MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 13 Фев 2023 11:57
- Местоположение: Ruse
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4 D4D
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте,
Днес монтирахме новия акумулатор. Ето и линк към конкретния модел: https://maxcar.bg/akumulatori/banner-po ... 5ah-680a-r
След монтажа реших да покарам градско, за да видя дали проблемът отново ще се появи. Ами появи се още на 2-рото кръстовище при намаляване на скоростта на червен светофар светна лампата за скоростната кутия и отново от 1Е мина на "N" и съответно трябваше да изгася, да изчакам 15-20 секунди и пак да запаля, за да се оправи временно. Реших, че ми стига толкова експерименти за деня и се прибрах. Утре ще я закарам до един близък сервиз, където са ремонтирали роботизирани скоростни кутии. Надявам се от там да ми помогнат. Иначе с новия акумулатор се усеща разликата при палене. Автомобила пали от раз и доста по-бързо в сравнение със стария акумулатор.
Това е ситуацията при мен за момента. Благодаря на всички за съветите и насоките до момента.
Днес монтирахме новия акумулатор. Ето и линк към конкретния модел: https://maxcar.bg/akumulatori/banner-po ... 5ah-680a-r
След монтажа реших да покарам градско, за да видя дали проблемът отново ще се появи. Ами появи се още на 2-рото кръстовище при намаляване на скоростта на червен светофар светна лампата за скоростната кутия и отново от 1Е мина на "N" и съответно трябваше да изгася, да изчакам 15-20 секунди и пак да запаля, за да се оправи временно. Реших, че ми стига толкова експерименти за деня и се прибрах. Утре ще я закарам до един близък сервиз, където са ремонтирали роботизирани скоростни кутии. Надявам се от там да ми помогнат. Иначе с новия акумулатор се усеща разликата при палене. Автомобила пали от раз и доста по-бързо в сравнение със стария акумулатор.
Това е ситуацията при мен за момента. Благодаря на всички за съветите и насоките до момента.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Аз пак да питам, на някой намира ли му се щангичка от актуатора за съединителя.
Може и на лични.
Може и на лични.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Счупи ли се заварката?
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Не е, но сега разглобих за профилактика и ми се искаше ако се намери да я монтирам.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ще ме извините за големите снимки от предния пост. От телефона ги наснимах и качих мислейки че като бързам нещо ще се случи в положителна посока относно въпросната щангичка(която вече ми се струва легендарна между впрочем). Уви нищо такова не се случи напомняйки ми, че хубавата работа не ставала с бързане.
По-надолу ще споделя в снимки и графики последвалите резултати.
Така изглежда след подобрението: Съответно преди профилактиката: Видно е, че разликата е осезаема и моторчето няма повече нужда да се товари толкова почти до предела когато се изхвърля от скорост, а от таблото започва да намига небезизвестния "N".
След обстоен оглед и щателно почистване се разясни, че смазката е пресъхнала и в резултат механичните части са контактували на полусуха повърхност. Смазката като цяло е от добро качество и адекватно нанесена. Единствено по червяка е имало нужда от повече количество, но така или иначе й е дошло времето.
По втулките следи от износване има съвсем непретенциозни на един малък участък от тефлоновото покритие. Реших, че с прясна смазка ще изкарат до смяна на четки.
Самото моторче имаше немного прах, който също трябваше да се почисти.

Така изглежда след подобрението: Съответно преди профилактиката: Видно е, че разликата е осезаема и моторчето няма повече нужда да се товари толкова почти до предела когато се изхвърля от скорост, а от таблото започва да намига небезизвестния "N".
След обстоен оглед и щателно почистване се разясни, че смазката е пресъхнала и в резултат механичните части са контактували на полусуха повърхност. Смазката като цяло е от добро качество и адекватно нанесена. Единствено по червяка е имало нужда от повече количество, но така или иначе й е дошло времето.
По втулките следи от износване има съвсем непретенциозни на един малък участък от тефлоновото покритие. Реших, че с прясна смазка ще изкарат до смяна на четки.
Самото моторче имаше немного прах, който също трябваше да се почисти.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
И така Самото моторче имаше немного прах, който също трябваше да се почисти.
mapamop".
Аз доволен от състоянието обилно смазах където трябва, събрах, затворих, монтирах и вече карам колата си.
Трябваше да знам, че ще му олекне. Просто искам да съм сигурен в моята Тойота.
Валовете там където контактуват бяха без следи от износване
И зъбчатката е наред според експлоатацията си
Благодаря за подкрепата от тук и по-специално "Petar555" и "
Аз доволен от състоянието обилно смазах където трябва, събрах, затворих, монтирах и вече карам колата си.

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Радвам се, че има колеги, които споделят практическият си опит и връщат толкова подробна, подкрепена с 'доказателства' обратна информация
Така други колеги, имащи подобен проблем и немързящи ги да си изцапат ръцете ще могат да сравнят състоянието на своите агрегати ако имат съмнения в нещо...
Браво


Така други колеги, имащи подобен проблем и немързящи ги да си изцапат ръцете ще могат да сравнят състоянието на своите агрегати ако имат съмнения в нещо...
Браво

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Каква е разликата в графиките на същия тест, след инициализацията и обучението на актутатора? Т.е. ми е интересно "има ли файда от целия цирк"? Амплитудите генерално различни ли са и просто се "поуспокоиха и поизгладиха"?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте АТР,
Браво че сте се справили с ремонта. Когато започнах да използвам Active test за диагностика правех по 100-150 хода, с времето установих че това не е достатъчно и понякога заблуждава. После започнах да правя по 200-250 хода и пак не винаги виждах цялата картина, защото понякога с времето токът започва да расте след 200 хода. Сега редовно тествам поне 500-600 пъти, а понякога и над 1000.
Браво че сте се справили с ремонта. Когато започнах да използвам Active test за диагностика правех по 100-150 хода, с времето установих че това не е достатъчно и понякога заблуждава. После започнах да правя по 200-250 хода и пак не винаги виждах цялата картина, защото понякога с времето токът започва да расте след 200 хода. Сега редовно тествам поне 500-600 пъти, а понякога и над 1000.
Последно промяна от Petar555 на 28 Фев 2023 22:36, променено общо 1 път.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 28 Окт 2022 16:29
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ами какво да кажа, първо когато заедно тествахме, ще се види че дори отначало графиките отиват на -22 и - 24 А и държат такива стойности, което си е на ръба.
След "цирка"

инициализацията и другите човъркания в случая бяха задължителни след демонтаж и да се види кое как е.
Не успях да публикувам графиката като снимка, та за това изисква да се изтегли.
Ще съблюдавам батерията да е топ за следващия тест, за да е по дълъг.

-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Вижте графиката от предния ми коментар. При нормални условия, токът е макс 12-13А, при наскоро сменен съединител.
Ето това е графика на съединител на 15,000 км с една приводка. Беше поставен с предварителен натяг и затова (+) стойности са по-големи от(-).
► Виж съдържание
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Това моторче е сменяно,и втулките са ти още оригиналните.Добре е че си направил този ремонт точно навреме е било,но се съмнявам с това да решиш проблема.А и добре е че не си направил 1000 актив теста.Иначе сам виждаш че нищо сложно няма в този агрегат,жалко че не съм видял че търсиш и щанга щото вече имам .
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Защо? Какъв е проблемът?
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Ами 1000 теста по около 5 секунди,нали се сещаш колко е като време , и още куп евентуални проблеми .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта