biro написа: ↑14 Фев 2022 07:36
Скоростта е постоянна, гарантирам.
Колегата има съвсем друго предвид.
Релефа е много важен за разхода. Отделно казваш, че 1/3 от отсечката си карал със 150 км/ч, което още повече изкривява нещата. Ако се беше забавил още 10 минути, можеше да караш и с над 200, за да докараш пак 130-140 и да казваш, че при 140 гори и 10/100. Отделно, че колата е някаква странна и не може да се сравнява аеродинамично с леките купета. Сигурно ако е Приус, каквато е идеята на темата, ще смъкне едни 2 лира от купе предимство и отново спора става излишен. При 40% по-голямо въздушно съпротивление на C-HR-a, хайде няма нужда за мерене въобще.
Просто информация, която вкарва много променливи, даващи голяма възможност на изкривяване на резултата.
п.п. Реших за бъзика просто да разиграя статична сметка на разхода, който даваш, но ако автомобила беше Приус.
Взимам следните данни за:
Приус:
Драг коефициент - 0.24
Площ - 2.6 м2
C-HR:
Драг коефициент - 0.32
Площ - 2.8 м2
Скорост от 140 км/ч, при 1.2 кг/м3 плътност на въздуха.
За CH-R-а имаш около 813Н въздушно съпротивление.
За Приус-а имаш около 566Н въздушно съпротивление.
Да приемем, че при 140 км/ч, 80% от енергията отива за въздушното съпротивление, а 20% за другите.
Или около 80% от разход 7.4/100 би отишъл за "бутане" на въздуха, то имаш около 5.9/100 само за него.
Ако колата е Приус, то алтернативния разход би бил около 30% по-нисък или в числа около 4.13/100. Като добавим и разлика във въздушното съпротивление от по-тесните гуми на Приуса, и на хартия спокойно го докараме с 2/100 по-нисък разход, за да поддържа 140 км/ч. Или от 7.4 слизаш на 5.4 с Приуса, при една и съща скорост от 140 км/ч, само от промяна на челното съпротивление.
