Страница 15 от 33
Публикувано на: 16 Апр 2012 13:06
от Not_active_user_1
Загряване не в пълният смисъл на думата, като на обикновен автомобил, а до някаква минимална температура. Това зависи най-вече от температурата на околната среда. Ако е топло времето изобщо не се стартира ДВГ, а колкото е по-студено, толкова повече ДВГ работи-от няколко секунди до няколко минути. При тази работа обаче ДВГ не загрява само, а и извършва работа-зарежда батерията, която в по-късен етап ще ти компенсира загубата на гориво.

Публикувано на: 16 Апр 2012 13:12
от ToyotaPassion
slowtraveler написа:
Ако има някой мераклия с Приус или Аурис във Варна, може да направим един тест до Шумен по магистралата на...
Слоу, мисля, че даже и ти го спомена - хайде да спрем да се мерим в изгодни за нас условия, а? Що не сравняваме разхода в голям град с много задръствания? Ясно и точно си го казахме, че хибридите, както и всеки друг тип автомобил задоволяват специфични за собственика му нужди - в случая хибридът категорично е най-доброто за градски условия, като също така е ОК за магистралата, без да е най-добър в това... Толкова го предъвкваме това, че чак се учудвам защо продължаваме. Аз лично както вече споменах, си мечтая да можем да си позволим примерно един хибриден Ярис като втори автомобил за семейството ми.
Публикувано на: 16 Апр 2012 14:06
от slowtraveler
ToyotaPassion написа:... Ясно и точно си го казахме, че хибридите, както и всеки друг тип автомобил задоволяват специфични за собственика му нужди - в случая хибридът категорично е най-доброто за градски условия, като също така е ОК за магистралата, без да е най-добър в това... .
Помислих, че все още има хора, които не са се убедили в това, та затова хибрида се величае като 'отговор за всички въпроси'

Публикувано на: 16 Апр 2012 14:41
от E60_Power
LEXUS написа:E60_Power
Съгласен съм с теб, въпреки че на Авенсиса му липсва един автоматик за 3-4000лв., за да го сравниме по-коректно с Приус. В крайна сметка този Авенсис е много добро предложение, но всеки има приоритети и според тях прави избора си. Приус може да е с около 6000лв. по-скъп,но има по-евтина поддръжка,харчи и по-малко.
За карането град-магистрала-извънградско, повечто хора карат предимно в града повечето километри колата си. Това са известни факти,икономичността в града е ключова. А и в крайна сметка,който кара повече извънградско и магистрално отколкото градско сам прави избора си- ако иска дизел,ако иска хибрид. Не мисля,че ще сгреши и в двата случая. Пък някой може да предпочете по-опростения бензин,въпреки че харчи повече.
За автомата съм съгласен - голяма екстра е. Особено за града. Но личното ми мнение е, че при 2.0 мотор липсата на автомат не е болка за умиране, а по скоро е задължителен за големите агрегати / над 3 литра /. Но ценовото предимство на Avensis Executive 2.0 D-4D пред базовия Prius Luna е факт. В тази връзка, гледам при Авенсис-а едни много хубави / и задължителни за всяка хубава кола / глезотии като двузонов климатроник, сензор за дъжд, автоматични светлини / сензор светлина /, задна камера за паркиране + свързване на мобилен телефон с Bluetooth. А тези глезотии в базовия Prius Luna не ги виждам. Така, че смятам ценовото предимство е налице. Относно разхода в града също не съм убеден в голямото предимство на Приус-а. Специално в моя случай градското каране основно се изчерпва с едни 25 километра до офиса и обратно / всеки делничен ден / + евентуално пазаруване / основно с тойота-та / или излизане вечер на вечеря. Грубо и пряко сили - 1000 километра на месец. Останалото е извън града. Пак казвам, не познавам човек, който да има повече километри в града, отколкото извън града. Обикновено е 50/50 и нагоре в полза на пътувания извън града. А ако правиш основно градско каране, 12-15.000 километра в града обезмислят поне според мен инвестиция в такъв размер за нов Приус. Но, както и да е, всеки сам си преценява. Обаче, веднага ти показвам моя основен градски маршрут, пък ти сам си прецени дали Приус-а няма да ми даде сериозен разход. Манастирси ливади, качвам по ул.Братя Бъкстон, от там на Околовръстното шосе със сериозно настъпване до Сименовско шосе / до тук бензиновия мотор на Приус-а ще работи нон стоп /, после спускам надолу към Лозенец. И обратно - газ и катерене по Симеоновско шосе до Околовръстното, от там 110-120 километра в час до Бъкстон. При този маршрут сутрин и вечер и с моето каране съм сигурен, че по-скоро ще ползвам бензиновия мотор, отколкото батерията. Като сложиш 50/50 градско и извънградско, а и разлика при смесен режим на двете коли от половин литър, признавам, че дори и въображение да имах, няма как да се убедя, че има сметка от покупка на хибрид. Относно ремонтите на дизела - при използване на скъп дизел от нормална верига бензиностанции няма да имаш проблеми с дюзи поне 200.000 километра. Най-много да им направиш една диагностика и когато дойде време превантивно да ги почистиш с ултразвук за без пари. Турбината може да се прекара само в ръцете на калпав шофьор, а един DPF филтър има експлоатационен период около 200.000 километра. След това се почиства срещу 200 лева и даваш газ отново. Казвам това, защото поддръжката на дизел не е проблем стига да знаеш как. Не е и скъпа. А сега сам си отговори като сравниш двата автомобила кой е по-направен като интериор и екстериор, при кой от двата можеш да получиш по-комфортно пътуване и кой е по-близко до определението "лусозен седан", макар и двете да не са такива. Мисля, отговора е съвсем ясен. Поне за мен. И те уверявам, че макар Авенсис-а да е с ръчна скоростна кутия, тия 310 Nm максимален въртяш момент при 1800 - 2200 оборота са му напълно достатъчни, за да караш лениво със 70-75 километра в час на 4-та предавка и като дойде вереме само с едно натискане педала на газта да се изстреляш до 120 без да сваляш една предавка надолу. А ако трябва да поговорим за еквивалентни стойности на двата автомобила, срещу 1500 евро повече в сравнение с базовия Приус получаваш кожа Alcantara, 2.2 мотор със 150 к.с., автомат с пера на волана за смяна на предавките. А, как ти звучи?
Публикувано на: 16 Апр 2012 14:44
от Scott
prius 3 написа:... При тази работа обаче ДВГ не загрява само, а и извършва работа-зарежда батерията, която в по-късен етап ще ти компенсира загубата на гориво...
Добре де, нека си представим следната ситация - тръгваме на студен двигател, първоначално уж само на батерии, но в същия момент ДВГ се е включил да 'загрее' и в същото време зарежда батериите ... които се разреждат защото придвижват автомобила, т.е. имаме циркулация на енергията доставена от ДВГ и де факто, той движи колата, докато настъпи едно от следните условия - пускане по инерция съпроводена с регенериране на енергията или спиране на място, евентуално с изгасяне на ДВГ, ако е достигнал границата на температурата си. Може да съм много тъп, ама единствената разлика която виждам в този режим от алгоритъма приложен от BMW с тяхната система EfficientDynamics е, че при Приус имаме едно преобразуване на енергията на ДВГ от механична в електрическа и пак в механична в повече, което обаче е напълно излишно.
Публикувано на: 16 Апр 2012 14:59
от WingZero
Scott написа:Може да съм много тъп, ама единствената разлика която виждам в този режим от алгоритъма приложен от BMW с тяхната система EfficientDynamics е, че при Приус имаме едно преобразуване на енергията на ДВГ от механична в електрическа и пак в механична в повече, което обаче е напълно излишно.
Само покачй да се появи Лексус-а, тогава ще разбереш колко си "тъп" за да срявнавяш хибрида със BMW...
Публикувано на: 16 Апр 2012 15:06
от Hursa
Slowtraveler - Поне аз не смятам хибрида за най:), на мен най-вече ми допадна с оригиналните си решения който не се срещат при привичните ни автомобили. Трансмисията най-вече, която се комбинира с двата ел. двигателя/генератори. Много опростено и според мен надеждно решение. Но си има минус доколкото знам – „рециркулацията на мощността”. При по-висока скорост генератора започва да работи като двигател, симулирайки висока предавка. Това не сваля КПДто с много, до момента на разреждане на батерията:). Тогава маршовият ел. двигател е принуден да играе ролята на спирачка генерирайки нужната ел. енергия за генератора работещ в двигателен режим. Всъщност малко под тази скорост при която генератора започва да работи като двигател се намира и най-икономичната равномерна скорост на хибрида според мен. При тази най-икономична скорост има минимално двойно преобразуване на мощността – от мех. енергия в електрична и обратно в механична в ел. двигателя. И почти цялата енергия на ДВГ се прехвърля директно по механичен път към двигателните колела. Предполагам, че тази най-икономична скорост е 90 км/ч. До колкото знам при всички масови автомобили така се подбират оборотите на двигателя и предавателното число на трансмисията, че при 90 км/ч да е максимума на икономичността(на макс предавка).
Този недостатък на трансмисията на приус до колкото знам е решен с три планетарни предавки вместо една, в по скъпите и мощни хибриди. До колкото знам са включени много оригинално, но не съм разглеждал подробно схемата. Това позволява и доста по висока макс скорост с нисък разход.
Публикувано на: 16 Апр 2012 15:24
от Hursa
Scott – В тази ситуация която сте описал – работещият за да загрява двигател просто му се подава повече „газ” автоматично и движи и колата и зарежда батерията и се прогрява по бързо. Но всъщност в трансмисията на приус винаги има част от енергията която се преобразува двойно, само дето е без посредничеството на батерията а директно от генератора към двигателя(през преобразователя), това позволява на трансмисията да работи, поддържайки най ефективните обороти на ДВГ при дадено натоварване. Губи се в едно за сметка на друго.
Публикувано на: 16 Апр 2012 17:32
от slowtraveler
Hursa написа:....
В поста си нямах предвид теб.
Абсолютно съм съгласен с твоето мнение

Публикувано на: 17 Апр 2012 08:31
от Not_active_user_1
@Hursa
Горе-долу така стоят нещата. Аз също не смятам, че хибрида е самото съвършенство. Има и недостатъци, но като цяло това е най-добрата технология към този момент. На извънградско и магистрала при разумно каране ще бие всеки един дизел по разход в този клас. Нямаме идеално равни пътища и не може да се движим безкрайно много с една и съща скорост. Все някъде ще се наложи да намалим, все някъде ще се наложи да се спуснем, все някъде ще набием спирачка заради някой, който по-бавно кара пред нас или ни препречи пътя. В тези моменти хибридната технология си показва преимуществата. Освен това, ако няма голямо движение има една техника, която се ползва за икономично шофиране. Всеки може да е ползва, но при хибридите резултата е много по-добър. Казва се
Pulse & Glide. При такова каране разхода пада около 3/100 на извънградско. Колко ли дизела го могат?
Ето онагледено някой ситуации от карането на хибрид и действието на енергийните потоци:

Публикувано на: 17 Апр 2012 20:48
от Hursa
Според мен хибрида, специално на тойота е голяма крачка в масовото автомобилостроене. Има трансмисия обединяваща до голяма степен плюсовете на паралелния и последователния хибрид. До известна степен опростява и прави надежден хибридния автомобил. Има ДВГ оптимизиран в голяма степен за хибриден автомобил(за разлика от новите хибриди на дженерал моторс например) – ефективен в по-тесен диапазон обороти и мощности, което доста подобрява КПД-то му в този диапазон за разлика от двигател ефективен в широк диапазон обороти и мощност необходим на конвенционалния автомобил за да покрива всичките му нужди. Нужди който при хибрида се покриват от ел. двигателя и батерията и разширяват ефективността му по сравнение с конвенционалните автомобили. Но това съвсем не е най-добрата технология според мен. Комбинация е от добри технологии, да. Хибрида съчетава много по-голям спектър от технологии от средния автомобил. Но ако съчетаваше не най-добрите технологии въобще, а най-добрите масови технологии внедрени в автомобилите от същия клас, дори така би станал непродаваем:).
Така че, нека оценяваме добрите технологии които ги няма в хибридите на тойота:). Може би те ще дадат пътища за по нататъшно усъвършенстване на хибридите.
Публикувано на: 17 Апр 2012 21:35
от Hursa
Например – винаги съм се чудил защо няма масово автомобили на втечнена газ(пропан-бутан), не преработени или двугоривни, а само на газ. Значително по екологичен и по евтин за производство от бензина и по екологичен, по евтин за производство от дизела, дори се получава и като остатъчен продукт. Добива се дори директно заедно с петрола. По екологично гориво от бензин и дизел, но най-вече доста по-евтин. Все пак приус е емблема за екологичност защо да не използва по екологичният газ? Прави двигателя на ото по икономичен поради по-високата степен на компресия, с присъщото му високо октаново число без скъпите и допълнителни подобрители за бензина. (Дори ако подозираме световна конспирация на нефтопроизводителите то газта пак е от петрол:))
Същото важи дори в някой отношения в по-голяма степен за природния газ (но аз не го харесвам много като автомобилно гориво:)).
Всъщност може да не съм прав за газта, много неща не знам за нея.
Публикувано на: 18 Апр 2012 09:42
от slowtraveler
Hursa написа:Например – винаги съм се чудил защо няма масово автомобили на втечнена газ(пропан-бутан), не преработени или двугоривни, а само на газ. ...
Според мен това е така, защото мрежата на газ-станциите не е чак толкова добре развита.
И едно банално свършване на горивото те принуждава да викаш репатрак - няма как да долееш от тубичката гориво и да стигнеш до първата бензиностанция...
Публикувано на: 18 Апр 2012 12:08
от Not_active_user_1
И аз не виждам друга причина освен това, че не можеш да заредиш, когато и където искаш. Пък и допълнителен резервоар с с 10-15л. не мисля, че би бил излишен. С два вида гориво винаги е по-добре отколкото само с един.
Публикувано на: 18 Апр 2012 13:22
от slowtraveler
Заводските коли на газ са наистина със съвсем малък бензинов резервоар - около 5-10л...