Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 02 Ное 2021 20:32

Що се хванахте така за Ибизата и турбо бензинките само не разбрах?
Дадох тази кола само за пример колко по-евтина и по-маломощна е от Королата, а разход даде по-нисък и вървеше не по-зле (подчертавам - за реална междуградска употреба с поддържане на някаква скорост и ускорения за изпреварване на камионите).

Тази кола не ме интересува колко ще е дълговечна. Тъй като си я имахме от преди, ще продължи да служи за превоз, когато ми потрябва кола, а когато си намеря подходяща Кона или Тесла, ще отиде за (някаква част от) първоначалната вноска.

За мен лично конвенционалните автомобили, пълните хибриди и плъгин хибридите са вече остарели технологии и нищо различно от пълен EV автомобил нямам намерение повече да купувам.

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Ное 2021 20:39

Технологията на ел автомобилите не е по-нова от тази на бензиновите автомобили, всъщност дори е по-стара smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5054
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 182 пъти
Получена  благодарност: 162 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2021 20:47

nicktodorov написа: 02 Ное 2021 20:32 За мен лично конвенционалните автомобили, пълните хибриди и плъгин хибридите са вече остарели технологии и нищо различно от пълен EV автомобил нямам намерение повече да купувам.
Всеки знае личните си потребности - ако те устройва ел-автомобил - това е супер решение...
Ама за мен това твърдо не е опция... Ето след 5-6 часа тръгвам за Румъния... Ако всичко е ОК - около 7ч сутринта трябва да съм в другия край на Букурещ. Като си свърша работата - обратно във Варна... Това е сравнително малък преход де - 550-600км. Ако се наложи някъде да се отклоня - има вероятност да стигне 700км, ама ще видя по пътя...
Електричка? За мен е изключително неподходяща - в града не ми трябва автомобил - колелото ми върши работа... А ако вали или пък разходката е 'алкохолна' - такси... За извънграда - няма достатъчно пробег и бързо зареждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 02 Ное 2021 21:03

slowtraveler написа: 02 Ное 2021 20:47 За извънграда - няма достатъчно пробег и бързо зареждане...
Не е точно така и от тук нататък ще става само по-добре. И от към EV коли (капацитет на батерията и/или ефикасност и разход на енергия) и от към зарядна мрежа.

Ето ти примерен план на това пътуване с Кона 64:
Screenshot 2021-11-02 at 20.50.52.png
Screenshot 2021-11-02 at 20.50.52.png (1.19 MiB) Преглеждано 1263 пъти


Имаш само едно зареждане в Букурещ. Докато си вършиш работата там, колата ще се зарежда. Едва ли ще седиш по-малко от 55-те минути нужни за зареждането. Вече въпроса е къде точно отиваш и колко близо до целта ти има бърза зарядна станция. Ама като гледам съседите колко бързи станции имат в и около столицата си, едва ли ще ти се наложи и много да ходиш като оставиш колата:
Screenshot 2021-11-02 at 20.59.31.png
Screenshot 2021-11-02 at 20.59.31.png (955.97 KiB) Преглеждано 1263 пъти
И цялото това пътуване ще ти излезе около 60-70 леи.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5054
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 182 пъти
Получена  благодарност: 162 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2021 21:33

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4956
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 79 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Ное 2021 21:34

При нас, за този пробег - ако се зарежда на бърза зарядна станция би струвало около 60 лева (за 570 километра) - и то при определени условия. Толкова по-евтино да е в Румъния?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 02 Ное 2021 22:13

nicktodorov написа: 02 Ное 2021 21:03
slowtraveler написа: 02 Ное 2021 20:47 За извънграда - няма достатъчно пробег и бързо зареждане...
Не е точно така и от тук нататък ще става само по-добре. И от към EV коли (капацитет на батерията и/или ефикасност и разход на енергия) и от към зарядна мрежа.

Ще става.Ама ние живеем тук и сега.И аз мислех да изчакам някоя и друга година за електричка ама не е ясно как ще се развият нещата.Ние един път не можем да построим пък камо ли зарядна инфраструктура.Пък и не искам да съм бета тестер на коли измислени сутринта и произведени вечерта.Знам какво беше с първите GSM-и.
И тая Тесла като и се случи нещо и на камиона и в Румъния за сервиз и ти мааш джапанки.Слезте малко на земята.Те хората и в космоса на екскурзия ходят ама ние сме мнооооого далеч от този свят.И нещата покрай тоя Ковид стават още по-зле.В момента се чака по 6-12 месеца за конвенционална кола.
Премиерът Янев изложи българската позиция за Зеления преход в Глазгоу
В този процес трябва да се вземат предвид националните особености, така че подходът да бъде справедлив и пропорционален, заяви той.

С една дума вие си карайте електрички пък ние имаме национална особеност да караме тунинговани димящи голфове.

Аватар
ufer
Мнения: 2648
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 03 Ное 2021 09:31

Електричките ще бъдат подходящи за нашата страна, едва когато имат гарантиран пробег от мин. 1000 км. Така ще може да се кара от Бургас и Варна до София и обратно, евентуално с малък резерв за градско шофиране. За по-големи разстояния по диагонала (Бургас - Видин или Варна - Кулата) май ще трябват мин. 1500 км... :D Да му мислят по-големите държави! tongue.gif
Последно промяна от ufer на 03 Ное 2021 10:08, променено общо 1 път.

xtratime
Мнения: 78
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от xtratime » 03 Ное 2021 09:53

Привет!
Разбрах , че на nicktodorov не му допада королата хибрид и я сравни със сеат ибиза, която се оказа по-пъргава, по-бърза, по-икономична. Не разбирам обаче, той какво иска от една кола, да е бърза, да е икономична, да е и двете ли. Ако разсъждаваме по този начин, по който той разсъждава, може да вземем например едно EVO X с 2.0 турбобензин с 241к.с., която пък те води към космоса. И тук е момента, в който човек трябва да знае какво иска от един автомобил. Сега как да ме убеди. че EV кола с 20 спирания за зареждания го е забавила с един час повече незнам.Гледам снимките за планиранеото пътуване и там пише макс 110км/ч. Как това се връзва с бърза кола, аз не мога да отговоря. Чета за станциите на Тесла в Германия, 0,68 евроцента на киловатчас.Колко е по-икономично оставам всеки сам да смята. Ако говорим за глух клон на еволюцията, то за мен това са EV автомобилите. Тойота Мирай това е :)
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 03 Ное 2021 10:09

И аз съм на мнение, че коли като Мирай са по-удачният вариант за бъдещето. Станат ли масови електричките, най-много 10 години след това ще им гледаме чудото. Супер замърсяващо и скъпо производство на литий и батерии, изведнъж ще се сетят, че търсенето на ел. енергия ще може само да се покрие от АЕЦ, не някакви фотоволтаици, а ел. мрежата няма да може да понесе натоварването в сегашния си вид. Токът ще поскъпне, държавите няма да седят ей така и ще измислят някакви данъци. Литиевите батерии при колите издържат най-много 10 години докато им падне капацитета на или под 70%, което се води брак вече. А планините стари батерии ще отидат все във развити страни за 'утилизация', като България, Румъния, Украйна (за Европа), Индия (за Азия), Филипините (за Тихоокеанския район), далеч от очите на развитите общества. Пунта мара направо ще е цялата екология.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
ufer
Мнения: 2648
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 03 Ное 2021 10:22

Ами направо да идва 4-ият конник... tooth.gif

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 03 Ное 2021 10:26

Hursa написа: 02 Ное 2021 21:34 ако се зарежда на бърза зарядна станция би струвало около 60 лева
Как го сметна това? Най-скъпите станции у нас са на Елдрайв и цената е 0.7лв на киловат. Дори цялата батерия да трябва да се зарежда няма да стигне и 50. Но имаме и по-евтините на Финес и напълно безплатните на Кауфланд.
travelboy1965 написа: 02 Ное 2021 22:13 Пък и не искам да съм бета тестер на коли измислени сутринта и произведени вечерта.
Не знам как го виждаш да си бета тестер на нещо, което го има и се развива от вече 10-ина години. Тесла, Нисан Лийф, БМВ и3, Рено Зои и т.н. вече имат доста години и дори следващи генерации...
ufer написа: 03 Ное 2021 09:31 Електричките ще бъдат подходящи за нашата страна, едва когато имат гарантиран пробег от мин. 1000 км.
Интересно кой модел на Тойота (евентуално без Ленд крузър, но и за него не знам) има резервоар за над 1000км? А колко коли с газова уредба имат бутилка за такива преходи? Аз навремето имах едно Субару, което на газ и 250км трудно минаваше. Е тогава беше филм до къде ще стигна и къде ще заредя като тръгна на път.
xtratime написа: 03 Ное 2021 09:53 Гледам снимките за планиранеото пътуване и там пише макс 110км/ч. Как това се връзва с бърза кола, аз не мога да отговоря.
Първо, защото не се усетих да настроя, че стартираш с пълна на 100% батерия. Останало е 90% от предния път, когато го ползвах и с толкова тръгвах.
И второ, като изключим Хемус до Шумен, къде по пътя Шумен-Русе и Русе-Букурещ можеш легално и безопасно да караш с по-високи скорости???
xtratime написа: 03 Ное 2021 09:53 Чета за станциите на Тесла в Германия, 0,68 евроцента на киловатчас.
То и бензина/дизела в Германия е по-скъп от тук...
Най-скъпите станции у нас са 0.70лв на киловат. Има и по-евтини, има и безплатни.
Но най-вече - ти докато си държиш бензиновата/дизеловата кола нощем в гаража, резервоара не й се пълни на стотинките за нощна тарифа, нали? Искаш или не - каквото решат картела бензиностанции и Лукойл. Освен ако не сипваш крадена нафта нали....

Аватар
ufer
Мнения: 2648
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 03 Ное 2021 10:47

nicktodorov написа: 03 Ное 2021 10:26 А колко коли с газова уредба имат бутилка за такива преходи?
Е, аз съм от старата генерация и имах едно икономично Капри с 1,6 л мотор и газова бутилка от 60 л. От Бургас до София и обратно ми стигаше, без градско в София, разбира се. А за електрички с мин. 1000 км пробег мога да кажа само едно - аз мисля в перспектива за бъдещото технологично развитие на батериите... :D

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 03 Ное 2021 11:06

ufer написа: 03 Ное 2021 10:47 аз мисля в перспектива за бъдещото технологично развитие на батериите
И в бъдеще няма да има такива. И няма нужда. 4-5-600км е напълно достатъчно.
Ще се развиват станциите и с каква мощност могат да се зареждат самите коли.
Ако сега у нас се срещат 50-100-120кВ станции и на такива с празна батерия ти трябва около час, то с новата станция на ABB (най-големия производител на станции) с 360кВ, това става за около 15 минути, или казано по друг начин - добавяш 100км преход за 3 минути зареждане.

Разберете, и аз преди да се зарибя по електричките, да попроуча нещата и накрая да го пробвам, си разсъждавах като вас със старите разбирания от употребата и зареждането на конвенционален автомобил.
Електричка няма нужда да се зарежда "до горе" по време на път. Това става вкъщи през нощта. Навигациите на колите и различни приложения изчисляват интелигентно на база много фактори къде и за колко време да спреш за допълване. Следи в реално време коя станция е свободна или не, какво е времето и температурата, задаваш си с каква скорост ще караш (+ -) спрямо ограниченията на скоростта по маршрута и т.н. И по този начин изчислява най-бързия преход. А това винаги е различно от карай докато свърши батерията и после зареди до горе. Много по-бързо е да спреш 1-2 пъти (зависи от маршрута) за по 5-10-15 минути дозареждане. То така или иначе, обикновено човек спира някъде за тоалетна/кафе.
А и дори спиране на бензиностанция за сипване на гориво рядко е под 10 минути. Ако не вярвате, засечете си следващия път колко време минава докато сипете, да отидете до касата, да минат 1-2 човека пред вас, ао плащате с карта доакто мине транзакцията и ви разпечатат касовата бележка. А ако се случи да го направите при масовите напускания на градовете по празници, когато чакш на опашка преди колонката, после на касата, може и 30 минути да не ти стигнат.

dracunculus
Мнения: 1252
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 71 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 03 Ное 2021 11:36

nicktodorov, живея в Германия, т.е. доста "зелено ориентирана държава" и мога да те уверя, че ел. кола за МОЯ стил на живот и модел на ежедневно шофиране, както и на огромен брой хора, с които съм си говорил, в настоящето и близко бъдеще е напълно изключена! Пътувам страшно много и много рядко бих могъл да си позволя колата да може да виси на зарядната станция.....която в моя квартал изобщо я няма. Зареждам 66л в Лексуса за около 3 минути, плащам за 2- и потеглям, и минавам над 800-900км според стила на шофиране. Да не говорим за апела на експерти, които постоянно призовават за плавно преминаване към ел. мобилитет, много, много по-плавно отколкото ЕС и Германия планират (особено при очертаващата се управляваща коалиция тук)...защото токът няма от къде да дойде. Купуваме ток от АЕЦите на Франция, защото сме много "еко" и си затворихме нашите. Токът поскъпва главоломно, според изчисленията би се наложило повишаване на капацитета с много стотин %, за да се обезпечи нуждата при преминаване изцяло на ел. мобилитет до 2050 (както е планирано). И както казват експерти от енергийния бранш (а не аз и ти, чешейки си езика във форума) токът няма да има от къде да дойде. Като тук даже и не говоря за екология и дали една 400кг. батерия в една Тесла би била екологична за производство и рециклиране. Говоря за чисто обективната страна на нещата и тя е, че държавата, в която живея е на прага на истинска енергийна катастрофа, даже и сега. Това са фактите, пък всеки от нас има право да ги тълкува както иска и да кара каквото пожелае :cheers: . Аз лично ще карам хибрид до момента, в който няма да мога да заредя бензин (според актуалния план 2050) и после минавам на каквото може - силно се надявам водород и НЕ ток.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line ->
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта