Страница 2 от 2

Re: ...

Публикувано на: 25 Мар 2009 15:41
от diver
Bass_Man написа:
diver написа:
rudolf написа:страшно безумни примери даваш,,,,,
Bass_Man написа:...Щото и на самолетите гумите не са по-един метър широки . Пък свалят на асфалта някакви хиляди тонове с някакви 300км/ч и ги спират ( след около 180-200км/ч).
tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Я ся да си представиме , че каца в блато и е с вериги tongue.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif .
Аз па си мисля докат каца в блатото, има ли достатъчно тоалетна хартия на борда....и къв е цвета на панталоните на пилота... такива ми ти дребни работи...Инак сега си обяснявам, защо на самолета гумите са сликове biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Re: ...

Публикувано на: 25 Мар 2009 15:51
от Bass_Man
diver написа: Аз па си мисля докат каца в блатото, има ли достатъчно тоалетна хартия на борда....и къв е цвета на панталоните на пилота... такива ми ти дребни работи...Инак сега си обяснявам, защо на самолета гумите са сликове biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
А можеха поне едни шипове да му сложат деа tooth.gif w00t.gif worthy.gif . Или джантета с голям борд и гуме 800мм широка примерно . С това голямо сцепление направо ще си остане на място самолета само да се докосне до пистата tooth.gif .
Мислех да дам и пример с влаковете ама тогава Рудолфчо сигурно щеше да копира интернета във форума wacko.gif .

BTW : моя добър приятел Магги мноо ги отибра тия неща с гумите и окачванията ама нещо никакъв го няма :whistle: .

Re: ...

Публикувано на: 25 Мар 2009 16:07
от slowtraveler
Bass_Man написа:...Слоу има две несъвместими неща в твоето мнение и те са :
"По добро сцепление на сухо (по-голяма контактна площ). "
и
"По-лошо поведение на сняг заради по-малкото относително натоварване (кг/см2) (тънката гума 'захапва' и се забива в снега) "
Във физиката когато една сила натиска върху повърхност силата с , която се натиска повърхността зависи от размера на контактната повърхност . Демек върхо колкото по-малка площ натискаш толкова по-силно натискаш . И обратното , като увеличаващ площа на натиск намаляваш силата на натиск . ....
BassMan, извинявай, ама явно физиката не ти е силната страна tongue.gif
Силата на натиск върху асфалта не зависи от площа, а единствено от теглото на автомобила.
Виж налягането върху повърхността се променя по начина, по който казваш...

Няма нищо противоречащо с физиката в моя пост. Голяма площ с ниско натоварване не винаги означава по-добро сцепление, също както и малка площ с голямо натоварване на повърхността...
Най-прост пример е точно поставяне на вериги - тогава контактната площ е много по-малка, но със значително по-голямо налягане, а е много успешна при лед/сняг, докато при сухо можеш да се пързаляш по веригите колкото си искаш... :thumbsup:
Но като цяло мисля, че едва ли някой би оспорил предишното ми обобщение - практиката го е доказала много пъти :thumbsup:


П.С. тъй-като учебниците ми по физика останаха в далечните години назад, затова изнамерих това инфо от уикипедията:
Dry traction is measure of the tire’s ability to deliver traction, or grip, under dry conditions. Dry traction increases in proportion to the tread contact area. Dry traction is also a function of the tackiness of the rubber compound.
....
Wet traction is measure of the tire's ability to deliver traction, or grip, under wet conditions. Wet traction is improved by the tread design's ability to channel water out of the tire footprint and reduce hydroplaning. However, tires with a circular cross-section, such as those found on racing bicycles and motorcycles, when properly inflated have a sufficiently small footprint to not be susceptible to hydroplaning. For such tires, it is observed that fully slick tires will give superior traction on both wet and dry pavement.

Публикувано на: 25 Мар 2009 18:02
от rudolf
bassmane, постовете стават по 2 страници ,защото се извърташ кат мокра връв, в мненията ти не е ясно каква теория защитаваш ,но се подчертава изрично че всички други освен теб грешат....

осъзнай се,,,да пусна ли пак 1 страница с постове за да схванеш контекста на разговора??
п.с.:темата не е--- зима идва,и обичам да карам на мокро,и макадам,,,,какви какви гуми да сложа....
с мен спори колкото си искаш,ама с слоутравел-ходиш по много тънак лед---досега в един пост не е писал глупости.

Публикувано на: 25 Мар 2009 18:26
от Japanese_fever
slowtraveler написа: .....
Поради горните фактори се търси разумен компромис за ширината на използваните гуми...
Търсисе първо и основно на каква настилка ще се кара тази гума!

Всесезонна гума, мисля всеки се е убедил, че нЕма такова животно.
Аз карам с всесезонни Йокохама и са много добри, но за зимата са КОМПРОМИС и мног внимавам, въпреки, че са нови.

Та за широката гума.
1. С колко ще е по-широка от оригналната?
2. джанта също ще трябва да се смени, каква джанта ще се сложи?
3. АКО ще се променя и диаметъра на гумата с КОЛКО?
4. Каква ще височината на гумата(страничната стена) като % спярамо ширината на гумата?

Пример - 195/55 R15 -> ширина 195mm, височина 55% от 195mm, диаметър на дянтата 15 инча.
Следователно дямтур на джантата + височина на гумата = на диаметър на колелото!

5. Да се изчисли колко ще бъде разликата в показателите скоростомера(спеедометер-a).

Минуси на широката гума:
1. По-тежка, по-голямо сцепление = по-голям разход на гориво
2. Ако не е изчислена височината на гумата(което е вторият параметър от горния пример) гумата може да има прекалено голяма стена и да загуби ЗАНчИТЕЛНО стабилност в завои. Огъване на страничната стена на гумата, а НЕ грайфера! За сметка на това ще се повиши комфорта, ще вози по-меко самата кола.
3. Ако диаметъра на колелото е доста по-голям от оригиналния се натоварват лагери, трансмисия и т.н.

За БГ е хубаво да се сложи по-висока гума като малко се ощетява стабилността в завои, но за сметка натова минаването през дупки тип лунен пейзаж няма да те карат да сменяш гуми и дянти всеки път като скочиш в дупка.

Най-голямото предимство на широката гума сравнена с по-тесната оригиналона е, че повишаваш сцеплението и ако профила(страничната стена) е изчислена се повишава стабилността в завои.

За аква планиннг и сняг въобще не говоря, защото ако самата гума е проектирана за вода или сняг няма да има проблем. Горе беше споменато, че широки гуми не са подходящи за сбяг и беше обяснено защо.

Ето и калкулатора които изчислява преминаването от един размер на друг и ти показва какви ще са измененията в показателите на скоростомера:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

p.s.
Дянтата, сянта = джанта smile.gif

Публикувано на: 25 Мар 2009 19:26
от mishel7524
biggrin.gif mai zabarkax goljm spor izvinjvaite . i malko pojsnenij karam s 205/50-16 /rjdko no barzo i po4ti nikoga na snjg/ iskam da slagam po golemi dganti i kalkulatora kazva 225/40-17 i ako ne barkam 205/40-18 ,kakvo da izbera

Публикувано на: 25 Мар 2009 19:36
от Рошко
mishel7524 написа:biggrin.gif mai zabarkax goljm spor izvinjvaite . i malko pojsnenij karam s 205/50-16 /rjdko no barzo i po4ti nikoga na snjg/ iskam da slagam po golemi dganti i kalkulatora kazva 225/40-17 i ako ne barkam 205/40-18 ,kakvo da izbera
225/45/17 - диаметърът е най-близко е до твоя размер и отклонението на километража ще е най-незначително. Другото, което не си уточнил е КЪДЕ ще ги караш.... Защото ако е в България, аз посмъртно не бих сложил 18-ки при нашите дупки.

Публикувано на: 25 Мар 2009 19:39
от ALTEZZA
mishel7524 написа:biggrin.gif mai zabarkax goljm spor izvinjvaite . i malko pojsnenij karam s 205/50-16 /rjdko no barzo i po4ti nikoga na snjg/ iskam da slagam po golemi dganti i kalkulatora kazva 225/40-17 i ako ne barkam 205/40-18 ,kakvo da izbera
225/40/17 zvuchi kato dobar zamestitel. 205/40/18 opredeleno ne, vse pak triabva da zapazish vatreshnia obem na gumata. ili inache kazano, kolkoto po goliama djanta slagash, tolkova po shiroka guma ti triabva. v sluchaia 225/35/18 bi bil dobar izbor.

Публикувано на: 25 Мар 2009 19:41
от Рошко
Пардон, точно 225/40/17 ти трябва... Заблудих се, че сега си с 205/55/16

Публикувано на: 13 Апр 2009 19:31
от Raya
..........

Публикувано на: 14 Апр 2009 15:20
от Petar
4akai sega kolega nali zatova e foruma da se davat mnenia komentari i polezni statii ane da se lutame v neta i da tyrsim kato pobyrkani kakvoto ni interesuva