Това се случи миналата година с неправилен репатрак повикан за колата поради паднала батерия.Собственикът ми е приятел и бе в Германия а съпругата му бе свършила тока.
И аз не знаех, ама това не пречи да им се създаде конкуренция, че българинът остана без кожи, пък дано да им се свалят цените, освен ако няма картел, което е много популярен метод у нас...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:34
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
ufer написа: ↑14 Дек 2021 10:15
това не пречи да им се създаде конкуренция, че българинът остана без кожи
СБА предлагаше доста добри услуги (но никога не се е налагало да ги ползвам - не знам в какъв срок реагират)...
С единият автомобил ми бяха дали четиригодишна карта на СБА и включените услуги бяха включително смяна на гума, подаване на ток и т.н. - до определена бройка повиквания безплатно... Картата по спомен бе под 100лв/годишно...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:45
от ufer
Те тези услуги са за шофьори с 2 леви ръце, 2 леви крака и за нежния пол... Единственото, което си струва е репатрирането донякъде, освен ако не се опитат да те цакат...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 14 Дек 2021 10:54
от slowtraveler
Ами аз бях много доволен от покритието, защото покритието бе за цяла Европа, включително нощувки, транспорт и т.н...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 14 Дек 2021 11:35
от Filbor
mfandakov написа: ↑13 Дек 2021 20:44
По разумното е да си създадат нещо като С.Б.А
Ами то има нещо подобно от 2010:
Българската Асоциация Електрически Превозни Средства: https://baeps.org/
Аз не съм им член. И се чудя да стана или не.
____
Иначе има мобилни зареждачки вградени в ремаркета и камьони:
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 14 Дек 2021 14:39
от Filbor
mfandakov написа: ↑13 Дек 2021 13:49
Дано жена ти издържи
Измислих го за нея и тя го хареса:
Много хубава възможност
А аз ще си джиткам колата сам и дори ще има повече място за багаж
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 14 Дек 2021 18:44
от Filbor
Общ Разход след 1419 км: 18.17кВч/100км
С Летни Гуми: 51.12/3.02 = 16.95кВч/100км
Със Зимни Гуми: 206.66/11.17 = 18.5кВч/100км
На "магистрала" (в кавички ): 101.37/5.08 = 19.95кВч/100км
Градско: 49.52/2.47 = 20.05кВч/100км
Извънградско: 106.96/6.64 = 16.11кВч/100км
Първи Извод: тези коли не са за градско, а за междуградско, но не по магистрала
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 15 Дек 2021 10:55
от Filbor
WoLF написа: ↑13 Дек 2021 21:55
Рената така ги рекламираха, батерия на лизинг отделна от цената на автомобила и станции за подмяна
Първите Зое-та бяха така. И в началото имаха такава идея за смяна на батерията, но после я изоставиха.
А сега:
slowtraveler написа: ↑13 Дек 2021 20:53
Ако китайците разширят онова
Ето пример за автомобилите на Нио. В Китай вече имат изградени над 500 станции за подмяна на батерии:
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 15 Дек 2021 11:49
от BOz
Filbor написа: ↑15 Дек 2021 10:55
В Китай вече имат изградени над 500 станции за подмяна на батерии:
Дано болтовете, които държат батерията да са с едра резба, че докато са нови, няма проблем, но като дойдат в "мокрите" и оттам в бедните държави с "нов внос", може някоя инсталацийка да види зор...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 15 Дек 2021 12:43
от slowtraveler
Може и да не са болтове, а друг тип захвати/ключалки
Дори е по-вероятно де - болтове обикновено се използват само за рядко демонтируеми части/агрегати...
А това, че китайците изпреварвали срока за построяване въобще не ме учудва... Приятел бе на посещение в една далечноизточна страна, където китайци строят магистрала... Да, равно поле 'без отчуждаване', ама строежът върви с темпо над 1км/ден... Отзад - готова магистрала с маркировките, мантинелите и т.н.