Страница 140 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Сеп 2021 19:05
от biro
Krachunov написа: ↑01 Сеп 2021 11:37С корола? с кой двигател?
C-HR 1.8
Преди 5 дни тръгнах за Несебър през Риш и после към Айтос, а не през магистралата. После врътках Несебър Бургас, Несебър Приморско Бургас Несебър общо 580км. Заредих магарешки днес на Бургас - 4.5 по БК 4.8 по колонка (отчетено с програмата сприт монитор). Веднага след зареждането минах 20 км в Бургас и обратбо към Русе по Тракия. Точно до отбивката на Карнобат БК показваше 7.9, а преди това из Бургас 5/100. Но не е корола все пак.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Сеп 2021 19:31
от Krachunov
biro написа: ↑01 Сеп 2021 19:05
БК показваше 7.9
Басиму.... ами все пак е доста по висок от королата явно ще да е от въздушното съпротивление.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 01 Сеп 2021 21:20
от dracunculus
Явно високото челно съпротивление на CHR си вдига много разхода на магистрала. 7 до 7,4 докарвам с Лексуса ми и с Авенсиса при константно каране със 140/145. Ако карам константно със 130 съм твърдо на 6,3 до 6,7 според гумите (летните и на двете ми коли са бая широки и това качва около 500мл). Като цяло нехибридът си ми дава около 400 до 600мл отгоре при тези скорости
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Сеп 2021 08:39
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
dracunculus написа: ↑01 Сеп 2021 21:20
Явно високото челно съпротивление на CHR си вдига много разхода на магистрала
Мисля многократно съм го споменавал, че при мен СУВ-вовете (и донякъде - минивановете) винаги са правили разход с около литър нагоре... Като малка разлика в 'магистралната' скорост води до геометрично увеличение на разхода...
С Кашкая последната година имам сигурно 15-20х.км по един и същ маршрут около 300км, като около 180км от тях са магистрала.. Експериментирах с 110км/ч, 120км/ч, 150км/ч...
Ами разликата е огромна... Например при 110км/ч средният ми разход по маршрута е около 7.6л/100км (с отклонения около 0.5л/100км при наличие на вятър). При 120км/ч почти няма разлика в разхода, но все пак е по-голям с около 0.5-0.6л/100км... При 150км/ч нещата загрубяват - разхода скача с над 2л/100км...
Като резултат - ако карам със 110км/ч мога два пъти да врътна маршрута без зареждане... Ако карам със 150км/ч задължително трябва да заредя за всяко пътуване...
Просто челното съпротивление зависи пряко от площта на проекцията на автомобила спрямо вятъра (не винаги е насрещен)... А при високият СУВ видимо проекцията е доста по-голяма във всеки един ракурс...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Сеп 2021 10:45
от method81
Попаднах на
следния модул в aliexpress, който показва налягането на всяка гума (от TPMS) на таблото.
Само не съм сигурен кой ще си сложи случаен китайски модул на гаранционна кола.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Сеп 2021 11:19
от Krachunov
method81 написа: ↑02 Сеп 2021 10:45
Попаднах на
следния модул в aliexpress, който показва налягането на всяка гума (от TPMS) на таблото.
Само не съм сигурен кой ще си сложи случаен китайски модул на гаранционна кола.
Аз това и на извън гаранционна няма да го сложа

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 02 Сеп 2021 13:37
от ufer
Ако сложат сензора във волейболна топка и издържи 5-геймов мач, значи качеството е наред, е, може и във футболна...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Сеп 2021 22:30
от bigchicken
Значи, мога да кажа конкретно за маршрута от Софето до Сливен и обратно със CHR 1,8. При нормални условия, без вятър, на отиване 5.8 -6. На връщане магистралата винаги е била по-натоварена и в София влизам на 6.2, което означава, че е горила доста повече на връщане. Това 140 КК.
Един път рязко се оказа, че бързам и последните 150 километра до София бях с реална средна 150. Стигна 8.
Междувпрочем, интересен ефект. На леките баири след Пазарджик бавно ме настигаше Дачия. Прибрах се в дясна, стоях в лява, защото настигах кола, иначе не съм такъв, но Дачията се забави и се наложи да изляза сравнително близо пред нея. Подадох газ, за да не го бавя, но отказа да ускори над около 150 км/ч. Като смених показанията на дисплея се оказа, че няма батерия. Всъщност от експериментите по нататък се оказа, че с височка скорост си посвършва батерията. Двигателчето издиша. Много е тънка границата между отдаване на мощност и за заряд и консумацията от батерията и е хубаво да се следи при гранични обстоятелства, за да не се охълца човек когато наистина се наложи да има мощност.
А Дачията беше служебна, явно с педал до тенекията

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Сеп 2021 23:01
от GringoBG
1.8 системата, доколкото разбрах, я дават тотал да е 230 NM въртящ момент, ама нз до колко оборота или батерията докога изкара. Да останеш на милостта на Аткинсън в тоя матор не е за предпочитане като му гледам параметрите чисто на самия двигател. 2.0 е една идея по-добре.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Сеп 2021 23:05
от Krachunov
Никога ама никога за 25 000 не е имало промяна в поведението. На магистрала батерията винаги седи малко под средата. Но НИКОГА повтарям не е имало разлика или различно усещане спрямо нивото на батерията.Според мен може да са много други фактори.
Гориво, вятър, натовареност на автомобила, налягане в гумите, външна температура, което ще влияе на предното.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Сеп 2021 04:27
от biro
Имаш някакъв проблем или нещо свързано с фейслифта. Никога, дори и с празна батерия моята не е отказвала да ускори над 150км/ч. Прави го с лекота.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Сеп 2021 09:52
от Volkata
Има байри които изглеждат леки но всъщност си е голямо изкачване и просто ускорение от 150 нагоре се случва една идея по бавно защото колата не е самплет и нагорнището си оказва сериозно влияние на ускорението при висока скорост
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Сеп 2021 18:21
от Hursa
bigchicken написа: ↑03 Сеп 2021 22:30
Като смених показанията на дисплея се оказа, че няма батерия.
Нормално е. Случва се, когато от двигателя се изисква сравнително голяма мощност (предполагам над около 50-60% от мощността) - в случая относително висока скорост и изкачване. Ако преди това сте ускорявали по-динамично (особено при изкачване) и батерията се е изразходвала – двигателя за да зареди батерията трябва да се форсира до още по-голяма мощност, където специфичния разход (отнесен към отдаваната мощност) е много по-висок и явно системата решава, че не е оправдано. Може би зависи и от режима – ако сте шофирали в еко.
Предполагам, ДВГ възстановява заряда до около средата на използвания диапазон (ако нищо друго не го е възстановило) – предимно, когато увеличаването на мощността над изискваната за задвижване на автомобила е свързано с понижаване на специфичния разход. Двигателя на 1.8 хибрида предполагам е настроен на по-икономична работа и да достига минимален специфичен разход при по-ниска мощност (това подобрява допълнително общата икономичност, според мен).
А всичко това освен предимствата, които дава - си има и недостатъци.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Сеп 2021 13:43
от Volkata
Уикенда открих нещо ново за Королата, но за бензиновата 1.6 има нещо като лаунч контрол, ограничител на оборотите на 4 500, пробвах само на място не съм правил стартове но мися ще стане, и по - интересното беше че когато настъпиш и кикдауна (който съм се чудил за какво ли е на тази кола тъй като при натискането му не се случва нищо по - различно) и удря ограничител вече на макс до 6500-7000, и като цяло прекъсвача на 4500 и 6500 са доста приятни за ухото създват излюзията за скрит спортист хахах, незнам дали ще е интересно за някой и дали има друг любител на прекъсвачите, но споделям все пак ако има

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Сеп 2021 22:10
от Hursa
GringoBG написа: ↑19 Авг 2021 18:30
Значи хубаво, карам го с 2х комплекта гуми и джанти. Фабрично идва със 17", аз си добавям 16" за зимата.
Това когато поръчвахте автомобила ли? Само джанти или с гуми.