BOz написа: ↑29 Мар 2021 18:55
Демек какво чета - караш със 120 и харчиш 5.4. Караш със 140 и харчиш 5.0. Ами аз никога няма да карам със 120, щом на 140 ми е по-икономично.
Да, по-големият разход беше този уикенд, а по-малкият - миналото лято към и от морето. Учудвам се колко голяма разлика има в разхода през лятото и зимата. Изглежда и че парното качва повече разхода, отколкото климатикът. Факт е, че през зимата градско ми дава 5.4, а през лятото седмици наред с известни усилия поддържаше 3.5, а без особен проблем даваше 3.7 - 3.8. Аз карам като баба де, наистина не я натискам много в града.
Съвсем нормално е парното да вдига повече. Климатика може да работи и на батерия, докато парното ти работи с топлината от двигателя. Редовно зимата... (то па една зима) на 6 градуса външна темп, колата работи 2-3 мин и изключва двигателя.. И го пуска само ако включва да духа топло.
Карах шкода йети тези дни. И там климатика до някакви градуси работи и да топли...тоест веднага започва да духа топло... може и да бъркам и да има някакви други греещи неща.. ама не това е важно.
Та климатика ти харчи ток от батерията, докато топлото ти идва от двигателя... И зимата в града установяваш колко много колата харчи само за да ти е топло.... с електричките също се вижда... Едно от спрак бусчетата, при рейндж 77 км при включване на отопление падаше на 44 км
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 30 Мар 2021 13:14
от BOz
В града има разлика. Извън града няма разлика, защото топлината и без това си е там и за това не може да се каже, че по-високия разход бил заради парното.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 30 Мар 2021 14:32
от astranom
Офтопик
Да, има логика, сега разбирам защо разликата в сезоните градско дава около 2 литра повече, а на магистрала - само половин литър повече.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 16:55
от LEXUS
Колеги, да разлая кучетата относно тоя разход,който прочетох от 9/100км. за Корола хибрид при 140км/ч., който и според мен е завишен. Съвсем случайно гледах това клипче Корола хибрид 122 коня максимална скорост по магистрала и след 9-та аминута показва разход с максимална скорост 190 км/ч. 9/100км.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 17:55
от Hursa
Е не е 190, а 185 км/ч максимална скорост.
И не е 9, а 9,2 среден разход по занижените показания на борд компютъра
Потвърждава се споделеното от Hybrid1stTime - средната скорост от клипа едва ли е повече от 130 км/ч, а може дори и под 120 да е. И това с по-малкия, значително по-нискооборотен и настроен за икономичност двигател на по-маломощния хибрид на корола. А Hybrid1stTime е с двулитровия дългоходов и относително доста по-високооборотен двигател.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 18:03
от biro
Къде се вижда разхода и среден ли е моментен ли е не става ясно. Ако имате в предвид надписа 9.2/100 той е нашляпан на фотошоп, а не е реално показание на таблото. Уж камера сложил на таблото, а разхода умело прикрит.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 18:25
от LEXUS
Не виждам причина да лъже за разхода на рент а кар кола взета под наем или служебна.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 18:26
от LEXUS
Hursa написа: ↑04 Апр 2021 17:55
дългоходов и относително доста по-високооборотен двигател
Все си мисля, че късосходовият двигател е по-високооборотен,а не дългоходовият.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 18:31
от LEXUS
Hursa написа: ↑04 Апр 2021 17:55
И не е 9, а 9,2 среден разход по занижените показания на борд компютъра
Потвърждава се споделеното от Hybrid1stTime - средната скорост от клипа едва ли е повече от 130 км/ч, а може дори и под 120 да е.
От това,което си написал се разбира следното - Королата харчи над 9/100км. при около 120км/ч средна скорост с по-икономичния хибрид, но Hybrid1stTime е прав,че по-неикономичният му хибрид харчи 9/100км. при 140км/ч. средна скорост.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 18:34
от Hursa
LEXUS написа: ↑04 Апр 2021 18:26
късосходовият двигател е по-високооборотен,а не дългоходовият
Да - така би трябвало да бъде , поне ако се цели добра икономичност. Но не и този двулитров двигател на тойота - максимална мощност при 6000 оборота, максимален въртящ момент при около 5000.
От показания клип се разбира - корола хибрид не е от икономичните автомобили.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 18:37
от LEXUS
Въпросът е кои автомообили са по-икономични от Корола хибрид в този клас?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 18:38
от LEXUS
Hursa написа: ↑04 Апр 2021 18:34
корола хибрид не е от икономичните автомобили.
При какъв режим на каране обаче е важно да се уточни
Още две интересни видеа.
Първото показва горивната икономичност на Голф8 1.5eTSI, която е впечатляваща, по-икономичен от 2.0 Корола хибрид,която обаче е по-мощна. Голфът е по-икономичен със 140км/ч с над 1/100км. бензин. Октавия 2.0TDI е по-икономична от Корола хибрид с 2,5/100км. при тази скорост. Но градският разход на голф 8 1.5 бензин от 4,9/100км. е полемичен.
Второто видео показва тест при магистрални скорости на новия Голф 8 2.0 TDI и искам да предположите каква е средната му скорост, защото при 200км/ч. моментна скорост показва среден разход 9/100км., но пише ab start, което аз превеждам среден разход за целия маршрут, та този Голф нагледно харчи 9/100км., но при каква средна скорост, според мен средната му скорост е сравнима със 140км/ч.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 04 Апр 2021 20:21
от centil
LEXUS написа: ↑04 Апр 2021 18:37
Въпросът е кои автомообили са по-икономични от Корола хибрид в този клас?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 01:43
от LEXUS
Твоят отговор, колега centil, е достатъчно показателен за това ,което подчертах в предишен пост, а именно,че генерални оценки кой автомобил е икономичен или неикономичен са доста относителни и неправилни. Трябва да се съблюдават условията на експлоатация. Ако погледнем средна скорост на магистрала от 140км/ч.,което е неприложимо за България съобразно скоростните ограничения, резултатите за икономични автомобили ще са едни, ако държим сметка за рекордно икономично шофиране по разнообразни пътища, като пак подчертавам целта е най-икономично придвижване, без оглед на висока средна скорост, тогава резултатите могат да бъдат други и други модели да са икономични или неикономични. Ако разгледаме кои модели са най-икономични в градски или междуградски условия, резултатите могат да са други.
В тази връзка почти убеден съм,че ако един Приус или Корола хибрид се кара с цел максимално нисък разход, без оглед висока средна скорост,както е карана тази Хонда дизел, може да даде сходен разход. Но това е само мое предположение.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 05 Апр 2021 08:53
от metoyo
В неделя пътувах през Петрохан от Люлин до с.Бързия. Трима възрастни, пълен багажник със сакове, на връщане бях само аз, без багаж. Валеше дъжд през цялото време, на прохода сняг, движение- натоварено като за неделя. Снимки от МуТ на отиване-5,2/100 и връщане-4,2/100, средно 4,7/100 колкото правех с пежо 406 hdi: