво значение къде седиш.Единственото неудобство е на двупосочен път,карайки зад непрозрачно ППС(бус,камион).Белите и при "нормалните"при изпреварване не стават защото не виждаш насрещния,а защото не преценяваш вярно скороста и разстоянието...А вярна статистика за броя на "белите" станали с леви и десни волани може да се направи само ако броя им на пътя е равен.
4.За 4x4,което ще караш предимно off-road а не за келешлък също няма значение.
5.Обръщане на волан си струва само за скъпи коли.
6.За движение из Европа са задължителни и се продават в Англия специални лепенки на фаровете против заслепяване.В БГ не е проблем да се сменят фаровете от морга.Твърдя,че има "нормални",нерегулирани фарове,които заслепяват много повече от "другите",регулирани "по-ниско"...
7.Никъде по света няма забрана за движение на коли с обратен волан,опити(лобиране) за забрана на регистрация има от страна на вносителите на нови коли,разбираемо е,защото се взима от тяхната "баница"...
Няма как да забранят английските тирове да се движат из Европа и европейските из Англия.А къде са регистрирани няма значение,така или иначе са на пътя.
Застархователите отдавна биха се сетили да смъкват повече кинти от "обратните",но щом не се прави,вероятно няма правно основание...
Поляци и българи до скоро се бяха изтарикатили и си караха в Англия с своите коли с чужда регистрация спестявайки значително от местните застраховки,пътни данъци и глоби.Тукашните власти не им пука за левия волан,не ги забраняват,но вече ги задължават да ги регистрират тук и да си плащат,за което имат правно основание,т,е, не ги дискриминират,напротив изравняват ги с другите.В случая за забраната в БГ е обратното-дискриминация.
Виждал съм и англичани с ляв волан,но на ретро коли,скъпи поршета,ламборджини и т.н.
И така, успокойте се и двете страни,забрана не може да има,само мухабет...
И накрая - един добър водач и от задната седалка да кара ще е по-добър от някой келеш,тинейджър,чийто майсторство се изчерпва с припряност и въртене на гуми...
Може и да съм пропуснал нещо,но това е мнението ми по темата. :thumbsup:

P.S. Не внасям коли от Англия,в БГ карам "нормална"кола(но нямам против и друга) и не пледирам,че "обратните" са по удобни,напротив,само цената има е по-"удобна" и противниците завиждат тъкмо за това,за това са и споровете по всички автомобилни форуми.

Публикувано на: 06 Окт 2010 02:24
от Bass_Man
MX5 написа:
Имах предвид регистрация за движение по пътищата. Като си купиш формула или картинг, съмнява ме да трябва да им изкараш регистрация и номер, с които да можеш да ги караш по БГ пътищата ...

Формулата и картинга със сигурност се регистрират но не като МПС-та , а като някакви специализирани автомобили , които със сигурност нямаш право да караш по улицата каквото и да плащаш . А и в БГ няма регистрирани формули така , че ако се опиташ да регистрираш ще направиш казус . Между другото тук и каруците имат регистрация !
А за туристически автомобил съм ги дал изискванията за шампионата . Даже си мисля , че на всякъде по света са такива изискванията наред с хомолгациите . Може би само момента с талона да е по-различен . Но задължително преглед и гражданска . Като тук прегледа беше към технотест може и някой друг да може да прави . Общо взето на една легална бигачка в БГ само годишните и такси обезмислят любителските шампионати .

Публикувано на: 06 Окт 2010 08:13
от nowyaris
Japanese_fever написа:
nowyaris написа:Ти откога не си в България-тука винаги е било така-регистрираш я за едно,пък я ползваш за друго.Верно туй Щатите променят нормалния Българин.
Като чета такива като теб и се радвам, че не съм в България, за съжаление.

p.s.
Това ми е може би последния път, когато си правя труда да ти пиша нещо. Не че нещо, ама да не се надаш да ти отговарям на бъдещите психиатрични диарии.
Колега,не се впрягай,излишно е.Аз просто ти казах как е в България.Ако живеейки някъде другаде сте забравили родните схеми,това не ви прави други,просто Ви прави "забраванковци".Така или иначе Вие винаги ще си останете Българи,независимо дали този факт Ви радва или не.Питай онзи от фотото.

