Страница 15 от 16
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 13:37
от biro
Wolf в пари говоря. Нямам инфо за емисиите. Ако си запознат сподели за емисиите с точни цифри.
Slow нямаме 2.5млн елмобили. В далечно бъдеще ако станат такава бройка мрежата ще се е променила много.
Моя човек с ФЕЦ я използва за продажба на енергия като печалбата понякога е малка или отрицателна, но понякога бива. Не говорех за реализирана печалба, а за произведена енергия. От сорта на задоволяване годишната потребност на 5-6 ел коли само за 1 месец работа на централката. 60kW е малка мощност в двор на къща. Има много по-големи производители.
Открих инфо, че в момента в БГ има между 8 и 10х. елмобила. По горните сметки те използват 20GWh еленергия годишно, не е много.
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 15:00
от Mcl
biro написа: ↑10 Дек 2023 09:11
Приятел има малка ФЕЦ в двор на къща 60kWp и реализира учудващо много енергия.
Много много колко да е , средно около 60 мегавата годишно. Като по-голямата част идва от лятото.
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 16:52
от slowtraveler
biro написа: ↑10 Дек 2023 13:37
Slow нямаме 2.5млн елмобили.
Да, но умишлението законови 'изнудвания' се опитат да променят бързо това... А мощности не се 'пускат' ей-така за ден - там 'хоризонтът' е десетилетия..
60кВт не е малко за домашен двор (то за 'домашна' ФЕЦ май бе до 30кВт)... Имам предвид 60кВт изходна пикова мощност, а не просто сумиране на брой панели и 'идеалната' им мощност..
Предполагам това би заело около 400-500кв.м. от двора, което съвсем не е малко - някои къщи нямат толкова голям парцел, а не двор

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 17:55
от Mcl
Ако се изгради като навес няма да вземе нищо от дворното пространство. Може да трябва и по-голяма площ, зависи от мощността на фотоволтаичните панели.
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 18:55
от WoLF
biro написа: ↑10 Дек 2023 13:37точни цифри
Зависи от производителя, но 200кг CO2 на всеки kWh батерия е приемливо число. Като емисии една електрическа кола е много по-енергоемка и по-ресурсоемка от друг автомобил. Това е натоварване на планетата, което никому не е необходимо, освен на производителите яхнали поредната вълна за доене

Ако погледнем по-локално на проблема, мисля че, масовостта на електроавтомобили не е предвидена, нито като инфраструктура, нито като последствия от аварии...
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 20:37
от biro
А колко кг СО2 се отделят за производството на 1 ДВГ автомобил? А за боята му, гумите му и т.н? Колко кг СО2 се отделят за производството на 1л бензин и след изгарянето му колко СО2 се отделя?
Когато поръчах ЕА в края на октомври в БГ имаше 1200 зарядни сранции. Сега са 1570. Като го получа ще са 2000, а когато в БГ ЕА станат 2.5млн инфраструктурата ще е достатъчна.
Докато фосилните горива са изчерпаеми и почти изчерпани.
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 20:51
от WoLF
Много добре знаете, че разликата е само, че единия автомобил има батерия и ел. мотори, а другия ДВГ. Останалите възли са аналогични като "цена" на производство. Сравнения са правени безброй и ако не сме сменя батерията и се зарежда от ЕКО източници, електричката излиза наравно след 200к км. Т.е. ползата от тях идва като са на възраст, а ако се наложи батерия да се смени отиде екологията. Нямам проблем с другото, но екологични няма как да се нарекат. Хюндай махнаха вече тази дума от сайта си...
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 21:14
от Hursa
biro написа: ↑10 Дек 2023 09:11
Нощна ВяЕЦ, АЕЦ - каквото има налично. Не смятам да зареждам всяка нощ. 90-100kWh веднъж на една до три седмици.
...
Спестеното от дизел, дюзи, турбо, дпф, двумасов съединител ще покрие цената на батерията. Винаги има начин:
Да, докато ел автомобилите са нищожно малко - ще има. Но обсъждаме не вашето конкретно решение, а евентуално масово преминаване на електрички.
Спестеното от дизел и т. н. пак няма да стигне за батерия, цените им са съизмерими и по високи от цената на окомплектован дизелов двигател. Може да има за сега начин - но все пак батериите са с по кратък живот като цяло от двигател. И за двигател може да има начин - но когато търсещите са много, тези на които им провърви да намерят нещо вторично са много малко.
Mcl написа: ↑10 Дек 2023 17:55
Ако се изгради като навес няма да вземе нищо от дворното пространство. Може да трябва и по-голяма площ, зависи от мощността на фотоволтаичните панели.
60 кВт панели (само панелите) са към 300 кв. метра - доста голям навес ще трябва да е, с подходящото изложение и наклон, подходящо подсилен - да не го събори вятъра, да носи панелите и евентуално обслужващия ги (понякога). И за какво ще се ползва този навес - ще "вземе от двора" - площта на навеса, зедно със засенчената от него част

.
Не всеки може да отдели 300 квадрата от двора си, от незасенчената му част, ако има такава, с подходящо изложение. Всъщност не са много тия дето въобще имат двор. Но това е и целта - ограничават дизеловите, въобще ще забранят автомобилите се двг, електричките имат ограничена приложимост, много скъпи за повечето - съответно автомобилите ще са достъпни за единици. За съжаление май въобще и ел енергията постепенно ще стане достъпна за единици.
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 22:17
от Filbor
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 10 Дек 2023 22:46
от centil
И тук мога да направя едно сравнение с моя дизелов автомобил, който също е с първа регистрация 2013, както и Leaf-а от темата. В момента дизела е изминал малко над два пъти повече километри от посочения Leaf, като за тези километри не се е счупил нито един от гореизброените детайли. Това на практика прави точно този Leaf, много по-скъп:
Намирането на добра батерия (SOH>=94%) е задача, която отнема време и изисква търпение. За 62kWh батерия с такъв SOH нормална цена е 10000 - 12000 лв. Моята попада в този диапазон.
Ако собственика на Leaf-а след още 110 000км трябва да извади още 10000 - 12000лв за още една батерия, то с придобиването и експлоатационните разходи, си мисля, че дизела излиза поне два (да не кажа и три) пъти по-евтин. И то от реални данни за реални автомобили.
Въпреки това, заради политическите решения, моят следващ автомобил твърде вероятно ще е електрически. Но напълно осъзнавайки какви ограничения и какви допълнителни финансови разходи ще имам - от придобиването на самия автомобил, до монтажа на PV на покрива на къщата, градинската къщичка и лятната градина. Като се добави и живота на инвертора/инверторите от около 10-12г и живота на една/няколко 10-15kW батерия/и с живот от около 10г, то във финансово отражение нещата не изглеждат толкова оптимистични. Особено за любител(и) на японски автомобили свикнал(и) да изминават по около 250 000км без разходи за ремонти, а само с обслужване.
Примерни цени към днешна дата:
- BMW 118d с Aisin-автомат, теглич (за колелата) и доста екстри: 27 000€ (2022г, 11 000км)
- Toyota Corolla 1.8 facelift (140кс) без теглич средно ниво на оборудване: 29 000€ (нов)
- VW ID3: >35 000€ (нов, с цена след държавна субсидия; без субсидия: >40 000€)
Цена на PV система 11kWp + 10kW батерия (която не е достатъчна, но за такава имам актуална оферта): >20 000€ (с монтаж от фирма) или >12 000€ (собствен монтаж)
Трите автомобила са със сходни размери. Кой би бил финансово най-изгодния за 11г и 250 000км употреба?
Ако за 10г употреба трябва да се инвестират 5 000€ за нова батерия на колата, 2 000€ за нов инвертор и 5 000€ за нова PV батерия, то калкулацията е отчайваща.
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 16 Дек 2023 00:20
от dimkaraganchev
biro написа: ↑10 Дек 2023 20:37
Докато фосилните горива са изчерпаеми и почти изчерпани.
Това пък откъде го измисли...
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 16 Дек 2023 07:45
от slowtraveler
Това го чувахме в началото на 90-те, че ще посрещнем началото на този век със свършили горива

Технологиите се развиват, добивът също... Но са изчерпаеми

Освен ако не са възобновяеми като етанола

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 16 Дек 2023 07:58
от dracunculus
Писал съм не веднъж, и съм си смятал СО2-отпечатъка на Лексуса ми (или която и да е хибридна кола този размер), сравнен със съответната ел. кола. Както колегата по-горе спомена- ел. колата излиза на + след над 200 000км. Такива бяха и моите сметки при разхода на хибрида в моето ежедневие. Е, чакам с нетърпение да видя в реални условия първите масови електрички да стигнат 200 000км и ми е интересно в какъв вид ще им е батерията. И сега преди да се хванете, че и моята ще е за смяна- 1. това далеч не е сигурно (таксита има масово на много повече километри с първата батерия) и 2. дори да е така- на 45кг. ми батерия СО2-отпечатъка не може да се сравнява с този на EV-батериите. Та, не говорете за екология при колите....Не са екологични, каквито и да са. И няма да станат никога. Екологично е да ходиш пеша. И да нямаш деца- защото това е основния проблем. Твърде много маймуни станахме на планетата. А по повод на ел. мобилитета и забраната на ДВГ 2035- моята прогноза е, че тази утопия няма да се случи, но ще изчакаме и ще видим

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 19 Дек 2023 22:05
от Filbor
Toyota bZ1X ?
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Публикувано на: 20 Дек 2023 00:24
от mapamop
Filbor написа: ↑19 Дек 2023 22:05bZ1X
Специално за това на което името му "на чист български" ми "звучи" като "бъзик", що не лепнаха едно Е- пред/зад популярните им имена на модели....
Доста по-прилично би ми звучало е-Aygo/Aygo-e отколкото това име на криптографски метод. И не е да нямат имена на модели.