Икономичен автомобил ли е Prius?
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Сигурен ли си че не го разлива по пътя това гориво?
Моята след голямата ревизия на вакуумите, трети ден се върти на 8.3-8.6-8.8 градско, и не може да реши къде да остане. Множко ми се вижда твоят разход на хибрида ...
Моята след голямата ревизия на вакуумите, трети ден се върти на 8.3-8.6-8.8 градско, и не може да реши къде да остане. Множко ми се вижда твоят разход на хибрида ...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Вчера гледах едно ревю на ярис крос хибрид.Градско гори 4,5-5/100, извънградско - 8,1/100. Това ме навежда на мисълта, че определено не съм за хибрид.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Зависи си от хибрида и от употребата му, колега. Не знам как този Ярис гори извънградско 8,1, но аз лично в момента с моята 1,74т каляска с НЕ-последно поколение хибридна система, при 90% дневен километраж на аутобана със 130кмч по темпомат (ок, останалите 10% градско, което дърпа разхода надолу, но са все пак само 10%) съм на разход от точно 6л на 100км и то сметнати по колонка. Карайки САМО по аутобана съм на 6,2/6,3. Карайки само по междуградски път с 90-100 смъквам на около 4,9 до 5 реални. Това е даже сега зимата. Истината е, че и аз си мислех същото, защото карам 90% не в града, но съм повече от доволен от колата и от разхода. Съветвам те, ако все пак обмисляш смяна на МПСто просто да вземеш съответната хибридна кола под наем и да си я тестваш в твоите реални условия с твоя стил на шофиране (който в началото е и допълнително не оптимален за хибрид, ако не си свикнал с такъв.....коментирано многократно, потвърди се и при мен, въпреки, че не вярвах). 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Няма как да прави толкова много извънградско. Постоянни скорости около 80-90кмч са най-икономичния режим за хибрид. По мои впечатления 8.1 ще ми е разхода при каране с около 180 




-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
- Местоположение: София
Икономичен автомобил ли е Prius?
CHRa от ноември е твърдо на 7.5 софийско градско. Като направя по-дълги обиколки из града пада, после се връща, защото курсовете му обикновенно са до 6-8 км на едно загряване.
Лятото си е твърдо на 5. Да, имам трипчета и на 3, ама средното не лъже. Всъщност в прохладното, като за без климатик време, пада и на 4.5-4.8...
Всичко това без дори намек за каране като на хибрид. Това съм го играл, стигайки до ниво да смятам момента на зареждане или подгряване да съвпадне с момент, в който ми трябва така или иначе двигателя, а не да пали като спра на светофара и да гаси в момента, в който потеглям... Това за спорта, който се оказа доста неприятен
Лятото си е твърдо на 5. Да, имам трипчета и на 3, ама средното не лъже. Всъщност в прохладното, като за без климатик време, пада и на 4.5-4.8...
Всичко това без дори намек за каране като на хибрид. Това съм го играл, стигайки до ниво да смятам момента на зареждане или подгряване да съвпадне с момент, в който ми трябва така или иначе двигателя, а не да пали като спра на светофара и да гаси в момента, в който потеглям... Това за спорта, който се оказа доста неприятен

Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Трябваха ми 18км шофиране със 150км/ч за да постигна средна скорост 130км/ч
Около 60км бе отсечката за експеримента.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Хемус не е особено добро място за тестване, няма дълъг период във който да могат да се изравнят (относително) изкачванията и слизанията при относително постоянна скорост. Иначе разходът е очакван.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Скоростта е постоянна, гарантирам. С изключение на първоначалното достигане до желаната средна скорост. Почти нямаше трафик.
На Тракия е същата работа.
Тук обаче съм виждал коментари, че хибридът харчи 5.5л/100 при средна скорост 130 140.
На Тракия е същата работа.
Тук обаче съм виждал коментари, че хибридът харчи 5.5л/100 при средна скорост 130 140.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Колегата има съвсем друго предвид.
Релефа е много важен за разхода. Отделно казваш, че 1/3 от отсечката си карал със 150 км/ч, което още повече изкривява нещата. Ако се беше забавил още 10 минути, можеше да караш и с над 200, за да докараш пак 130-140 и да казваш, че при 140 гори и 10/100. Отделно, че колата е някаква странна и не може да се сравнява аеродинамично с леките купета. Сигурно ако е Приус, каквато е идеята на темата, ще смъкне едни 2 лира от купе предимство и отново спора става излишен. При 40% по-голямо въздушно съпротивление на C-HR-a, хайде няма нужда за мерене въобще.

Просто информация, която вкарва много променливи, даващи голяма възможност на изкривяване на резултата.
п.п. Реших за бъзика просто да разиграя статична сметка на разхода, който даваш, но ако автомобила беше Приус.

Взимам следните данни за:
Приус:
Драг коефициент - 0.24
Площ - 2.6 м2
C-HR:
Драг коефициент - 0.32
Площ - 2.8 м2
Скорост от 140 км/ч, при 1.2 кг/м3 плътност на въздуха.
За CH-R-а имаш около 813Н въздушно съпротивление.
За Приус-а имаш около 566Н въздушно съпротивление.
Да приемем, че при 140 км/ч, 80% от енергията отива за въздушното съпротивление, а 20% за другите.
Или около 80% от разход 7.4/100 би отишъл за "бутане" на въздуха, то имаш около 5.9/100 само за него.
Ако колата е Приус, то алтернативния разход би бил около 30% по-нисък или в числа около 4.13/100. Като добавим и разлика във въздушното съпротивление от по-тесните гуми на Приуса, и на хартия спокойно го докараме с 2/100 по-нисък разход, за да поддържа 140 км/ч. Или от 7.4 слизаш на 5.4 с Приуса, при една и съща скорост от 140 км/ч, само от промяна на челното съпротивление.

Последно промяна от BOz на 14 Фев 2022 12:08, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Колега Биро, така с твоето твърдение- че генерално хибридът не може да харчи 5,5 при средна скорост 130- внасяш лека неточност. Разбира се, че може. Вземи един Приус- с неговата аеродинамика- и го нулирай непосредствено на входа на магистралата, карай с точно 130 по темпомат на празна магистрала без каквито и да е резки ускорения и го засечи на изхода точно. Ами, аз с Лексуса съм на реални 6,3 в такъв случай, разбира се това са в реалния живот мноого трудни за постигане условия, успявал съм само в неделя сутрин, когато няма трафик и когато имам достатъчно нерви за експерименти
И, да, по този начин постигам абсолютно реални 130 км/ч СРЕДНА скорост. В такъв случай моят БК сочи 6,0 и при мен е заложена грешка от точно 0,3л- доказа се в крайна сметка след многократни замервания през последната година. Т.е. данните са ми реални и такъв разход е при мен постижим (6,3), и напълно мога да си представя, че един Приус с неговата аеродинамика и 101к.с. по-малко може и да изхарчи 0,8л по-малко.

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Още по-точно би било да се повтори по обратния път. И да се вземе средна стойност на разхода между двете измервания. Така се премахва влиянието на наклон и отчасти на насрещен/попътен вятър.
Carina E 4AFE LB 1992
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Да взема ама нямам приус. Та някой с такъв автомобил да сподели при средна скорост 130км/ч на магистрала какъв е разхода, но със снимки, а не "средната ми скорост е 130-140км/ч" щото такива средни скорости за нашите магистрали не са лесни за постигане. Ти с лексуса си постигал - браво. Ама с тоя миксер 1800 кубика е друго.dracunculus написа: ↑14 Фев 2022 11:54 Колега Биро, така с твоето твърдение- че генерално хибридът не може да харчи 5,5 при средна скорост 130- внасяш лека неточност. Разбира се, че може. Вземи един Приус- с неговата аеродинамика- и го нулирай непосредствено на входа на магистралата, карай с точно 130 по темпомат на празна магистрала без каквито и да е резки ускорения и го засечи на изхода точно. Ами, аз с Лексуса съм на реални 6,3 в такъв случай, разбира се това са в реалния живот мноого трудни за постигане условия, успявал съм само в неделя сутрин, когато няма трафик и когато имам достатъчно нерви за експериментиИ, да, по този начин постигам абсолютно реални 130 км/ч СРЕДНА скорост. В такъв случай моят БК сочи 6,0 и при мен е заложена грешка от точно 0,3л- доказа се в крайна сметка след многократни замервания през последната година. Т.е. данните са ми реални и такъв разход е при мен постижим (6,3), и напълно мога да си представя, че един Приус с неговата аеродинамика и 101к.с. по-малко може и да изхарчи 0,8л по-малко.
На връщане тръгнах от паркинга на Айко (почти на изхода на Варна) и при 130 на круиз контрол успях да постигна 110км/ч средна скорост до изхода от магистралата, беше тъмно не се напъвах за 130 средна скорост. Разходът беше 7.1л/100км.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
biro написа: ↑14 Фев 2022 16:10Да взема ама нямам приус. Та някой с такъв автомобил да сподели при средна скорост 130км/ч на магистрала какъв е разхода, но със снимки, а не "средната ми скорост е 130-140км/ч" щото такива средни скорости за нашите магистрали не са лесни за постигане. Ти с лексуса си постигал - браво. Ама с тоя миксер 1800 кубика е друго. Между другото би ли ми посочил къде точно твърдя генерално, че хибридът не може да харчи 5.5 при СС 130км/ч?dracunculus написа: ↑14 Фев 2022 11:54 Колега Биро, така с твоето твърдение- че генерално хибридът не може да харчи 5,5 при средна скорост 130- внасяш лека неточност. Разбира се, че може. Вземи един Приус- с неговата аеродинамика- и го нулирай непосредствено на входа на магистралата, карай с точно 130 по темпомат на празна магистрала без каквито и да е резки ускорения и го засечи на изхода точно. Ами, аз с Лексуса съм на реални 6,3 в такъв случай, разбира се това са в реалния живот мноого трудни за постигане условия, успявал съм само в неделя сутрин, когато няма трафик и когато имам достатъчно нерви за експериментиИ, да, по този начин постигам абсолютно реални 130 км/ч СРЕДНА скорост. В такъв случай моят БК сочи 6,0 и при мен е заложена грешка от точно 0,3л- доказа се в крайна сметка след многократни замервания през последната година. Т.е. данните са ми реални и такъв разход е при мен постижим (6,3), и напълно мога да си представя, че един Приус с неговата аеродинамика и 101к.с. по-малко може и да изхарчи 0,8л по-малко.
На връщане тръгнах от паркинга на Айко (почти на изхода на Варна) и при 130 на круиз контрол успях да постигна 110км/ч средна скорост до изхода от магистралата, беше тъмно не се напъвах за 130 средна скорост. Разходът беше 7.1л/100км.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Е, не мисля, че качването на една празна магистрала, ускоряването до 130 и поддържането на тази скорост на КК до слизането от магистралата е трудно дори и за "този миксер" Приуса
С оглед на последния ти пост- как качвайки се на магистралата, ускорявайки до 130 и поддържайки тази скорост постигаш само 110 средна? Явно точно в това е отговора на дискусията ни. Лично аз успявам, при наистина празна магистрала и идеални условия, ускорявайки до 130 и пускайки КК да карам стотици километри без да натисна спирачката веднъж. Но, прав си....това го постигам на немски аутобан с 3 ленти в неделя 4,30ч сутринта и то в един определен участък без един ремонт.
Това, в контекста на поста ти, го разбирам като "не го смятам за възможно", но може и аз да не съм те доразбрал.
С оглед на последния ти пост- как качвайки се на магистралата, ускорявайки до 130 и поддържайки тази скорост постигаш само 110 средна? Явно точно в това е отговора на дискусията ни. Лично аз успявам, при наистина празна магистрала и идеални условия, ускорявайки до 130 и пускайки КК да карам стотици километри без да натисна спирачката веднъж. Но, прав си....това го постигам на немски аутобан с 3 ленти в неделя 4,30ч сутринта и то в един определен участък без един ремонт.

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Мисля бях пускал тук трак от мое пътуване - максимална скорост 151км/ч, средна 149км/ч от изхода на София (след ускорението до 151км/ч) и до изхода на Кранобат (по спомен там излязох от магистралата)...
Разходът ми тогава не е за тази тема
Разходът ми тогава не е за тази тема

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта