За да не си нулираш разхода на километража: на мултимедията
натискаш Menu > Info > History. Долу в дясно има Clip, като го
натиснеш разхода до сега(от предното натискане на Clip) го прави
като стълб от графиката и започва да засича новия. Примерно
качваш се сутринта - Clip и като се прибереш преди да слезеш
пак Clip. Така ще видиш разхода за отиване и връщане(по нашите
магистрали си има прилични наклони). Ако пътуваш всеки ден
можеш да направиш и проба по горния начин с круз на 120, 130.
При твоя начин на ползване(30к годишно с основно високоскоростно шофиране),
според мен не си за хибрид, а за дизел

.
Ако при 140 и 4к оборота двигателя не може да достигне работна температура
в града на кратки отсечки(за което е и направен хибрида) няма да може да
влезе в режим никога. Примерно при ръчната кутия можеш да си караш
на 4-5к с леко натиснат педал, но при автомата ако няма нужда от високи
обороти няма и да ги изисква. За 1.8 по брошура му дават 72квт. при 5200,
нямам графика при 4к каква мощност отдава, но вероятно е над 40кв. При
КПД 50% имаш 40кв топлинни загуби, а отдолу на двигателния отсек има
кора.
Има статия на
Autobild разход с/у скорост от 2006 г.:
Prius при 80 е 4.9л на 100, а при 130 е 8л на 100:

- Was-kostet-Vollgas-prius-consum.jpg (46.56 KiB) Преглеждано 1218 пъти
Golf дизел с/у бензин:

- Was-kostet-Vollgas-golf-consum.jpg (48.34 KiB) Преглеждано 1218 пъти
Който иска може след качване на магистрала и настройка на круз
на определена скорост да нулира разхода и след това при слизане
пак.