Публикувано на: 22 Авг 2009 20:25
Нещо бъркаш фактите.diver написа:Бе то ванкела с най-високо КПД ма кво от тва....
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Нещо бъркаш фактите.diver написа:Бе то ванкела с най-високо КПД ма кво от тва....
Както вече споменах разликата в КПД-тата в най-лошия случай е 15% .slowtraveler написа:По ниския разход на гориво на дизела е обусловен от това, че нафтата е по-калорична, а КПД би трябвало да е приблизително същотоScott написа:...Просто втория е с по-високо КПД и загрява по-бавно, защото загубите (отделената топлина) са по-малко.
Така-че не е това причината![]()
Сравни теглата на бензиновия и дизеловия двигател... Освен това на дизела е по-развита охладителната система точно заради по-голямата отделена топлина при изгаряне на нафтата...
Аз щото точно заради един дизел на колегата дето от тях до офиса му духа студено (5 км) съм засичал мойта. При -10 сутрин паля и тръгвам без да чакам и на 750-тия метър (около минута след паленето) почва да духа хладко като колата все още ми показва че не е мръднала и една чертичка на дисплея за температурата. След още една минута вече духа топло а дисплея е на втората чертичка. Просто нямам разграфено в цифри за да видя при колко градуса почва да топли. Колкото и странно да ви звучи е факт.Kiki написа:На четвъртата минута да започне да духа топло съм съгласен, ама на втората да стане 80С!?![]()
![]()
за кое по-точно?Scott написа:Нещо бъркаш фактите.diver написа:Бе то ванкела с най-високо КПД ма кво от тва....
За по-високата ефективност на Ванкеловия двигател (и в частност този на Мазда). Откъдето и да го погледнеш:diver написа:за кое по-точно?
Въобще не съм съгласен с теб и няма да се съглася , докато не ми покажеш графика ! А за да се съгласиш ти с мен аз ще ти покажа :Scott написа:За по-високата ефективност на Ванкеловия двигател (и в частност този на Мазда). Откъдето и да го погледнеш:
- като чисто механична система, за да постигне същата мощност му трябват 3-пъти по-високи обороти, следователно загубите от триене са по големи, независимо от по-малкото триещи се части
Tука не съм много сигурен .Scott написа: - като термодинамична система - топлинните загуби са почти 1.5 пъти по-големи от тези при буталните двигатели - заради формата на горивната камера
Това по-скоро важи за RX-7 при RX-8 нещата са доста развити и двигателя е в пъти по-икономичен и екологичен . И дори отговаря на изискванията на Калифорния за двигател с много малки емисий ! Както и разхода и мощността са подобрени .Scott написа: - чисто прагматично - разхода на гориво (и масло) за поддържане на същата мощност, сравнен с един бутален бензинов двигател е между 1.2-1.5 пъти в зависимост от броя цилиндри.
Единственото му предимство (ако може да се нарече така рекламния слоган) е високата специфична мощност, ама това пак зависи как се изчислява обема му.
Не знам от къде четеш, ма според учебниците дет аз съм чел, средностатистично КПД на парен двигател беше 15, на бензин 25 на дизел 35 а ванкела минаваше 50% Триещите се части като загуби са пренебрежимо малки от това да клатиш един чарк нагоре надолу преодолявайки инерцията.Scott написа:За по-високата ефективност на Ванкеловия двигател (и в частност този на Мазда). Откъдето и да го погледнеш:diver написа:за кое по-точно?
- като чисто механична система, за да постигне същата мощност му трябват 3-пъти по-високи обороти, следователно загубите от триене са по големи, независимо от по-малкото триещи се части
- като термодинамична система - топлинните загуби са почти 1.5 пъти по-големи от тези при буталните двигатели - заради формата на горивната камера
- чисто прагматично - разхода на гориво (и масло) за поддържане на същата мощност, сравнен с един бутален бензинов двигател е между 1.2-1.5 пъти в зависимост от броя цилиндри.
Единственото му предимство (ако може да се нарече така рекламния слоган) е високата специфична мощност, ама това пак зависи как се изчислява обема му.
Не си чел както трябва...diver написа:
Не знам от къде четеш, ма според учебниците дет аз съм чел, средностатистично КПД на парен двигател беше 15, на бензин 25 на дизел 35 а ванкела минаваше 50% Триещите се части като загуби са пренебрежимо малки от това да клатиш един чарк нагоре надолу преодолявайки инерцията.
Служебната е дизел. Зимата като се прибирам от работа трябва да измина половината път (целия маршрут е около 25-30км градско) за да се усети разлика в купето. Мойта на първия светофар и вече е друго нещо. За мен това си е огромна разлика ! Но може проблема да е в марката и Тойота да правят дизели които топлят в пъти по бързо от останалите коли на пазара. Това също е вариант...mitkoa написа:Аел,
Не съм твърдял, че започват да топлят и двата за едно и също време.Казах, че аз лично не правя разлика.....без да отмервам секунди и минути.Щом не ми прави впечатление, дали е минута или две не е критерий кой знае какъв за нечие превъзходство и определящ фактор за избор на двигател.Това при мен де.Останалото е статистика.
1300 кубика е рекламен слоган. Ако сметнеш сумарния обем на всички работни ходове за един пълен цикъл на целия двигател излиза, че е 2.6 лBass_Man написа:...230 коня от 1300 кубика атмосферен двигател...
Да ти кажа честно в момента се оглеждам за заместник на Селиката и RX-8 съм я разчепкал отвсякъде. Може да е по-икономична от някои американски звяр, но комбинирания разход на 230 к.с. модела е 11.2л/100км без да се включва маслото (около 2-3л на 10к км). Само за сравнение Мазда 3 MPS с 256к.с. гори комбинирано 9.7л/100км, и това са данни на производителя. Имам колега с RX-8, неговия реален разход е 12-13л/100кмBass_Man написа:...при RX-8 нещата са доста развити и двигателя е в пъти по-икономичен и екологичен . И дори отговаря на изискванията на Калифорния за двигател с много малки емисий ! Както и разхода и мощността са подобрени...
Искаш да кажеш , че ако го напълниме целия отвътре ще побере 2,6 литра вода примерно ?Scott написа:1300 кубика е рекламен слоган. Ако сметнеш сумарния обем на всички работни ходове за един пълен цикъл на целия двигател излиза, че е 2.6 л
Все пак в масовите двигатели се влагат много повече пари и съответно са по-развити технологично . Но от RX7 до RX8 има доста голяма разлика в ефективност и екологичност , което си е похвално .Scott написа: Да ти кажа честно в момента се оглеждам за заместник на Селиката и RX-8 съм я разчепкал отвсякъде. Може да е по-икономична от някои американски звяр, но комбинирания разход на 230 к.с. модела е 11.2л/100км без да се включва маслото (около 2-3л на 10к км). Само за сравнение Мазда 3 MPS с 256к.с. гори комбинирано 9.7л/100км, и това са данни на производителя. Имам колега с RX-8, неговия реален разход е 12-13л/100км
П.П. В UK модела 230к.с. струва 23к паунда, сам направи сметките.
Бас, а ти защо си мислиш, че другите през това време спят ?Bass_Man написа:
ПС: докато умните хора карат еластични дизели тъпаците мислят нещо малко по-рационално :
http://www.roundengine.com/roundengine_power/torque.htm
Дадох ти пример с Мазда 3 MPS, за да видиш, че дори същия производител има нещо по-ефективно по отношение на горивото. Относно клапаните и ангренажа, бих поел риска, все пак говорим за коли на по 2-3 години. RX-8 e кофа без дъно за ГСМ, гори повече и има повече вредни емисии от 8-цилиндров 300 конюв. Какво да си говорим повече.Bass_Man написа:А пък и Mazda3 MPS не е RWD купе но пък е по-евтина . Като двигатели мисля , че ванкела има доста повече потенциал , а пък и не може да ти изгори клапан или да ти се скъса ангренажа