Страница 113 от 134
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 21 Фев 2023 20:20
от Hope93
Здравейте,
Днес монтирахме новия акумулатор. Ето и линк към конкретния модел:
https://maxcar.bg/akumulatori/banner-po ... 5ah-680a-r
След монтажа реших да покарам градско, за да видя дали проблемът отново ще се появи. Ами появи се още на 2-рото кръстовище при намаляване на скоростта на червен светофар светна лампата за скоростната кутия и отново от 1Е мина на "N" и съответно трябваше да изгася, да изчакам 15-20 секунди и пак да запаля, за да се оправи временно. Реших, че ми стига толкова експерименти за деня и се прибрах. Утре ще я закарам до един близък сервиз, където са ремонтирали роботизирани скоростни кутии. Надявам се от там да ми помогнат. Иначе с новия акумулатор се усеща разликата при палене. Автомобила пали от раз и доста по-бързо в сравнение със стария акумулатор.
Това е ситуацията при мен за момента. Благодаря на всички за съветите и насоките до момента.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 21 Фев 2023 20:24
от Митхат
Честито вече имаш нов акумулатор.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 25 Фев 2023 16:38
от АТР
Аз пак да питам, на някой намира ли му се щангичка от актуатора за съединителя.
Може и на лични.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 25 Фев 2023 17:38
от Petar555
Счупи ли се заварката?
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 26 Фев 2023 12:55
от АТР
Не е, но сега разглобих за профилактика и ми се искаше ако се намери да я монтирам.

- IMG_20230226_113307392_HDR.jpg (1.92 MiB) Преглеждано 5280 пъти

- IMG_20230226_113051092.jpg (1.91 MiB) Преглеждано 5280 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 28 Фев 2023 15:32
от АТР
Ще ме извините за големите снимки от предния пост. От телефона ги наснимах и качих мислейки че като бързам нещо ще се случи в положителна посока относно въпросната щангичка(която вече ми се струва легендарна между впрочем). Уви нищо такова не се случи напомняйки ми, че хубавата работа не ставала с бързане.

По-надолу ще споделя в снимки и графики последвалите резултати.
Така изглежда след подобрението:
Съответно преди профилактиката:

- IMG-9d7a20e9f9ec6e6ea28d56e7b19d81c9-V.jpg (271.91 KiB) Преглеждано 5166 пъти
Видно е, че разликата е осезаема и моторчето няма повече нужда да се товари толкова почти до предела когато се изхвърля от скорост, а от таблото започва да намига небезизвестния "N".
След обстоен оглед и щателно почистване се разясни, че смазката е пресъхнала и в резултат механичните части са контактували на полусуха повърхност.

- IMG_20230225_115826567_HDR+.jpg (217.46 KiB) Преглеждано 5166 пъти
Смазката като цяло е от добро качество и адекватно нанесена. Единствено по червяка е имало нужда от повече количество, но така или иначе й е дошло времето.
По втулките следи от износване има съвсем непретенциозни на един малък участък от тефлоновото покритие. Реших, че с прясна смазка ще изкарат до смяна на четки.

- IMG_20230226_112611833+.jpg (194.49 KiB) Преглеждано 5166 пъти
Самото моторче имаше немного прах, който също трябваше да се почисти.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 28 Фев 2023 15:53
от АТР
И така Самото моторче имаше немного прах, който също трябваше да се почисти.

- IMG_20230225_173347398_HDR+.jpg (240.77 KiB) Преглеждано 5165 пъти
Трябваше да знам, че ще му олекне. Просто искам да съм сигурен в моята Тойота.

- IMG_20230226_114039781_HDR+.jpg (207.48 KiB) Преглеждано 5165 пъти
Валовете там където контактуват бяха без следи от износване

- IMG_20230226_112919626_HDR+.jpg (198.66 KiB) Преглеждано 5165 пъти
И зъбчатката е наред според експлоатацията си

- IMG_20230226_112956609_HDR+.jpg (230.2 KiB) Преглеждано 5165 пъти
Благодаря за подкрепата от тук и по-специално "Petar555" и "
mapamop".
Аз доволен от състоянието обилно смазах където трябва, събрах, затворих, монтирах и вече карам колата си.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 28 Фев 2023 18:20
от slowtraveler
Радвам се, че има колеги, които споделят практическият си опит и връщат толкова подробна, подкрепена с 'доказателства' обратна информация
Така други колеги, имащи подобен проблем и немързящи ги да си изцапат ръцете ще могат да сравнят състоянието на своите агрегати ако имат съмнения в нещо...
Браво

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 28 Фев 2023 20:50
от mapamop
АТР написа: ↑28 Фев 2023 15:53
Аз доволен от състоянието обилно смазах където трябва, събрах, затворих, монтирах и вече карам колата си
Каква е разликата в графиките на същия тест, след инициализацията и обучението на актутатора? Т.е. ми е интересно "има ли файда от целия цирк"? Амплитудите генерално различни ли са и просто се "поуспокоиха и поизгладиха"?
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 28 Фев 2023 21:57
от Petar555
Здравейте АТР,
Браво че сте се справили с ремонта. Когато започнах да използвам Active test за диагностика правех по 100-150 хода, с времето установих че това не е достатъчно и понякога заблуждава. После започнах да правя по 200-250 хода и пак не винаги виждах цялата картина, защото понякога с времето токът започва да расте след 200 хода. Сега редовно тествам поне 500-600 пъти, а понякога и над 1000.
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 28 Фев 2023 22:23
от АТР
mapamop написа: ↑28 Фев 2023 20:50
АТР написа: ↑28 Фев 2023 15:53
Аз доволен от състоянието обилно смазах където трябва, събрах, затворих, монтирах и вече карам колата си
Каква е разликата в графиките на същия тест, след инициализацията и обучението на актутатора? Т.е. ми е интересно "има ли файда от целия цирк"? Амплитудите генерално различни ли са и просто се "поуспокоиха и поизгладиха"?
Ами какво да кажа, първо когато заедно тествахме, ще се види че дори отначало графиките отиват на -22 и - 24 А и държат такива стойности, което си е на ръба.
След "цирка"

обаче графиката стига до 16-17, което е близо до стойности на ревизиран актуатор и може би нов съединител. За съжаление на мен не ми е известно дали е сменян, а колата ми е на 118 хил км.и той не приплъзва(боксува).
инициализацията и другите човъркания в случая бяха задължителни след демонтаж и да се види кое как е.
Не успях да публикувам графиката като снимка, та за това изисква да се изтегли.
Ще съблюдавам батерията да е топ за следващия тест, за да е по дълъг.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 28 Фев 2023 22:46
от Petar555
АТР написа: ↑28 Фев 2023 22:23
обаче графиката стига до 16-17, което е близо до стойности на ревизиран актуатор и може би нов съединител.
Вижте графиката от предния ми коментар. При нормални условия, токът е макс 12-13А, при наскоро сменен съединител.
Ето това е графика на съединител на 15,000 км с една приводка. Беше поставен с предварителен натяг и затова (+) стойности са по-големи от(-).
► Виж съдържание

- Screenshot_20230228-231044~2.png (933.91 KiB) Преглеждано 5096 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 01 Мар 2023 07:54
от Митхат
АТР написа: ↑28 Фев 2023 15:32
Самото моторче имаше немного прах, който също трябваше да се почисти.
Това моторче е сменяно,и втулките са ти още оригиналните.Добре е че си направил този ремонт точно навреме е било,но се съмнявам с това да решиш проблема.А и добре е че не си направил 1000 актив теста.Иначе сам виждаш че нищо сложно няма в този агрегат,жалко че не съм видял че търсиш и щанга щото вече имам .
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 01 Мар 2023 08:50
от Petar555
mfandakov написа: ↑01 Мар 2023 07:54А и добре е че не си направил 1000 актив теста.
Защо? Какъв е проблемът?
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Публикувано на: 01 Мар 2023 09:28
от Митхат
Ами 1000 теста по около 5 секунди,нали се сещаш колко е като време , и още куп евентуални проблеми .