Hursa написа:...
Slowtraveler – примерът ви с дизел ли е? При равномерна скорост теглото играе доста малка роля за разхода. При изкачване, да, съществена роля има товара.
Не - моята е обикновена бензинка от по-старите - 147к.с (новите са по-икономични)....
Теглото оказва някакво влияние върху съпротивлението при търкаляне, но си напълно прав, че равномерно движение оказва сравнително малка роля.
При такива по-високи скорости основния разход е въздушното съпротивление - постоянна равномерна нужда от доста енергия...
И се върнахме в изходна точка - хибрида има несъмнено преимущество в икономията когато работи в умерен старт/стопен режим - когато може да усвои енергията при спиране, и след това да я използва при ускорение... Тогава същия тоя хибрид може да ме 'бие' с разхода - над три пъти по-малък разход. Но изкараш ли го от условията, при които има преимущество - нещата започват да изглеждат другояче...
Ако имам възможност бих си взел GS ..
Защото негативите освен цената са само известен компромис в спирачките на някои модели (по-малки диаметри на спирачните дискове), което не спомага за по-агресивно шофиране..
Но преимуществата особено в града са неоспорими.