Страница 136 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 14:29
от GringoBG
Еми ще правим роуд трип до Благоевград поне 1 път в годината, колеги. Градът е готин, има какво да види човек между другото.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 14:42
от Krachunov
GringoBG написа: ↑20 Авг 2021 14:29
о Благоевград поне 1 път в годината, колеги. Градът е готин, има какво да види човек между другото.
Чакам отговор от Пазарджик,Сливен и Варна. Във връзка със ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО почистване, се свързах с Тойота Балканс направили проверка и ми върнаха отговор, че за УДОБСТВО на клиента Тм Ауто са решили да го направят задължително... някак си сега ми е много по - удобно, като знам че ще ми струва 43 лева с ДДС за нищо.... повтарям НИЩО !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! По въпроса, кое е задължително, въздушния не е задължителен, на проверка е... за сметка на това на купето явно е по - важен и той е задължителен. Якото е че ТМ ауто установяват филтъра на хибридната батерия дали е за смяна КОГАТО ТИ ПОЧИСТВАТ въпросния за скромната сума от 43 лева. След което може да се наложи да си купиш филтър за 32 лева...Един вид спестяват ти хората
Защо това установяване не го правят във включените проверки, не е ясно... В сайта на тойота има описано, че проверяват охладителната система... Разбира се тук вече може да тълкуват както си искат..
НООО даааа. Ако искаш да смениш едни и същи неща в Благоевград и в София... в София ще ти струва 150 лева повече...и разбира се топлото УСЕЩАНЕ ЗА УДОБСТВО КАК СА ТЕ преджобили... толкова са нагли, че дори не си правят труда пред огромна стъклена стена, да дотътрят прахосмукачка с която "ПОЧИСТВАТ"
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 14:57
от GringoBG
Това със стената не е много смислено за "малки" и "тънки" операции като регулярното обслужване. За смяна накладки, ок, става, виждаш махат гума, накладки, т. н. За маслото домъкнат варела с фуния и ти седиш и мигаш. А за филтър масло, може да застане с гръб и това да не видиш. Не казвам, че го правят, но не се знае знае ли се. Последното идва от мнение, което четох във форума на Хюндай за оторизирания сервиз над Младост в София. Колега с Хюндай беше писал, че от примерно 5 литра махат 2.5 литра, доливат 2.5 литра, а ти пишат 5 литра, както и трябва да е. Пишат сменен маслен филтър или горивен, сменен ама на найсе. Въздушният или на купето са лесни за проверка и там няма 5 или 6 (т. е. опит за шикалкавене). И хайде, 2.5 литра да са платени и да ги няма, махни, ама двигателя се амортизира така яко и направо си е подсъдно да се чупи машинката.
Във всяка история има истина и е добре да споделяме къде всичко е точно и получаваш качеството, за което плащаш.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 15:06
от Krachunov
GringoBG написа: ↑20 Авг 2021 14:57
Това със стената не е много смислено за "малки" и "тънки" операции като регулярното обслужване. За смяна накладки, ок, става, виждаш махат гума, накладки, т. н. За маслото домъкнат варела с фуния и ти седиш и мигаш. А за филтър масло, може да застане с гръб и това да не видиш. Не казвам, че го правят, но не се знае знае ли се. Последното идва от мнение, което четох във форума на Хюндай за оторизирания сервиз над Младост в София. Колега с Хюндай беше писал, че от примерно 5 литра махат 2.5 литра, доливат 2.5 литра, а ти пишат 5 литра, както и трябва да е. Пишат сменен маслен филтър или горивен, сменен ама на найсе. Въздушният или на купето са лесни за проверка и там няма 5 или 6 (т. е. опит за шикалкавене). И хайде, 2.5 литра да са платени и да ги няма, махни, ама двигателя се амортизира така яко и направо си е подсъдно да се чупи машинката.
Във всяка история има истина и е добре да споделяме къде всичко е точно и получаваш качеството, за което плащаш.
С маслото в Тм Запад, колата я вдигат и под нея слагат една огромна фуния с резервоар и колата седи доста време.. Кажи речи 70% от времето на 1вото обслужване, колата седя така. Има слотове, който са точно пред самия прозорец, та там най - добре. Да масления филтър я видиш я не. Поради нееднократно описаната от мен случка с въпросното хибридно почистване, имах сериозни съмнения дали са ми сменили и филтър купе. Та след това си отворих жабката и проверявах него. В королата въздушния също лесно се проверява, не ти трябват НИКАКВИ инструменти. Две щипки са. Не че ще отида в ТМ за обслужване, но да не е гаранция, че ще видиш каквото и да било. Както казах, малката част от колата която ми се виждаше беше точно от страната на въпросния филтър за батерията и да доближиха се до нея ЧАК когато я върнах колата да му кажа на смешника, че не са го пипали... и понеже имам даш камера, която записва и на паркинг имах удоволствието да ги слушам какво мъцат докато симулираха дейност....

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 17:54
от iovkito
В големи филми сте се вкарали с автомобилите си.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 18:40
от Hursa
stereo_man написа: ↑19 Авг 2021 23:22
На 17-ките самите гайки са скосени от към джантата.
За стоманените гайките (както и болтовете) са конически. Но за алуминиевите са с впресована шайба – за самоцентриране (до колкото знам). (При мен са такива, но това за стар модел и 15 инчови, ако има значение.)
imbecile написа: ↑20 Авг 2021 10:36
да избера TREK версиятa...
Колко дават, че е просвета на трек? На другата дават, че е 135 мм. Не е ли по-добре тогава да разгледате c-hr? (Колко е неговия.)
Krachunov написа: ↑20 Авг 2021 10:52
ПОЧИСТВАНЕТО НА ОХЛАДИТЕЛНАТА СИСТЕМА на HSD било ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.
Охладителната система на батерията ли имат в предвид? Така както е написано (в сметката) се има предвид цялата хибридна система май. (Което включва и охладителната система на ДВГ.)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 18:55
от imbecile
Hursa написа: ↑20 Авг 2021 18:40
Колко дават, че е просвета на трек? На другата дават, че е 135 мм. Не е ли по-добре тогава да разгледате c-hr? (Колко е неговия.)
TREK е 155мм., за C-HR не намирам нищо конкретно,но в нет-а варира между 140-160м...

Освен това не случайно искам Touring Sport, трябва ми пространство за багаж, а багажникът на C-HR е сравнително малък. Пак казвам, не търся офроуд възможности, за това питането ми е адекватен ли е просветът на комбито за нормална употреба и тук там някой черен селски път.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 20:24
от Krachunov
Hursa написа: ↑20 Авг 2021 18:40Охладителната
Въпросното почистване АКО ГО НАПРАВЯТ ИЗОБЩО.
Е да почистят с прахосмукачка филтъра в краката на задните седалки. За 43 лева толкова... На мой близък са му обяснявали, как вдигали седалката чистели батерията....приказки 1001 нощт. Ни са пипали седалката ни филтъра. А най - якото е че са го таксували това почистване след като си е платил изрично за нпв филтър, който не е задължителен
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 20:37
от Krachunov
iovkito написа: ↑20 Авг 2021 17:54
В големи филми сте се вкарали с автомобилите си.
Не бе щом си ларж подарявай им пари.... Кажи следващия път и аз да дойда. Щом даваш така лесно за НИЩО.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 20 Авг 2021 21:18
от GringoBG
Hursa написа: ↑18 Авг 2021 19:37
Кога ще я получите? Колко предплатихте?
Декември или януари. 2.0 модели са твърдо от април 2022. Ако сега поръчаш обаче чух, че може да чакаш повече, за 1.8 модела. Капарото е 1000 лева.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Авг 2021 09:22
от iovkito
Krachunov написа: ↑20 Авг 2021 20:37
Не бе щом си ларж подарявай им пари.... Кажи следващия път и аз да дойда. Щом даваш така лесно за НИЩО.
Точно аз пък да им подарявам пари. Писал съм и преди, че съм прекратил гаранцията и на двата си автомобила, защото има неща, които не ми харесват в обслужването. Например, че колата ми гореше 5w30, а 5w40 не го гори. Или, че искаха на рав4 да ми наливат 0w30, а аз не искам. Но да се сравняват цените на всички оторизирани сервизи, при положение, че се намират в различни градове и е нормално да има разлика в цените, най-малкото и заплатите са различни в София и Добрич. За въздушния филтър също не разбирам какъв е проблемът, щом не е мръсен, за какво да го сменят?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Авг 2021 14:15
от Krachunov
Ако не си хванал идеята, ще тествам последно да обясня.
Плащаш 5 литра реално получаваш 4.2 не знам за някой да да му остаеили маслото.
Плащаш почистване което е безумно, но дори да приемем че е ок...нищо че е по - скъпо от нов филтър., пак е безумно защото просто не го правят.
Цената на труда никой не я коментира
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Авг 2021 14:35
от Volkata
Е то голямото обслужване с какво се различава от малкото че проверяват повече неща ама тази проверка и да я направят и да не я направят резултата за собственника същия, и тази удължена гаранция 10 г. То ако си обслужваш колата 10 г. При тях то само от труда който им плащаш ще се съберат пари за нов двигател, ама аз нямам гащи да пробвам хахха
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Авг 2021 22:58
от peterhr
Според мен е изцяло сбъркана идеята на тези технически обслужвания. Те гледат да вземат едни пари, без оглед на техническите параметри на автомобила. Без оглед на това, да издържи повече, само и само да се вземат едни пари за каквото и да е.
1. Сменят спирачна течност на 2 години, а антифриз - НЕ. Да, едното е свързано с безопасност, другото с работа на двигателя. Но според мен - антифриза е по-важен от спирачната течност (като период на смяна).
2. Въздушни филтри - в някои от сервизите се опитват да сменят точно на ТО тип А, точно там не влиза в цената. Реално аз филтър на 1 година и да не е мръсен не съм виждал. Но защо не е включен в цената ??? За да може да дръпнат нещо допълнително...
3. При мен последния път искаха да сменят предни спирачни дискове. Накладки досега не са искали да сменят, направо дискове. Това ли е сегашното автомобилостроене или сервиза искат да вземат едни пари?
4. Казах им, че искам да ми проверят маслото в скоростната кутия, нямали процедура за това.
5. Никой досега при нито едно ТО, не и правил опит да провери светлини, спирачки, изгорели газове, кормилна уредба, въздушни възглавници, датчици за ESP/ABS или каквото и да е друго свързано с движението на автомобила и безопасността му. Кодове за грешки никой не е прочитал.
6. Миналата година бях на ТО тип Б, т.е. около 2 часа обещаха като време. Понеже пак има стъкло и ги гледах, та на 25тата минута бяха готови и след това още 5 минути си играха да гледат колата, защото имам монтирана предна камера, а реално този модел - няма. Та цъкаха предна скорост, задна, предна, задна, мръдват напред, мръдват назад и така 5 минути. Бяха се събрали целия сервиз да гледа. Иначе теоретично са много заети, записват часове за след 13-15 дни.
7. Ще видим догодина като излезе от гаранция какво ще искат да сменят.
НО това са официални сервизи и на никой не му пука за нищо.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 21 Авг 2021 23:26
от alexander79
Никога не са ми фактурирали повече от 4,2л масло. От светлините проверяваха това, което може сам механик да види, но това са си неща, които оглеждам и сам. Реално според мен дерат точно от фактурирането на ТО. Другото е смяна на масло, незнайно какво от варела

и филтри на тройна цена. За сега няма проблеми и дано, че съм играл играта, кога да долея масло
