Страница 15 от 53

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 15 Дек 2021 12:48
от ufer
Долната част на болта изглеждаше като къса едра резба, ама ми е интересно. Между другото, Жоро, май трябва да направиш нова тема за електрички на Тойота след вчерашния информационен взрив за 15 модела... tooth.gif или да промениш заглавието на тази! :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 15 Дек 2021 13:23
от slowtraveler
Ами вече има раздел, та като излязат на пазара електричките и се появят няколко във форума - ще направим и тема/раздел и т.н. :)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 17 Дек 2021 10:43
от Filbor
slowtraveler написа: 30 Сеп 2021 13:53Учи руски
Май както е тръгнало трябва някой Китайски да се учи.
Електричките масово сега са с 400 волтова архитектура.
Някои от новите, които навлизат са към 800 Волта.
А ето пък тези вече имат чип за архитектура от 1200 Волта:
http://www.bydmicro.com/news/news-detail/163
*на Китайски tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 17 Дек 2021 19:16
от slowtraveler
Само да уточня - високият волтаж води до голямо техническо предимство - намалява токът и от там - сечението на кабелите...
Като единствено ограничение е елементната база - вместо високотокови по-нисковолтови транзистори, се използват по-високоволтови, по-нискотокови...
Което по принцип намалява загубите, но елементите са по-скъпи и по-трудни за производство...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 18 Дек 2021 21:13
от ufer
Абе направо да ги включват към 20 киловолтовите далекопроводи, ще хвъркат до луната... tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 18 Дек 2021 21:25
от memorex
Нещо против да шерна един офф-топик?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 19 Дек 2021 11:20
от Filbor
Ето за AC/DC smile.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 21 Дек 2021 10:14
от centil
The plant in Lovech for electric cars – the first in Europe with entirely eco-production
https://www.world-today-news.com/the-pl ... roduction/
Изображение

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 21 Дек 2021 11:07
от ufer
Ей, доживаях да сме първи в нещо... Ама това май е само проект, че като знам какви марки си слагат някои хора, организации, че дори и държави... :thumbsup: ohmy.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 21 Дек 2021 13:48
от slowtraveler
Ами слагайте слънчеви панели - лошо няма... На летището, където редовно летим също единственият ток е от 4бр слънчеви панели... Слабичка мощност бе доскоро (като пуснеш кафемашината и лазерният принтер се сърди за енергия, иначе лампите, зарядните, рутерите и камерите си работят)... Приятел, с когото се запознахме в друг форум предложи да помогне и даде почти 100 панела :)
Може да се впишем като първото изцяло еко-френдли летище :)
Да, то е еко-френдли защото не било изгодно да ни прекарат ток, щото сме на поне 2км от близко населено място... И водата - същата работа :) Можело, ако сами си направим инвестицията (над милион), и да я подарим на енергоразпределителното дружество и ВИК :)
Така държавата стимулира екологичните идеи :)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Дек 2021 11:32
от Filbor
Filbor написа: 13 Дек 2021 13:17 Имам и друга хипотеза, но за нейната проверка също по-нататък.
Миналата седмица пробвах следното.
Видях, че устройствата в колата заспиват на 10-тата минута, което сякаш има връзка с прекъсването на зареждането.
И така:
1) паркирам и отивам на Неутрална предавка, защото може да остава някой CAN сигнал, който да праща данни, че все едно още съм на предна или задна, ако директно изключа мотора, когато съм на някоя от тях и заради това уж да вика "колата ти не е изключена".
2) После държа бутона за изключване на двигателя над 2 секунди.
3) След това заключвам всичко с дистанционното.
Ееее гадост, пак спря на 10-тата минута.
В началото на седмицата се обадих на дилъра. Не може час между Коледа и Нова година tooth.gif, но ето ви номер на наш човек да му разкажете за проблема.
Обадих му се и му обясних. Като чу, каза елате да пробвате на някоя наша зареждачка, но о-о-о проблема е в зареждачките след като при други доставчици няма проблем.
"Ами сега?" unsure.gif като човечето съм от "Минута е много". Доставчика вика в колата е проблема, а дилъра вика в зареждачките е проблема.
След това започнах да планирам как да заобикалям този доставчик. И така снощи ходих на един голям магазин с безплатно зареждане. Ей, и аз да намажа малко tooth.gif
И беше "весело". Отивам към 20 и нещо часа. Гледам зарежда Тесла Х и предишния модел Зое. А точно напряко зад Зоето една Хюндай IONIQ 5 чака. Добре аз не бързам и ще чакам, като паркирах на "нормално" място наблизо.
Слизам и гледам човека на Хюндая се лута напред назад. Погледнах зареждачката и на Теслата (зареждаше на Чадемо) пишеше около 90%, а на Зоето (зареждаше на AC - то и без това старото няма порт за DC) към 80%. Викам си супер след малко ще свършат.
Колегата с Хюндая нервен - висял тук вече от 19 часа пък хората си зарязали колите и ги нямало. И явно видя телефонен номер оставен на колегата в Теслата и му се обади да идва, защото от един час му било около 80% и за толкова време е стигнало до 90 и няколко.
След известно време дойде колегата със Зоето с цяла количка с покупки. Другия с Теслата идва след малко от някъде другаде, но не и от магазина и колегата с Хюндая започна да го мъмри "може ли така, дъра, бъра" А другия в отговор аз съм се отбелязал в приложението "бля-бля"....
А аз стоя отстрани и спокоен гледам как собственици на коли по 100 бона и повече се излагат. Погледнах в същото приложение и има наистина една Тесла X, ама преди една колежка, а след нея има отбелязано Зое (предишен модел), на което колегата е писал "Чакане си му е майката" :)
Теслата си тръгна. Влезна Хюндая и зарежда със CCS2. След малко си тръгна старото Зое и аз влезнах на негово място и включих да зареждам с AC. Бордовото зарядно е 22 kW ще зарежда бързо, като когато бях в Бургас :)
Докато чаках на опашка минаха покрай нас един Нисан Лийф, VW e-Up. После тъкмо сложих да зареждам и гледам един BMW i3, но те се отказаха да чакат no.gif
Връщам се от магазина и след малко AC зареждането започна постоянно да прекъсва ohmy.gif wacko.gif. Външна температура -2 градуса. Махам кабела рестарирам процеса и след минута-две - бам не може с AC - какво пак става.
Зое-то застанало до IONIQ 5, изглежда като някакво миньонче и въшка. Този Хюндай и новата Киа EV6 са с 800 Волтова архитектура и имат най-бързото зареждане. На 300 kW зареждачки реално под 20 минути от 10 до 80% (на прикачената снимка), но в България още няма такива.
Към 21:30 колегата с Хюндая вече имаше към 95%. Спря да зарежда и ми казва ето ти DC-то, че с това AC гледам, че се луташе нещо и доникъде няма да стигнеш tooth.gif
Така от 21:30 до края на работното време на магазина 22:00 бях сам и въобще непрекъсна на DC-то - оле :thumbsup: .
Успях да заредя общо до 85% и си тръгнах. После си викам я да видя на проблемния ми доставчик какво ще стане за спорта. И пак спря на 10-тата минута, но при втория опит мина и след 10-тата. Напълних общо 95% и си викам Шоуто за днес да приключи.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Дек 2021 17:40
от ufer
Майко мила, и това е при сравнително малко електрички! Ако трябва да чакам толкова или ще получа инфаркт, или ще трябва да се гръмна. Май ще трябва да се ориентирам към хибрид или нещо водородно... worthy.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 24 Дек 2021 20:14
от max-2
За сега хибридът май е по-добър вариант.
Весели празници на всички!

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Дек 2021 10:02
от slowtraveler
Да... Голяма мъка... Не бих си го причинил на този етап...
За съжаление очаквах подобен 'ефект', и затова с интерес следя темата на колегата...
От доста места съм чувал и за друг 'ефект' - 'ами то в синята зона няма места, ама аз си я слагам на зарядното и я зарязвам цял ден'... :)
И къде да зареждат нуждаещите се? tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Дек 2021 11:51
от max-2
Бууст батерия му е майката. С тегло до 50 кг. в багажника. bash.gif