Страница 121 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 14:32
от dracunculus
Приложението вероятно има предвид под EV всеки един момент, в който лампичката за ЕV ти свети на таблото. Т.е. периода, в който отпускайки газта ДВГ се изключва и системата рекууперира енергия, забавяйки МПСто и периода на чистото придвижване на колата само на ел. двигател. Това е моето предположение, без да се задълбавам
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 14:38
от Hursa
Аз (ауриса, стария) нямам такава (има такава индикация, но се включва само, като натисна бутона за ev режим). Когато светва - винаги ли ДВГ е изключен.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 14:45
от dracunculus
При мен в Лексуса- да, дефинитивно (в спортен режим скалата за енергията ми става на оборотомер и показва в ЕВ винаги 0 оборота). В Камри и РАВ ще да е същото (реално са със същия двигател и система). В Королата силно предполагам пак е така...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 14:50
от Hursa
► Виж съдържание
Ясно, това което се твърдеше. Но според мен приложението има по-широко разбиране за такъв режим. Според мен, гледайки дадените картинки, не е реално да обхваща само режимите когато не е работил двг. Дори, ако специално се цели максимално придвижване при изключен двг. А колегата, който ги пусна, предполагам дори не е целял такова. (По реална изглежда, в това отношение, единствено последната - според мен.)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 15:52
от metoyo
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 18:59
от BOz
Hursa написа: ↑28 Май 2021 14:05
Не, задвижване е когато тази енергия, в случая електрическата, преобразува се в механическа и тя задвижва автомобила. Преодолява съпротивителните сили, противопоставящи се на движението му.
Точно. Ел. енергията отива за преодоляване на съпротивителните сили. По начин по който ще отиде още енергия за преодоляване на триенето в гумите, във въздушното съпротивление и т.н. Демек хабиш енергия, за да преодоляваш определена енергия, противопоставяща се на движението на автомобила. Точно както и ти го каза. Съгласен съм с теб.
Спрямо равновесието на въпросните енергии зависи изменението на вектора на ускорение.
Иначе пропускаш условия вкарани от динамика, кинематика и всякакви такива, характеризиращи едно движение.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 19:03
от Mcl
Когато си в ev режим в приложението показва с син цвят ,когато си на бензинов двигател показва в сиво.

- Screenshot_2021-05-28-19-02-42-967_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg (400.01 KiB) Преглеждано 1483 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 19:37
от Hursa
При ниска скорост, на къса отсечка - сигурно е така. Но е любопитно да се види при по-висока скорост. При предишните картинки бяхте показали средна скорост в този режим около и над 60 км/час, при значителен сумарен пробег в този режим.
► Виж съдържание
BOz написа: ↑27 Май 2021 20:10
Движението в глайд е ЕВ движение, защото колата черпи ток, за да може да предостави такова движение.
Примерно при моя Приус на кутията са ѝ нужни около 800-1000 вата, за да може да осигури това придвижване.
Не съм наясно използваната в случая терминология. Ако системата черпи енергия от батерията и задвижва двигателните колела, чрез мотор-генератора в двигателен режим - да това си е задвижване на автомобила. Мислех, че термина, който използвате означава друго. За това си има по разбираем термин – задвижване от ел двигателя, поне за мен по разбираем. Но ако ел енергията се черпи за преодоляване на други съпротивителни сили в системата и това не означава, че движат автомобила. Както не означава, че двигателните сили приложени към помпата за преодоляване на съпротивителните сили в нея означават не задвижване на автомобила, а задвижване на помпата. Но както и да е.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 19:41
от Mcl

- Screenshot_2021-05-28-19-40-04-195_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg (546.78 KiB) Преглеждано 1476 пъти
Ето и участък на автомагистрала Струма, това е при скорост 120 км/ч на темпомат.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 19:52
от Hursa
Това вече е съмнително

показаното около Драгичево, особено ако скоростта и там е била висока.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 20:08
от Mcl
Не там е спускане и за това е така.

- Screenshot_2021-05-28-20-09-54-593_app.mytoyota.toyota.com.mytoyota.jpg (533.25 KiB) Преглеждано 1465 пъти
Ето и в обратна посока.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 28 Май 2021 20:47
от Hursa
► Виж съдържание
Може и да не съм прав. Но пак си е много съмнително. В участъка около прехода над река Струма (предполагам) - в едната посока, спуск. А в другата. Значителни участъци, преминати с изключен ДВГ. И казвате с относително висока скорост.
пс но може би там скоростта не е била висока
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 08:05
от Krachunov
Hursa написа: ↑28 Май 2021 20:47
► Виж съдържание
Може и да не съм прав. Но пак си е много съмнително. В участъка около прехода над река Струма (предполагам) - в едната посока, спуск. А в другата. Значителни участъци, преминати с изключен ДВГ. И казвате с относително висока скорост.
пс но може би там скоростта не е била висока
Чета само глупости... До колко разбирам от постовете ти, имаш нула опит с приложението... Но въпреки това, въпреки всички снимки и обяснения към тях, продължаваш да пишеш било "съмнително" и "може и да не съм прав"....
ДА само за това си прав, че не си прав....
Приложението ти маркира със син цвят всички участъци, в които фвигателя не е работил... не засягам темата ЕВ ли е, не е ли, по инерция
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 08:26
от dracunculus
Това, което ми е интересно- казваш 120 на темпомат. Гледам спускането към Перник е почти изцяло в EV. При тази Корола наистина ли със 120 като спускаш минава в ЕВ??? При мен, а и доколкото си спомням от тест-драйвовете на Камри ДВГ и РАВ се изключва като спускаш без газ със скорост ПОД 100-95кмч. То реално затова карайки със 130кмч Лексусут ми харчи неочаквано "много", просто защото никога не минава в ЕВ, дори когато отпускам леко газта в диапазона 130-100кмч. Как е при Королите?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 29 Май 2021 08:52
от Mcl
Да можеш да спуснеш с 120 и да не си на ДВГ, но зависи в какво състояние е батерията. Трябва да е горе долу по средата на заряд, поне на мен ми прави това впечатление. Следващия път ще направя някоя снимка, то и аз все още не мога да разбера принципа на работа. И си правя тестове за да разбера кое как работи или не работи.