Страница 11 от 29

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 10 Юли 2023 13:20
от mapamop
ivan_pop написа: 10 Юли 2023 12:44 включени светлини, вентилатор в купето на макс и отопление на стъклата и седалките
включени светлини - Не. Кенефчето има "фабрични дневни светлини (DRL)", и си светва късите при запалване на двигателя. Дълги и халогени за мъгла, също нямат влияние на подскачането на мотора.
вентилатор в купето на макс - Не.
отопление на стъклата и седалките - Не. Има подгреви на предното и задното стъкла, на огледалата и на седалките. Нямат ефект, освен че се вдигат оборотите на мотора, заради допълнителния товар и сигнала че е включено релето "DEFOGGER RELAY" (до което по спомен стигаше и сигнала на климатика IDLE-UP, през предпазителя DEF/IUP във второто табло предпазители).
За капак не тресе на незагрял двигател в режим на охлаждане, и изобщо не тресе в режим на отопление/парно.

В общи линии проблема е някъде из "студената част" на климатика - запушване по тръбите, датчици и кабелите им, и тем подобните.
Мисля да си забода един волтметър отзад на буксата на климатика, на датчика за налягането на фреона, на DEF/IUP предпазителя. И термометър в тръбите на парното, в купето, може би и на самите тръби на фреона.
Засега нямам свежа идея, какво още да му диагностицирам на климатика. Евентуално почивните дни ще погледна откъде вземат маса/минус датчиците на климатика в коша на мотора и ще ги препипам и измеря и тях ("щото тия барутници, хич не ръждясват").

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 10 Юли 2023 22:31
от mapamop
Допълвам темата със днешните (почти безполезни) събития. Ревизирах масите в коша на мотора. Специфично EB,EC и ED. EC е на отвратително място.
Крак 1 на датчика за налягането на фреона, даде 0.3-0.4 ома, измерено съпротивление към едната гайка на лагера на макферсона, и към главата на мотора.
Компресора е със букса с 2 кабела, които влизат в едно разклонително табло под жабката. Утре ще се опитам да ги измеря и тях, макар че не очаквам такива изненади. Все пак инсталацията е на Тойота, а не е на Форд или Опел че да ѝ гният или да се трошат като солети кабелите....
Масите в купето под таблото, на колонките и зад парното са мерени миналото лято и няма нищо нередно с тях.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 03 Авг 2023 22:35
от mapamop
Малък "аБдейт":
- имам си нов (не бих казал чисто нов, че изглежда да е изваден от някой боклучарник), срещу почти 150 лева с куриера. Досега не бяха ми продавали по-голяма мизерия и прахоляк, и имам отново един кисел вкус в устата. Снимки на продукта от вехтошарския магазин:
Дано да работи.... Утре мисля да разбера.
► Виж съдържание
Малко допълнителни материали и размисли:
Това е схемата на комуникацията между климатичния компютър, километража, интеграционното реле и другата карантия:
BEAN.png
BEAN.png (65.94 KiB) Преглеждано 1522 пъти
Това са пиновете на климатичния компютър:
ac_ecu.pdf
(22.8 KiB) Свалено 117 пъти
И ел.схемата на цялата климатизация:
ac-aac-unlocked.pdf
(44.45 KiB) Свалено 99 пъти
Какво си мисля:
- Излиза че през предпазителя DEF/IUP не преминава изходен сигнал за вдигане на оборотите, а е ВХОДЕН и A/C ECU-то взема някакво решение на база има/няма сигнал през него. Какво е решението е мистика. Предпазителя отива в релето за подгрева на задното стъкло (мисля):
► Виж съдържание
Т.е. няма особен смисъл да следя там какво се случва. Всичко с вдигането на оборотите се случва през пиновете MPX+/MPX- на климатиния компютър, като през BEAN мрежата "си се разбират, с колко и кога да се вдигнат оборотите". Не съм догледал стрелката на схемата миналата година.
- От гледна точка на диагностични данни остават 2 варианта, които да пробвам, и да накарам стрелката да се разподскача:
-- да се забода примерно със волтметър на втори и трети крак на датчика за налягането, или на (крак 7, букса А16 ) + (крак 18, букса А16), и да следя дали напрежението прехвърля 4.8 волта. Ясно е че ще пулсира, заради самата работа на климатика. Принципно 4.8 волта е граничната стойност, и при свръхналягане би трябвало датчика да подаде над 4.8 волта.
-- по някакъв (неизвестен за мен, засега) начин да следя импулсите, които подава климатичния компютър към контролния клапан на компресора, или на буксата на компресора в коша на мотора, или на (крак8, букса А15) + ( маса от купето или (букса А16, крак 13)). Неприятния момент е че там май, няма да видя бог знае какво без осцилоскоп. Евентуално някоя контролна лампа/светодиод би свършила работа за някаква визуализация, но не съм сигурен че със светодиода няма да окъся веригата, и да убия компютъра, или клапана. А разнасянето на осцилоскоп в движение, не знам доколко ще е удобно и няма да ме отвлича от пътя.

В момента при температури навън от сорта на 31 - 42 градуса според външния датчик, стартова в купето над 54 (кухненския термометър не може да отчете повече), и настройка на 21 градуса в купето не тресе от поне седмица.
Температурата на изходящия въздух от духалките се движи между 14 градуса в началото, и след по-продължителна работа на климатика пада до 6 градуса, след като охлади тръбите. Ако разбутам настройката на температурата да доближи температурата на вече охладеното купе, климатика започва винаги да тресе оборотите, когато влезе в режим да поддържа температурата (режима се измества от позиция "само в лицето" на "лице+крака") в купето, и предполагам, клапана на компресора да пулсира с налягането, за "препръсква" фреон, вместо да го "надува непрекъснато". Когато е имало момент да тресе, температурата на изходящия въздух слиза до 4 градуса.
По спомен нормата на температурите да беше между 6 и 10 градуса при нормална ситуация.
Събирам идеи за "подслушване" на климатика през датчиците му. Евентуално може да меря волтаж и на изхода на датчика за температурата на изпарителя директно, но там евентуално ще видя дали се опитва да замръзне изпарителя. Което е някакъв резултат, но няма да е ясна причината.
По етикет на компресора, проектните му налягания са: Ниско=1,67МПа, Високо=3,53МПа. Не знам при тези налягания какви волтажи трябва да върне датчика за налягането, но за високото се предполага че ще е над 4.8 волта.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 08:20
от r34c7
Имаше наскоро друга тема за оборотите на празен ход при включен климатик, която ме накара да се замисля ЗАЩО би извадил колата от скорост в движение. Това явно е въпрос на навици и честно, на мен никога не ми е минавало през ум да извадя колата от скорост в движение :D .

Говорихме доста с теб по темата, но пиша коментара, защото ми е интересно какво мислят останалите колеги по въпроса дали цялата история не се получава, заради грешка в дизайна на ЛОГИКАТА на цялата система? Един вид да не е правилно предвидена комбинацията от празни ходове в движение и някакви специфични обстоятелства с климатроника на колата? Безумно предположение, но проблема на място го няма, при движение на скорост също...многократно са проверени по колата основни неща за да се проверяват наново.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 08:36
от mapamop
r34c7 написа: 04 Авг 2023 08:20 ЗАЩО би извадил колата от скорост в движение
- На многократно преминавани маршрути, ако не изключа от скорост, моторната спирачка работи доста ефективно, и ми скъсява дължината на инерцията грубо със 50%, преди да започна да подавам газ да си поддържам скоростта.
- Имам бегъл спомен че си бях играл да следя през диагностиката на един и същи маршрут разхода на гориво на час, и разликата беше минимална до никаква в полза на принудителния празен ход. Но като ми ореже инерцията посредата на спускането на наклона, излиза че на свободна е по-евтино, защото подавам газ доста по-късно или никак за самата отсечка.
- Жертвам съединител за сметка на спестен ресурс на скоростната кутия, ако пак минем на стотинкаджийската тема.
- Бас хващам че във форума има поне още 1-2 коли, със същия мотор, същата версия на софтуера, същата сглобка като части и вероятно не тресат. Трудно ми е да си го помисля че е излязла със тресящ мотор от фабриката и никой не го е забелязал за 13 години (02.2006-08.2019, когато не е била "моя").

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 08:54
от r34c7
mapamop написа: 04 Авг 2023 08:36 - На многократно преминавани маршрути, ако не изключа от скорост, моторната спирачка работи доста ефективно, и ми скъсява дължината на инерцията грубо със 50%, преди да започна да подавам газ да си поддържам скоростта.
- Имам бегъл спомен че си бях играл да следя през диагностиката на един и същи маршрут разхода на гориво на час, и разликата беше минимална до никаква в полза на принудителния празен ход. Но като ми ореже инерцията посредата на спускането на наклона, излиза че на свободна е по-евтино, защото подавам газ доста по-късно или никак за самата отсечка.
- Жертвам съединител за сметка на спестен ресурс на скоростната кутия, ако пак минем на стотинкаджийската тема.
Това го уточнихме. Без значение кое е правилно или по-евтино - въпрос на навик (в моя случай) или избор. Ами ако предния собственик е бил като мен и никога не е вадил колата от скорост, освен на място? Тогава той никога не би разбрал, че колата проявява проблем, просто защото той не е използвал автомобила така. Ами ако повечето хора (и по-важното, тест инженерите) са карали само на скорост :D ? Това ме кара да се чудя.
mapamop написа: 04 Авг 2023 08:36 - Бас хващам че във форума има поне още 1-2 коли, със същия мотор, същата версия на софтуера, същата сглобка като части и вероятно не тресат. Трудно ми е да си го помисля че е излязла със тресящ мотор от фабриката и никой не го е забелязал за 13 години (02.2006-08.2019, когато не е била "моя").
Те може би също тресат оборотите, но просто никой не се е сетил да направи проба.

Ще ми е много интересно други колеги да пробват същото :cheers: . С теб вече знаем за поне още 1 автомобил с такава окомплектовка, който проявява същия проблем. Аз пробвах, но моя Авенсис няма нищо общо с твоя - оборотите си бяха ОК, може би завишени със 100 спрямо тези в покой.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 12:39
от ivan_pop
Според мен проблема не е в работата на климатика.А освен това:
https://karai.be/start/zashto-ne-tryabv ... -inerciya/

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 13:49
от mapamop
ivan_pop,
Сериозно ли?
Дали тия писюри, сами го измислиха в момент на опиянение от лепилото което са дишали, или просто са преписали нещо отнякъде, за да са модерни?

"ако ти потрябва, ще бъде много сложно да нацелиш точната скорост" : вЕрно че е трудно, почти толкова колкото да си направиш страница със Wordpress и да ръсиш вселенска мъдрост от нея.
"Въпреки това, при управлението по инерция, не ти дава пълен контрол на МПС-то. Това те прави опасен за теб и за околните. В този смисъл, е възможно да бъдеш глобен. Ако това се случи, обаче, със сигурност ще е малката беля." Т.е. съм и опасен, дори и да не съм пуснал волана, дори и усилвателя на волана да е с електрически мотор и не се влияе от оборотите на двигатея. Мога да се съглася че лишавам от възможнос ESP-то да работи с двигателя и да се намеси ако има нужа, но то все още може да ми набие спирачки и да се намеси съвсем ефективно.

Кое е вярното:
А: "Когато автомобилът се движи по инерция, той по естествени причини намалява скоростта си. В такава ситуация, при изпълнение на завой, вероятността от приплъзване се увеличава неимоверно. Това може да причини сериозен инцидент."
Б: МПС, движещо се по надолнище, бързо увеличава скорстта си
* Как става Б ако А е вярно, или как се получава А, като се движа нагоре?! Как точно с намаляваща скорост (ако е вярно), ще се приплъзна, и как зацепения на предавка двигател ми пречи да се приплъзна?
*Има печатни грешки.

"Ремонта на съединителя, обаче, който би могъл да ти се наложи, заради постоянното му задържане, (в общия случай) ще ти коства много.": Т.е по-евтино излиза да си намаля натоварването на съединител и накладки, в полза на увеличено износване на скоростна кутия?
Нека не тъпчем темата със офтопик от разни кални "сайтчета", които са решили да демонстрират някаква форма на мисловен напън, ама налягането е излязло отдоу през диференциала....

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 13:58
от WoLF
Тези статии са за същата аудитория, която няма нужда да се притеснява много, защото гумата се е спукала само отдолу :whistle:

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 21:59
от ivan_pop
mapamop написа: 03 Авг 2023 22:35 клапана на компресора да пулсира с налягането
Какъв е този клапан?Компресора не е ли с електромагнитен съединител?

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 22:07
от mapamop
ivan_pop написа: 04 Авг 2023 21:59съединител
ами не е. Писал съм някъде напред. Постоянно зацепен е, и има контролен електромагнитен клапан, който контролира притока на фреон през компресора. Към компресора отиват точно 2 жила кабел.

Смених ТРВ-то преди 2 часа. Сваляне на горната половина на таблото, вадене на вентилатора на парното, прибиране до вкъщи за другата тръба на високото налягане, че я смачках докато я откачах от разширителния клапан и монтаж на всичко обратно - четири часа и половина. Спестих според зависи от мястото между 360 и 500 лева за труд.
Утре братовчеда ще напълни фреон и ще видя резултата.
Със текущия разширителен клапан тресеше само като си постигне приблизително температурата в купето, и премине в режим на поддържане на температурата.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 23:20
от ivan_pop
Някъде прочетох че духа 4 градуса през решетките.Това не е нормално.Това означава, че изпаритела на климатика най-вероятно се е обледенил.Ето ориентировачни температури при условие, че смуче въздух от вън и вентилатора вътре е горе/долу на средна степен.
Изображение

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 04 Авг 2023 23:37
от mapamop
4 градуса прави след доста време каране. Примерно едни 20на минути и нагоре ако навън е 28 градуса. Но го прави рядко без да се е разподскачала стрелката. Не знам доколко е точен термометъра от Метро с термопружина.
В повечето време температурата си се задържа между 6-8 и 12 градуса, на изходящата струя. Рециркулацията не я пускам, освен ако няма отпред някой смръдлив и пушещ кенеф.
Утре ще видя какъв е ефекта при пълненето. И после ще тествам.
Някъде в сервизното имаше таблица на стойностите на температурния датчик според температурата на изпарителя. Ще я кача и нея тук да я има.

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 05 Авг 2023 08:01
от r34c7
Полезно, до сега навсякъде съм виждал да използват за референтни 6-10 в сенчесто помощение на затворени клапи за рециркулация.

Стискам палци най-накрая проблема да е решен :cheers: ....иначе ще ти се наложи да спускаш наклони само на скорост guns.gif :D

Avensis T25, 1.8 бензин / 1ZZ-FE, 12.2005 - Стрелката за оборотите подскача между 1000 и 1400 оборота

Публикувано на: 05 Авг 2023 12:09
от Двигателист
mapamop написа: 04 Авг 2023 23:37 ....
Можеш ли да виждаш на диагностиката натоварването на компресора? Предполагам, че клапана се управлява стандартно с П-импулси (m-prop, ШИМ...). Интересно ми е, дали проблема се проявява само при определено натоварване на компресора (примерно 40%)?

И малко встрани от темата - относно карането на скорост по инерция, или не. Ясно е е, че е въпрос на тертип и начин на каране на конкретния човек, но понеже спомена пазене на скоростната кутия, имай предвид, че някои ръчни кутии не обичат движение с висока скорост на неутрална, защото по спомен имат проблем с мазането на едно лагерче на първичния вал. Това само като информация, без да твърдя със сигурност, че при C-кутията, която предполагам е в твоя модел е така.