
...И отново за хибридите + и - ...
За третото поколение Prius навсякъде се сочат данни за разход извън града около 3.6 - 3.7 на сто, така, че данните са коректни / посочих 3.7 на сто /. А сега ни обясни как постигаш с 20% по-нисък разход? Ами, отговора е съвсем очевиден - караш ... и не смееш да натиснеш педала на газта.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXprius 3 написа:„Юристе“E60_Power написа:
И как постигаш разход от 3 на сто извънградско при положение, че Тойота дава по-висок разход за Приус 3 извън града? Или това ти е разхода от Боровец до София, използвайки разликата в надморската височина?По обратния маршрут, например, ще ползваш само бензиновия агрегат, защото ще катериш. И разход от 3 на сто можеш само да сънуваш. Ето ти и един линк към едно писмо от Тойота към техен клиент, който се е оплакал, че колата извън града при скорост от 50-60 мили в час харчи повече, отколкото Тойота твърди. И между другото, става въпрос за последния Приус. В отговора Тойота му обяснява, че едно пъруване в центъра на Лондон ще му даде различен разход
Ама човека иска да ползва колата и извън Лондон, все пак. И за твое сведение Тойота му отговаря, че за дълги дистанции, т.е. извън града, компанията предлага и други продукти, например Авенсис D-4D
Обаче, ти със сигурност разбираш повече от служителите на Тойота и ни убеждаваш как извънградско дизел не може да бие хибридния Приус! Според Тойота, това не е така.
http://www.wintonsworld.com/cars/a-cars ... etter.html
3.7 на сто извънградско е разхода, който Тойота дава за последния си Приус. Аз досега на нито една от моите коли, които съм притежавал не съм постигал разхода, определен от производителя. Винаги съм бил отгоре. Та в този смисъл, ще съм ти благодарен да споделиш как точно постигаш 3 на сто разход, т.е. с 20% под рамката, зададена от производителя. Просто, много искам да спестя некой лев, гледам пак си започнал да ръсиш мозъци.
Отдавна на всички им стана ясно, че не можеш да различиш 2-ра и 3-та генерация Приус. Хайде да престанеш с напъните, а! Нещо не ти се получава, а и колкото и да се напъваш освен нещо в гащите да свършиш друго няма да стане. laugh.gif
Имаше ли поне малко обща култура щеше да знаеш, че ако се бях пуснал от Боровец, към София Разхода ми на гориво щеше да е под този, който съм дал и то доста по-нисък. Хайде сети се защо!
Как съм го постигнал ли? Ами представи си, че има шофьори, които могат да карат. В интернет има онагледено как се постига такъв разход, ама кой ли да гледа. Теб те интересуват само измислиците писани тук и там оплюващи хибридите. Чети си ги и им вярвай, лошо няма! Tвоята тракаща печка нали е супер икономична. Що не си я караш и да спреш да се занимаваш с неща, които не са ти на нивото. Остави ги хибридите! Не са икономични, чупят се, развалят се, а и батериите постоянно трябва да се сменят. Пък и колко пари струват не си е работа... biggrin.gif
Казваш, че до сега не си постигал по-нисък разхода от заводския. Ами това говори много за шофьорските ти умения в които никога и не съм се съмнявал.
Аз пък съм на обратния полюс. С всичките ми автомобили до сега (над 10, като само първите 2 немски, а останалите японски) съм постигал по-нисък разход от заводския. Само на един не успях, но в последствие след като го продадох разбрах от собственика, че дебитомера му бил прецакан, иначе и на него щях да му смъкна разхода.
Запомни едно нещо от мен:
Автомобила се кара с акъл. Нямаш ли го, не чакай кой знае какво.

- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Интересна концепция, но едва ли ще могат да реализират нещо повече от концептуален автомобил. Не мисля, че е по силите реализацията на нещо толкова революционно(за консервативния авто пазар) на компания по малка от тойота или на обединение от силни компании. Примерът на приус е показателен – колко трудно се налага нещо по различно в тези консервативни среди. Иначе кондензаторите са добра идея, но си пробива път много трудно дори за старт/стоп системите, а там е необходимо именно това което те дават – кратковременен изблик на мощност. По скоро кондензаторите ще се комбинират с батерии за да им се сумират плюсовете. А да си пробие път двигател по различен от буталния е май доста трудно. Колко опита са се проваляли, но ще бъде интересно да видим такива двигатели серийно. Конкретно за бъдещето на хибридите, интересно ми е как ще се развие. Дори електромобила да се наложи те дълго ще имат своето място.Това някак си по-се доближава до идеята ми за бъдещ автомобил:
http://www.autoclub.bg/index.php?menu=16&id=5105
Основни параметри:
1. Нов тип двигател без мазане на буталата и с маслено охлаждане, което повишава КПД
2. Кондензаторен тип съхраняване на енергията (10 минути зареждане)
3. много лек автомобил (650-700кг)
4. сравнително маломощен ДВГ, но мощен ел-двигател, позволяващ му да 'сумира' енергията от ДВГ и кондензаторите (150к.с.)...
5. Софтуерно ограничен на 130км/ч..
6. Очакван ресурс на ДВГ - 1млн.км. (керамични повърхности на стените на горивно пространство)
Да, няма предимството на дълъг електропробег (обявени 2км), но пък ще е изключително евтино за производство. С по-малко химии (няма акумулатори). Заводски многогоривно (обявени бензин,нафта, газ)...
А електрическите буферни кондензатори ще са по-ефективни въпреки по-малкия си капацитет, защото могат да усвоят повече енергия за по-кратко време (например цялата спирачна сила)...
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Спомням си когато хибридите бяха само концептуални екземпляри, се говореше за бъдещето им. Като ДВГ за тях се сочеше двутактов двигател работещ само на определени обороти, при тези обороти давал минимум емисии и с по високо КПД от четиритактовите. С днешното ниво на развитие на дизеловите двигатели и комбинацията им с турбокомпресори, мисля, че един двутактов бавно оборотен клапанен дизел с турбо компресор (заместващ трите такта на изхвърляне на изгорелите газове, всмукване, компресия (на такта когато буталото се движи към горната си точка) и по същество използващ енергията на разширяващите се газове много по-пълно) има добро бъдеще като източник на енергия за ел. двигателите на хибрида.
Газотурбинния двигател е май единственият роторен двигател получил действително широко разпространение, вярно при самолетите(и в танковете:)). Но пък и в автомобилите се налага като "хибрид" с буталния двигател - турбокомпресора.
Газотурбинния двигател е май единственият роторен двигател получил действително широко разпространение, вярно при самолетите(и в танковете:)). Но пък и в автомобилите се налага като "хибрид" с буталния двигател - турбокомпресора.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Имаше много идеи какъв ДВГ да се слага в хибридите и продължава да ги има. Дори на скоро четох за някакъв концепт на Ауди за хибрид с ванкелов двигател. Малко странно ми стана заради това, че нито Ауди произвеждат такива двигатели, нито пък са толкова икономични. По-скоро Мазда би трябвало да се заеме с тази идея, ако изобщо има хляб в нея. 

- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Не само българският инженерен гений смята така, германският също "напредва" в тази посока - като Гледам какви Кадита на метан пускат Фолксваген и Зафира на метан/ упс да не се обиди слоу laugh.giflubooo написа:да ти кажа , в очите на много българи това е бъдещето на хибридната технология biggrin.gifLEXUS написа:На гавра избива работата

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Не е гавра - явно някои хора така са решили че е по-правилно:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
А за метана - какво да се обиждам laugh.gif
Фиат също пускаха Доблото на метан, но избрахме дизелака...
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
А за метана - какво да се обиждам laugh.gif
Фиат също пускаха Доблото на метан, но избрахме дизелака...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
И на мен много ми е любопитна темата с приус на газ. До колкото знам ДВГ на приус е с директно впръскване на горивото в цилиндрите(за приус 3). А за такива двигатели газовият инжекцион се различава – на около 10 такта подавал и бензин през щатните дюзи, а газовите дюзи са си стандарните, пред клапаните. Ако е така как стой въпросът с връщането на горивна смес в смукателният колектор при по късното затваряне на смукателните клапани. Ако правилно съм запознат – че двигателя е с директно впръскване то смукателният колектор не е пригоден в него да има горивна смес. Няма ли опасност от детонаций. Тъй като двигателя на приуса е с голяма степен на разширение – 13/1, предполагам отработените газове ще бъдат със по-ниска температура отколкото при стандартен бензинов двигател работещ на газ, така да се каже ще използва по пълно газовото гориво. Така температурното натоварване на изходящите клапани и на катализатора ще бъде по-малко.
И как стой въпросът с променените параметри на ДВГ, дали не оказват съществено влияние на работата на хибридната система, разчетена и настроена за работа на ДВГ с бензин. Ако някой има повече информация за приус на газ нека сподели, интересно е как е реализирано. По специално на приус 3, гледам в примера има и най-новите приус.
И как стой въпросът с променените параметри на ДВГ, дали не оказват съществено влияние на работата на хибридната система, разчетена и настроена за работа на ДВГ с бензин. Ако някой има повече информация за приус на газ нека сподели, интересно е как е реализирано. По специално на приус 3, гледам в примера има и най-новите приус.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта