И защо "да не го натиска" Приус,като има по-бърз старт от много по-мощни и тежки от него коли? Това в града му дава предимство. По магистрала къде да натискаш повече от 180км/ч., колкото постига всеки Приус. И какъв е смисълът. Двигателите на Приус са здрави, поне по моя информация.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
- LEXUS
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 9 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Смятах да не пиша тук повече за да не развалям идилята, но "този прекрасен автомобили" ме побърква.
Температура падна под 10 градуса и се връщам на наблюденията ми от миналата зима. До тук за 10 месеца изминах 25 000 километра, от които 5к Януари и Февруари и тогава си беше същото. За мен при този автомобил има неправилно оразмерена охладителна система. Разхода се качва и пада с температурите. Лятото по същия маршрут, с три колелета на тава и багажник фулл с багаж разхода беше 7.5.( сутрин рано) . Празен , пак лятото , пак същия маршрут - 7. Минимална разлика с отрицателна аеродинамика и празна, без греди! След това изгрява слънцето минава 25 градуса , и разхода пада над 6 , че даже и под на моменти. (Говоря за по над 1000км отсечки) .
Сега, стана зима и пак отивам на разход 8-9.
Аз до днешна дата такива разлики в поведението на автомобил не съм виждал! Освен да сложа един балатум, като джугана едно време да му държи топло зимата?
Температура падна под 10 градуса и се връщам на наблюденията ми от миналата зима. До тук за 10 месеца изминах 25 000 километра, от които 5к Януари и Февруари и тогава си беше същото. За мен при този автомобил има неправилно оразмерена охладителна система. Разхода се качва и пада с температурите. Лятото по същия маршрут, с три колелета на тава и багажник фулл с багаж разхода беше 7.5.( сутрин рано) . Празен , пак лятото , пак същия маршрут - 7. Минимална разлика с отрицателна аеродинамика и празна, без греди! След това изгрява слънцето минава 25 градуса , и разхода пада над 6 , че даже и под на моменти. (Говоря за по над 1000км отсечки) .
Сега, стана зима и пак отивам на разход 8-9.
Аз до днешна дата такива разлики в поведението на автомобил не съм виждал! Освен да сложа един балатум, като джугана едно време да му държи топло зимата?
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
С каква скорост долу-горе се движехте? Да сте забелязвали - да държи ниска температура на двигателя?Hybrid1stTime написа: ↑05 Дек 2021 11:30 За няма и 120 километра магистрала замина 25% от резервоара
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ами тове е, което се вижда на снимките. Те стрелките не са супер прецизни, но не съм забелязал да има драстично спад. Скоростта е 145 , отново се вижда - винаги така карам.Hursa написа: ↑05 Дек 2021 12:38С каква скорост долу-горе се движехте? Да сте забелязвали - да държи ниска температура на двигателя?Hybrid1stTime написа: ↑05 Дек 2021 11:30 За няма и 120 километра магистрала замина 25% от резервоара
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
145 км/ч средна скорост - това си е висока средна скорост. Голяма част от пътя сте се движили със скорост близка до 180. Не знам къде трябва да е стрелката на температурата при нормална работа - но май си е ниска.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не е средна скорост а скорост зададена по темпомат.
Средната за трипа винаги е между 110-120 според приложението. Относно показанията за температурата - стрелката винаги е там някъде.
Някой друг с набюдения?
- slowtraveler
- Мнения: 5007
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 172 пъти
- Получена благодарност: 153 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Хм... Хубав разход... С нормален автомобил не мога да го докарам толкова нисък в такъв режим...
При 4х.об/мин на ДВГ нещата са такива...
А зимните гуми какви са?
Пробвай да увеличиш налягането на гумите с 0.3-0.4атм ...
Между другото - наистина трябва да се гледа по-разнообразна статистика, защото еднократно пътуване често лъже поради различен вятър и т.н...
При 4х.об/мин на ДВГ нещата са такива...
А зимните гуми какви са?
Пробвай да увеличиш налягането на гумите с 0.3-0.4атм ...
Между другото - наистина трябва да се гледа по-разнообразна статистика, защото еднократно пътуване често лъже поради различен вятър и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Над 9 литра си е много - за такъв клас автомобил, като средно, според мен. Вярно, че много зависи как е шофирано. Но едва ли е шофирал така, че специално да вдигне разхода, за да постигне чак такъв. С ауриса съм виждал такъв разход при скорост над 180 км/ч по скоростомер (който завишава с доста).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Пробвал ли си без темпомат? При мен по Тракия ми прави впечатление, че на моменти поддържа доста високи обороти, съответно вдига разхода. Лятото към морето и обратно със 160-170 през по-голямата част от магистралата, ми е давало 5.8-5.9. 9 много високо ми се струва. Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Стрелката на темп ми се струва в положението, което е и при мен при загрят двигател
Corolla E12;
Corolla E210
Corolla E210
- iovkito
- Мнения: 2864
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 70 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Корола 1,8 хибрид да гори 9л/100. Никога няма да си купя хибрид без 500-1000км тестдрайв. Все ми се струва, че ако шофирам по същия начин, по който шофирам дизеловите си тойоти, също няма да остана доволен от разхода на хибридите.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ако температурата на двигателя е по-ниска от разчетната работна - разхода се завишава (охлаждащата система поглъща повече топлина и я разсейва, вместо тази топлина да върши работа). Но не и чак толкова в случая, според мен. А и не знам - може и да не е по-ниска температурата, нека колегите да споделят къде е при тях стрелката (показваща температурата).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 173
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
На мен ми изглежда нормално. Голяма част от енергията отива да топли парното и да държи двигателя в режим. Стрелката си е в нормашно положение.
За да се поддържат 140км/ч и същевременно 23 градуса при външни 3 си иска енергия . Аз само да задам температура 24 и ми вдига 100 оборота отгоре за няколко км, докато загрее.
Отоплението изсмуква доста джаули от системата, а км-жа още повече .
За да се поддържат 140км/ч и същевременно 23 градуса при външни 3 си иска енергия . Аз само да задам температура 24 и ми вдига 100 оборота отгоре за няколко км, докато загрее.
Отоплението изсмуква доста джаули от системата, а км-жа още повече .
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
-
- Мнения: 4944
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
За да топли купето - би трябвало да намалява разхода към радиатора. При тази скорост си изисква мощност от двигателя, а това завишава и загубите към охладителната система. И вместо цялата тази топлина да се разсейва от радиатора, част от нея се отделя в топлообменика на "парното". Парното завишава разхода, когато мощността е много ниска и трябва да завиши оборотите за да отдава топлина към парното. При хибрида - вместо да изгаси двигателя - да го поддържа работещ (при това на завишени обороти).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Пак да кажа, че винаги карам със 145 по километраж и 141 по GPS. Никога не си позволявам да превишавам тези 145. Лятото и при мен разхода е друг , но е около 7 а не около 6. За мен константната скорост за 2-3-4 часа , зависи на къде съм, преохлажда мотора. Това го забелязах и защото ако закъснея и хвана трафик тогава имам много доускорения и разхода ми пада противно на логиката.stereo_man написа: ↑05 Дек 2021 15:46 Пробвал ли си без темпомат? При мен по Тракия ми прави впечатление, че на моменти поддържа доста високи обороти, съответно вдига разхода. Лятото към морето и обратно със 160-170 през по-голямата част от магистралата, ми е давало 5.8-5.9. 9 много високо ми се струва. Според мен при каране по магистрала бензиновия двигател не може да изстине, понеже почти не минава на ток. Едва ли е по-висок разхода от необходимост от загряване. Стрелката на темп ми се струва в положението, което е и при мен при загрят двигател
- Not_active_user_2
- Мнения: 67
- Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
- Местоположение: България
- Автомобил: Corolla
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Гумите са Мишелин - взех ги заедно с колата Януари. Напомпани са по табелата на колата. Не искам ги пренапомпвам и да намалям контактното петно, че и без това управлението е като на Жигули - иска постояна корекция, че не си държи лентата.slowtraveler написа: ↑05 Дек 2021 15:13 Хм... Хубав разход... С нормален автомобил не мога да го докарам толкова нисък в такъв режим...
При 4х.об/мин на ДВГ нещата са такива...
А зимните гуми какви са?
Пробвай да увеличиш налягането на гумите с 0.3-0.4атм ...
Между другото - наистина трябва да се гледа по-разнообразна статистика, защото еднократно пътуване често лъже поради различен вятър и т.н...
А за разхода - 900 кубика турбобензин, пак 90 коня, като този , с 5 ръчни предавки по същите маршрути без значение от сезона е на 4500-5000 оборота, но там разхода е 7.5 винаги.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта