Страница 162 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 13:14
от biro
Възможно е королата на Ник да е била дефектна.
1.8 си върви прилично, изпреварва отлично, разходът е по-нисък с 1 литър от на дизелов авенсис същата мощност.
За това пък с хонда 1.3 бензин правя 9.5 градско в по-хладното време. Зимата и повече.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 13:47
от slowtraveler
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 10:32 доускоренията...
Ама тях много рядко ги дават по каталожни данни.
https://zeperfs.com/en/duel7902-6775.htm
E, 1.8HSD губи по всички параметри от Ибиса 95к.с. tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 16:08
от GringoBG
Не искам да прозвучи банално и да стартирам спорове, но трябва да се спомене, че при хибридната Корола или Приъс няма никакви аксесоари - ремък, алтернатор, компресор (не и в конвенционалния му вид, доколкото знам), съединител. И понеже двигателя работи през половината от времето, в повечето случаи, ресурсът му ще се изтощава много по-бавно. Колко му е на един 1.0 TSI като му замине турбината, направи нагар и почне да хвърля check engine, и трябва да му смениш съединителя (+ маховик при ръчката) ? Това ще се случи около 130 000 - 150 000км, най-късно, сигурно е с малолитражките. Повечето хора ще го изхвърлят.

И къде е питам, Киро на кирия, екологията, като тази кола не може да си 'приспадне' собственото идване на бял свят със всичките ѝ там еко постижения преди да иде за части или рециклиране?

Евалата на Тойота и Мазда, че още произвеждат големи кубатури с някакъв ресурс в тях.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 16:50
от travelboy1965
GringoBG написа: 01 Ное 2021 16:08 Не искам да прозвучи банално и да стартирам спорове, но трябва да се спомене, че при хибридната Корола или Приъс няма никакви аксесоари - ремък, алтернатор, компресор (не и в конвенционалния му вид, доколкото знам), съединител. И понеже двигателя работи през половината от времето, в повечето случаи, ресурсът му ще се изтощава много по-бавно. Колко му е на един 1.0 TSI като му замине турбината, направи нагар и почне да хвърля check engine, и трябва да му смениш съединителя (+ маховик при ръчката) ? Това ще се случи около 130 000 - 150 000км, най-късно, сигурно е с малолитражките. Повечето хора ще го изхвърлят.

И къде е питам, Киро на кирия, екологията, като тази кола не може да си 'приспадне' собственото идване на бял свят със всичките ѝ там еко постижения преди да иде за части или рециклиране?

Евалата на Тойота и Мазда, че още произвеждат големи кубатури с някакъв ресурс в тях.
Те затова иде реч.Голям кеф да караш турбобензин,ама като им се скапе двигателя реват като карпатски мечки по форумите.Справка старият турбодвигател бензин на рено сменян със сервизна акция.Или пък на Шкодилака стария турбогъзар.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 17:52
от nicktodorov
Аз говоря от както съм в този форум за себе си само.
Една кола за мен трябва да си изкара гаранцията и после да я разкарвам. Изобщо не ме интересува коя част колко дълговечна била.
Минаха отдавна времената да чакаме Ладата от Мототехника и после да си я кътаме за внуците.
Реално и да си купя хипотетична вечна кола, след няколко години ще ми е омръзнала и ще искам друга. Защото света и технологиите се развиват.
То по вашата логика, ако сега някой ви предложи чисто нова някаква "здрава" кола от 90-те на миналия век ще си купите ли? С тогавашните технологии, екстри, системи за безопасност и т.н.???

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 17:53
от slowtraveler
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 17:52 Минаха отдавна времената да чакаме Ладата от Мототехника
tooth.gif tooth.gif tooth.gif
To като чувам колегите - май това време се е върнало tooth.gif tooth.gif tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 18:13
от GringoBG
Колега Ник, зарадвал си някой като си му продал тъкмо разработена кола а си поел огромното първично обезценяване през първите (до) 5 години. При Королите в момента е от 8 до 10 процента годишно. Ако си я върнал на buy back си се набутал още повече. Предполагам си знаеш тези работи, но по принцип единственият изход да не се набуташ от купуването на чисто нова кола е да я караш до разпад. tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 18:19
от travelboy1965
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 17:52 Аз говоря от както съм в този форум за себе си само.
Една кола за мен трябва да си изкара гаранцията и после да я разкарвам.
'E**ш и фърляш'-ово е стандарт.
Ама да си продадеш колата и да караш колело или на жената малката количка нещо не ми се вързва.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 22:20
от dracunculus
В страни от темата - и това с честата смяна си има две страни. Ок, имам стандарт да си сменям колата на всеки 3-4 години. И идва голямото НО....поне при мен. Мислех си дали да си купя тоя път Мерцедес, а не Тойота-Лексус, ами, отказа ме между другото И фактът, че моят приятел с Мерцедесите ме посъветва да НЕ го правя, защото като ми изброи всичките му ремонти по ГАРАНЦИОННАТА му Е-класа и ми призля. Всичкото това са извънпланови висенета на колата по сервизите. Чакане.....ала бала. А някои неща НЕ му ги и зачетоха даже. Както и да е. Надеждност искам при всички положения, БЕЗ значение дали ще си продам колата след 3 или 15-20 години. А да не говоря, че при актуалния ми дневен километраж правя за 3 години над 130-140 000км. За 5- над 200 000. Ами, иска си се надеждност в такъв момент.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Ное 2021 22:53
от Krachunov
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 09:44 Королата дори по знаците само да я карах, под 6 нямаше да падне..
Явно 2ката не е правилния двигател ако гониш разход.
GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 че карам нон-стоп с пуснат климатик.
че климатика аз никога не го спирам. Освен това КОЛКО да вдига разхода. Лятото имах случай 1 час да седя на паркинг. На вън беше 35 градуса а колата се беше нагряла на 40 (или поне датчика, който ми показва външната температура). Климатика работеше на 22. Специално си играх да засичам с хронометър. Когато запали, двигателя работи между 1 и 2 минути, на изгасен караше между 7-8 минути и 10. Като всяка следваща итерация увеличаваше интервала (тоест времето прекарано със загасен двигател.
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 17:52 То по вашата логика, ако сега някой ви предложи чисто нова някаква "здрава" кола от 90-те на миналия век ще си купите ли? С тогавашните технологии, екстри, системи за безопасност и т.н.???
30 годишна кола не. Ама 10 годишна що не? да не говорим че 10 годишните пак са по - нови от 50% от автопарка.
Отделен въпрос е, че вече тойотите имат 10 годишна гаранция. А и като гледам как върви с новите коли, като нищо на теб ти е омръзнала колата ама за следваща може да чакаш бая. Да не дойде време, да вземеш кола и в същия ден да поръчаш нова... за след 5-10 години :D
В допълнение, 10 годишна, която ТИ си си карал и обслужвал е едно. 10 годишна която я е карала някоя баба в Германия/Италия/Франция или тук. един бог знае какво е преживяла. Така, че защо не. Ако почне да ти прави проблеми, сменяш... Ама омръзна ми, при мен не е довод.
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 10:53 Реално ако бях с кола с по-голяма батерия от Ситроена (под 200км реални извънградски), ако имах в гаража зарядна станция, за да стартирам зареден, а не преди старта да ходя да дозареждам, и ако имах опита да си следя станциите с приложение и да си планирам по-добре маршрутите, нещатата щяха да са още по-лесни.
Ако вместо това беше хванал самолет, вероятно нервите, времето и всичко свързано с това да дириш решения на различни дилеми... След толкова АКО-та
Да не говорим че тея километри със старата кола Пежо 307 2.0 hdi щях да заредя 1 път. На този етап от развитие Електрическите са СУПЕР... в града.. НО огромно непреодолимо НО, ако искат да заместят конвенционалния автомобил, Европа няма капацитет за това. В момента в България я има я не по 1-2 зарядни станции на бензиностанциите. Ако е масов автомобил електриката, това значи по 10-15 на станция, ще харчи колкото завод. Няма инфраструктурата за това. И в този ред на мисли хибрида е именно преходното звено, ако изобщо някога стигнем до 100% електрификация.
nicktodorov написа: 01 Ное 2021 09:44 Окончателното ми мнение за хибридите е, че са глух клон на еволюцията, който е бил актуален само в Щатите в сравнение с техните бензинови коли с огромен разход. Тук една смешна Ибиза с цена 1/3 от Королата прави почти същия разход и върви почти толкова.
Личното разочарования, не е довод за нищо. Единствено може да се търси причина за избор на неправилен автомобил и/или двигател . Споменаваш разход 6, толкова докарвам САМО И единствено на магистрала ако се бримча, над 140. Само 9 км разлика в средната скорост, за отсечката София-Сливен и Сливен-София дава разлика от 1.1 литра а тотал за 29к км разхода е 5,195... кажи го 5,2 (имам известни подозрения че ми се вдигна разхода с 100-200 грама понеже не смених въздушния филтър на 1во обслужване, ама по - скоро са мои терзания).
Съвсем отделно ХИБРИД актуален в сащ?!?!?!? Те там бензина им е по - евтин от водата.. Защо да е катуален, освен в някакви хипи-веган среда?
Ибизата след 5тата година е "Ибиса ти" ако това ти е модела е напълно ОК. Както и ако погледнем колко е обезценена ибисата и королата на 5тата година също ще е интересно.

Лично при мен, колата е търнокоп...трябва да върши работата за която е направена а именно да вози.. да и с каруца мога да се возя, но нали говорим за някакъв здрав разум и прилични пари.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Ное 2021 00:21
от miti83
GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 Като чета разхода на 2.0 Корола и почвам да се радвам, че взех 1.8 версията. 1000 км предимно градско в София, 4.9/100, а още се уча как се кара хибрид, а на около 500 км от тези 1000 км се усетих, че карам нон-стоп с пуснат климатик.
Хайде сега, ако 5.6л/100 за изминати малко над 1200км, като 80% от тях е извънградско с каране основно по магистрала със средно 120км/ч е голям разход за 2.0 двигателя незнам ;) аз лично не изключвам никога климатика...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Ное 2021 07:28
от Krachunov
miti83 написа: 02 Ное 2021 00:21
GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 Като чета разхода на 2.0 Корола и почвам да се радвам, че взех 1.8 версията. 1000 км предимно градско в София, 4.9/100, а още се уча как се кара хибрид, а на около 500 км от тези 1000 км се усетих, че карам нон-стоп с пуснат климатик.
Хайде сега, ако 5.6л/100 за изминати малко над 1200км, като 80% от тях е извънградско с каране основно по магистрала със средно 120км/ч е голям разход за 2.0 двигателя незнам ;) аз лично не изключвам никога климатика...

За 2.0 може да не е голям, но със сигурност е повече отколкото 1.8 ще даде

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Ное 2021 10:18
от van
Разликата между 1.8 и 2.0 в разхода е 10%. Не е сериозно половин литър разлика да го изтъквате като причина за покупка на 1.8. Разхода на 2.0 на магистрала е многократно коментиран и не е 5.6 при 120 със сигурност.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Ное 2021 18:17
от Hursa
GringoBG написа: 01 Ное 2021 12:55 още се уча как се кара хибрид
Какво има да му се учите как се кара хибрид smile.gif
Карате - така както ви е удобно. Всъщност именно при по динамично шофиране - с много чести ускорения и умерени забавяния се виждат най-убедително предимствата на хибрида. Затова има предимства в града. При такова шофиране ще има и най-голяма разлика - при сравнение с "конвенционален" автомобил. Да - това шофиране, няма да е най-икономичното - но ще бъде по-удобно и няма какво да му се учите - автомобила е за да ви служи, а не шофьора да му "служи".
А ако се шофира и еднолитровата ибиза - само много внимателно и икономично (както се изразяват някой - като хибрид) и нейния двигател ще навърти километри - долу горе колкото хибридната корола, а и разхода и ще е малък.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 02 Ное 2021 18:54
от travelboy1965
Хм.Не съм специалист но като избирах кола четох доста за турбобензините.Та този еднолитров миксер ако си изкара гаранцията и 100к км ще е добро постижение.