Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Публикувано на: 18 Окт 2017 19:30
Намерения за стария? Ако ще го даваш на части ще се намери кой да купи по нещо 

TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ...
Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.pet77 написа: Ами на извънградско почти винаги вървят и двата,при ускорение също.Случва се при пълен заряд на батерията до 110 км/ч по равно или лек наклон да гаси бензиновия двигател.На моменти ,ако не е нужна мощност остава на двг но при подаване на гас пак са двата в чудесен тандем и разполагаш с 137 к/с.При скорост 120~130 км/ч с разход от под 5/5 на 100км мисля че е добре.Просто трябва да се покара и да се види защото много хора го разбират погрешно.То и аз питах двоумих се накрая се здобих с Ауриса и съм повече от доволен.
Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Аз да ти кажа и след 25к км, не усетих да ми падне разхода от "разработването" на ДВГ. Обаче, като дойде хладното време, падна чувствително (с 1.5л./100км.).biro написа:Това че не гаси двг не означава, че не ползва и батерията. Важното е в края на теста какъв е бил средният разход.vesodimov написа: Егати ! В Русе карах един тестов Аурис. Извън града каквото и да направех - все на бензин. Дори с константно каране не успях да накарам колата да върви на батерия.
Днес пътувах Русе Тутракан с C-HRa и обратно с круиз контрол на 105км/ч с изпреварвания над тази скорост и разходът ми по БК беше 4.2л/100. Колата още не е разработена, на 2000км е. Ниският разход не ми е цел.
За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
Не искам да обидя останалите, но за мен този пост е един от най-ценните. Дава отговор на много въпроси. Съгласен съм, че основната мисъл на хора като мен, които не са напълно запознати с хибридните системи, е да карат САМО на батерия. Но това е грешка, защото после двг ще работи повече, за да я зареди. Логично е. Според мен основната идея, свързана с разхода , е крайния резултат. Оставан настрана другите плюсове, изброени по-горе.DeXa написа:За да тръгне на батерия, трябва да е много малко натоварването, да е заредена над определен % и да е достатъчно загрял ДВГ. Аз при скорости до 80км/ч по околовръстното на София, редовно се движа само на батерия 2-3 км. Това обаче в никакъв случай не е най-икономичния режим за хибрида, защото после трябва да се зареди някак си тая батерия и ако нямаш спускане, трябва да изгори едно количество гориво за да я зареди. Правил съм си експерименти по нощите, за да няма трафик - карал съм я с принудително работещ ДВГ и на батерия по един и същи маршрут (правя обиколки на широката част на околовръстното) и извода е, че ако се стремя да карам на батерия, разхода е по-висок с около литър, спрямо варианта да карам с работещ ДВГ и да не се стремя да я вкарам в EV режим.
Ами точно. Ти караш хибрид, а не електромобил. Ако караш електромобил, тогава се стреми да караш само на ток.
Ами не е баш тъй!Електромотора си подпомага двигателя и си се получава доволен разход.Поне аз не съм карал друг автомобил от този клас ,бензин,1.8,автомат,на климатик и при скорост 130 на темпомат (колата е пълна догоре с багаж за море) да ти даде разход 5.2 !Така,че има нещо!vesodimov написа:Сигурен съм, че си прав, защото вчера се замислих и по този въпрос. При извънградско шофиране колата си върви само на бензин. И в зависимост от десния крак прави някакъв разход на гориво. В случая няма голямо значение, че автомобилът е хибрид. Е, батерията се зарежда, но зарядката става бързо. После колата си е обикновен бензин. Това потвърждава твърданието, че смисълът е шофиране в градско условия. Поправете ме, ако греша ...