
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
boyanmt
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от hemilio » 07 Авг 2018 23:04
Хибридните системи на аурис и приус в една и съща година еднакви ли са?
Щото ходих до Тойота и сядах в двете,еми.. Приуса е класа отгоре според мен.

hemilio
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Авг 2018 00:00

Иначе приуса си е по-висок клас и е нормално да се чувства като такъв.
Все пак, въпроса за разпределението на мощността, между предния и задния мост при хибридните 4х4 (а и при ел автомобилите), ми се струва доста по-любопитен

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 08 Авг 2018 08:38
То точно за това разпределение нещата са доста по-ясни


Лошото е, че електрониката обикновено не ги включва заедно, а види ли зора с буксуване, почва да ги редува... Което не е много полезно за проходимостта

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Авг 2018 09:38
Затова не мисля, че 67 кс към задния мост при рав хибрида са малко, не и при движение с малка скорост и при потегляне. При доускорение от 150 до 200 може би ще са малко, но най-вече за по-спортен автомобил.
(разбира се, важно е през какво "предавателно число" се предава тази мощност към задните колела, но тъй като се "включва" предимно на ниска скорост - може би е голямо. Но и не твърде голямо за да не се "разлети" ел двигателя когато равката се движи със 180 км/ ч. Предполагам - е постоянно "зацепен", но може и да не е?)
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 08 Авг 2018 10:02

Но ток ще има де - не се съмнявам в това - писах го още в първото си мнение по този въпрос

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Авг 2018 10:16

Но любопитно ми е как именно преразпределя мощността между мг2 и задния двигател. Дали отчита загубата на съпротивителен момент към ел двигателя. И да донатоварва другия двигател с мощността "освободена" от двигателя загубващ "напълно" или частично съпротивителен момент.
Или както казваше BOz - в по малка или по голяма степен, само редуцира мощността на системата.
Hursa
- BOz
- Мнения: 4542
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 202 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 08 Авг 2018 10:39
Накратко - имам количка за близнаци. Ако не я разглобя то не мога да я събера в багажника на Приус (не мога да затворя капака). Ако я разглобя и я събера в багажника, то НЕ можеш да събереш един куфар допълнително. Ако това е семеен автомобил, в който очаквам да събера прасе, здраве му кажи.
За тези години, които гледаш (2010-2015), да, еднакви са.
Точно обратното. Приус-4 е много "по-електрически" и според мен това е основната причина да е толкова по-икономичен от 2-ката или 3-ката.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Авг 2018 11:54
При тази 54% по голяма мощност от батерията - в ел режим с тройката може да се "шофира" нормално в града и задръстванията (според мен). При 4ката трябва само да се "гали" педала.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 08 Авг 2018 12:50
Това не го разбрах какво искаш да кажеш...
Също така ако не се лъжа в ЕЛ-режим тройката също не може да изкара 37к.с.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- BOz
- Мнения: 4542
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 202 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 08 Авг 2018 13:23
Това са нещата на хартия.Hursa написа: ↑08 Авг 2018 11:54 При тройката - получава 37 кс допълнително към мощността на на двигателя. При 4ката - 24. При 3ката мг2 е 82 кс, при 4ката 72 (а при малка скорост, мощността на мг2 "лимитира" до голяма степен мощността която може да даде системата). При четворката с тези 24 кс от батерията в ел режим на светофара тези отзад трябва да изчакват за да се ускори, ако се реши да се "шофира" на "ток". При тройката - 37 кс са повече отколкото повечето дизели могат да дадат при потегляне.
При тази 54% по голяма мощност от батерията - в ел режим с тройката може да се "шофира" нормално в града и задръстванията (според мен). При 4ката трябва само да се "гали" педала.
На практика 4-ката се движи много повече на батерия от 3-ката. Във всички режими. И използва батерията много по-агресивно от 3-ката.
Точно поради тази причина техническите характеристики на пътя са едни и същи, въпреки хартиените по-малки коне.
И понеже следя разни сайтове за тестове, при тест да кажем 40-100 км/ч, 4-ката го прави за 8.3 сек, а 3-ката за 8.9 сек. Да, ама с по-ниска хартиена мощност.

Или по-кратко казано и 3-те поколения Приуси (2,3 и 4) на характеристики на пътя са относително една и съща кола. Въпроса е в оптимизацията им. Като моето лично наблюдение е, че 2 и 3 са много близки по логика на работа и са разчитали в 3-ката главно в новия двигател, за да постигнат икономия, докато 4-ката се държи много по-различно. Както казах, много по-електрически.
Като пример за твоите представи, където намекна, че разбираш ли си имал 36-7 к.с. за старт, които били много повече от дизел (което не е вярно, но да не навлизаме в тази дискусия). При старт, нормален, при всекидневно каране, когато натиснеш педала на газта, за да тръгнеш с движението, системата потегля първоначално на ток, но когато стигне лимит, който е мнооооого по-нисък от максималния и цитиран, системата автоматично пали ДВГ-то и от там нататък, ако не си натиснал прекалено много газта, за да ускориш с движението, 80-90 до 100% енергията идва от ДВГ-то, като системата разтоварва батерията веднага. Е точно това (пак един пример) при 4-ката лимита на ток, който е пак под максималния, продължава да го държи доста и след запаването на ДВГ-то, като батерията реално асистира системата още доста време след това, при "нормално" потегляне. Което се и усеща, ако знаеш и имаш усещането на колата в кой момент как се движи точно. Точно за това казвам, че 4-ката е много по-различна и по-електрическа от 3-ката или 2-ката.
4-ката се държи почти през цялото време на експлоатация така, както 3-ката и 2-ката когато им се напълни батерията. Предполагам си усещал как започва да ти се държи колата когато напълниш батерията до горе.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Авг 2018 14:38
За приус 4 - "карал" съм я само веднъж и бях предубеден, може и да греша. Но повечето от споменатото може да се дължи на това, че се сравнява нов (неамортизиран) със стар автомобил, според мен. Освен това е и малко по лек 4ката? За икономията - до колкото бе споменато значително е оптимизирана работата на ДВГ. Но вероятно и оптимизацията на системата, като цяло да има своя принос.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 08 Авг 2018 14:47

Докато при ДВГ (независимо дизел или бензин) заради трансмисията нещата изглеждат по друг начин. Затова и не смятам за коректно въобще да се смесват нещата ...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5670
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 08 Авг 2018 14:52
Hursa
- BOz
- Мнения: 4542
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 202 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 08 Авг 2018 15:03
Пример за дизел - Ауди при 1000 оборота на ДВГ-то, демек това го водят от старта му, има ~14кН на колелата. Приус 3 вади под 1кН. Демек хубав дизел на пътя в момента на потеглянето може да отдаде над 14 път повече енергия на пътя в сравнение с мега Приус електричката.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта