Това са нещата на хартия.Hursa написа: ↑08 Авг 2018 11:54 При тройката - получава 37 кс допълнително към мощността на на двигателя. При 4ката - 24. При 3ката мг2 е 82 кс, при 4ката 72 (а при малка скорост, мощността на мг2 "лимитира" до голяма степен мощността която може да даде системата). При четворката с тези 24 кс от батерията в ел режим на светофара тези отзад трябва да изчакват за да се ускори, ако се реши да се "шофира" на "ток". При тройката - 37 кс са повече отколкото повечето дизели могат да дадат при потегляне.
При тази 54% по голяма мощност от батерията - в ел режим с тройката може да се "шофира" нормално в града и задръстванията (според мен). При 4ката трябва само да се "гали" педала.
На практика 4-ката се движи много повече на батерия от 3-ката. Във всички режими. И използва батерията много по-агресивно от 3-ката.
Точно поради тази причина техническите характеристики на пътя са едни и същи, въпреки хартиените по-малки коне.
И понеже следя разни сайтове за тестове, при тест да кажем 40-100 км/ч, 4-ката го прави за 8.3 сек, а 3-ката за 8.9 сек. Да, ама с по-ниска хартиена мощност.

Или по-кратко казано и 3-те поколения Приуси (2,3 и 4) на характеристики на пътя са относително една и съща кола. Въпроса е в оптимизацията им. Като моето лично наблюдение е, че 2 и 3 са много близки по логика на работа и са разчитали в 3-ката главно в новия двигател, за да постигнат икономия, докато 4-ката се държи много по-различно. Както казах, много по-електрически.
Като пример за твоите представи, където намекна, че разбираш ли си имал 36-7 к.с. за старт, които били много повече от дизел (което не е вярно, но да не навлизаме в тази дискусия). При старт, нормален, при всекидневно каране, когато натиснеш педала на газта, за да тръгнеш с движението, системата потегля първоначално на ток, но когато стигне лимит, който е мнооооого по-нисък от максималния и цитиран, системата автоматично пали ДВГ-то и от там нататък, ако не си натиснал прекалено много газта, за да ускориш с движението, 80-90 до 100% енергията идва от ДВГ-то, като системата разтоварва батерията веднага. Е точно това (пак един пример) при 4-ката лимита на ток, който е пак под максималния, продължава да го държи доста и след запаването на ДВГ-то, като батерията реално асистира системата още доста време след това, при "нормално" потегляне. Което се и усеща, ако знаеш и имаш усещането на колата в кой момент как се движи точно. Точно за това казвам, че 4-ката е много по-различна и по-електрическа от 3-ката или 2-ката.
4-ката се държи почти през цялото време на експлоатация така, както 3-ката и 2-ката когато им се напълни батерията. Предполагам си усещал как започва да ти се държи колата когато напълниш батерията до горе.