Страница 139 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Авг 2021 12:49
от dracunculus
Едно нещо би ме интересувало- някой да е чувал за прегряване на CVT-то при продължително спускане на моторна спирачка (било то в В-Режима или просто в ръчен режим с връщане на няколко предавки)?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Авг 2021 12:58
от Krachunov
dracunculus написа: 30 Авг 2021 12:49 л за прегряване на CVT-то пр
звучи ми невъзможно. При изкачване и по - голяма скорост двигателя пак държи високи обороти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 30 Авг 2021 18:58
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Авг 2021 16:49
от GringoBG
Като сме го ударили на хибридни теории, имам едно питане към батковците хибридлии :whistle: . Хибридите имат ел. водна помпа, защото двигателят се пуска и спира, когато компютъра си реши, и трябва да се охлажда, защото както знаем напечен двигател спрян без да се охлади не е оферта. Обаче, маслото още е на механична маслена помпа, зацепена някъде, сигурно към някой вал. Ок, водата ще си се върти да охлажда двигателя след спиране. Обаче има нагрети част, които са в допир само с маслото, което не се върти в случая и нищо не ги охлажда след като двигателят спре. Това не се ли явява предпоставка за амортизация или поне набиране на загоряло масло в определени температурно натоварени части на двигателя?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Авг 2021 18:33
от ufer
Като цяло и блокът, и главата имат достатъчно канали, които при гарантирано движение на охлаждащата течност ще охлаждат и "тесните" места на маслото, макар и по-бавно. Да не забравяме и въздушната струя под картера при движение . :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Авг 2021 19:13
от Hursa
GringoBG написа: 31 Авг 2021 16:49 Обаче има нагрети част, които са в допир само с маслото, което не се върти в случая и нищо не ги охлажда след като двигателят спре. Това не се ли явява предпоставка за амортизация или поне набиране на загоряло масло в определени температурно натоварени части на двигателя?
Кои имате в предвид?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Авг 2021 20:04
от GringoBG
Hursa написа: 31 Авг 2021 19:13 Кои имате в предвид?
Ами където има най-много зор: клапани, валове, бутала (сегменти), биели (лагерите).

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Авг 2021 21:34
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 31 Авг 2021 22:04
от ufer
Когато се конструира един двигател, първото нещо, което правят инженерите още на теоретично ниво, е термодинамичната характеристика и едва след това почва изборът на конструкцията с всички възможни елементи, събирането на мотора от вече произведените части, докато се стигне до изпитанията и корекциите. Особено пък като става въпрос за такава водеща фирма като Тойота, е недопустимо някой да допусне елементарни грешки (не че не е невъзможно). Много често се случва и да експериментират за някои неща и в серийното производство. Така че колегата напразно се притеснява за охлаждането на маслото, по-скоро може да има други проблеми, но не с механиката... :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Сеп 2021 08:46
от Krachunov
Да сръчкам въпроса с разхода.
Вчера ми се наложи скоростно путуване до Сливен и обратно. Като и в двете посоки, когато минавах нямаше трафик.
На отиване темпомата беше на 150-155 средна скорост 115 за целия трип, като имах малко време престой на място в Сливен а от софия излязох по околовръстното. Даде разход 6.5
На връщане по нощите празна магистрала пак само че по темпомат 130 и средна 105 за целия трип. Даде 5.7
Колата беше празна.
Но това май ме оказва чак такова влияние колкото скоростта.
Миналата седмица пак същия път на отиване 150-160 на магистралата 115 средна 6.1...което ми се струва странно предвид че вчера нямаше никакви коли и не съм намалявал.
А на връщане пълна кола с още 2 души и багаж, средна 113 и рязхода 5.9

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Сеп 2021 09:00
от ufer
Духал е по-силен насрещен вятър... :) :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Сеп 2021 09:38
от biro
Разхода по БК или по колонка? Крачунов, ти ли беше с ниския разход 4.5 даже и на магистрала?
Аз най-редовно правя 7 и нагоре магистрално.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Сеп 2021 11:37
от Krachunov
biro написа: 01 Сеп 2021 09:38 Разхода по БК или по колонка? Крачунов, ти ли беше с ниския разход 4.5 даже и на магистрала?
И по Борд и по колонка. Зареждане веднага след пристигане в двата края на трипа. Ако борда дава отклонение то това е след 2рото число след десетичната запетая... тоест борда е 99% точен...поне за първите 25 000км.
4.5 на магистрала не съм докарвал. Само на магистрала го докарвам почти винаги под или около 6...6.1. Ако пътуването има да речем 1/3 извън градско (т.е. не магистрала) разхода за трипа слиза до 5-5.5
4.5 на междуградско е нормално, лятото даже високо. Междуградско. Балчик-Сребърна-Силистра-Балчик... с още обикаляния в района 360 км някъде... дадох разход 3.6 - 4 възрастни и 1 дете, климатик разбира се при 35 градуса на вън. И то защото спазвах знаци..кръстовище от 90 на 60 и обратно... Ако карах като останалите селинджъри сигурно щях да съм поне 200 мл надолу :) :)
Аз водех дискусии че над 6 рядко докарвам на магистрала и именно за това пуснах предния коментар.
biro написа: 01 Сеп 2021 09:38 Аз най-редовно правя 7 и нагоре магистрално.
С корола? с кой двигател?
Аз съм с 1.8 двигателя.. и както казах последната седмица два пъти имах "удоволствието" да бръмча по магистралата и с много ръчкане докарах 6.5.... сега много ръчкане всеки разбира различно... за мен е ръчкане защото нормално карам 140 на темпомат.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Сеп 2021 12:23
от slowtraveler
За охлаждането - не би ме притеснявало... Най термично-натоварените части на ДВГ са в главата, защото освен, че пряко контактува с 'огъня', през нея минават и всички изходящи газове...
Затова и главата е най-активно охлаждана и то практически - от охладителната течност, а не от малкото пръски масло... Виждал съм двигатели с хибридно охлаждане - главата с водно, останалото (цилиндри и т.н.) - на въздух...
Удобството на хибрида да контролираш колко, с каква мощност, в какъв режим да работи ДВГ е голямо предимство и за термичният мениджмънт...
Фактът, че ДВГ на хибридите е много издържлив показва, че добре са си сметнали нещата... Повишеният зимен разход, за да се държи ДВГ винаги в идеалният температурен режим (да не правиш студени стартове) също е показател за това..

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 01 Сеп 2021 16:05
от GringoBG
В японците не се съмнявам. Няма начин да не са го измислили, но ми беше интересна темата да я обсъдим. Караме ги колите и се радваме. Особено като знаем, че няма стартер, ремъци, компресори (конвенционалните за климатик) и т. п. Буквално само масло и филтри. На Ситроена през 60 000 км, 800 лева за ремъци, ролки, т. н. tooth.gif