Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 05 Авг 2023 13:38
от mapamop
Двигателист,
Смотаните жълти фашисти са решили че са безгрешни и техниката им е безсмъртна. Следователно няма нужда да знам какво се случва в тая мрежа, освен ако не се прекъсне или изчезне някое ECU, и тогава евентуално да вдигне грешка че нещо не е наред. Не излизат никакви данни и стойности за умрелия климатик на диагностика - той работи и няма нужда да знам, как работи.
Кутията по спомен е C50(Ц50), или да е най-много C250. Идея нямам дали е податлива на тоя проблем с влошеното смазване на тоя лагер. Като цяло знам че е невероятно еблива, особено петата ѝ скорост, но като цяло си е еблива цялата кутия. Дотук за кутията на Т22-ката ми звъняха 5 пъти, дали става за Т25, защото май няма никъде из България кутии за тоя мотор непродадени. Превключвателите за скоростите на Т22 и Т25 са обърнати наопаки, но карантията вътре е еквивалентна, поне на ниво зъбни колела, валове и лагери. Това спрямо рамата на десняка Т22 и на моят кенеф Т25.
Имам едно шесто чувство, че следващият моргаджийски екземпляр, закупен след тази ще е от друга марка, без значение дали ще укротя или не стрелката.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 05 Авг 2023 15:13
от iovkito
Ако някога идвам до Русе, бих си платил дори, за да покарам колата ти и да видя какъв е толкова този проблем.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 05 Авг 2023 19:10
от ivan_pop
mapamop написа: ↑05 Авг 2023 13:38
Следователно няма нужда да знам какво се случва в тая мрежа, освен ако не се прекъсне или изчезне някое ECU, и тогава евентуално да вдигне грешка че нещо не е наред.
Трябва и живи данни да се гледат.Това че има всички сигнали, не означава, че всичко е наред.Тихите обороти се поддържат от моторния компютър като се следят разни датчици и параметри и в зависимост от натоварването.А за натоварването компютъра гледа показанията на MAP или MAF, каквото има там.
Това е по принцип, с конкретния мотор не съм запознат.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 05 Авг 2023 21:07
от mapamop
ivan_pop написа: ↑05 Авг 2023 19:10
Трябва и живи данни да се гледат.
Кажи го на тъпаците от Койота. Решили са че не са важни и не са оставили достъп до тях. BEAN мрежата е затворена, и gateway го играе или километража, или интеграционното реле, но там има само грешки ако нещо много е родило. Не е като на ВАГинските продукти да се чете всичко от боди компютъра. Ако се виждаха някакви детайлни данни на тоя боклук, мислиш ли че щях да отделя 3 лета и почти 2000 лева да го дебъгвам и да сменям насила разни неща?
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 05 Авг 2023 22:52
от mapamop
Темата може да бъде затворена вероятно.
Заключение: "Бъгаво програмно осигуряване на горивния или климатичния Дензовски боклук" / "Жълтите миризливци толкова си могат".
След смяната на разширителния клапан климатика, като си наближи целевата температура тресе стрелката, даже и без да е инициализирана екологията. Просто трябва да има максимално 1-2 градуса разлика в температурата в купето и целевата на дисплея на климатичния боклук и тресенето си е налице. Комуникацията между горивния и климатичния боклуци на Дензо е цифрова, и не би следвало да има грешки от изкривяване на данните по транзита.
Намерих и начин да я спирам да не тресе - между 5 и 10 секунди на прекъсвач на свободна, я успокоява "до следващия път". Предполагам че компресора се гаси заради високите обороти.
Възможно е и да има по-нов фърмуер, но предвид отговора на приемчика от "Ником-Русе" ООД,каузата е бита. На въпроса "Може ли да ми обновите/префлашнете/препрограмирате софтуера на горивния компютър?", получих отговор: "Ние не правим такива услуги". Това беше някъде преди 1-2 месеца, когато карах кочината да сменят еърбега в клаксона по сервизна акция.
Мислех да сменя горивния компютър с такъв от фейслифта, че му е друг номера, но не съм сигурен за последващите проблеми.
Благодаря на отзовалите се!
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 07 Авг 2023 13:27
от Rocky112
mapamop, днес като пътувах към София, изпробвах на моята(1ZZFE):
При достигане на зададена(t) с температура на купе и преминаване в режим поддръжка на температура в режим "auto" и вкл.вътрешна циркулация НЕ ТРЕСЕ стрелката при освобождаване от скорост.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 07 Авг 2023 13:46
от Двигателист
Има ли вероятност някой от електронните блокове да не е за тази кола, да е сменян някога, някъде от някой (джамбазин)? Имаше преди време подобен случай (не с Тойота. Джамбазина беше пляснал електронен блок на двигателя от автоматик, на ръчка, или обратното. От подобни заложени мини може да ти побелее косата.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 07 Авг 2023 14:19
от mapamop
Rocky112, ме върна в началото.
Двигателист написа: ↑07 Авг 2023 13:46
Има ли вероятност някой от електронните блокове да не е за тази кола, да е сменян някога, някъде от някой (джамбазин)?
Всичко може да е възможно. Колата е купена нов внос със тотално несветващ бутон на климатика. Изчистих краката на предпазителя му и светна.
После изгоря интеграционното реле 2 пъти - https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=35700 , защото варненските гнусляри в опита си да подкарат измиването на фаровете бяха пуснали "мосШШче" от помпата за предното стъкло.
2016 година, три години преди да се сдобия с тоя рак е имало челен удар от шофьорската страна - съдя по датата на производство на фара TYC който се напълни с вода и го смених, както и миналото лято като сменях четирите врати, извадих 2 черни, пребоядисани много внимателно в сребърен цвят, и със надписи като от нашите морги, със маслен пастел. Не е невъзможно да са увредени кабелите на:
- климатичния клапан (макар че е вдясно по сноповете),
- кабелите за датчика за външната температура (вчера след автомивката, при 27 градуса навън стартира на 21 градуса и до последно показваше 22),
- кабелите за датчика за налягането.
Клона от инсталацията им имам бегъл спомен да върви около зоната на удара, но може и да бъркам.
За електрониката, освен интеграционното реле и компютъра на климатика, които са сменяни по каталожен номер и са си коректните, не мога да коментирам. Изглежда че поне километража по етикет му отговаря номера и е близо до датата на производство на кенефа - според "Никком-Русе" е произведена на 19.12.2005 и километража имаше етикет с дата близо до тая по спомен. По скоро си мисля, да не са го преебали джамбазите като са го разкоствали да го върнат обратно. Но си показва коретно температурата на мотора, скорост, обороти, като съм го проверявал. Теоретично мисля че той беше gateway за цялата BEAN мрежа, но може и да се лъжа.
Мисля си че все пак може и контролния клапан и на новия компресор да е насран със стружки и мизерия, защото мизерника който сменя компресора каза "Те от Тойота не разбират, и се вживяват с тия промивки - маслото което източих е бистро." Същото го каза и за о-пръстените, ама отпред където беше пипал, нямаше място което да не свети от фреонно масло като светнах с фенерчето. Отделно че за 2 години, половината торбичка на дехидратора беше стнала тъмносива от отлаганията на системата.
Ще видя да изровя в гаража стария компресор и да извадя клапана му, за да го видя на какво прилича и дали има шанс за продухване, промиване и т.н. Гадния момент е че май няма отделен каталожен номер само за него. С други думи - нов клапан само с нов компресор.
Гледах това за КИА в Yotube:
според картинките в Аутодок, клапана трябва да изглежда подобно. Има някаква логика да изпада в осцилация ако е позадръстен и наистина има цедка като тоя от клипа. Не казвам че в моя компресор ще е същия...
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 07 Авг 2023 22:43
от Двигателист
Преди няколко дни колега сменя на Шкода такъв тип компресор и го поразглобихме. Управляващият клапан имаше мрежа/цедка. Интересно са решили проблема при евентуална повреда с блокиране/задиране. Шайбата е свързана с вала посредством ситни шлици, които се късат и го играят „бушон“, така че да не се скъса, или изпадне ремъка с всички произтичащи от това мизерии. В неговия случай това беше и станало.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 07 Авг 2023 23:04
от mapamop
Подозирам че мизерията е заседнала в клапана и му пречи да "пулсира" в режим на поддръжка на температурата. Горе-долу като задръстения горивен филтър на дизелите, или по-скоро затягащия от износване SCV. Предполагам че и конструктивно ще е близко до идеята за СЦВ-то. Тия дни ще изкормя от стария компресор клапана и ще видя как изглежда картинката.
Но още си остава необясним факта, че климатика тресеше още на следващия ден, след смяната на компресора и кондензатора, със дехидратора.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 09 Авг 2023 12:17
от Hursa
mapamop написа: ↑12 Юли 2022 12:10
- спирачката да не я натискам
- да не ускорявам рязко. Тези последните 2 гасят компресора.
r34c7 написа: ↑04 Авг 2023 08:20
дали цялата история не се получава, заради грешка в дизайна на ЛОГИКАТА на цялата система? Един вид да не е правилно предвидена комбинацията от празни ходове в движение и някакви специфични обстоятелства с климатроника на колата?
Може би все пак е това. Не изчистен (неголям) проблем от взаимодействие между логиката на управление на компресора и управлението "празния" ход, когато автомобила е в движение и регулатора трябва да поддържа относително по-високи обороти. Може би се получава т. н. "пререгулиране".
Статията може да е написана много лошо, по скоро е много лош превод. Но с изводите от нея не може да не се съгласим.
Двигателист написа: ↑05 Авг 2023 12:09
Т.е по-евтино излиза да си намаля натоварването на съединител и накладки, в полза на увеличено износване на скоростна кутия?
И това не е коректно.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 09 Авг 2023 13:50
от Двигателист
Hursa, това от цитата не съм го писал аз!
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 09 Авг 2023 13:51
от mapamop
Hursa написа: ↑09 Авг 2023 12:17
Може би все пак е това. Не изчистен (неголям) проблем от взаимодействие между логиката на управление на компресора и управлението "празния" ход
На Rocky112 що не тресе? Със 1-2 месеца разлика да са в датата на производство, горивния Дензовски боклук е със еднакви номера и еднакви версии на "калибрацията" (софтуера) и на двете коли.
Hursa написа: ↑09 Авг 2023 12:17
И това не е коректно.
Къде отива усилието от въртенето на колелата при освободена предавка и при зацепен двигател? Защо се налага по многократно преминавани отсечки, посредата им да започна да подавам газ със моментен разход на дисплея 4.2-6.3, срещу нули по инерция и преминато грубо 50% повече разстояние по инерция?
От Николово към Русе, вечер без трафик подавам газ чак след хиподрума. Долу на двата завоя излизам от втория със 100-110, по инерция, срещу 60 и вече помпене на педала на газта ако я пусна на пета скорост надолу. Кое хаби по-малко гориво и образува по-малко удари в предавките на скоростната кутия?
Аз съм със средно образование и не разбирам от физика....
Двигателист, форума се бъгва и си харесва най-добрия автор "да му сложи думите в устата". Моя е репликата от цитата.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 09 Авг 2023 14:27
от r34c7
На мнението на Hursa съм, че надали спускането на наклон на скорост допринася за преждевременна смърт на СК или съединител. Кутия С50 износва кученцата на пета при продължителна експлоатация с разбити лагери на първичен/вторичен вал или много, много теглене.
Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота
Публикувано на: 09 Авг 2023 16:34
от Hursa
При вас веднага и винаги ли се разколебава? Вижте колко условия сте изброили за да се получи, колегата спазил ли ги е всичките? На вас ви прави впечатление, но на човек, който не изключва от скорост и не е виждал колебанието - може да не му направи впечатление, ако веднъж изключи за проба.
► Виж съдържание
Когато двигателя се развърта от колелата усилията върху зъбната двойка, която в момента е включена съвсем не са много големи, особено при "висока" предавка. Когато не е включена предавка - всички зъбни двойки в скоростната кутия са си зацепени и се въртят (както и всички зъбни двойки на предавките, при включена една), вярно тогава усилията са по малки, но са си в контакт и се трият. Най-вече - когато колелата задвижват двигателя зъбните двойки контактуват с "противоположните" повърхности на зъбите, по сравнение с нормалното предаване на момента от двигателя към колелата. Така че може да се пренебрегне разликата в износванията при експлоатация с изключване от скорост и "неизключване". Остава малко по високия разход при изключване - все пак голяма част от спуска двигателя е работил на празен ход с повишени обороти, вместо да се задвижва от колелата с "нулев" разход. Малко по-голямото износване на съединителя поради неспецифичната работа при подобни включвания и изключвания. Но най-вече - рисковете свързани с подобна експлоатация, макар неголеми.