Страница 18 от 53

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 14:50
от Filbor
:) Значи ще се изчака да се появи колата Lightyear Two:
https://www.electrive.com/2021/12/16/li ... an-e30000/
https://lightyear.one/press-releases/li ... c-vehicles

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 14:57
от biro
Filbor написа: 07 Фев 2022 11:06 :) Принципно на автомивка и после в подземен гараж:
Колко ти е широк гаража?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 15:24
от Filbor
Няма три метра:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 18:50
от Filbor
slowtraveler написа: 07 Фев 2022 00:52 Интересно какво ще правят на електричката по време на ТО? Филтър купе и батерия ако има такъв за вентилацията и?
Част от отговора:
Вашият автомобил не попада в нито една сервизна акция на Рено, което означава, че не би следвало да има скрит заводски дефект от този тип. ...
Правят се проверки на всички основи агрегати. Също така се извършва диагностика на електронните ситеми. Проверя се и високоволтовата верига, както и закрепването на тяговата батерия.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 07 Фев 2022 19:30
от WoLF
Интересно - смяна акумулатор на 3г... Ще възприема някои интервали за лично ползване :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Мар 2022 10:47
от Filbor
ufer написа: 24 Мар 2022 08:47 Пак като не са вързали за Теслата някое магаре да я тегли...
Не е позволено да се тегли:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Мар 2022 10:57
от ufer
Не знаех... Май ще си остана до гроб с бензинки на газ, докато не ги забранят тотално... worthy.gif А дали има електрички с предавки само на една ос? Тогава би могло да се тегли със задвижваната ос на платформа. Абе и в двата случая е зле... tooth.gif Ха, ха, ха, а да се бута на кръстовище поне 5-10 метра?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Мар 2022 11:44
от slowtraveler
Filbor написа: 24 Мар 2022 10:47 Не е позволено да се тегли
Не би трябвало да има проблем ако електрическата система работи (може да стартираш автомобила)...
Навярно сте гледали клипчето как 'зареждаха' Тесла с един Краз (или друг камион - забравил съм точно)... Реално я караха само на регенерация на енергия докато Краза дърпа... Което е и опция да 'евакуираш' автомобила - едновременно с 'евакуацията' и прехвърляш енергия от ДВГ към дърпаната електричка :)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Мар 2022 14:34
от Filbor
ufer написа: 24 Мар 2022 10:57 а да се бута на кръстовище поне 5-10 метра?
Може да се направи.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 28 Мар 2022 21:39
от Filbor
ufer написа: 13 Дек 2021 14:09То голяма Одисея
: Сезон две :

Пътуване директно София - Бургас по магистрала Тракия

Тръгваме от София, Люлин с 95%, около 21:20. Усещам, че имам имам сили. Колата е пълна с багаж. Външна температура около 10 градуса. После през цялото време на магистралата беше около 0 градуса (-2/+3).
Карах си максимално с около 110 km/h без круиз контрол. Планувах да спирам на 5 места за зареждане за всеки случай, че може нещо да не работи.
1)
На 25-ти км спиране до тоалетна (жена ми пие много течности tooth.gif ) Пита: "има ли зареждачка тук?"
Отговор: "Не."
Престой към 10-тина минути.

2)
Пристигаме на 73-ти км ОМВ Оризово: Зареждачка с два куплунга CCS2 на Eldrive.
Батерия на 62%.
...
и no.gif гадост не мога да се логна в приложението на Eldrive: дава странна грешка. bash.gif Ама съм прост, защо не проверих това преди да тръгна. Ужас.
Докато се лутах в приложенито, жена ми отиде до тоалетна. После отидох и аз. През това време имаше и групича от 4-ма, които бяха с едно Ауди Q някакво си (не обърнах внимание).
Като се върнах жена ми предложи да сложа приложението на нейния телефон, но когато стигнем на следващата зареждача да не губим сега време.
После като тръгнахме жена ми каза, че някои от групичката са се приближава ли към колата и гледали с любопитство що за чудо е това.
Сигурно са си казали брей колко бързо зареди и тръгна. А ако знаеха истинaта съм сигурен, че щяха да ме съжалят и да ми дадат да направя едно кръгче с Аудито tooth.gif

3) На 122-ри км на ЕКО. Тук е безплатната зареждачка. Свободна е слава богу, но вече е към полунощ - няма други луди tooth.gif
Батерия на 42%.
Зареждането тръгва от раз - супер. Отиваме пак до тоалетна и да слагам приложенито на телефона на жена ми.
По това време в бензиностанцията само двама служителя. Мъж, който налива гориво и жена на касата. После в помещението с маси и столове беше леко затъмнено, но седнахме с жена ми. То там си седеше и служителя. Той нищо не ни каза, но служителката дойде и с назидателен тук ни казва, че е към 12 полунощ и да излезем от това помещение. Добре, излезнахме в съседното централно помещение и започнах да смъквам приложението на Елдрайв.
Служителката пак продължи със същия тон: "Тук няма WiFi", а жена ми отговори, че не използваме WiFi. Аз си мълчах и не обръщах внимание, като успях да смъкна приложението и да вляза в потребителското си име на Eldrive през телефона на жена ми. На моя телефон го деинсталирах и пак инсталирах и ... пак странната грешка.
Тогава служителката отиде да мъмри нещо на служителя, а нас ни изгони и ние отидохме да чакаме зареждането в колата.
Жена ми се чудеше защо тази се държи така. А аз и казах, че съм виждал на картата, че тази бензиностанция има лесен достъп до село Царацово и може да идват през нощта някакви ашлаци и неканени гости.
И наистина след малко гледам в огледалото за обратно виждане 4-ма младежи, които искаха да влязат в сградата на бензиностанцията, но не ги пуснаха tooth.gif
След 42 минути бяха се заредили 20.19 kWh, а батерията беше на 83%. Така тръгнахме.

4) На около 162 км: Петрол Оризово. Тук са Fines Charging с два куплунга CCS2. Миналия път бях най-доволен от това място. Но сега зареждането се чуди, чуди и не тръгна no.gif : нито с единия куплунг, нито с другия, а в приложението на доставчика иконата светна в оранжево и вече не можеше да се избира. Пак зелен хайвер. bash.gif
Тръгнахме и започнах да се притеснявам. Нито на Eldrive успях, нито на Fines, а само на безплатното. Абсурд.
Какво по дяволите става? Да не са ме сложили в някой черен списък. Молех се на Бог и всички Божи сили angel.gif да работят следващите зареждачки, които са по плана, въпреки че бяха пак на ... Финес и Елдрайв.

5) На 243 км на бензиностанция Еко със зареждачка с два куплунга на Финес.
Батерия на 32%.
Разгеле сега тръгна. А иконата на Финес от Оризово пак светеше в зелено.
За 53 минути зареди 28.69 kWh до 90% батерия за 27.25 лв.
Сега вече можехме да пристигнем до Бургас без спиране worthy.gif

6) На 273 км на Шел са Елдрайв с два куплунга CCS2. Въпреки че можехме да не спираме, аз исках да проверя дали ще стане през телефона на жена ми.
Батерия на 78%.
Е, зареждането беше успешно и бяхме тук 10-тина минути.
Заредиха се 4.43 kWh за 4.49 лв (тук има и начална такса на сесията от 0.50 лв.)
Тръгнахме с 86%.
___
Хаха, вече беше след 3 часа полунощ, но не точно, защото смениха зимното с лятното време и показваше 4 и нещо.
Сега на моменти карах и по-бързо от 110 km/h.
Чак преди Бургас явно се успокоих и започнах да се прозявам. И така в Сарафово пристигнахме около 5:20 по новото време и батерия на 40%.
Или чисто общо време около 7 часа. Със смяна на времето 8 часа.
Средна скорост само по магистралата показа малко над 90 km/h.
Значи чистото движение по цялата магистрала Тракия е било около 4 часа.
Общо чисто време за зареждане: 1 час и 45 минути.
Общ разход за зареждането: 31.74 лв.
От 5 опита за зареждане 3 са успешни: Плана да се спира на почти всяко място работи ефективно w00t.gif, че не се знае какво ще се случи.
___
Нямам идея как издържах толкова часа по това време. Явно молитвите помагат smile.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 28 Мар 2022 22:21
от ufer
Явно Одисеята продължава и доколкото си спомням, Троянската война е траяла 10 години плюс още няколко години скиталчество... Ще трябва да се настроиш за много приключения, все пак тук е Спарта... tooth.gif :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 28 Мар 2022 22:53
от mirott
Filbor написа: 28 Мар 2022 21:39 Нямам идея как издържах
И аз worthy.gif
Евала за ентусиазма и начешването на крастата! Явно си спокоен и уравновесен. Жена ти и тя е за медал. Браво!

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 29 Мар 2022 00:13
от slowtraveler
Хаха, голяма епопея... И голямо търпение worthy.gif
Чудя се дали да не взема някоя къща в района с голям двор. И да сложа няколко фотоволтаика за лични нужди. Тогава може и да взема електричка за жената да ходи до работа :)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 29 Мар 2022 00:36
от Monster
Filbor написа: 28 Мар 2022 21:39 Сега на моменти карах и по-бързо от 110 km/h.
Час и половина за спирания се преживява (даже си има нужда човек на дълъг път), но това да трябва да карам със 110 по магистралата би ме изнервило бая. Поздравления за търпението и ентусиазма и от мен.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 29 Мар 2022 09:14
от Filbor
Последните ми пътувания по магистралата с Королата бяха със 110 км/ч, за да свикна с тази скорост и да се подготвя за електричката. И се оказа доста по-спокойно дори от 120 км/ч. За никъде не бързаш - едно лежерно - почти не изпреварваш коли, а само тирове. Така накрая си малко изморен.
С електричката същото, а и с нея обикновенно не се чувствам накрая изморен. А и тя има тяга винаги за по-висока скорост, все едно играеш на компютърна игра: щура работа.
С електричката се е налагало и дългосрочно и под 110 км/ч да дарам по магистрала, но тогава се оказа, че има много други, които пътуват със 110. Те започват да ме настигат. Едвам ме изпреварват, а през това време някой бързак ги настига и им присвятка, а те рязко се прибират пред мен. Така разбрах, че под 110 км/ч е по-скоро опасно.
Monster написа: 28 Мар 2022 23:29 Шкода Ениак 80х (4x4 весията), така и Ioniq 5 4x4. И двата автомобила са с близо 500 км пробег
Според ev-database реалният им пробег, но не по магистрала е: