Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 11:43
от max-2
biro написа: ↑05 Яну 2022 21:26
На хибридите има позиция на лоста В. Значи двигателна спирачка. На стръмен баир карам по различен начин в зависимост от ситуацията. Ако съм на круиз контрол оставам на него. Ако не съм на кк обирам със спирачката. Ако пък е препълненна батерията и започне да ръмжи на 6000 оборота включвам на N. Няколко пъти пробвах и на В, не си заслужава усилието да местя лоста.
На камри хибрид 2019 няма B. Това, което забелязах е, че в еко режим след отпускане на газта преминава в автоматичен глайд мод и до натискане на спирачка или газ върви почти по инерция с минимална рекуперация. Нещо, което е трудно да постигнеш с педала на газта при нормал и спорт.
Може би има някаква промяна в софтуера, тъй като няма безумно ръмжене при дълго и стръмно спускане.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 11:53
от ufer
L1v3ruS написа: ↑06 Яну 2022 11:34
Едвам се отървах след дълъг спор
Имал си късмет! У нас почти всички системи са антисистемни... Няма да е зле да пуснеш едно оплакване до съответните органи, че да си направят нужните корекции. Утре може пак някой да те спре...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 13:49
от Hursa
► Виж съдържание
N режима, бе обсъждан. Явно има защита от прекомерно развъртане на "малкия" мотор-генератор и няма споменато специално ограничение да не се използва. Но пише, че в този случай двигателя ще работи, изразходвайки гориво (явно за да зададе определени обороти на водилото и по този начин защитавайки МГ1) - предполагам, че това е над определена скорост, макар да не е описано в инструкцията.
Когато е на режим D - при пускане на педала се създава не голямо "задържащо" усилие, подобно на автомобил с ДВГ, но при сравнение с повечето автомобили - относително по-слабо. Това "задържащо" усилие се създава (до колкото разбирам) от ел двигателя (МГ2) работещ като генератор (задвижва се от колелата, от инерцията на автомобила), това до определена скорост. Над тази скорост - това усилие се създава не само от генератора, а колелата развъртат и ДВГ (като не изразходва гориво, да се провери). Ако батерията е заредена до допустимия предел - практически същото задържащо усилие се създава, само в резултат на "въртенето" на ДВГ, за да е приблизително същото, съответно (при по-висока скорост) двигателя достига по-високи обороти. А при ниска скорост, се развърта до определени обороти (според мен) - отново създавайки приблизително същото усилие, като от генератора (когато батерията се зарежда от него).
При В режим - задържащото усилие е по-голямо, и доколкото разбирам - се създава при всички ситуации - както от генератора, така и от развъртането на ДВГ. Съответно при по-висока скорост за да се постигне по-голямото задържащо усилие - оборотите на ДВГ са по-високи по сравнение с D режим (при същите условия, същата скорост). Ако батерията е заредена "напълно" - съответно оборотите на ДВГ са още по-високи в В режим - за да се "постигне" по-голямото задържащо "усилие" в този режим.
(Тъй като ДВГ не може да се развърта от колелата в случай, че няма съпротивителен момент от страна на централното зъбно колело (в планетарния редуктор - а той е "нищожно" малък, ако МГ1 се върти свободно) - МГ1 "работи" създавайки такъв. Управлявайки съпротивителния момент (и оборотите) на МГ1 се "управляват" оборотите до които се развъта ДВГ от колелата.)
Според мен използването на "неутрал" (при хибрида) над определена скорост е неоправдано - тъй като ДВГ ще се стартира и ще консумира гориво за да подържа определени обороти (практически на "празен ход" - без натоварване), а няма да се задвижва от колелата. Освен това при "неутрал" - при натискане на спирачките се задействат единствено накладките, докато при D, B, S - участва и ел двигателя, генерирайки енергия, ако батерията го позволява. (Дали е допустимо да създава "задържащо" усилие - консумирайки енергия - не знам, по-скоро не, макар такъв режим да е възможен, според мен.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 16:04
от BOz
Hursa написа: ↑06 Яну 2022 13:49
Според мен използването на "неутрал" (при хибрида) над определена скорост е неоправдано - тъй като ДВГ ще се стартира и ще консумира гориво за да подържа определени обороти
Това не съм го пробвал при 4-то поколение на хибридната система, която имаш ти, но при 2-рото поколение ДВГ-то няма да стартира ако вкараш Н в режим, в който колата може да се движи в ел. режим, без да развърта ДВГ-то по защитна принуда.
