Страница 109 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 13:40
от L1v3ruS
Добър ден колеги,
Дайте моля съвет какви летни гуми да купя на королата 1.6 бензин.
В момента съм с тези, с които я взех от магазина преди почти година. Maxxis all season AP2

- IMG_20210415_133726.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 1322 пъти
Май е добре да ги запазя за още една зима тези, да не ги прецаквам това лято.
Благодаря предварително.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 14:03
от BOz
Hursa написа: ↑14 Апр 2021 21:53
Както голф, така и корола се водят "градски" автомобили (дори у нас и особено когато се вземат с такъв малък двигател). (Това, че у нас вземаме автомобилите от този клас, като единствен или като "семеен" - показва разликата в стандарта на живот у нас и този в западна Европа.)
Явно само в твоите представи се води така. Ама нека все пак да се придържаме към "стандарта", а не към конкретното възприятие на човека.
Или по-конкретно - Голфа и Королата се позиционират точно в Ц сегмента (среден клас) или още наречен "Малки семейни автомобили". Както виждаш в името си съществува и директно "семейство" и няма нищо лошо семейството да използва такъв клас автомобил като единствен за разнообразни пътувания.
Б сегмент е този на Ярис, който отново не е позициониран като градски автомобил, защото градския автомобил по смисъла на позиционирането е приет да е "А" сегмента, където е позициониран Айгото, който сегмент се нарича още и "градски автомобили".
Така, че примерно твоите представи за това кой какъв автомобил е не са лоши, дай боже всеки му да си мисли, че най-малкия семеен автомобил е от "Д" сегмента, където са автомобилите като Камри, Мондео, Инсигниа, 508...
Лично за мен семеен автомобил по принцип е дори Е сегмента (А6, 5-ца и подобия комби варианти), ама това е съвсем друга тема, както споделих.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 14:05
от metoyo
metoyo написа: ↑14 Апр 2021 15:51
Hybrid1stTime написа: ↑13 Апр 2021 17:33
Обиколих почти целия град с над 10 спирания по задачки и до обед бах навъртял почти 100км и през цялото време на борда пишеш впечатляващите 2.7л на 100км.
Е кво по-добре от това? За 100км. си свършил 10 задачи с разход от 5,50 лв.
Цитирах цялото изречение на колегата Hybrid1stTime . От него разбрах: навъртял
почти 100км/ да приемем че са 100/ за деня до обяд. На борда пише 2,7/100. Е как и да го въртя за 100 км е изхарчил 2,7л х средно 2,03лв/л./с отстъпки и т.н/= 5.481 лв. Сега ако е изминал през деня 350км. е друго....
Hybrid1stTime написа: ↑13 Апр 2021 17:33
Миналата седмица направих 350км само градско в София и на колонката показа 5.5л средно. Не е никак лош разход, но в един от дните беше меко времето и тръгнах към 7 сутринта. Обиколих почти целия град с над 10 спирания по задачки и до обед бах навъртял почти 100км и през цялото време на борда пишеш впечатляващите 2.7л на 100км. Другите дни според борда пак не прескачах 4.7л.
Остават едни 250 км.х 4,7/100, а на колонка 5,5. При мен разликата в колонката и борда е около 200гр. за пълен резервоар от светването на лампата т.е. около 36л. заредени.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 14:13
от metoyo
Hybrid1stTime написа: ↑15 Апр 2021 12:36
За 350,но е извадено само половината изречение от колегата и хората са в шаш. За тези 350км разхода по борд, за всяко отделно пътуване, беше между 2.7 и 4.7,а на колонката 5.5
Е то ако така правим изводи за разход, аз съм правил от 1,5л/100 до 9,9/100 за отделно пътуване- от пазара до блока за 1 км. разтояние

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 14:35
от Hursa
BOz написа: ↑15 Апр 2021 14:03
Явно само в твоите представи се води така.
Не знам вашите представи, гледам какви са представите на производителя - фолксваген в случая. Както и на неговите дилъри. А те определено не са заинтересовани да поставят модела си в по-долен клас. Явно не сте забелязали, че тази "буквена" класация отдавна се разми, особено след масовото навлизане на така наречените "сув" сред предпочитаните и за градско шофиране.
► Виж съдържание
Не е ставало дума конкретно за моите нужди и изисквания за семеен автомобил - а те могат да бъдат покрити и от автомобил от класа на ярис или поло. Особено при положение, че все пак живея в България и не съм особено съгласен да давам пари за висок клас автомобил.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 14:40
от BOz
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 14:35
че тази "буквена" класация отдавна се разми
Ами не се е размила. Отдавна си го има и всеки производител си позиционира дадения модел в даден сегмент. И за това ги казах - като започнеш от Айгото, което е ясно в А сегмент, след това Ярис, Корола, Камри. Или Ъп, Поло, Голф, Пасат, ако трябва с любимата ти марка да ги сравняваме.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 15:15
от Hursa
Всъщност за какво е спора? Добре - нека купуват голф за "дълги" пътувания - забележителен, изключителен разход за голф хибрид - с повече от литър по-нисък при сравнение със значително по-маломощната хибридна корола според spritmonitor.de, който се ползва за пример в случая.
И вие ли смятате, че много германци - ще си купят еднолитров голф за "дълги" пътувания, а не най-вече за градски "семеен" автомобил? Дори в България, едва ли ще намерят такива клиенти.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 15:37
от LEXUS
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 13:25
Не германците, а така наричат класа в автоизданията, съвсем не само немскоезичните.
Конкретно кои издания освен немскоезичните или европейски наричат класа голфов?
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 13:25
За да бъде емблематичен един модел, съвсем не трябва да е масов и не трябва да е „конфекция”, не трябва да е „ширпотреба”.
Това означава,че голфов клас не е емблематичен според обяснението ти. А кой е казал,че класа е емблематичен или модел е емблематичен?
Нещата се променят и Тойота изоставят в някои неща, а не изобщо,както обичаш да обобщаваш неправилно, Тойота продава най-ефективните хибриди, които работят чудесно и са много надеждни, най-надеждните в класовете си, Тойота отново продава хибриди,които са с най-добро съотношение цена/качество. А за да правиш такива хибриди, означава да си напред в технологично отношение,а не назад.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 15:40
от LEXUS
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 15:15
Всъщност за какво е спора? Добре - нека купуват голф за "дълги" пътувания -
забележителен, изключителен разход за голф хибрид - с повече от литър по-нисък при сравнение със значително по-маломощната хибридна корола според spritmonitor.de, който се ползва за пример в случая.
И вие ли смятате, че много германци - ще си купят еднолитров голф за "дълги" пътувания, а не най-вече за градски "семеен" автомобил? Дори в България, едва ли ще намерят такива клиенти.
Колега, спор няма, има различни предположения. Но ,както в много случаи, ти спориш за неща,които дори не си прочел за какво се говори. Колегата hybrid1sttime написа,че от неговия опит 1.0 моторите на другите модели в класа на Корола са аналогично икономични на Корола хибрид при смесен режим на шофиране и дават съотносим разход на гориво. Което не се потвърждава от многото потребители,както показах в spritmonitor, Корола хибрид е с литър , литър и половина по-икономична от тези 1.0 модели.
Държа да споделиш пред всички ти сравняваш plug in hybrid Golf ,който се зарежда в контакта с ток и изминава само на електричество 60-80км. със стандартен hybrid Corolla? Правилно ли съм разбрал?
Ако е така, какво повече да говорим. Показах ти как трябва да се сравнява,като сравняваш plug in hybrid, сравняваш и двата модела да са plug in. Тоест Toyota Prius plug in e по-икономична и по-ефективна съответно от VW Golf plug in с над 1 литър /100км.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 15:56
от LEXUS
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 15:15
И вие ли смятате, че много германци - ще си купят еднолитров голф за "дълги" пътувания, а не най-вече за градски "семеен" автомобил? Дори в България, едва ли ще намерят такива клиенти.
И какво му е на Голф 1.0 110 коня за дълги пътувания като прави 200км/ч. на магистралата, а ограничението е 140км/ч. Интересното е,че масовият купувач ползва автомобила в смесен режим на шофиране,като преобладава градско/междуградско шофиране и от време на време магистрално. Какъв е проблемът? А защо да не си кпуи 1.5 TGI на метан,като ще му е по-евтин от дизел и на дълъг път,а колата е хубава със 130к.с.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 15:57
от Hursa
Нека да видим сравненията, тестови сравнения, при практически еднакви условия, от един и същ водач, дадени от LEXUS:
https://youtu.be/rCPJUb2obAk?t=40
Как се представя корола хибрида със 122 кс:
https://youtu.be/v_Hi6-2c84Y?t=804
Та явно се потвърждава споделения опит от Hybrid1stTime.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 15:59
от Krachunov
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 15:15
Всъщност за какво е спора?
Мм даа за какво точно се спори? Дали королата е градски или не? И дали гофа е градски или не?
Hursa написа: ↑15 Апр 2021 15:15
изключителен разход за голф хибрид - с повече от литър по-нисък разход при сравнение със значително по-маломощната хибридна корола според spritmonitor.de, който се ползва за пример в случая.
Я дай конкретен линк защото по сайта който ти си посочил:
Golf - 6.12
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Corolla - 5.46
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 16:04
от Hursa
И значително по мощните
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Нормално, когато преимуществено пробега, който са въвели е от градско шофиране.
И когато всеки въвежда каквото му хрумне
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 92020.html
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 16:15
от LEXUS
Затова има много източници,за да си прави всеки извод съобразно информацията, достоверността й, която се обосновава на много,различни непредубедени записи на разход.
Има две слаби места в тези два източника,които си посочил. Първото е първия източник,който , както спомена, го постнах аз, а там е съмнителния разход на градско за Голф 1.5 e-TSI от 4,9/100км. и това,че дава по-нисък разход от дизелово бмв 120д. А и никъде не е потвърдено или дори споменато при какви условия и доколко са били еднакви са визвършени тестовете. Но не казвам,че не е вярно. Все пак този Голф иам много модерен двигател по цикъл на Милър и деактивация на цилиндри.
Второто слабо място е във втория източник, а именно невъзможността да се оцени терена, наклона, въобще условията на шофиране. Разходът ми се вижда нереално висок и противоречи на многото потребители, които са посочили разхода си в spritmonitor. Корола хибрид дори да работи само на двигател на магистрала, двигателят е по-ефективен от стандартен Ото двигател,защото работи по цикъл на Аткинсън е е с много висока термчна ефективност, батериите не са тежки и не добавят значително тегло към автомобила.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Апр 2021 16:17
от LEXUS
Абсурдно е това,което правиш, отделяш само източниците,които устройват тезата ти. Един източник няма достоверност за аргументация на теза. Спор за спорта?
