[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 13 Фев 2025 11:33

TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 11:12 защото с евтини гуми
евтини не са, карах с мишелин летни и съм много доволен от тях.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 11:12 Аз не съм карал нито една от двете лично,
Шега беше. Последните месеци имаше 2 статии от чужбина за запалили се короли GR и тойота им отказала претенциите.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 11:12 предвид че е 196 коня,
Обърках се, не говорехме ли за 1,8 122 коня хибрид? Защото аз него визирам. 196 е възможно да е така както казвате от него нямам впечатления. Освен че четох, някой се оплакваше че вкарвал бензин в маслото.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 11:12 А тия дето се трепят по пътя са шофьори дето много са си повярвали и в повечето случай е в кола със задно.
Това е заблуда в повечето случаи. Ти и с кола 90 коня пак може да се утрепеш. Даже по магистралата бих казал че ме задминават някакви гробници, които при изкачване не може да задържи над 100, но пък на спускането след това е пръв или кръв. Виждаш го как свирепо гледа, като те задминава и си мисли, че е наистина.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 11:12 че тойота не е неговата кола трябва да дойде и да я плюе тук.
Значи както казах, хибридажиите всичко приемат лично. Кажеш му че икономията я докарва на дизел и се засегне. Кажеш че бучи и пак.
Колата не я плюя. Само казвам че хибрида НЕ Е оптимален вариант за магистрала. За града да. там само електричка е по - добре. Междуградско пак става с известни условности и компромиси. Но на магистрала е по - скоро зле представена. И пак понеже предимно на магистрала вдигаш над 100
Динамиката е доста куца. Дори големия двигател на корола 196 коня ускорението е 7,7 секунди, Октавията 150 коня е 8,6. Под секунда разлика а е близо 50 коня горница
Шума 200% ще е повече в королата дори с 2ка двигател защото гледам го дават максимален въртящ момент при 4400-5200, докато при оставията е от 1500-3000
Никой не плюе, но хибрида на магистрала реално му се изпаряват всичките предимства за които си шарил маса пари отгоре.
Това че някой бил изпреварвал, чудесно. И аз съм го правил, но реалността е различна. С близък приятел по едно време имахме короли аз комби той седан и при него впечатленията са още по - лоши. Аз никога не съм имал руискови изпреварвания защото никога не съм тръгвал без да имам запас от време и видимост. Но като цяло е сходно..
За плюене единствено по ТМ ауто го правя, но това е защото са откровени мишкари и за 50 левчета ще лъжат като дърти ци**ни

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 13 Фев 2025 11:52

Обърках се, не говорехме ли за 1,8 122 коня хибрид? Защото аз него визирам. 196 е възможно да е така както казвате от него нямам впечатления. Освен че четох, някой се оплакваше че вкарвал бензин в маслото.
Принципно за 2.0 само съм гледал ревюта, а съм карал 1.8 122 коня хибрида в комби. За него същото важи че се представя по-добре от Passat-а 140 коня дизел който имам в момента. По-бързо ускорява и на двупосочен път изпреварва доста по бързо.
Последните месеци имаше 2 статии от чужбина за запалили се короли GR и тойота им отказала претенциите.
Това си спомням че го бях чел преди време. Това беше безумно, и реално бяха изкарали собствениците виновни че са експлоатирали колата грешно и за това се била запалила. Това наистина беше некоректно.
Това е заблуда в повечето случаи. Ти и с кола 90 коня пак може да се утрепеш. Даже по магистралата бих казал че ме задминават някакви гробници, които при изкачване не може да задържи над 100, но пък на спускането след това е пръв или кръв. Виждаш го как свирепо гледа, като те задминава и си мисли, че е наистина.
Това също е тана, но статистически повече катастрофи стават с по-мощни коли със задно карани от по-млади шофори.
Значи както казах, хибридажиите всичко приемат лично. Кажеш му че икономията я докарва на дизел и се засегне. Кажеш че бучи и пак.
Колата не я плюя. Само казвам че хибрида НЕ Е оптимален вариант за магистрала.
Аз даже още не съм хибридаджия, още нямам Тойота но давам мойте впечатления от 2024 Corolla-та която има баща ми и RAV4 PHEV 2023 която има близък приятел + моя тест драйв. Не сезасягам лично от това което казвате, не ми харесва факта че хората с различно мнение от вашето автоматично са в грешка и са много заблудени според това което казвате. Да, факт е че на магистрала хибрида не предлага същата ефективност като при градско и между градско, но пак зависи и от това къде се кара.
В моя случай аз карам всеки ден Ботевград- София по магистрала Хемус и в София по околовръстното до работа. При мен и при близките до мен с Тойота това им е основният маршрут през по-голямата част от времето и дори с магистрално каране пак дава нисък разход, по-нисък от дизел, просто защото в която и посока да караш по тази магистрала спускането по Витиня ми е около 20 км и като пускам с 120 без газ и тя колата не ползва двигателя. После малко се вдига разхода по равното, но пак е под 5.5л/100. В София се кара с 80-90 по околовъстното къде е ниска скорост и пак хибрида е по-ефективен.
Имали сме и пътувания до Гърция, Румъния по извънградски път където пак дава по-нисък разход заради една идея по-ниската скорост.

Както казах, зависи къде се кара и човек е добре да си избира колата според това как ще я ползва. За мен лично makes a lot of sense да си взем Хибрид или PHEV.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

planetarydrive
Мнения: 106
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 23 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от planetarydrive » 13 Фев 2025 12:03

Забавно е във форум на шумахеровци. РАВ4 плъгин, официални данни 5.7с. до100. В тубата под 6 ускорение, реално, 14сек до 160. Някой казва -не върви. То вярно, че Тойота е и спортна марка с много призове, спортни модели. Даже онзи ден спечелиха М.Карло, ама тия коне, ускорения за нищо ги нямате. Карах РАВ4 плъгин, върви много, не се усеща много по-бързо от Камри, но ако застанат един до друг, ще е сериозна преднината. Като помня времена, когато 100кс беше мираж, мечта и сега някой на над 300 не е удовлетворен. Животът се сменя рязко и някой път от мръщене на 306кс, мечта става Ярис 1.0.
Все едно съм и в форум на Шкода, странно е.
Карах РАВ, за да се наложа в избор на кола на млади, най-близки. Беше дилемата РАВ-Корола Крос. Първата негова идея беше Супърб комби. Е Камрито в което ги возих, успя да наклони в полза на Тойота.
Не е редно да казвам какво мисля при сравнение Шкода-Тойота, защото тук има притежатели и на Шкода.

Имаше един тук, преди време, обясняваше всеки ден на какъв гнил клон е заложила Тойота с хибридите. Пък ние непросветените, все повече си ги харесваме, ама а си казал хубаво нещо...
Вземете сравнявайте с Хонда примерно. И този хибрид Сивик покарах, защото винаги гледам какво става в други марки. Хонда има един хибрид 2.0, слагат го на всички популярни модели. Сивик е много добър автомобил, но хибридът не е на нивото на Тойота. Има изненадващи и дразнещи моменти при карането му. За цени, да не говорим.
Разширете примерите, не само с Шкода. Скоро и с Дачия ще почнат сравнения.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от max-2 » 13 Фев 2025 12:06

Общо взето тойота се представя над средно ниво по повечето дисциплини. Каквато е и философията на гумите мишлен. Който иска повече има други марки и те със своите недостатъци.
Carina E 4AFE LB 1992

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 13 Фев 2025 12:16

Като помня времена, когато 100кс беше мираж
По този въпрос...
И до ден днешен най-забавната кола която съм карал си остава Golf 4, 1.9 TDI, 105 коня, 5 скорости. Това нещо се чувстваше като изтребител а реално не караш над ограничението на магистралата. Изпреварвания по магистрала, извънградско на двупосочен път бяха много забавни. Сваляш предвки, настъпваш и "летиш". Много съм се забавлявал с нея.
РАВ4 плъгин, върви много, не се усеща много по-бързо от Камри, но ако застанат един до друг, ще е сериозна преднината
Аз съм свикнал на дизели с турбо и като свалиш предавки и дадеш газ и "лепи" за седалката, заради въртящият момент на дизела. В хибрид ускорението е по-линейно и не се усеща по същият начин, но го има. И аз съм се возил в RAV4 PHEV, били сме 4 човека с багаж и ни е правена демонстрация на ускорението което пак се опитва да те "залепи" за седалката и ускорява впечатляващо за таква кола. Даже съм се возил докато я дрифтеха в една поляна, бяхме на дрифт евент и човека се вживя и почна да върти RAV-а в поляната и хората седят и ни гледат на лудо. :)
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от dracunculus » 13 Фев 2025 12:27

Изпускаме често огромната доза субективизъм при сравняването на ускоренията. Кое как се усеща по никакъв начин не отговаря на това дали наистина е така. Давам ви пример- моят Лексус съм го тествал на равен прав участък 0 до 100 (старт с натисната газ + спирачка)- реални 7,5-7,6-7,7сек. (странно е, че официално е 8,4, но явно ги тестват не с натисната газ и спирачка, което играе голяма роля, особено при хибрида, където иначе ДВГ често на старта е изгасен и трябва първо да се събуди). Имам и видео, което обаче не знам как да кача тук. Просто колата си ме лепва елегантно на седалката и съвсем невпечатляващо си достига 100кмч. Тествах и на сестра ми Аудито, А4 Allroad, 2019г., 2л РЕМАПНАТО. Колата се усеща като адска машина, лепва те на седалката и при смяна на скорости ти удря главата в подглавника. УСЕЩАНЕТО от това е като за мноооого по-бърза кола от Лексуса. Ми да, но хронометърът показва приблизителни 7,5-7,6 сек. до 100, т.е. напълно идентични времена. Какво ни говори това...не се осланяйте на голото усещане.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 13 Фев 2025 12:35

Ускоренията подлежат на измерване. И се показват със съответното цифрово изражение. И така дава реална оценка за възможностите на задвижването. Така, че субективизма може да бъде изключен. smile.gif А не да ползваме субективизъм само в посоката, която ни е изгодна smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от dracunculus » 13 Фев 2025 12:41

Да и измерванията често са неточни (или поне публикуваните данни). Както е в моя случай. Както пък LS500h е даден с 5,5сек. до 100 пък тестовете в нета показват реално 6 секунди. Както пък при GS450h публикуваните данни са също в ущърб на производителя (публикувани от самия него). Обсъждано е многократно, и в немския форум. По някаква причина всичките данни от Тойота си ги пишат понякога както им падне (какъвто е ислучаят с багажника на ES300h). Реално няма значение. Исках да заостря вниманието на колеги, които субективно сравняват коя кола как се усеща
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 13 Фев 2025 12:44

dracunculus написа: 13 Фев 2025 12:41 Както е в моя случай.
А може би в случая - говорите за "субективни" ваши измервания. Как да повярвам? smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 13 Фев 2025 12:47

planetarydrive написа: 13 Фев 2025 12:03 Не е редно да казвам какво мисля при сравнение Шкода-Тойота, защото тук има притежатели и на Шкода
защо да не е редно? Форум е дискуртира се.
А защо да не се сравнява тойота с останали от тоя клас? Тук доводите за тойота които се изтъкват са НАЙ - продаваната марка. Което е безспорен факт. Само че никой не ти дава разбивка колко % от най продаваната се отнася за европа? Какъв процент тотал са хибридите, защото в сащ яко тойота карат, ама тамошните камиони които са далеч от хибрид. А тук единствения вариант да вземеш бензин тойота е най ниското ниво на оборудване. Та тези приказки са "с чужда пита, курбан прави". Да пак е тойота най продавана в света, ма света има избор. Тук избора е ТОВА.

Само баламурниците в представителствата си мислят че тойота е премиум, заради по - модерния изглед, в последните 5 години. И защо се сравнява. В края на деня имаш едни 60-80 хилки които се чудиш на кой да дадеш. Влизаш в тойота, получаваш нищо и 5то поколение хибрид, което чудесно пестиш... ама в града. Вземи си електричка.
Аз говоря за шкода, 1во защото от край време ми харесват как изглеждат и 2ро защото минах на такова, като половин половин година в един задочен спор правех съпоставка по каталози, какво даваш и какво взимаш за определена сума. И тежестта не беше в полза на тойота.
Великата издръжливост, тепърва ще се види дали е такава наистина и за последните хирбиди. По доста чужди форуми гледам за проблеми с корозията по хибридните кабели.... но се изтъква как няма да сменяш масло на скоростна.
В 1во лице доливах антифриз на нова корола ... на 15 годишно пежо на вероятно 300 000+ км не съм доливал. Същото се случи и с въпросния познат и той с корола. Та да не се превземаме по здравина. Кола е чупи се, дава дефекти.

Относно дразнещите моменти, в тойота са едни, в шкода са други, в другите марки ще са трети пети.
planetarydrive написа: 13 Фев 2025 12:03 Беше дилемата РАВ-Корола Крос.
Като чуя корола крос и ми се дос*ра. Няма толкова тъпа и безмислена кола, за брутално много пари. До преди 5 месеца никакви отстъпки за нея. Багажника е подигравателно малък за размера на колата и в крайна сметка получаваш една мааалко по височка корола без нищо повече. Пълен ташак.
planetarydrive написа: 13 Фев 2025 12:03 Първата негова идея беше Супърб комби. Е Камрито в което ги возих, успя да наклони в полза на Тойота
Не знам как точно сте успели, защото правих и съпоставка за единица пари какво получаваш при двете. Единствения вариант при който тойота излизаше по изгодно е във най базовия вариант камри и базов супърб, като на последния му добавиш липсващите екстри. И пак условно защото при тойота нямаш никакъв избор на задвижване.
От там насетне е само субективното усещане за красота, на един едно на друг друго там ясно.
Hursa написа: 13 Фев 2025 12:35 Ускоренията подлежат на измерване. И се показват със съответното цифрово изражение. И така дава реална оценка за възможностите на задвижването. Така, че субективизма може да бъде изключен. smile.gif А не да ползваме субективизъм само в посоката, която ни е изгодна smile.gif
точно, корола 148-6-9 ли колкото беше е почти еднакво с ускорение от 0 до 100 на шкода 115 коня.
TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 11:52 За мен лично makes a lot of sense да си взем Хибрид или PHEV.
и аз така мислех и ако си в града предимно - да. В противен случай или взимаш електричка или взимаш дизел. PHEV е супер ама колко му е рейнджа на ток 100-150? след това си една изключително тежка кола с ДВГ. И аз хибрида мислех че е удачен вариант и то е такъв ако движиш много градско и чат пат извън. В обратния вариант - не.

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 13 Фев 2025 13:02

защото правих и съпоставка за единица пари какво получаваш при двете.
Ще помоля тука ако може да споделите 2 конфигурации. Една конфигурация на Тойота по ваш избов съпостване с Шкода от тоя клас. (Например Corolla TS vs Skoda Octavia Bombi).

Искам да го видим нагледно като цена и какво получаваш за парите си. Защото може би аз съм в грешка но като си правя конфигурации и слагам опциите които има в Toyota TS, 2.0, Execuitive Plus/GR Sport и Octavia Combi 1,5 TSI HEV и ворото идва по-скъпо за същите ектри.

Ако има как да пратите от ваша страна 2 конфигурации и да видим нагледно, защото може би аз съм в грешка и не правя нещо като хората. Може би тук и сега ще ме обедите че Шкода по си залужава и че за същите пари мога да извлеча повече.
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Аватар
metaarch
Мнения: 7
Регистриран на: 02 Окт 2024 16:56
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS MY24
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от metaarch » 13 Фев 2025 14:04

TheRealDacho написа: 13 Фев 2025 13:02 Ще помоля тука ако може да споделите 2 конфигурации.
И на мен ще ми е интересно. Разглеждайки алтернативите на пазара чувствам, че съм яко беден, щом съм успял да се добера само до мижава Toyota комби...

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 13 Фев 2025 15:42

metaarch написа: 13 Фев 2025 14:04 че съм яко беден, щом съм успял да се добера само до мижава Toyota комби.
20та година мижавото комби екзекютив беше 50 хилки, 1 година по късно спряха да предлагат комби и сузуки го предлагаше... само че за 61 хилки. ЕДНО КЪМ ЕДНО, само че с грозна емблема :D


Но ок отварям сега ценовата на корола ТС и оставията комби
цени
Корола от 51950 до 75950 ако гледаме само комби от 53 950 нагоре
Октавия от 46 800 до 78600

Избор при задвижването при тойота НЯМА, тоест има две 1,8 - 140 коня и 2- 178к.с
При октавията там избор бол бензин дизел, от 115, 150 до 265

Скорости. Тойота само e-cvt
Октавия 6М 7DSG, 4x4 DSG

Понеже е видно че трудно бихме могли да съпоставим директно, гледаме някаква среда.
Корола екзекютив комби 58 950лв
системите за сигурност както повечето, стандартно. Това което не видях при шкода е системата ако прилошее на водача.

Октавия едишън 58 273, намалено от 66 980 за m-HEV tooth.gif
Това което няма королата е матрични светлини, подгряване на челното стъкло, при королата е само за чистачките размразяване, поредни акустични стъкла, пръскачки на фартовете, като това при корола се предлага чак в GR sport за 75 бона... само да вметна, ЛЕД светлини без пръскалки, при снеговалеж са си опасни. Предната зима колкото и малко да валя имах такъв случай при който бяха блокирани на 99%. Бидейки лед не отделят топлина и при лепкав снеговалеж бяха "зазидани"

Ускорение 0-100
Шкода 8,5
Корола 9,4

Багажник
Шкода 600
Корола 581

Разход
Шкода 5,4-5,8
Корола 4,5


Най - високото ниво при корола 75950 лева - 2,0 178 к.с
при шкода 78 670 лв - 2,0 - 265 к.с
Ако трябва да го приравня близо до королата да гледам 204 коня 4х4 - 65349лв

https://www.toyota.bg/content/dam/toyot ... celist.pdf

https://www.skoda-auto.bg/_doc/cd245da9 ... e600eb9e3a

Не са особено много разликите. Но възможността за избор е доста по - голям. Вярвам че ако някой се интересува може да си сглоби по свой вкус нещо и пак шкода ще е ценово по - добре от тойота.
Нещата които в тойота не може да си добавиш са, тризонов климатик, подгрев на задни седлаки и какво ли още не.

Разхода да се изтъква като някаква невиждана екстра е смехотворно. До колкото мернах някъде щели да променят начина на тестване на разхода. До сега въртяли около 23-25 км. След промените ще въртят доста повече и да видим дали тогава ще има изобщо разлика в разхода.

Ако сравняваме корола крос със карок да речем, там разликите отиват в ПЪТИ. Королата крос е най - големия ужас, който е можело да пуснат. Отпред е опитано да доближи до рав а отзад, както на предното камри са набутали някакви светлини каквито са имали. Не е останало време и пари за да направят приличен дизайн. Същото като корола седан. Хеч и ТС със супер яка муцуна и задница. Седана - недоразумение.

За пореден път се убеждавам сам себе си, че тойота просто имат тъпа ценова политика. Предлагат ти никакъв избор с 0 възможност за конфигурация. В началото докато бях екзалтиран по хибрида се връзвах на тъпизмите дето се обясняваха, как видиш ли така имало по - малко проблеми щото в завода сглобявали само едно. Да де ма времето си минава и се вижда че и там си има дефекти които се отстраняват и реално разликата е просто липсата на избор.

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от FearSoft » 13 Фев 2025 16:09

Krachunov написа: 13 Фев 2025 15:42 Седана - недоразумение
Според Вас. Аз я харесвам в пъти повече от хеч и комби. Иначе нямаше да я взема. На това му се казва субективно мнение и важи за всичко cool.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

TheRealDacho
Мнения: 59
Регистриран на: 05 Фев 2025 15:46
Местоположение: Botevgrad
Благодарил/а: 31 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от TheRealDacho » 13 Фев 2025 16:10

Само че никой не ти дава разбивка колко % от най продаваната се отнася за европа?
След малко ровене по сайтове и форуми и малко помощ от добрият ни приятел AI това намерих за глобалните тенденции:
  • Общи продажби: През последните години Toyota запазва позицията си на водещ световен автомобилен производител. Например, през 2024 г. компанията продаде 10,8 милиона автомобила, отбелязвайки спад от 3,7% спрямо предходната година, но въпреки това остава на върха.
  • Хибридни модели: През 2024 г. продажбите на хибридни автомобили на Toyota нараснаха с 66% през първата половина на годината, достигайки 410 000 единици. Това увеличение се дължи основно на модели като новия Camry, който се предлага изключително като хибрид.
  • 2020 г.: Toyota продаде 9,53 милиона автомобила, изпреварвайки Volkswagen и възвръщайки лидерската позиция.
    2021 г.: Продажбите нараснаха до 10,5 милиона автомобила, което представлява увеличение спрямо предходната година.
    2022 г.: Компанията отчете продажби от 10,48 милиона автомобила, отбелязвайки лек спад в сравнение с 2021 г.
    2023 г.: Продажбите достигнаха 11,2 милиона автомобила, което е рекорд за компанията и я утвърди като най-големия автомобилен производител в света за четвърта поредна година.
    2024 г.: Toyota продаде 10,8 милиона автомобила, отбелязвайки спад от 3,7% спрямо предходната година, но въпреки това запази лидерската си позиция за пета поредна година.
Европа:
  • Пазарен дял: През 2020 г. Toyota отчете пазарен дял от 6,0% в Европа, което представлява увеличение от 0,7 процентни пункта спрямо предходната година.
  • Хибридни продажби: През 2020 г. хибридните модели съставляват 53% от общите продажби на Toyota в Европа, като този дял достига 65% в Западна Европа и 22% в Източна Европа.
САЩ:
  • Пазарен дял: Към 2024 г. Toyota и Lexus държат близо 60% от пазара на хибридни автомобили в САЩ.
  • Хибридни продажби: През първата половина на 2024 г. продажбите на хибридни модели на Toyota в САЩ нарастват с 66%, достигайки 410 000 единици.
Азия:
  • Конкретни данни за пазарния дял и разпределението на хибридни спрямо нехибридни модели на Toyota в Азия не са налични в предоставените източници.
  • Въпреки че точни данни за всички региони и години не са достъпни, ясно е, че Toyota продължава да укрепва позициите си на глобалния пазар, с особено силен фокус върху хибридните технологии.
И накрая сумаризирани данни в табличе вид:
ГодинаОбщо пордажбиХибридни продажбиПазарен дял (Свят)Пазарен дял (Европа)Хибриден дял (Европа)Пазарен дял (САЩ)Хибриден цял (САЩ)
20209.5 млн. бр.~2.5 млн. бр.~10%6.0%53%~14%~20%
-----------------------------------------------------------------------------
202110.5 млн. бр.~3.0 млн. бр.~11%6.3%55%~15%~25%
-----------------------------------------------------------------------------
202210.6 млн. бр.~3.5 млн. бр.~11%6.5%60%~16%~30%
-----------------------------------------------------------------------------
202311.0 млн. бр.~4.0 млн. бр.~12%6.8%62%~17%~35%
-----------------------------------------------------------------------------
202410.8 млн. бр.~4.5 млн. бр.~12%7.0%65%~18%60%
VW Gold mk4, 1.4 16v / Audi A4 B7, 2.0 TDI / Audi A6 C6, 3.0 TDI / VW Passat B6, 2.0 TDI

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта