Икономичен автомобил ли е Prius?
Икономичен автомобил ли е Prius?
То при всички положения с 120 ще гори повече,но все пак 5/100км или 5.5 е абсолютно приемливо.Както написах по горе разхода който ми показа беше на темпомат и почти несъм я развалял скороста.Само че, ако това беше в Чехия примерно щеше да е поне 6 и отгоре, а ако се движиш с 90 там може и 7да отиде понеже теренът е кофти а Бургас - Стара Загора си е лек маршрут.
Auris Touring Sports HSD
Икономичен автомобил ли е Prius?
Много хубаво го каза - приемливо, но не и икономично. Според мен Аурис комби / Приус могат да се отнесат към Пежо 308 или Фокус като големина. А като мощност бих ги сравнил с новите Евро-6 мотори 1.6 Blue-HDi (120 кс) и 1.5 TDCi (120 кс), те са доста по-икономични като л/100. Та даже дори 2.0 Blue-HDi и 2.0 TDCi (по 150 к.с.) са по-икономични, а цените им започват доста надолу, а топ оборудванията стигат до началните на Аурис комби HSD / Приус. Ама то дори и старите 2.0 HDi и 2.0 TDCi по 140кс са с по-нисък реален разход... Да не говорим за икономичните им серии като 100 кс е-HDi и ECO-Netic...
Икономичен автомобил ли е Prius?
Ами какво да ти кажа то не е само до Единият литър по малко изгорено гориво,виж критиките и забраните срещу дизеловите автомобили а да не говорим на това пежо ,ако му попадне кофти нафта голям рев го чака сабственикът.Аз съм имал френски автомобил и не бих си взел пак.
Auris Touring Sports HSD
Икономичен автомобил ли е Prius?
Не съм съгласен - какви ограничения, недей вярва на хахави новини. Ограниченията са допълнителна такса за дъртите кофи за влизане в определени градове, така е и с камионите, те даже плащат на км спрямо евро нормата, дори по магистралите.
Аз също имам досег с PSA дизели (и пак бих взел, даже клонях повече към новия 1.6, вместо Тойотата) и тук не съм съгасен, всичко е въпрос до хубав филтър и да няма тубаджийски истории с вода, но това се отнася за всеки дизел от тоя век. С предните ми 2 дизела съм минал близо 350к км и съм имал 0 проблеми с горивната с-ма. Е, ако изключим, че преди няколко месеца бобината на единия инжектор на 2.2 HDi-то изгоря и трябваше да направя инвестиция от 50-тина лв
За нова кола не виждам каква разлика има в поддръжката, HSD-то единствено спестява едни 300-500 лв на 120 хил. км за ремъци и ролки. Тука (както и малко назад и напред в постовете) бях писал с цифри. Мисълта ми е такава, че привидно икономичния автомобил след 3-4-5 години употреба не е толкова икономичен като се тегли чертата на общите разходи - поддържка и гориво и то при положение, че се кара ЗДРАВ автомобил. Ако е кенеф си е е**ло майката, без значение от марката - само висене по сервизи...
Не ме разбирай погрешно, кефя се на хибрида, тихичко, няма вибрации, ускорява що-годе адекватно и за бензин не му е лош разхода, особено в града, просто не трябва да се пренебрегват другите марки и техните мотори.
Да не съм само офтопик, колко мръсно е това с каталожния разход и измерването му в лабораторните условия, аууу... На Приус 3 в Европа му дават 3.9л/100 смесен, а в Щатите - 4.7л/100 и то при положение, че всичко му е 1:1 по задвижване, мотор, батерия. После се чудим 'що едвам докарваме каталожните данни...
Аз също имам досег с PSA дизели (и пак бих взел, даже клонях повече към новия 1.6, вместо Тойотата) и тук не съм съгасен, всичко е въпрос до хубав филтър и да няма тубаджийски истории с вода, но това се отнася за всеки дизел от тоя век. С предните ми 2 дизела съм минал близо 350к км и съм имал 0 проблеми с горивната с-ма. Е, ако изключим, че преди няколко месеца бобината на единия инжектор на 2.2 HDi-то изгоря и трябваше да направя инвестиция от 50-тина лв

За нова кола не виждам каква разлика има в поддръжката, HSD-то единствено спестява едни 300-500 лв на 120 хил. км за ремъци и ролки. Тука (както и малко назад и напред в постовете) бях писал с цифри. Мисълта ми е такава, че привидно икономичния автомобил след 3-4-5 години употреба не е толкова икономичен като се тегли чертата на общите разходи - поддържка и гориво и то при положение, че се кара ЗДРАВ автомобил. Ако е кенеф си е е**ло майката, без значение от марката - само висене по сервизи...
Не ме разбирай погрешно, кефя се на хибрида, тихичко, няма вибрации, ускорява що-годе адекватно и за бензин не му е лош разхода, особено в града, просто не трябва да се пренебрегват другите марки и техните мотори.
Да не съм само офтопик, колко мръсно е това с каталожния разход и измерването му в лабораторните условия, аууу... На Приус 3 в Европа му дават 3.9л/100 смесен, а в Щатите - 4.7л/100 и то при положение, че всичко му е 1:1 по задвижване, мотор, батерия. После се чудим 'що едвам докарваме каталожните данни...

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Икономичен автомобил ли е Prius?
За каталожния разход си е така.В Щатите в Англия огромна част от такситата са приуси те не са по прости от нас и щом ги ползват значи има защо.Интересно ми е защо не карат икономичният форд.
Auris Touring Sports HSD
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Новите дизели за градско каране не стават. Вече на два дизела, които се карат основно градско, по принуда се налага да им махам ДПФ-ите. А по принцип съм против тези мероприятия, защото обичам колите да са във вид излезли от завода. Ако нямаш минимум по едно извънградско на всеки 20-40 дни, то стават доста мизерии. Особено след събиране на 5-6 месеца висене само по светофарите.
Този експеримент съм го правил на една дълга и равна отсечка между Пловдив и Стара Загора на магистралата. От този път е и тази снимка на предишната страница, която съм показал. Там може приблизително 20 минути да карам с абсолютно един и същ среден разход (<0,1/100 на 5 минутно усредняване).
Понеже експеримента ми беше от преди тази снимка, то видях, че при 90км/ч е най-икономично. И съответно се вижда, че ако закова точно на тази скорост, то разхода ми е 4/100. С много зор мога да го сваля с 01-0.2 по-ниско, но задължително само на "крак", без използване на автопилота. На всички останали скорости разхода е твърдо над 4 и на крак дори.
А както се очертава може с хибрида да не изляза повече извън града, поради нуждата от багажник за бебета.
Мисля, че не виждам как в града ще направя такъв експеримент за сега. Просто не виждам място, което да използвам. Трябва да е целенасочен експеримент в 2 часа през нощта, за да мога по една и съща отсечка да поддържам 2-3 минути да кажем 50км/ч, след това 70 и накрая с 90 на автопилот. И да видя за тези 3 минути колко е бил средния разход на всяка скорост.slowtraveler написа: Молбата ми е - при удобно равно място направи 'извадки' от семплите (например 30 секунди или минута, пък ако е повече - още по-добре, защото хибрида може да е влязал в някой от преходните си режими - зареждане, разреждане и т.н.) при поддържане на равномерна скорост (след достигането и) при няколко различни скорости...
Например 20, 40, 60, 80, 100км/ч?
П.С. навярно идеалният отчет ще бъде с извадка между сдве стартирания на двигателя без промяна на 'газта'...
Този експеримент съм го правил на една дълга и равна отсечка между Пловдив и Стара Загора на магистралата. От този път е и тази снимка на предишната страница, която съм показал. Там може приблизително 20 минути да карам с абсолютно един и същ среден разход (<0,1/100 на 5 минутно усредняване).

Понеже експеримента ми беше от преди тази снимка, то видях, че при 90км/ч е най-икономично. И съответно се вижда, че ако закова точно на тази скорост, то разхода ми е 4/100. С много зор мога да го сваля с 01-0.2 по-ниско, но задължително само на "крак", без използване на автопилота. На всички останали скорости разхода е твърдо над 4 и на крак дори.
А както се очертава може с хибрида да не изляза повече извън града, поради нуждата от багажник за бебета.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Точно затова и имах предвид чистия разход при дадена скорост... Ако излезеш извън града разхода ти при различна скорост би се доближил до идеалната крива... Т.е. ако караш извън града с 40км/ч навярно ще докараш най-ниския постижим разход. И той ще е по-нисък отколкото при 60 и 80км/ч...
При приуса за да е идеален експеримента например трябва да си изключил климатика, батерията да е напълно заредена, пътя да е равен и да отчетеш средния разход между две стартирания на двигателя (за да игнорираш немалкото влияние на разреждащата се или зареждащата се батерия...Да, става само при целеви експеримент (И то само в контролирана среда защото си е опасно да се появиш на извънграски път с 40км/ч), но спомага за изясняване процесите и отхвърляне на неверни твърдения...
В града каквото и да правиш - страничните фактори също оказват голям ефект върху крайния резултат...
При приуса за да е идеален експеримента например трябва да си изключил климатика, батерията да е напълно заредена, пътя да е равен и да отчетеш средния разход между две стартирания на двигателя (за да игнорираш немалкото влияние на разреждащата се или зареждащата се батерия...Да, става само при целеви експеримент (И то само в контролирана среда защото си е опасно да се появиш на извънграски път с 40км/ч), но спомага за изясняване процесите и отхвърляне на неверни твърдения...
В града каквото и да правиш - страничните фактори също оказват голям ефект върху крайния резултат...
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Това няма как да стане защото:
Това е неизпълнимо.
Ако караш с 40км/ч, то ще се стреми да кара на батерия. Съответно батерията я изразходваш и условията никога няма да са същите. А едно преобразуване на ДВГ -> ток за батерия -> движение от ток -> и т.н. е много с по-малко КПД от това да използваш ДВГ-то директно за движение, без да преминаваш през ДВГ -> ток -> движение.
И има много писано от хипермайлерите по тази тема.
Най-лесното и накратко е да гледаш искрата да е на 14 градуса. Тогава се постига най-икономичното движение. Поне ония хипермайлери с рекордите това споделят. И това не става при движение с 40км/ч или още повече когато ДВГ-то се превърне в генератор.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Когато караш на батерия, периодчно ти пали двигателя... Затова и добавих условието измерването да е между две стартирания на двигателя (ако са между повече - още по-добре)... Така игнорираш фактора кой момент от процеса си хванал - допълнителен разход за зареждане, или понижен, ако караш само на ток...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Днес завърших едни тестове, които се изразяваха да ми задоволят любопитството с колко ми се повишава разходът, когато ползвам климатика.
Цифрите показаха точно 0.25л/100км -> 4.47 срещу 4.72
Това е съпоставка между логовете за 4 последователни дни - 4 без климатик и 4 с климатик. Реалната разлика в средната скорост се изразява в 1.2км/ч в полза на климатика, ама мисля, че сравнението е допустимо.
Едно уточнение да направя, че колата стои на сянка и реално не е напечена от слънцето при тестовете, където да се губи допълнително енергия за охлаждането.
Цифрите показаха точно 0.25л/100км -> 4.47 срещу 4.72
Това е съпоставка между логовете за 4 последователни дни - 4 без климатик и 4 с климатик. Реалната разлика в средната скорост се изразява в 1.2км/ч в полза на климатика, ама мисля, че сравнението е допустимо.
Едно уточнение да направя, че колата стои на сянка и реално не е напечена от слънцето при тестовете, където да се губи допълнително енергия за охлаждането.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Едно хубаво видео без много технически данни, но с хубав обзор на Приус
[bbvideo=1280,720]https://youtu.be/hpQ5IHofw9M[/bbvideo]
[bbvideo=1280,720]https://youtu.be/hpQ5IHofw9M[/bbvideo]
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Икономичен автомобил ли е Prius?
Колко ще ви гори Приуса при Търновско шофиране?
Аз съм на 6-6.5л.
Някой с по-добре резултати има ли?
Аз съм на 6-6.5л.
Някой с по-добре резултати има ли?
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Оказа се климатика играе ОГРОМНА роля при моя разход
При теб е голяма денивелацията и оттам разхода, в Стара Загора съм 5.2 при каране из равната част и 6 при посещавания на наклонените части 





Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост