Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от biro » 10 Дек 2023 13:37
Slow нямаме 2.5млн елмобили. В далечно бъдеще ако станат такава бройка мрежата ще се е променила много.
Моя човек с ФЕЦ я използва за продажба на енергия като печалбата понякога е малка или отрицателна, но понякога бива. Не говорех за реализирана печалба, а за произведена енергия. От сорта на задоволяване годишната потребност на 5-6 ел коли само за 1 месец работа на централката. 60kW е малка мощност в двор на къща. Има много по-големи производители.
Открих инфо, че в момента в БГ има между 8 и 10х. елмобила. По горните сметки те използват 20GWh еленергия годишно, не е много.
biro
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Mcl » 10 Дек 2023 15:00
Много много колко да е , средно около 60 мегавата годишно. Като по-голямата част идва от лятото.
Mcl
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от slowtraveler » 10 Дек 2023 16:52
Да, но умишлението законови 'изнудвания' се опитат да променят бързо това... А мощности не се 'пускат' ей-така за ден - там 'хоризонтът' е десетилетия..
60кВт не е малко за домашен двор (то за 'домашна' ФЕЦ май бе до 30кВт)... Имам предвид 60кВт изходна пикова мощност, а не просто сумиране на брой панели и 'идеалната' им мощност..
Предполагам това би заело около 400-500кв.м. от двора, което съвсем не е малко - някои къщи нямат толкова голям парцел, а не двор

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Mcl
- WoLF
- Мнения: 3464
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 699 пъти
- Получена благодарност: 276 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от WoLF » 10 Дек 2023 18:55
Зависи от производителя, но 200кг CO2 на всеки kWh батерия е приемливо число. Като емисии една електрическа кола е много по-енергоемка и по-ресурсоемка от друг автомобил. Това е натоварване на планетата, което никому не е необходимо, освен на производителите яхнали поредната вълна за доене




WoLF
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от biro » 10 Дек 2023 20:37
Когато поръчах ЕА в края на октомври в БГ имаше 1200 зарядни сранции. Сега са 1570. Като го получа ще са 2000, а когато в БГ ЕА станат 2.5млн инфраструктурата ще е достатъчна.
Докато фосилните горива са изчерпаеми и почти изчерпани.
biro
- WoLF
- Мнения: 3464
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 699 пъти
- Получена благодарност: 276 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от WoLF » 10 Дек 2023 20:51



WoLF
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Hursa » 10 Дек 2023 21:14
Да, докато ел автомобилите са нищожно малко - ще има. Но обсъждаме не вашето конкретно решение, а евентуално масово преминаване на електрички.
Спестеното от дизел и т. н. пак няма да стигне за батерия, цените им са съизмерими и по високи от цената на окомплектован дизелов двигател. Може да има за сега начин - но все пак батериите са с по кратък живот като цяло от двигател. И за двигател може да има начин - но когато търсещите са много, тези на които им провърви да намерят нещо вторично са много малко.
60 кВт панели (само панелите) са към 300 кв. метра - доста голям навес ще трябва да е, с подходящото изложение и наклон, подходящо подсилен - да не го събори вятъра, да носи панелите и евентуално обслужващия ги (понякога). И за какво ще се ползва този навес - ще "вземе от двора" - площта на навеса, зедно със засенчената от него част

Не всеки може да отдели 300 квадрата от двора си, от незасенчената му част, ако има такава, с подходящо изложение. Всъщност не са много тия дето въобще имат двор. Но това е и целта - ограничават дизеловите, въобще ще забранят автомобилите се двг, електричките имат ограничена приложимост, много скъпи за повечето - съответно автомобилите ще са достъпни за единици. За съжаление май въобще и ел енергията постепенно ще стане достъпна за единици.
Hursa
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 10 Дек 2023 22:17
- Прикачени файлове
-
- 800_kenshiki-forum-plenary1.jpg (97.15 KiB) Преглеждано 17063 пъти
-
- toyota-ft-se-concept.jpg (115.06 KiB) Преглеждано 17063 пъти
Filbor
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от centil » 10 Дек 2023 22:46
И тук мога да направя едно сравнение с моя дизелов автомобил, който също е с първа регистрация 2013, както и Leaf-а от темата. В момента дизела е изминал малко над два пъти повече километри от посочения Leaf, като за тези километри не се е счупил нито един от гореизброените детайли. Това на практика прави точно този Leaf, много по-скъп:biro написа: ↑10 Дек 2023 09:11 Спестеното от дизел, дюзи, турбо, дпф, двумасов съединител ще покрие цената на батерията. Винаги има начин: https://forum.nissanbg.com/viewtopic.php?f=117&t=53514
Ако собственика на Leaf-а след още 110 000км трябва да извади още 10000 - 12000лв за още една батерия, то с придобиването и експлоатационните разходи, си мисля, че дизела излиза поне два (да не кажа и три) пъти по-евтин. И то от реални данни за реални автомобили.Намирането на добра батерия (SOH>=94%) е задача, която отнема време и изисква търпение. За 62kWh батерия с такъв SOH нормална цена е 10000 - 12000 лв. Моята попада в този диапазон.
Въпреки това, заради политическите решения, моят следващ автомобил твърде вероятно ще е електрически. Но напълно осъзнавайки какви ограничения и какви допълнителни финансови разходи ще имам - от придобиването на самия автомобил, до монтажа на PV на покрива на къщата, градинската къщичка и лятната градина. Като се добави и живота на инвертора/инверторите от около 10-12г и живота на една/няколко 10-15kW батерия/и с живот от около 10г, то във финансово отражение нещата не изглеждат толкова оптимистични. Особено за любител(и) на японски автомобили свикнал(и) да изминават по около 250 000км без разходи за ремонти, а само с обслужване.
Примерни цени към днешна дата:
- BMW 118d с Aisin-автомат, теглич (за колелата) и доста екстри: 27 000€ (2022г, 11 000км)
- Toyota Corolla 1.8 facelift (140кс) без теглич средно ниво на оборудване: 29 000€ (нов)
- VW ID3: >35 000€ (нов, с цена след държавна субсидия; без субсидия: >40 000€)
Цена на PV система 11kWp + 10kW батерия (която не е достатъчна, но за такава имам актуална оферта): >20 000€ (с монтаж от фирма) или >12 000€ (собствен монтаж)
Трите автомобила са със сходни размери. Кой би бил финансово най-изгодния за 11г и 250 000км употреба?
Ако за 10г употреба трябва да се инвестират 5 000€ за нова батерия на колата, 2 000€ за нов инвертор и 5 000€ за нова PV батерия, то калкулацията е отчайваща.
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от dimkaraganchev » 16 Дек 2023 00:20
Това пък откъде го измисли...
dimkaraganchev
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2023 07:45



Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от dracunculus » 16 Дек 2023 07:58

Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от Filbor » 19 Дек 2023 22:05
- Прикачени файлове
-
- Toyota-bZ1X-compact-electric-crossover-or-SUV.jpg (91.92 KiB) Преглеждано 16451 пъти
Filbor
- mapamop
- Мнения: 5211
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 588 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Мнение от mapamop » 20 Дек 2023 00:24
Специално за това на което името му "на чист български" ми "звучи" като "бъзик", що не лепнаха едно Е- пред/зад популярните им имена на модели....
Доста по-прилично би ми звучало е-Aygo/Aygo-e отколкото това име на криптографски метод. И не е да нямат имена на модели.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
mapamop
Обратно към “Електрически автомобили Тойота”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта