...И отново за хибридите + и - ...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Дали е само рекламен трик това видео?

Да, технологията е пълна измислица
2
4%
Да, фактите са пресилени
15
27%
Не, има смисъл от HSD
17
30%
Не, това е върхова технология към момента
16
29%
Не ме интересува-харесвам си дизела...
5
9%
Карам колело хибрид, и то си ми стига
1
2%
 
Общо гласове: 56

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 15 Апр 2012 14:00

nowyaris написа:... в когнитивен дисонанс изпадат основно тез с германските ..
не съм съвсем убеден, ако разгледаш множеството теми за хибриди или за хегемона на Тойота в световното автомобилостроене, ще видиш че всички са пуснати не от суфльо и пикьо, а от гордите собственици... и рекламни агенти. biggrin.gif

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 15 Апр 2012 14:48

LEXUS

Не знам защо се хващаш за VAG-овия 1.6 TDI CR, като изрично съм посочил в преден пост, че Тойота е много по-напред от VAG с 2.0 D-4D. Коментирай него, а не продукта на VAG. Фолксваген нямат 2.0 дизелов агрегат, който да дава толкова нисък разход като D-4D, още повече, че както посочих един Авенсис е с 200 килограма по-тежък от Голф Bluemotion. 124 к.с. от двулитров дизел и смесен разход 4.5 на сто. Да, това е стойност, която можеш да видиш не само в car-emissions.com, които наричаш тъп.ком, но и са официални данни от Тойота. Влез в сайта на който искаш дилър на Тойота и ще видиш същата стойност / българския на ТМ Ауто не е изключение /. В car-emissions.com срещу Приус / най-икономичния и последно поколение / стои 3.9 смесен разход. ТМ Ауто презентират колата със смесен разход 4 на сто, т.е. същите данни. Или за теб официалното представителство на Тойота в България не е достатъчно достоверен източник!?!?!?! Градско дизеловия Авенсис с по-малкия мотор / 2.0 D-4D / по данни от производителя гори малко под 2 литра повече от Приус. Извън града Авенсис с този мотор / като разход / ще направи смешен Приус-а, като същото се отнася и за БМВ. Разликата при смесения разход на дизеловия Авенсис и Приус е половин литър - 4.5 срещу 4 на сто. Специално прегледах оферите за нови автомобили и виждам, че един Avensis Executive / базовия вариант е Comfort / струва точно десет хиляди лева по-евтино от базов Prius Luna. А сега ако искаш сам сметни при разлика от половин литър смесен разход колко километра трябва да навърти един собственик на Приус, за да е на сметка от покупката. Да не говорим, че поне според мен Авенсис е много по-хубава кола от Приус-а. Във всяко едно отношение. Този, който похарчи 20 хиляди евро за кола не я кара само в града / по-добре да се вози на такси /, а има достатъчно доходи, за да отиде на море, планина, на гости на приятел в друг град или да предприеме пътуване в чужбина. И в тази връзка, не познавам човек, който да е платил подобни пари за автомобил и да не прави повече километри извън града, отколкото градско. В този смисъл, виж колко дизелови Авенсис-а се продават на година и сравни тези продажби с хибрида. Дали тези собственици на дизелови тойоти са глупаци или просто хора, които са пропуснали да бъдат информирани от теб в този форум?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2012 17:37

Хм... Преди малко изпреварих около Търговище един икономично каращ сребрист софийски Лексъс RX450h (5921)...
Дали не е бил Веско в опити да докара публикувания от производителя разход :whistle: laugh.gif
Лексъс, в предходната страница малко не ти е достигнало да я запълниш само с твои постове без възможност за отговор от опоненти tongue.gif laugh.gif

Относно разходите - сме гледали параметрите...
Ето едно сравнение между Приус и някои дизелови автомобили:
Приус (мин/среден/макс): 2.3 / 5.21 (или 5.32) / 9.1
Авенсис (до 140к.с.): 4,28 / 6,51 / 9,61
VW polo: 2,99 / 5,17 / 7,32
Ярис: 3,56 / 4,86 / 6,71
BMW 316d: 4,77 / 5,70 / 6,64

И най-вече:
Аурис Хибрид: 4,06 / 5,33 / 7,35
Аурис Дизел: 4,52 / 5,63 / 6,57
Аурис Бензин: 5,68 / 7,16 / 9,90
От горните факти аз бих си направил следните изводи:
1. хибрида е един от най-икономичните автомобили в класа си.
2. Ако искаш по-икономичен автомобил, трябва да избереш по-малък клас дизелов автомобил.
3. Избора на хибриден модел е много ограничен. Например в сегмента в който бих търсил автомобил, няма удобно предложение. Т.е. - доста ползватели биха били принудени да изберат 'обикновен' автомобил защото просто производителите нямат възможност да им предложат искания автомобил - дали като мощност, или като обем...

П.С. инфото е от spritmonitor ...
Последно промяна от slowtraveler на 15 Апр 2012 17:43, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 15 Апр 2012 17:39

Scott написа:
nowyaris написа:... в когнитивен дисонанс изпадат основно тез с германските ..
не съм съвсем убеден, ако разгледаш множеството теми за хибриди или за хегемона на Тойота в световното автомобилостроене, ще видиш че всички са пуснати не от суфльо и пикьо, а от гордите собственици... и рекламни агенти. biggrin.gif
Пише се "сульо и пульо".Множеството теми за хибриди и за хегемона на Тойота са пуснати от горди собственици на Тойота,щото и да искат няма на какъв друг хибрид да са горди собственици.А и да има друг хибрид,няма да са горди собственици,а нещастници.Наистина ли е трудно да разберете че дизелите са еволюция,а хибридите революция.Навремето японците направиха революция в мисленето на огромна част от американците,като им показаха,че малката Корола е по-добра от огромната Импала или Краун Виктория.И сега,след 40 години пак ще стане така,ама иска чакане.Хубавото е,че аятоласите и шейховете пипат по-бързо,отколкото някои хора мислят.

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Rudy » 15 Апр 2012 18:00

slowtraveler написа:Авенсис (до 140к.с.): 4,28 / 6,51 / 9,61 (мин/среден/макс)
Да, да, ама не! Нито минимума е толкова, нито срадния, а пък за горната граница....

Моя е 116 к.с. (доста под 140) - но и аз не съм Easy Rider - ето статистиката за извънградско: min 5,70/ Ø 7,46/ max 9,87.

Няма да показвам разхода в града, защото за мене не е показателен (нито града е един и същ, нито маршрута е един и същ, нито времето на деня - задръстване, светофари, зиме, лете, стила на шофиране, скорост, товар, гуми, гориво... Трябва ли да изброявам още?) И въобще спора е абсолютно безсмислен - има официални данни, които са засечени по определен стандарт и въпреки, че някои производители лъжат (други лъжат с много) - това са данните, които трябва да се сравняват.

За мене най-важния критерий при избора на кола е надеждност - защото колата е да ми слугува, а не аз на нея (какъвто е случая с много от баварците - за сравнение влезте в техния форум - там време за такива теми няма, защото всички имат по някой/няколко проблем/а да оправят.
Последно промяна от Rudy на 15 Апр 2012 19:21, променено общо 1 път.
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2012 18:08

Rudy написа:
slowtraveler написа:Авенсис (до 140к.с.): 4,28 / 6,51 / 9,61 (мин/среден/макс)
Да, да, ама не! Нито минимума е толкова, нито средния, а пък за горната граница....
Не споря - не съм имал дизелов авенсис.
Само приведох статистика от много хора (364 човека), които карат дизелов авенсис до 140к.с. :
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 15 Апр 2012 18:28

Какви страсти са се разгорели:). „Страстната седмица” ли е причината. Ако пуснат трансмисията на оспорвания хибрид с 1,4 дизел как ще се измени спора. Харесвам дизелите и съм пристрастен към тях. Но в Русия която има същият достъп като нас към европейският пазар автомобили избягва дизеловите автомобили, макар че дизелът там е на цена чувствително по ниска от бензина. И това само заради качеството на дизела. Дизела произвеждан от основният им производител – Лукойл. Навярно произвежданият у нас дизел от Лукойл е с по добро качество, но до колко? Прочетете там какви проблеми имат с дизеловите автомобили. Пример защо може да избереш нещо което да не е дизел – в нашият град тойота проведоха „тойота шоу” – на въпроса защо не предлагат аурис с дизел 2,2 л, катализатор, със 170 кс, отговора беше „само заради качеството на предлагания в БГ дизел”. Навярно 2л дизела и 1,4 дизела не е толкова чувствителен към качеството на горивото, но до колко?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 15 Апр 2012 18:52

На 170к.с. 2.2 дизела са ми различни инжекторите
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 15 Апр 2012 19:04

Добре, дюзите навярно са причината. Но факта, че автомобил разработен за европейският пазар, предлаган навсякъде в евросъюза не се предлага у нас заради качеството на дизела ни, все пак подсказва, че нормите за дизеловото гориво у нас са занижени и то официално.

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 15 Апр 2012 19:16

Друг е въпроса – до колко са високи нормите за бензина и до колко те се покриват от Лукойл. Но все нещо трябва да караме:). И в тази връзка има ли смисъл от този бензин „екто” на лукойл? Единственото което намерих за него, че съдържал някакви добавки – и именно добавките ме притесняват.
PS: За мен днешният дизелов двигател е по високотехнологичен от днешният бензинов - факт който признават производителите - не са обръщали достатъчно внимание на бензиновият двигател за сметка на дизеловият в последните 20 години.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 15 Апр 2012 19:57

Относно ползването на горива в различни страни - там влияят много фактори...
Например - Русия - последните 3-4 години наблюдавам активно закупуване на дизели в някои райони... Дори и доста студени, като Мурманск.
В други страни има други приоритети.. Например Казахстан...
Там повечето автомобили бяха 'бензинки' със сравнително големи кубатури (доста Камрита видях), защото ги внасят от Дубай.
Ама то е така, защото ВСИЧКИ ги газифицират... Е - мърмореха, че им повишили цената на газта от 10ст на 30ст, ама така е - инфлацията и там си оказва влияние laugh.gif
А 'високотехнологичността' в тея райони никой не го интересува (както и навсякъде по света)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 15 Апр 2012 20:35

slow, ne sam bil az:) tenekedjiite ne reagirat barzo prosto
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Мнение от Hursa » 15 Апр 2012 20:42

Да за съжаление – по високотехнологичен двигател би трябвало да означава по икономичен, по тих двигател с по култивирани параметри, но за съвременния дизел това означава и по чувствителен към качествата на горивата и маслата. Означава и скопен двигател от ДПФ филтри, а скоро и задължителен катализатор. Означава и намаляване на КПД, колкото и да е парадоксално, поради снижението на степента на компресия заради изпълнението на нормите по изхвърляния на азотни окиси. Означава и снижен ресурс поради истискването на голяма мощност от по малка кубатура. За съжаление същото важи и за бензиновите двигатели.
А колкото закупуването на дизели в Русия, закупуват ги съблазнени от ниския разход и евтиния дизел, високия ресурс, достъпността им на европазара, но вижте по форумите резултата.
Вижте шкода, фолксваген, рено/дачия, пежо заводите им в Русия. Дизели не произвеждат.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 15 Апр 2012 21:48

E60_Power

Съгласен съм с теб, въпреки че на Авенсиса му липсва един автоматик за 3-4000лв., за да го сравниме по-коректно с Приус. В крайна сметка този Авенсис е много добро предложение, но всеки има приоритети и според тях прави избора си. Приус може да е с около 6000лв. по-скъп,но има по-евтина поддръжка,харчи и по-малко.

За карането град-магистрала-извънградско, повечто хора карат предимно в града повечето километри колата си. Това са известни факти,икономичността в града е ключова. А и в крайна сметка,който кара повече извънградско и магистрално отколкото градско сам прави избора си- ако иска дизел,ако иска хибрид. Не мисля,че ще сгреши и в двата случая. Пък някой може да предпочете по-опростения бензин,въпреки че харчи повече.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 16 Апр 2012 00:57

http://www.egmcartech.com/2012/04/09/mo ... y-another/
https://www.polk.com/knowledge/polk_vie ... to_rebound

Това е друг щрих от спора "за и против" хибридите. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], iovkito и 3 госта