Аз па си мисля докат каца в блатото, има ли достатъчно тоалетна хартия на борда....и къв е цвета на панталоните на пилота... такива ми ти дребни работи...Инак сега си обяснявам, защо на самолета гумите са сликове biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gifBass_Man написа:Я ся да си представиме , че каца в блато и е с веригиdiver написа:rudolf написа:страшно безумни примери даваш,,,,,Bass_Man написа:...Щото и на самолетите гумите не са по-един метър широки . Пък свалят на асфалта някакви хиляди тонове с някакви 300км/ч и ги спират ( след около 180-200км/ч).![]()
![]()
biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
.
vapros za gumi
Re: ...

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ...
А можеха поне едни шипове да му сложат деаdiver написа: Аз па си мисля докат каца в блатото, има ли достатъчно тоалетна хартия на борда....и къв е цвета на панталоните на пилота... такива ми ти дребни работи...Инак сега си обяснявам, защо на самолета гумите са сликове biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif




Мислех да дам и пример с влаковете ама тогава Рудолфчо сигурно щеше да копира интернета във форума

BTW : моя добър приятел Магги мноо ги отибра тия неща с гумите и окачванията ама нещо никакъв го няма

- slowtraveler
- Мнения: 6170
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 365 пъти
Re: ...
BassMan, извинявай, ама явно физиката не ти е силната странаBass_Man написа:...Слоу има две несъвместими неща в твоето мнение и те са :
"По добро сцепление на сухо (по-голяма контактна площ). "
и
"По-лошо поведение на сняг заради по-малкото относително натоварване (кг/см2) (тънката гума 'захапва' и се забива в снега) "
Във физиката когато една сила натиска върху повърхност силата с , която се натиска повърхността зависи от размера на контактната повърхност . Демек върхо колкото по-малка площ натискаш толкова по-силно натискаш . И обратното , като увеличаващ площа на натиск намаляваш силата на натиск . ....

Силата на натиск върху асфалта не зависи от площа, а единствено от теглото на автомобила.
Виж налягането върху повърхността се променя по начина, по който казваш...
Няма нищо противоречащо с физиката в моя пост. Голяма площ с ниско натоварване не винаги означава по-добро сцепление, също както и малка площ с голямо натоварване на повърхността...
Най-прост пример е точно поставяне на вериги - тогава контактната площ е много по-малка, но със значително по-голямо налягане, а е много успешна при лед/сняг, докато при сухо можеш да се пързаляш по веригите колкото си искаш...

Но като цяло мисля, че едва ли някой би оспорил предишното ми обобщение - практиката го е доказала много пъти

П.С. тъй-като учебниците ми по физика останаха в далечните години назад, затова изнамерих това инфо от уикипедията:
Dry traction is measure of the tire’s ability to deliver traction, or grip, under dry conditions. Dry traction increases in proportion to the tread contact area. Dry traction is also a function of the tackiness of the rubber compound.
....
Wet traction is measure of the tire's ability to deliver traction, or grip, under wet conditions. Wet traction is improved by the tread design's ability to channel water out of the tire footprint and reduce hydroplaning. However, tires with a circular cross-section, such as those found on racing bicycles and motorcycles, when properly inflated have a sufficiently small footprint to not be susceptible to hydroplaning. For such tires, it is observed that fully slick tires will give superior traction on both wet and dry pavement.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
bassmane, постовете стават по 2 страници ,защото се извърташ кат мокра връв, в мненията ти не е ясно каква теория защитаваш ,но се подчертава изрично че всички други освен теб грешат....
осъзнай се,,,да пусна ли пак 1 страница с постове за да схванеш контекста на разговора??
п.с.:темата не е--- зима идва,и обичам да карам на мокро,и макадам,,,,какви какви гуми да сложа....
с мен спори колкото си искаш,ама с слоутравел-ходиш по много тънак лед---досега в един пост не е писал глупости.
осъзнай се,,,да пусна ли пак 1 страница с постове за да схванеш контекста на разговора??
п.с.:темата не е--- зима идва,и обичам да карам на мокро,и макадам,,,,какви какви гуми да сложа....
с мен спори колкото си искаш,ама с слоутравел-ходиш по много тънак лед---досега в един пост не е писал глупости.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Търсисе първо и основно на каква настилка ще се кара тази гума!slowtraveler написа: .....
Поради горните фактори се търси разумен компромис за ширината на използваните гуми...
Всесезонна гума, мисля всеки се е убедил, че нЕма такова животно.
Аз карам с всесезонни Йокохама и са много добри, но за зимата са КОМПРОМИС и мног внимавам, въпреки, че са нови.
Та за широката гума.
1. С колко ще е по-широка от оригналната?
2. джанта също ще трябва да се смени, каква джанта ще се сложи?
3. АКО ще се променя и диаметъра на гумата с КОЛКО?
4. Каква ще височината на гумата(страничната стена) като % спярамо ширината на гумата?
Пример - 195/55 R15 -> ширина 195mm, височина 55% от 195mm, диаметър на дянтата 15 инча.
Следователно дямтур на джантата + височина на гумата = на диаметър на колелото!
5. Да се изчисли колко ще бъде разликата в показателите скоростомера(спеедометер-a).
Минуси на широката гума:
1. По-тежка, по-голямо сцепление = по-голям разход на гориво
2. Ако не е изчислена височината на гумата(което е вторият параметър от горния пример) гумата може да има прекалено голяма стена и да загуби ЗАНчИТЕЛНО стабилност в завои. Огъване на страничната стена на гумата, а НЕ грайфера! За сметка на това ще се повиши комфорта, ще вози по-меко самата кола.
3. Ако диаметъра на колелото е доста по-голям от оригиналния се натоварват лагери, трансмисия и т.н.
За БГ е хубаво да се сложи по-висока гума като малко се ощетява стабилността в завои, но за сметка натова минаването през дупки тип лунен пейзаж няма да те карат да сменяш гуми и дянти всеки път като скочиш в дупка.
Най-голямото предимство на широката гума сравнена с по-тесната оригиналона е, че повишаваш сцеплението и ако профила(страничната стена) е изчислена се повишава стабилността в завои.
За аква планиннг и сняг въобще не говоря, защото ако самата гума е проектирана за вода или сняг няма да има проблем. Горе беше споменато, че широки гуми не са подходящи за сбяг и беше обяснено защо.
Ето и калкулатора които изчислява преминаването от един размер на друг и ти показва какви ще са измененията в показателите на скоростомера:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
p.s.
Дянтата, сянта = джанта

Последно промяна от Japanese_fever на 25 Мар 2009 20:06, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
- Мнения: 86
- Регистриран на: 01 Яну 2009 15:28
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
225/45/17 - диаметърът е най-близко е до твоя размер и отклонението на километража ще е най-незначително. Другото, което не си уточнил е КЪДЕ ще ги караш.... Защото ако е в България, аз посмъртно не бих сложил 18-ки при нашите дупки.mishel7524 написа:biggrin.gif mai zabarkax goljm spor izvinjvaite . i malko pojsnenij karam s 205/50-16 /rjdko no barzo i po4ti nikoga na snjg/ iskam da slagam po golemi dganti i kalkulatora kazva 225/40-17 i ako ne barkam 205/40-18 ,kakvo da izbera
225/40/17 zvuchi kato dobar zamestitel. 205/40/18 opredeleno ne, vse pak triabva da zapazish vatreshnia obem na gumata. ili inache kazano, kolkoto po goliama djanta slagash, tolkova po shiroka guma ti triabva. v sluchaia 225/35/18 bi bil dobar izbor.mishel7524 написа:biggrin.gif mai zabarkax goljm spor izvinjvaite . i malko pojsnenij karam s 205/50-16 /rjdko no barzo i po4ti nikoga na snjg/ iskam da slagam po golemi dganti i kalkulatora kazva 225/40-17 i ako ne barkam 205/40-18 ,kakvo da izbera
->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта