Страница 161 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 31 Окт 2021 22:13
от GringoBG
Колеги, в MyT може ли да се видят детайлите на предишни пътувания или показва само последното?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 31 Окт 2021 22:33
от stereo_man
Може. Като цъкнеш от менюто на Hybrid Coaching, отгоре ти излиза меню All trips и от там си ги гледаш
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 09:44
от nicktodorov
Аз се възползвах от ситуацията с липсващи модели и нива и продадох моята.
Вече няма да дразня тук аудиторията с недоволството ми от недомислиците на тази кола.
И понеже вече съм без кола и в града се придвижвам предимно с велосипед (преди време говорихме по въпроса и аз казах, че не говоря нещата наизуст, а от личен пример), уикенда ходих до Русе с колата на жена ми (едиствената ни вече кола) Ибиза 1.0 турбо бензин. Това пътуване потвърди окончателно правотата на решението ми да разкарам Тойотата.
Въпреки смешното трицилиндрово моторче, колата в реална употреба се усеща не по-малко пъргава от Королата, при изпреварване с всичката газ реве по-малко и най-смешното е, че с круиз на 120 по Хемус и после по останалия двулентов път със 110-120 и изпреварвания през 1-2 километра, разхода беше 5.3! Королата дори по знаците само да я карах, под 6 нямаше да падне...
Окончателното ми мнение за хибридите е, че са глух клон на еволюцията, който е бил актуален само в Щатите в сравнение с техните бензинови коли с огромен разход. Тук една смешна Ибиза с цена 1/3 от Королата прави почти същия разход и върви почти толкова.
Ако изобщо взема друга кола, ще е или върната лизингова електрическа Кона, или Тесла 3.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 10:05
от slowtraveler
Относно пъргавостта - да, турбобензинчето особено на по-малък/лек автомобил е нормално да е по-пъргаво ( поне с 1.8HSD)...
Относно разхода - сииилно ме съмнява да си прав... Нека колегите споделят, но съм убеден, че при подобно шофиране Королата спокойно би слязла под 6л/100км...
Подобно шофиране София-Петрохан-Варна с Кашкая (ами пазих бурето с вино в багажника

) ми даде разход около 6.9 извън града, и с магистралата се вдигна на 7.5л/100км... за 600+км... Королата е МНОООГО по-аеродинамична - с по-ниска челна площ и т.н...
И да - за извън града хибридът не е в стихията си (що не сравни градския разход

), но дори и там нещата съвсем не са зле... Колега (с тежък крак) с 360+к.с. хибрид се учуди, че при скорошно ходене до Измир (предимно магистрали) хибридът му дал разход под 8л/100км... Не са много автомобилите дълги 5.2м и тежки над 2400кг, на бензин с такъв разход...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 10:12
от nicktodorov
slowtraveler написа: ↑01 Ное 2021 10:05
що не сравни градския разход
Да, грешка, че забравих и това да напиша. И там е минимална разликата. Подчертавам - поне при моята употреба на автомобил в София.
Королата гореше около 5.5 в града, Ибизата гледах long term consumption - 6.2. Няма дори 1 литър разлика. Мисля, това й е второто излизане от града от както е купена, така, че показанията на борд компютъра си е само от градско.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 10:24
от slowtraveler
Не ме разбирай неправилно - приятел имаше Ибиса - и мен мъникът ме бе впечатлил с динамиката си (за конете

)...
Просто не съм съгласен с твърдението, че хибридът е 'глух клон в еволюцията' - напротив... Засега единствената разумна алтернатива за извън града на забраняваните вече автомобили с ДВГ остават хибридите..
Не че не съм виждал електрички извън града, но непрактичното зареждане ги убива..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 10:32
от nicktodorov
И нещо друго интересно.
Тези дни карах няколко различни електрички - Hyundai Ioniq 28kw, Citroen eC4 (с това дори врътнах 1500 км и ходих до Гърция), Nissan Leaf 40 и Kona 62kw. После както писах, карах и Ибизката сам (можех да си позволя да раздавам газ и да изпреварвам по-често) извънградско.
Достигам до извода, че в реалния живот каталожните данни за ускорения 0-100 са малко пунта мара и нямат много връзка с това колко бърз се усеща в реалния живот един автомобил. Или колко лесно може да изпревариш на двулентов път. Или колко бавно ще доускориш за да изпревариш на магистралата тир, когато си паднал вече до неговата скорост, а в лявата лента хвърчат нервни бързаци и няма как дълго да седиш там.
Може би защото в реалния живот почти никой не прави точно това - да ускори от 0 до над 100 с всичката газ. По-релевантни за живота и нормалното каране са предполагам доускоренията. Ама тях много рядко ги дават по каталожни данни.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 10:52
от BOz
nicktodorov написа: ↑01 Ное 2021 10:32
Може би защото в реалния живот почти никой не прави точно това - да ускори от 0 до над 100 с всичката газ.
С тази цел има издания, които ги правят на истински коли, на пътя.
80-120 км/ч:
Ибиза 115 коньова - 7.3 сек
Корола 2.0 хибрид - 5.3 сек
80-180 км/ч:
Ибиза - 43.4 сек
Корола - 23.8 сек
Иначе явно си страдаш от синдрома на СВТ-то, че като няма превключване на скорости и усещането за колата е за мудност.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 10:53
от nicktodorov
slowtraveler написа: ↑01 Ное 2021 10:24
Не че не съм виждал електрички извън града, но непрактичното зареждане ги убива..
Точно за да си проверя това сам това в реална обстановка, взех Citroen eC4 от приятел и карах Русе - София - Катерини - Солун - София - Русе.
Зарядни станции се оказа, че има доста из страната (като за сегашната бройка от електрички в употреба). Зареждах около 20 пъти на всякакви платени и безплатни (Кауфланд) бързи станции.
От всичките зареждания, имах само 3 неуспеха:
- една неработеща станция на магистралата в Гърция (моя грешка на новобранец - не погледнах коментарите в plugshare апа)
- едно неуспешно зареждане заради блокирана станция от друга електричка, която изобщо не зареждаше, а само ползваше мястото за паркиране до входа на Кауфланд
- едно забавяне, заради кофти станция, която явно не позволяваше едновременно зареждане на двата й порта - CHAdeMO и CCS, а вече имаше Нисан включен като пристигнах.
Реално ако бях с кола с по-голяма батерия от Ситроена (под 200км реални извънградски), ако имах в гаража зарядна станция, за да стартирам зареден, а не преди старта да ходя да дозареждам, и ако имах опита да си следя станциите с приложение и да си планирам по-добре маршрутите, нещатата щяха да са още по-лесни.
Сега постигнах преходи с около час по-бавно от същите преходи с конвенционални МПС. Като финансов разход категорично над двойно по-евтино от зареждане на дизел/бензин (и то без да имам зареждане преди старта вкъщи на евтин ток нощна тарифа).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 10:59
от nicktodorov
BOz написа: ↑01 Ное 2021 10:52
Иначе явно си страдаш от синдрома на СВТ-то, че като няма превключване на скорости и усещането за колата е за мудност.
Нямах предвид само усещането на Королата.
Тук включвам и ускоренията на електричките, които тествах сравнено с всякакви коли които съм имал преди.
Някак ми е странно мижаво eUP-че с 12+ секунди по каталог да го усещаш пъргаво, Ioniq или Ситроена с 9.7 да се усеща по-бърз от Королата, а Кона със 7.9 в сравнение със стария ми Леон ФР s 8.7 да е не е само като секунда разлика, а направо все едно жигула и ферари...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 11:01
от BOz
Ами правилно се изрази - усещаш.
Но усещането и реалността на хронометъра и отдадената енергия на пътя понякога са различни неща.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 11:56
от nicktodorov
BOz написа: ↑01 Ное 2021 11:01
Но усещането и реалността на хронометъра и отдадената енергия на пътя понякога са различни неща
Да, не споря.
Обаче аз колите ги карам на пътя, усещам ги, изпреварвам с тях. На писта и на драг състезания не ходя, съответно ми е по-важно усещането, а не показания.
Отделно, когато качиш някой пътник и той накрая ти каже е*аси мудната и тромава кола, да му показваш каталожни данни или да му правиш ускорения с хронометър за доказателство няма смисъл...
И обратното съответно - жена ти да каже леле, колко е бърз тоя Айоник, не като Королата, а ти да знаеш, че на хартия е обратното...
ПС. И за да не бъда разбран погрешно - не си купувам колите да впечатлявам пътниците, дадох примерите заради непредубедените възприятия само. Реално и за водача според мен усещането за пъргавост и от там удоволствието от шофирането е много по-важно от това да се успокояваш, че на хартия колата ти е по-бърза...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 12:32
от travelboy1965
Ами донякъде си прав.Но само донякъде.Аз например не искам да впечатлявам никой.Просто като си поръчах Корола избрах най-малкото зло.Колите не са това което бяха.Лъскави опаковки отвън и никакво съдържание.Преди да избера карах и Меган 4 и Октавия 4.Ами не ме впечатлиха.
1.Разхода и на двете градско беше 9/100.Реално след час каране.Не ме устройва.В момента давам по 50 лв на седмица за дизел с 4.7 разход.Това значи още 200 лв. на месец.
2.Шкода и Рено с турбо бензини.И при двата модела със спрян предишен двигател с турбо.Защо ли?
3.Държа на автоматик.DSG със сухи съединители няма да си го причиня.
Ами това много стесни търсенето.Въпреки,че и Шкода и Рено изглеждат много по-добре.Просто разума трябва да наделее над чувствата.
Имам рено и съм имал и Сеат.Ами не ми се виси повече по сервизите.
Мислех следващата кола да е електричка тъй като имам 2 гаража ама ще е явно по-следващата,като има достатъчно инфраструктура.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 12:55
от GringoBG
Като чета разхода на 2.0 Корола и почвам да се радвам, че взех 1.8 версията. 1000 км предимно градско в София, 4.9/100, а още се уча как се кара хибрид, а на около 500 км от тези 1000 км се усетих, че карам нон-стоп с пуснат климатик.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Ное 2021 13:00
от dracunculus
nicktodorov, усещането за ускорение е адски субективно нещо и зависи от маса неща. Обезшуменост например. Ами, в Лексуса ми е толкова тихо, дори при кикдаун, че това, в комбинация с липсата на ритници от смяната на предавките в началото те заблуждава, че колата наистина не върви. Но, гледайки в километража ти става ясно с каква лекота си спринтира във всеки един диапазон, съобразено с конете му, разбира се. С хронометър не съм го засичал до сега, дават му 8,3 сек. до 100, в Ютюб има и видеа с по 7,6-7,7 сек.....на каквото и да се дължи това. С две суми - коментирана вече тема - субективните сравнения не са съвсем точни
