Страница 159 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 19:07
от Hursa
При скъсване на болтове май е по-зле. Бах късал и доста мъка е да се изкара отвора. Поврежда се и резбата.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 20:02
от V.Vasilev
Най страшно е да преварти болта в шлиците и всъщото време гайката да е завита за болта.Тогава е веселба голяма,но това се случва на по-стари автомобили .

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 20:28
от slowtraveler
Защо ги притягаш с половин оборот?! Те се притягат с определен въртящ момент...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 20:38
от V.Vasilev
ufer написа: 22 Окт 2021 10:49 И аз ги нарекох шпилки, защото забравих как се казват по нашенски... tooth.gif Май трябва да ги наричаме шлицови болтове! Допълнителното натягане е добре да се прави след монтаж, но човек трябва да си знае силата. Хубаво е, че вече има достатъчно динамометрични ключове, при това не много скъпи. Дори и да не са много точни, все пак дават известна представа или най-малкото позволяват всички болтове или гайки да бъдат натягани равномерно... :thumbsup:
Ти май се подпичксваш с мен? По нашенски ги наричаме болтове а по вашенски ги наричайте както си искате.Поинтресувай се за шпилки и болтове,2 различни неща са.Съжалявам че ви занимах с проблема си!Лека вечер. wink.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 21:11
от slowtraveler
Проблемът е ясен... Но скъсването обикновено винаги е вследствие на неправилно затягане - добре е да погледнете дали не ги пренатягате....
Няма как със 100-110Нм да скъсаш 12мм болт... Дори и със 150Нм...
Просто такава проверка (дали не го пренатягаш) ще ти спести бъдещи проблеми...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 21:24
от V.Vasilev
Парен каша духа.За 35 години по пътищата с камони ,бусове ,баничрки и представителни автомобили съм имал доста проблми , но 2 са ми жестоки,единият е точно с незатегнати колела!Казвам колела не гуми. Нали така е правилно ?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 21:25
от ufer
V.Vasilev написа: 22 Окт 2021 20:38
ufer написа: 22 Окт 2021 10:49 И аз ги нарекох шпилки, защото забравих как се казват по нашенски... tooth.gif Май трябва да ги наричаме шлицови болтове! Допълнителното натягане е добре да се прави след монтаж, но човек трябва да си знае силата. Хубаво е, че вече има достатъчно динамометрични ключове, при това не много скъпи. Дори и да не са много точни, все пак дават известна представа или най-малкото позволяват всички болтове или гайки да бъдат натягани равномерно... :thumbsup:
Ти май се подпичксваш с мен? По нашенски ги наричаме болтове а по вашенски ги наричайте както си искате.Поинтресувай се за шпилки и болтове,2 различни неща са.Съжалявам че ви занимах с проблема си!Лека вечер. wink.gif
Колега, разбрал си ме напълно погрешно. Аз наистина не помня как се казваха, а смехът беше затова, че съм забравил. Няма дори и нотка на подигравка. Вярно, ние някога се бъзикаме помежду си. Не знам дали за толкова години съм обидил някого във форума. Дори ти препоръчах да си намериш евтин динамометричен ключ, най-вече заради равномерното затягане. Така че, ако съм те обидил, извинявай... :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 21:29
от memorex
Точно така е.По спомен ,това бе дискутирано и преди и бе причина да си закупя динамометричен ключ. :) Обаче добър .
:thumbsup:
Болтове или гайки не е съществено ,но пренатягането и съответствието в конусния ъгъл има значение.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 21:38
от ufer
И аз така, Мемо, даже имам 3 - като почнеш от 5 Nm и стигнеш до 210 Nm. Засега ми стигат... tooth.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 21:48
от memorex
Така е .Инвестирали сте :) в инструмент но се отплаща .И да ги поддържате по препоръките. :)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 21:56
от ufer
След работа пружинките винаги се разхлабват... :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 22:05
от V.Vasilev
Пичове аз работя с изкючително прецизни дино ключове.Исползуваме ги в града на 1 от колегите.При автомобилте е доста относително.Преди 35 години баща ми купи чисто нов Вартбург комби гайките ги затягах с удар с ръка.На Зила и Уазката ги стягях с тръба 1,50 метър.Точно с дино ключ видях живота си за секуда.БЪДЕТЕ ЗДРАВИ и СЕ ПАЗЕТЕ.Часити се купуват но ЖИВОТ.....НЕ! :cheers:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 22:24
от ufer
Едно време частите ги правеха от истинска стомана, а сега са от кашкавал (TTY). И понеже сме тойотаджии: почти няма модел, на който болтовете за главите да не са Torque-To-Yuild (може и да съм сгрешил някоя буква)... :D

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 22:38
от memorex
Ами за всичко са" виновни" емисиите отделящи се в атмосферата.Малки кубатури ,алуминиеви блокове и глави,олекотени конструкции и т.н.
Обаче колегата Василев е прав и това че се "философства " малко в повече по въпроса не обезценява неговото мнение. :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 22 Окт 2021 23:27
от V.Vasilev
Преди 13 години си закупих ФИАТ ЛИНЕА нов от Ауто Италия ,подраих го на 1 от дъщерите ми преди година.Попитах за някои неща във форума , същата работа като тука . Чао