Публикувано на: 06 Окт 2010 10:00
от martod
JapCar написа: 2.С десния волан се свиква много по-лесно от колкото предполагат неопитвалите.
То и с боя и с другото се свиква много лесно, ама сигурно и много боли .. laugh.gif
И защо винаги говорите в множествено число ? tongue.gif Някои сме опитвали и с десни волани, но пак сме против тях, защото са си за обратните страни.. biggrin.gif
напротив,само цената има е по-"удобна" и противниците завиждат тъкмо за това,за това са и споровете по всички автомобилни форуми.
Е те тая логика, също не мога да я разбера ..
За кое да им завиждам, че са потенциални клиенти на свети Петър ли ?.. smile.gif
Мислиш ли че ако им завиждам, няма да си продам колата с нормален волан и с парите да си купя 2 обратни ? ..
И накрая - един добър водач и от задната седалка да кара ще е по-добър от някой келеш,тинейджър,чийто майсторство се изчерпва с припряност и въртене на гуми...
Лошото при нас е, че не всички са добри водачи ..

Точно заради това, аз лично съм против обратните волани ....Защото един келеш- тинейджър (както ти наричаш джигитите) който току що е завършил училище и няма много доходи, като посъбере някой лев от първите заплати, познай каква кола ще си купи .. biggrin.gif
А ако ги нямаше колите с дясна дирекция, ще продължи да събира за кола с нормална, а през това време може и да му попремине тинейджърството .. :thumbsup:

Публикувано на: 06 Окт 2010 10:47
от Scott
JapCar написа:Застархователите отдавна биха се сетили да смъкват повече кинти от "обратните",но щом не се прави,вероятно няма правно основание....
Сигурен ли си в това си твърдение? Опитай да застраховаш кола с ляв волан в UK. Първо доста от застрахователите НЕ застраховат такива автомобили (виж т.2 http://www.esure.com/car_insurance/policy_faqs/#faq_2) и Второ, ако намериш застраховател, премията е поне с 10% по-висока за ТPFT и над 20% за Fully Comprehensive (http://www.usedcarexpert.co.uk/page.aspx?numPage=78 - виж в дъното на страницата)

Лошото е че тарикатлъците костват пари или здраве на други хора. Затова и съм против тях. Искрено се надявам след като защитаваш тази кауза да си изряден, т.е. колата ти с десен волан не е регистрирана в България (за да спестиш 100лв), а я караш в Бристол.

А относно статистиките, ами трудно е да се работи с относителни дялове .... особено за Българския Статистически институт biggrin.gif
Ето една публикация все пак:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -soar.html

Публикувано на: 06 Окт 2010 12:33
от JapCar
Scott написа: Лошото е че тарикатлъците костват пари или здраве на други хора. Затова и съм против тях. Искрено се надявам след като защитаваш тази кауза да си изряден, т.е. колата ти с десен волан не е регистрирана в България (за да спестиш 100лв), а я караш в Бристол.

А относно статистиките, ами трудно е да се работи с относителни дялове .... особено за Българския Статистически институт biggrin.gif
Ето една публикация все пак:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -soar.html
Е,защо реши,че защитавам тази кауза?А защо изобщо се нарича кауза?
Просто нахвърлях някои мисли върху аспектите засегнати в темата преди.
В Бристол си карам кола,купена в UK, а в БГ си ходя със самолет и карам Авенсис купен в Германия.
А статията не казва кой знае какво.На 60 милиона британци били загинали 30 човека за година каращи камиони с ляв волан.А колко са всички загинали?И едва ли във всички тези случаи причина за инцидента е точно волана.
Такава статия или точно обратната може да напише всеки поръчков журналист,зависи колко ще му плати някоя "правозащитна" организация.
В статията не прозира ли анти источноевропейска нагласа?Защо се споменават само полски,унгрски,чехски драйвери,нима немски,френски и т.н. са по-малко и нямат инциденти?
А опит за коректна статистика би бил,ако се знае броя на всички "нормални" и "обратни" превозни средства и общите километри изминати от тях за 1 г и за всяка група се сметне процентно колко от тях са участвали в инцидент,може да се сравни.И ако се сметне и от всички инциденти на "обратните" колко са заради волана,сигурно сравнението на процентите няма да се хареса и за това и няма такава статистика.
В края на крайщата,чешем си клавиатурите,интереса движи света,зависи чии ще надделеее.

Публикувано на: 07 Окт 2010 21:06
от muf
Bass_Man написа:
Относно това дали да се забраняват колите с десен волан то реално няма как да се случи това нещо докато сме в ЕС .
И защо да няма как? Мислиш ли че ако в Германия колите регистрирани с обратен волан започват да стават много, няма да забранят регистрацията.
Просто там няма толкова "тарикати" които им се иска да се направят на такива, за каквито им е плитък джоба.
С други думи не правят глупости от суета.

И също така не мога да разбера хората , които са изсипали по една торба пари за същата кочина и се чудят какво да измислят само и само да прецакат човека , който има същата или по-хубава за по-малко пари wacko.gif . Защото ако 90% от населението не е толкова бунашко ще бойкотира високите цени тук и нещата ще се оправят . А хората купуват ли купуват и цените си се качват ли качват и те така .
А и "нормалните" нямат нищо против да взимат евтини части за
"скъпите" кашони . Но когато някой друг вади реална полза от "евтина" придобивка веднага трябва да му се отнеме правото wacko.gif .
За повечето нормални хора колата не е форма на себедоказване, така че няма как чак толкова да ти завиждат за хитрия ход с покупка на обратен волан.
Само пресметни колко губиш от факта че за препродажба за теб остава само варианта с автоморгите, тоест това което си спестил се обезсмисля в момента на следващата продажба.
И ти остава няколко години (или месеци) каране от страната на пътника.

По темата:
Няма нищо против момченцата с обратните БМВ-та и Вектри, нека си ги карат.
За мен тоя вариант е отчаен ход на комплексарщина, който е безсмислен както финансово, така и от практчиеска гледна точка.
С две думи - не си струва.
Е, ако целта е наистина да те видят с нещо "по-така", може би за гимназистките номера да мине.
По-големите си казват - поредния "тарикат" с малко кинти и много мерак

Публикувано на: 08 Окт 2010 00:43
от andrian999999
muf написа:.....
С две думи - не си струва.
Е, ако целта е наистина да те видят с нещо "по-така", може би за гимназистките номера да мине.
По-големите си казват - поредния "тарикат" с малко кинти и много мерак
ГЛУПОСТИИИ те гимназиските са по отворени и знаят по добре от колегите, като видят някоя С-класа, дали е с фейслифт или не. преди 1-2г. пием сутрин кафе с един приятел оперен певец на екото и две ученички на по 17-18 години седат и гледат някакъв зарежда с старата Х5 и нещо си говорят не се сещам но си спомням едната каза: абе Х 5 - цата си е Х-петица и моя приятел вика мама ти да..... меркантилен боклук и тая заслужава... а аз чакай бе колега кво лошо има и тн.... му обяснявам
(а момичето с една К...ска физиономия страшна само за бой ) а аз горкичкия я гледам , а тя 100% си мисли тоя чичко кво ме гледа

та мисълта ми беше, че им е много ясно мерцедес, бмв , и порше , няма как да ги зблудиш

1. а за десния волан колегата МХ5 много правилно го каза, вдигат им гражданската и готово, няма смисъл от закони и забрани все пак.... Демокрация. ( са извиняваи ама масови коли до 1999г от типа на вектра пасат.... на цени до 6000лв В БГ да ми внасят СУПЕР КЕНЕФИ, пример старата опел омега от 1996 година или пасат комби 1998, АРЕ БЕГАЙ ЗА ДЕБЕЛА ЗАСТРАХОВКА
2. аз съм го казвал 1000 пъти, нищо лошо да си купиш по евтина спортна кола с десен волан, да не забравим че тези коли ги купуват с голям мерак млади момчета с по малки финасови възможности(КОГАТО ИМА ФИНАНСИ не е лошо да го обърнат защото сме в Европа не в Япния сигурен съм там почти никой не кара кола с ляв волан) за което им свалям шапка защото спортната кола е пълна глупост, дърт пергиш над 40-те със две деца на по 10-12 години никога няма да помисли да си купи за спортна кола за мамините момченца ми е ясно, те карат поршета, СЛ и м3 а по неразбиращите мощни джипове.

п.п. Единствено оправдавам ловджиите и тия дето ходат на офроуд за покупката на евтини джипове