По спомен при 4-то поколение това е около 120 км/ч, което означава, че под тази скорост теоретично не би стартирал ДВГ-то, за да харчи гориво. Демек с едно спускане в планината от 70-90 км/ч, включването на Н не би допринесъл някакъв негативен ефект, както механичен, така и от гледна точка на харчене на гориво. Дали може да е опасно е друга тема, която не дискутираме в момента.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 17:59
от Hursa
Без да развърта ДВГ скоростта достига до около 100, прави впечатление, не съм го опитвал специално. При ауриса - при спуск съм достигал до към 80 (поне на слух, няма оборотомер). Но в инструкцията (на королата) е написано, че при неутрал консумира гориво, като не е споменато за някаква връзка със скоростта. Трябва да се пробва.
(Не съм шофирал на неутрал, но това, че може да се превключва от D към N и обратно по време на движение - без да се налага да се натиска "заключващия" бутон на лоста - показва, че няма проблем да включваме неутрал при каквато и да е скорост. А мислех, че има )
Проверете - като шофирате с ниска скорост, на равно, не по инерция - при пуснат педал в режим B - стартира ли двигателя? Не съм пробвал при ауриса, нямам и оборотомер, но пък може да се разбере по моментния разход. При двулитровия хибрид - при включване на S с планките включва на "D4" и развърта двигателя. При шофиране в S - изключва двигателя май единствено на "D6". Превключването дори на "D5" стартира двигателя. Но още не съм го пробвал при различни условия, все не се сещам.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
biro написа: ↑06 Яну 2022 07:01
Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
Сега търсих в упътването за корола, ми не видях да пише, че може да се използва N за спускане, по инерция и т.н. Ще съм благодарен ако го постнеш тук.
А видя ли да пише, че не може? Щом има N значи производителят е предвидил да се използва. Ако пише да не се използва в еди кви си условия ОК - ама не пише. Единственото предупреждение за режим N е, че хибридната система не работи, което може да доведе до напълно изтощаване на батерията ако си с включени фарове за Х часа.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 06 Яну 2022 21:25
от Mcl
L1v3ruS написа: ↑06 Яну 2022 11:34
Привет колеги и за много години. Малко след Коледа на магистралата ме спряха за проверка, и господин милиционера ми показа на телефона си справка в техния регистър,че ми липсва техническия преглед...имам и му показах съответно талончето,на което пише че не подлежа на такъв до 2023 година,но той все пак искаше да ми пише акт защото системата му показвала че колата ми няма преглед.Едвам се отървах след дълъг спор. Някой попадал ли е в такава ситуация?
Другия път да ти покаже на служебния таблет, а не на телефона му. Искали са пари, ама явно не са попаднали на точния човек.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
biro написа: ↑06 Яну 2022 07:01
Пълни глупости без обосновка. Това не е автоматик в истинския смисъл а хибрид от Тойота. Четете си упътванията на колите.
Сега търсих в упътването за корола, ми не видях да пише, че може да се използва N за спускане, по инерция и т.н. Ще съм благодарен ако го постнеш тук.
А видя ли да пише, че не може? Щом има N значи производителят е предвидил да се използва. Ако пише да не се използва в еди кви си условия ОК - ама не пише. Единственото предупреждение за режим N е, че хибридната система не работи, което може да доведе до напълно изтощаване на батерията ако си с включени фарове за Х часа.
да страница назад го писахме същото. На тойотския хибрид няма причина при движение да включваш изключваш от неутрална. И както каза, единствената ОПАСНОСТ е да изхабиш батерията, макар че не ми е ясно от къде ще се спускаш толкова време, че да се случи това.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Яну 2022 00:27
от GringoBG
Направих малко икономически шпионаж при братовчедите, Suzuki Swace (https://suzuki.bg/cars/swace-full-hybrid). Значи първото, което виждам е, че цените са доста надолу, е с някоя друга екстра липсваща, като кожени седалки, и може би гаранцията им е по-малка. Гледам оборудването (https://suzuki.bg/data/files/Suzuki_SWA ... 281%29.pdf), и виждам тези: Система за следене на сляпата зона (Blind Spot Monitor); Система за следене на заден трафик при паркиране (Rear Cross Trafic Alert). Гледам си каталога на Королата от 2021, няма такива животни описани. Имаме ли ги и от кое ниво?
Друго интересно нещо, което видях е в техния каталог (https://suzuki.bg/data/files/SUZUKI_SWA ... _final.pdf). Сори, ама нашия е писан от 100% маркетингов специалист без грам някоя практическа тънкиня да каже. Освен, че разбрах къде точно е активната зона на подгрева на волана и седалките (важно зимата ), явно на Туринг Спорт двустранна основа на багажника може да бъде и в спуснато положение, за да се спечели място.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Яну 2022 09:29
от BOz
GringoBG написа: ↑07 Яну 2022 00:27
Система за следене на сляпата зона (Blind Spot Monitor)
Това беше обсъждано по-назад в темата. При нас тази екстра не се предлага. Даже колега сподели, че при неговата поръчка уж е трябвало да има такова нещо, но се е оказало, че това нещо при нас не може да бъде поръчано/доставено. Демек поръчваш кола с екстри, които в последствие разбираш, че ги няма.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Яну 2022 11:48
от GringoBG
Хубава работа, няма що. Висок съм 1.87 м някъде, карам със седалката леко назад. Толкова назад, че точно отляво на главата ми почва гредата. В някои ситуации BSM - a би ми спестил излишни чупки на врата. Квот такова.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Яну 2022 11:54
от Hursa
За съжаление "нашия" дилър или регионалния е решил да спести от тази екстра. А е важна за безопасността - както в града, така и извън града и на магистрали, когато скоростта е висока. А с тази екстра е свързана и другата, също важна за безопасността, особено в града - "следенето на трафика" зад автомобила.
Но за проблема с друга "екстра" са си виновни от тойота - да няма позиция изключено (за да не забравяме да ги включваме), на фаровете - и това, при положение, че системата, която включва автоматично фаровете работи зле.
И за това, че дават толкова малко информация на потребителя за автомобилите си.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Яну 2022 16:37
от GringoBG
Т. н. DRL, Daytime Running Lights. Може да се спират, ама познайте къде... В САЩ, от автомобилните настройки, светлини. В ЕС това липсва в менюто. Абе нещо много почнаха да стават разликите между настройките за САЩ и ЕС. Там има автоматично заключване на вратите над определена скорост, също така.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Яну 2022 16:42
от BOz
Реално някой играл ли си е с диагностика и да се провери какво може и какво не може да бъде активирано?
GringoBG написа: ↑07 Яну 2022 16:37
Абе нещо много почнаха да стават разликите между настройките за САЩ и ЕС. Там има автоматично заключване на вратите над определена скорост, също така.
Иначе за ДРЛ-а няма логика да можеш да го изключиш, защото иначе би нарушил ЕУ директиви. общо взето като запалиш колата или работи ДРЛ, или фарове. Да, теоретично може да си в гаража и да искаш ръчно да можеш да сложиш светлините на "0" по някаква причина, ама нали...
Някой с нова Корола ако има желание, нека мине и да видим по модулите какви "екстри" имат за настройка.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 07 Яну 2022 18:03
от Hursa
Дневните да си светят. Но защо трябва автоматичното включване на фаровете да не може да се изключи - това ни е от тойота - псевдо екстра. И това - при положение, че тая им автоматична функция работи зле. Като не можеш нещо да направиш - поне дай възможност на потребителя да не го ползва.
(Още повече, че специално в инструкцията от тях, от производителя - са написали - за да се щади акумулатора да не се ползват ел консуматори на 12 волта, когато не са необходими, и не само когато е изключена хибридната система, а при експлоатация на автомобила. )